Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Dla Wysokiej Kobiety


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 12 maj 2022 - 04:52

Poleganie na polecajkach właściciela sklepu to nie jest najlepszy sposób na zakup roweru.

Wystarczy porównać geometrię Cube z Tribanem i wsio będzie jasne jaki rozmiar jest potrzebny.

#22 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 maj 2022 - 06:00

@Miksior

1. Przestań w końcu patrzeć na rozmiary przez pryzmat „M” i „L” czy 54 - 56. Liczy się tylko geometria ramy (top-tube, head-tube, stack/reach). To oznaczenia literowe każdy producent stosuje jak chce, nawet pomiędzy modelami bywają niespójności.

2. Większość osób bez doświadczenia lepiej czuje się na zbyt dużym rowerze na przymiarce „w sklepie”.
  • artho lubi to

#23 Miksior

Miksior
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 12 maj 2022 - 08:55

@Miksior

1. Przestań w końcu patrzeć na rozmiary przez pryzmat „M” i „L” czy 54 - 56. Liczy się tylko geometria ramy (top-tube, head-tube, stack/reach). To oznaczenia literowe każdy producent stosuje jak chce, nawet pomiędzy modelami bywają niespójności.

2. Większość osób bez doświadczenia lepiej czuje się na zbyt dużym rowerze na przymiarce „w sklepie”.

 

Wiem, że liczy się geometria i kazdy producent ma swoja "nazwe rozmiarowki" - pozwolilem sobie tutaj operowac na rozmiarach Tribanowych bo szukajac uzywki jest w czym wybierac chociazby na OLX a i latwo sie do nich przymierzyc bo mozna to zrobic w Deca - z innymi markami juz tak latwo nie jest z reszta sam mam Van Rysela i jestem zadowolony - kupujac go 2 lata temu byl najtansza opcja na osprzęcie 105 i kolach mavic, odpowiedniki innych producentow to byl czesto conajmniej 1000 zl wiecej.

No nic tak jak wspomnialem chyba pozostaje znalesc jakiegos meskiego tribana chociazby na sorze (520) albo na 105 (540) w rozmiarze M i kombinowac z krotszym/regulowanym mostkiem bo chyba regulowany mostek pozwala fajnie skorygowac pozycję no i mieć nadzieję, że sie spodoba :)

 

Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi



#24 Miksior

Miksior
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 23 maj 2022 - 07:40

Mała aktualizacja, moze komus o podobnym dylemacie sie przyda: wczoraj kupilismy uzywanego tribana 520 w rozmiarze M, po pierwszej przejazdzce 15 km kobieta zadowolona, mam zastrzezenie co do tej kierownicy z 520-stki - dolny chwyt jest zdecydowanie za nisko (ja w swoim van rysel mam lepiej wyprofilowana kierownice -  mniejsza roznica pomiedzy dolnym i gornym chwytem, tu jest duzy przeskok) i twierdzi ze w dolnym nie jest w stanie jechac bo bola plecy



#25 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 maj 2022 - 09:30

Kiera to nie jest wielkie wyzwanie do zmiany.

#26 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 23 maj 2022 - 10:21

Spec i shimano mają kierownice z mały dropem.

#27 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 maj 2022 - 14:35

Noooo, kierownica speca pewnie w cenie tego używanego tribana :P
  • Born Ready, cauchy i artho lubią to

#28 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 23 maj 2022 - 16:54

Bez przesady, mówimy o zwykłej aluminiowej kierownicy z tym, że dla kobiet bo można kupić nawet 36cm szerokości.

https://sprint-rower...qRoCvL8QAvD_BwE


Shimano min 40cm

https://www.centrumr...ct-ergo-pd6746/



Obie drop 125mm i mały reach.

#29 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 23 maj 2022 - 17:02

Warto spojrzeć na kierownice gravelowe z minimalną flarą, która będzie niezauważalna: niektóre mają bardzo mały drop - nawet 110 mm.

Są też kierownice ze wznosem, w których dolny chwyt też będzie nieco wyżej.



