Pierwsza Szosa Dla Wysokiej Kobiety
#22
Napisano 12 maj 2022 - 06:00
1. Przestań w końcu patrzeć na rozmiary przez pryzmat „M” i „L” czy 54 - 56. Liczy się tylko geometria ramy (top-tube, head-tube, stack/reach). To oznaczenia literowe każdy producent stosuje jak chce, nawet pomiędzy modelami bywają niespójności.
2. Większość osób bez doświadczenia lepiej czuje się na zbyt dużym rowerze na przymiarce „w sklepie”.
- artho lubi to
#23
Napisano 12 maj 2022 - 08:55
@Miksior
1. Przestań w końcu patrzeć na rozmiary przez pryzmat „M” i „L” czy 54 - 56. Liczy się tylko geometria ramy (top-tube, head-tube, stack/reach). To oznaczenia literowe każdy producent stosuje jak chce, nawet pomiędzy modelami bywają niespójności.
2. Większość osób bez doświadczenia lepiej czuje się na zbyt dużym rowerze na przymiarce „w sklepie”.
Wiem, że liczy się geometria i kazdy producent ma swoja "nazwe rozmiarowki" - pozwolilem sobie tutaj operowac na rozmiarach Tribanowych bo szukajac uzywki jest w czym wybierac chociazby na OLX a i latwo sie do nich przymierzyc bo mozna to zrobic w Deca - z innymi markami juz tak latwo nie jest z reszta sam mam Van Rysela i jestem zadowolony - kupujac go 2 lata temu byl najtansza opcja na osprzęcie 105 i kolach mavic, odpowiedniki innych producentow to byl czesto conajmniej 1000 zl wiecej.
No nic tak jak wspomnialem chyba pozostaje znalesc jakiegos meskiego tribana chociazby na sorze (520) albo na 105 (540) w rozmiarze M i kombinowac z krotszym/regulowanym mostkiem bo chyba regulowany mostek pozwala fajnie skorygowac pozycję no i mieć nadzieję, że sie spodoba
Bardzo dziekuje wszystkim za odpowiedzi
#24
Napisano 23 maj 2022 - 07:40
Mała aktualizacja, moze komus o podobnym dylemacie sie przyda: wczoraj kupilismy uzywanego tribana 520 w rozmiarze M, po pierwszej przejazdzce 15 km kobieta zadowolona, mam zastrzezenie co do tej kierownicy z 520-stki - dolny chwyt jest zdecydowanie za nisko (ja w swoim van rysel mam lepiej wyprofilowana kierownice - mniejsza roznica pomiedzy dolnym i gornym chwytem, tu jest duzy przeskok) i twierdzi ze w dolnym nie jest w stanie jechac bo bola plecy
#28
Napisano 23 maj 2022 - 16:54
https://sprint-rower...qRoCvL8QAvD_BwE
Shimano min 40cm
https://www.centrumr...ct-ergo-pd6746/
Obie drop 125mm i mały reach.
#30
Napisano 17 kwiecień 2023 - 08:13
Witam!
Odgrzewam troche kotleta z sprzed roku ale moze znowu cos poradzicie:)
Udalo się drugą połówkę namówić na jazdy chociaz w weekendy, wiec odkad pogoda pozwala w kazdy weekend te półtorej godz pokrecimy, natomiast wrócił temat doboru ramy, jak juz pisalem wybór padł na Tribana w rozm M.
Wczoraj stwierdzila ze siodelko ma zbyt do przodu bo jgdy sie przesuwa do tylu, to lepiej jej przenosić energie nóg na kola, gdy siedzi blizej kierownicy nie kręci tak efektywnie - ale ta blizsza pozycja wynika z geometrii roweru (dlugie nogi, krotki tułów). I faktycznie, gdy przesunelismy siodelko w tyl i tak jedzie, jest pochylona bardziej niz ja na swoim i co przy dluzszej przejazdzce jest uciazliwe, ponadto ledwo siega do hamulcow wiec... zaczalem szukac czegos innego, na forach w necie polecane sa te Giant Liv. Znalazlem jeszcze w miare normalnych pieniadzach Liv Avail 1 (na sorze). Jednak porownuje poprzez katalog ich rozmiary i szczerze... jak dla mnie amatora, to na pierwszy rzut oka ta damska rama wcale nie jest damska - rower wcale nie jest krótszy, przynajmniej według tego katalogu (porownuje Tribana M z Liv L bo ten jest dedykowany dla jej wzrostu 180 cm):
Zastanawiam sie jaki rower moglbym poszukac aby zwiekszyc jej komfort jazdy i dzieki temu robic dluzsze wypady... bo o ile damskich szos troche jest, to sa one w rozmiarach XS/S a pod 180 cm niestety bardzo malo a szukam jednak uzywki bo zeby kupic cos chociaz na sorze nowego to pewnie 5-6k co przy jezdzie raz/ maks 2 razy w tyg gdy jest ladna pogoda to troche za duzo.
Jeszcze mysle nad zalozeniem jej regulowanego mostka tak aby maksymalnie zwiekszyc "stack" i zmniejszyc "reach"
Moze doradzicie z waszego doswiadczenia jakis damski rower? Od osprzetu wazniejszy jest dobor odpowiedniej ramy bo kobiecy rynek pod tym wzgledem chyba jest ubogi...
#32
Napisano 17 kwiecień 2023 - 13:39
Rower damski i męski to kwestia koloru. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego samego co w przypadku doboru rozmiaru u Panów - proporcji ciała.
Kwestia, którą Ty opisujesz to klasyczny przypadek długie nogi - krótki tułów. W przypadku Panów, można liczyć na długie ręce, które troche to kompensują, ale Panie mają do tego również krótsze ręce. Sprowadza się to do wszystkiego co opisałeś w swoim post'cie - mocno pochylona pozycja i wyciągnięta, głownie przez fakt ze siodełko jest bardzo mocno wysunięte do góry.
Remedium na to jest szukanie roweru o proporcjach "wysoka główka ramy" - "krótka rura pozioma". W zasadzie większość rowerów endurance ma podobne założenia, kwestia wyboru tego optymalnego. Jeśli musisz używać mostka mniejszego niż 90mm, oraz z wyższym wzniosem niż 17 stopni, to raczej wydaje mi się to bez sensu. Taki rower bardzo dziwnie się prowadzi w zakrętach i przy wyższych prędkościach w zakrętach jest trudny w prowadzeniu.
EDIT: teraz widzę, że pisałem praktycznie dokładnie to samo w tym wątku wcześniej .
- ogreczek lubi to
Canyon Aeroad CF SLX
Specialized Amira 2014 - sprzedany