Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dopasowanie Stopniowania Kasety I Korby Dla Nowicjusza


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 fifrak

fifrak
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 23 marzec 2022 - 19:59

Nie mam dużego doświadczenia z szosą, którą dopiero kupiłem pierwszy raz w ubiegłym roku kiedy od dobrych 15 lat dużo jeździłem na MTB.
Obecnie w rowerze, który wyrwałem w okazyjnej cenie mam pełną Sora 2x9 z serii bodajże R34xx korba jest jak dobrze pamiętam 50/34, a kaseta 11-28 (może 25).
Podjąłem już w pełni świadomą decyzję, że chcę zmiany napędu na 2x 11, już nawet w okazyjnej cenie zakupiłem klamki manetki, ale mam drobny dylemat co do korby oraz kasety. Wstępnie myślę o korbie 50/34 i kasecie 11-30 bądź też 28. Natomiast zastanawiam się czy będzie to dobre zestawienie na teren typu nasza Jura nazwijmy to na większość wyjazdów i ewentualnie 2-3x do roku wyjazd w góry bardziej pokroju Beskidy, Góry Sowie, niż Alpy czy choćby nasze Tatry.
Wiem, że biorąc np. 11-25 plus 39/53 będę mógł uzyskiwać wyższe prędkości, ale prawdę powiedziawszy bardziej jednak chyba interesuje mnie troszkę szerszy zakres uniwersalności roweru w sensie ten różny teren, niż wysoka prędkość. Stąd moje pytanie, która konfiguracja bardziej by mogła odpowiadać do powyższych założeń.

Dodatkowo pytanie co do tylnej przerzutki, niezależnie od tego jaka będzie korba, ale zakładając np. że na przydomową okolicę bym miał kasetę o ciasnym stopniowaniu, a na góry drugą o zakresie 30/32 to jest wówczas sens zakupu przerzutki z średnim wózkiem? Czy jednak SS będzie wystarczający na 90% przypadków?

#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 23 marzec 2022 - 20:06

Liczba biegów nie ma żadnego znaczenia dla doboru stopniowania.

 

Odpowiedz sobie na zasadnicze pytanie: czy obecny zestaw Tobie odpowiada? Jeżeli nie, to po której stronie zakresu (biegi "lekkie" czy "ciężkie") odczuwasz braki lub ewentualnie po której stronie masz biegi, z których nie korzystasz w ogóle?