Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana Części - Peugeot Triathlon 1992


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dragonboliero

Dragonboliero
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 14 czerwiec 2022 - 14:41

Witam wszystkich.

Niedawno nabyłem rower Peugeot Triathlon, rocznik prawdopodobnie 1992, z rynku niemieckiego.

Jeździ mi się na nim całkiem ok, tylko chciałbym zmienić w nim kilka rzeczy, ale nie wiem, czy współczesne części będą kompatybilne. Cały rower jest na osprzęcie Shimano RX100 (https://velobase.com...e-efcdd58b3eaa).

 

1. Jak dla mnie kaseta ma trochę za małą rozpiętość 13-23, jeśli dobrze pamiętam. Pytanie, czy Shimano Acera CS-HG41-7 11-28T byłaby kompatybilna. Oryginalna kaseta jest również 7 rzędowa, a z tego co znalazłem na VeloBase, to dla przerzutki maksimum jest właśnie 28T.

 

2. Kolejna sprawa to support. Podczas jazdy z górki mocno dociskałem na blacie 52 i w pewnym momencie coś strzeliło. Od tego czasu, przy dużym obciążeniu na blacie 52 + wysokim przełożeniu z tyłu, korba przepuszcza niektóre obroty (nie wiem, jak to fachowo nazwać). I pytanie, na co mógłbym go wymienić? Czy Shimano BB-UN300 to odpowiedni wybór?

 

3. Trzecia kwestia i w sumie najmniej istotna - manetki przerzutek. Czy współczesne klamkomanetki, np. Shimano Claris będą kompatybilne z takim napędem?

 

Kilka zdjęć poglądowych:

https://scontent.fpo...ClQ&oe=62CDD0A1

 

https://scontent.fpo...87Q&oe=62CE750D

 

https://scontent.fpo...KXg&oe=62CF4D14

 

 



#2 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 684 postów

Napisano 14 czerwiec 2022 - 22:06

Bardzo ładny rower.

 

1. Po pierwsze zobacz jaka masz piastę (w sensie jaki to model - napis na piaście).

FH-A550 ?

Bo masz niezerową szansę, że masz piastę z bębenkiem UG i kaseta HG nie podejdzie.

FH-A550 jest dwusystemowa UG/HG. Ale były też siedmorzędowe piasty/bębenki tylko UG.

 

Teoretycznie kaseta CS-HG41-7 jest poza specyfikacją ale wtedy nikt nie myślał raczej o kasetach z najmniejszą zębatką 11T.

Całkowita pojemność przerzutki to 28T.

Jeśli masz korbę grupową to masz 52(lub 53) / 42. Więc powinno to pójść. Z dokładnością, że niektóre bębenki mają problem z zębatkami 11T (nie znam szczegółów).

 

2. Przepuszczanie to moim zdaniem raczej zapadki w piaście. Łożyska w suporcie to raczej stuki niż przepuszczanie.

Drugi problem: nazwa peugeot sugeruje, że możesz mieć suport francuski.

Po trzecie kierować się musisz długością osi (jeśli jednak suport angielski).



#3 Dragonboliero

Dragonboliero
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 14 czerwiec 2022 - 22:38

Bardzo ładny rower.

 

1. Po pierwsze zobacz jaka masz piastę (w sensie jaki to model - napis na piaście).

FH-A550 ?

Bo masz niezerową szansę, że masz piastę z bębenkiem UG i kaseta HG nie podejdzie.

FH-A550 jest dwusystemowa UG/HG. Ale były też siedmorzędowe piasty/bębenki tylko UG.

 

Teoretycznie kaseta CS-HG41-7 jest poza specyfikacją ale wtedy nikt nie myślał raczej o kasetach z najmniejszą zębatką 11T.

Całkowita pojemność przerzutki to 28T.

Jeśli masz korbę grupową to masz 52(lub 53) / 42. Więc powinno to pójść. Z dokładnością, że niektóre bębenki mają problem z zębatkami 11T (nie znam szczegółów).

 

2. Przepuszczanie to moim zdaniem raczej zapadki w piaście. Łożyska w suporcie to raczej stuki niż przepuszczanie.

Drugi problem: nazwa peugeot sugeruje, że możesz mieć suport francuski.

Po trzecie kierować się musisz długością osi (jeśli jednak suport angielski).

 

1. Oznaczenie na piaście to HB-A550. Tak, korba jest 52/42T.
 



#4 IgorK

IgorK
  • Użytkownik
  • 32 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 04 lipiec 2022 - 20:33

Śliczne ten staruszek. Ile to kosztowało?



Dodaj odpowiedź