Jump to content


Photo

Pasta Do Karbonu Pod Obejmy Klamkomanetek.


8 replies to this topic

#1 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,217 posts

Posted 24 April 2022 - 18:45

Czy wskazane byłoby zastosować pastę do karbonu pod obejmy klamkomanetek? Czy ktoś to robił?

 

Dwukrotnie obniżyły mi się kalmkomanetki na nowej kierownicy w gravelu (karbonowej). Najpierw dokręciłem momentm 4Nm i nastąpiło to bardzo szybko, następnie 6Nm i wczoraj przejechałem całą trasę bez problemu, dzisiaj po 20 km obniżyły się po pokonaniu jakieś sporej nierówności.

 

W instrukcji kierownicy jest napisane:

9. Dokręć śruby mocujące na zaciskach dźwigni zmiany biegów/hamulca do zalecanej przez producenta wartości momentu obrotowego: 6-8 Nm. dla Shimano i 6Nm dla SRAM (rys. F). Ostrzeżenie: Nie należy zbyt mocno dokręcać zacisków dźwigni zmiany biegów/hamulca, lub montować ic.h poza oznaczonym na kierownicy obszarem przeznaczonym do montażu zacisku.(rys. G).

 

Jednak mam obawy i wolałbym nie przekraczać 6Nm



#2 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 396 posts

Posted 24 April 2022 - 19:06

Użyj pasty i po problemie.
  • Dari likes this

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 24 April 2022 - 19:33

+1 dla pasty.


  • Dari likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 zbrozin

zbrozin
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 April 2022 - 10:25

Lub ten środek Allegro


  • Dari likes this

#5 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,217 posts

Posted 26 April 2022 - 16:40

Być może - w rozwiązaniu tego problemu- środek Effetto byłby nawet lepszy niż pasta do karbonu.  Niewykluczone, że gdzieś go mam  - muszę poszukać.

W każdym razie dzisiaj trochę się pobawiłem przy klamkach i po dokręceniu siłą 5 Nm można je przesunąć - dziwne bo przy innych kierownicach  zawsze taki moment wystarczał. Sprawdzane dwoma kluczami - Mighty i Park Tool (ten bez regulacj, z momentem fabrycznie nastawionym).



#6 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,217 posts

Posted 09 May 2022 - 19:54

Okazało się, że Effetto Mariposa Carbogrip leżał w kącie zapomniany od lat (miałem obawy czy po takim czasie nie stracił swoich właściwości). Kupiłem nowy klucz dynamometryczny PRO (Shimano) - w porównaniu ze wspomnianymi wyżej Mighty i Park Tool trzeba

dokręcić zauważalnie mocniej, żeby osiągnąć 5 Nm.

Carbogrip + dokręcenie wg nastawów nowego klucza spowodowało (odpukać), że od ok 400 km jest w porządku.



#7 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1,042 posts

Posted 10 May 2022 - 06:18



Kupiłem nowy klucz dynamometryczny PRO (Shimano) - w porównaniu ze wspomnianymi wyżej Mighty i Park Tool trzeba
dokręcić zauważalnie mocniej, żeby osiągnąć 5 Nm.
.

I teraz pytanie czy tamte nie dokręcaly i czy aby ten czasem nie przekręca. Sam używam Mighty i jak dotąd przez parę lat żadnych problemów.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

#8 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 2,000 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 May 2022 - 06:36

Kupiłem nowy klucz dynamometryczny PRO (Shimano) - w porównaniu ze wspomnianymi wyżej Mighty i Park Tool trzeba

dokręcić zauważalnie mocniej, żeby osiągnąć 5 Nm.

 

Mam ten sam klucz od PRO i mniej więcej pokazuje wskazania podobne do klucza z manualnym odczytem momentu.

 

Porównywałeś te klucze przy wyższych momentach? Np. w okolicach 10 Nm? 



#9 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,217 posts

Posted 10 May 2022 - 10:15

Nie porównywałem przy wyższych wartościach,

Ty chyba piszesz o kluczu cyfrowym, ja kupiłem taki: https://www.pro-bike...s/torque-wrench





Reply to this topic