Skocz do zawartości


Zdjęcie

Który Wybrać ?


23 odpowiedzi w tym temacie

#21 Robert555

Robert555
  • Użytkownik
  • 244 postów

Napisano 23 marzec 2024 - 06:45

Rabaty są i do 50% ale nie w polskich sklepach

Jeszcze będą Janusze rabatować jak zostaną im rowery 2-3sezony do tyłu na starych GRX i ramach z przed uwolnienia regulacji UCI.  Zresztą, ludzie od dawna mają dobre sprzęty i nie ma za bardzo na co wymieniać. Mam Gravela na DI2, Carbon Koła itp. Tylko linek schowanych brakuje. Co mam w zasadzie kupić aby poczuć się lepiej? Planuję znowu szosę AERO ale czas gra na moją korzyść i nie pali się.

Z drugiej strony część naszego ciemnogrodu zmieniła strategię dojenie i oferują dziwnie drogie usługi serwisowe typu przeglądy po 500-700zł. Dobranie wielkości ramy i siodełka ... 700 :).  Tylko tutaj konkurencja szybko naprawi rynek , bo koszt zakupu narzędzi umożliwiających naprawę 90% problemów to mniej niż zatowarowanie się w jeden rower treka.


  • slaweko lubi to

#22 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 postów

Napisano 23 marzec 2024 - 12:22

No właśnie te schowane przewody napędzają ceny przeglądów. Choc pewnie nie tylko.

Ale zobacz:

* widelec full carbon, łożysko wisi na sterówce (a nie leży na koronie) - co najmniej raz na rok wypada obejrzeć powierzchnię czy nie ma widocznych uszkodzeń

* hamulce hydrauliczne schowane w widelcu, pociągnięte w ramie - trzeba rozpiąć bo nie obejrzysz widelca

* rozepniesz hamulce to trzeba odpowietrzać

* nie da się odpowietrzyć metodą odpiąć od ramy by nie było załamań, przekręcania kierownicy na mostku (bo wszystko zintegrowane) więc musisz machać ramą we wszystkie strony by usunąć pęcherzyki.

 

W czasach szczęk, linek na zewnątrz to było odkręcenie śrubki od przedniego hamulca i zdjęcie mostka z kierownicą. Demontaż 3 minuty. 

Montaż z przeglądem łożysk sterów, smarowaniem, obejrzeniem widelca 10 minut.

A teraz kupa czasu i roboty.


  • slaweko lubi to

#23 vir

vir
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 11 kwiecień 2024 - 17:58

To już lepiej weź jakiegoś Tribana np. Triban RC 500 jest zarąbisty, nawet można się nim ścigać, pojechać na zawody czy tak sobie pojeździć.



#24 IgorK

IgorK
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 11 kwiecień 2024 - 18:31

Nie mogę się wypowiedzieć ws Tribana 500, ale potwierdzam, Triban RC520 jest ok. Wiem, bo mam. W minonym roku kilka osób jechalo na tym rowerze w TdP Amatorow w Karpaczu.



Dodaj odpowiedź