#30 Miksior

Miksior
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 17 kwiecień 2023 - 08:13

Witam!

Odgrzewam troche kotleta z sprzed roku ale moze znowu cos poradzicie:)

Udalo się drugą połówkę namówić na jazdy chociaz w weekendy, wiec odkad pogoda pozwala w kazdy weekend te półtorej godz pokrecimy, natomiast wrócił temat doboru ramy, jak juz pisalem wybór padł na Tribana w rozm M. 

Wczoraj stwierdzila ze siodelko ma zbyt do przodu bo jgdy sie przesuwa do tylu, to lepiej jej przenosić energie nóg na kola, gdy siedzi blizej kierownicy nie kręci tak efektywnie - ale ta blizsza pozycja wynika z geometrii roweru (dlugie nogi, krotki tułów). I faktycznie, gdy przesunelismy siodelko w tyl i tak jedzie, jest pochylona bardziej niz ja na swoim i co przy dluzszej przejazdzce jest uciazliwe, ponadto ledwo siega do hamulcow wiec... zaczalem szukac czegos innego, na forach w necie polecane sa te Giant Liv. Znalazlem jeszcze w miare normalnych pieniadzach Liv Avail 1 (na sorze). Jednak porownuje poprzez katalog ich rozmiary i szczerze... jak dla mnie amatora, to na pierwszy rzut oka ta damska rama wcale nie jest damska - rower wcale nie jest krótszy, przynajmniej według tego katalogu (porownuje Tribana M z Liv L bo ten jest dedykowany dla jej wzrostu 180 cm):

ramy.PNG

 

Zastanawiam sie jaki rower moglbym poszukac aby zwiekszyc jej komfort jazdy i dzieki temu robic dluzsze wypady... bo o ile damskich szos troche jest, to sa one w rozmiarach XS/S a pod 180 cm niestety bardzo malo a szukam jednak uzywki bo zeby kupic cos chociaz na sorze nowego to pewnie 5-6k co przy jezdzie raz/ maks 2 razy w tyg gdy jest ladna pogoda to troche za duzo. 

Jeszcze mysle nad zalozeniem jej regulowanego mostka tak aby maksymalnie zwiekszyc "stack" i zmniejszyc "reach" 

Moze doradzicie z waszego doswiadczenia jakis damski rower? Od osprzetu wazniejszy jest dobor odpowiedniej ramy bo kobiecy rynek pod tym wzgledem chyba jest ubogi...



#31 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3187 postów

Napisano 17 kwiecień 2023 - 08:32

Canyon Endurce CF jest bardzo krótki.

 

Dopiero teraz doczytałem jak jest budżet więc Canyon się nie mieści.



#32 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 17 kwiecień 2023 - 13:39

Rower damski i męski to kwestia koloru. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego samego co w przypadku doboru rozmiaru u Panów - proporcji ciała.
Kwestia, którą Ty opisujesz to klasyczny przypadek długie nogi - krótki tułów. W przypadku Panów, można liczyć na długie ręce, które troche to kompensują, ale Panie mają do tego również krótsze ręce. Sprowadza się to do wszystkiego co opisałeś w swoim post'cie - mocno pochylona pozycja i wyciągnięta, głownie przez fakt ze siodełko jest bardzo mocno wysunięte do góry.
Remedium na to jest szukanie roweru o proporcjach "wysoka główka ramy" - "krótka rura pozioma". W zasadzie większość rowerów endurance ma podobne założenia, kwestia wyboru tego optymalnego. Jeśli musisz używać mostka mniejszego niż 90mm, oraz z wyższym wzniosem niż 17 stopni, to raczej wydaje mi się to bez sensu. Taki rower bardzo dziwnie się prowadzi w zakrętach i przy wyższych prędkościach w zakrętach jest trudny w prowadzeniu.

EDIT: teraz widzę, że pisałem praktycznie dokładnie to samo w tym wątku wcześniej :).


  • ogreczek lubi to



Dodaj odpowiedź