Jump to content


Photo

Pierwszy Raz W Życiu Mam Rower I Nie Wiem Jakie Opony I Dętki Kupić

Gudereit Kenda

3 replies to this topic

#1 Brzęczyszczykiewicz

Brzęczyszczykiewicz
  • Użytkownik
  • 38 posts
  • SkądTczew

Posted 14 August 2022 - 17:41

Głupio przyznać się, ale ostatni rower miałem w podstawówce. Dziś jestem znacznie starszy i ...

niestety nie ograniam tematu opon i dętek rowerowych.

Mam rower Gudereit. Nieznany model.
 

Opony na przedzie i tyle to:

Kenda, 40-622 (700X-38C 28 x 1 5/8 x 1 1/2) K-193-013

 

Mam problem z przedni kołem.

Ojaw 1:

Luz jakby na łożysku, koło lata na boki w poprzek (czyli lewa/prawa), czuć luz około 3-4mm

 

Objaw 2:

Guz w oponie, w oponie na bank, nie wiem czy felga też dostała (krawężnik)

 

Objaw 3:

Przy wysokich prędkościach drga kierownica, lekko ale drga


Nie chcę bawić się w centrowanie itp., chcę zakupić nową oponę, dętkę i felgę.
Niestety, nie wiem jakich wymiarów szukać a "fachowcy" z allegro nie wiedzą, czym handlują.

 

Opony z przeznaczeniem na trasy szutrowe (60%) oraz asfaltowe (40%).
 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 14 August 2022 - 19:47

Nie chcę bawić się w centrowanie itp., chcę zakupić nową oponę, dętkę i felgę.

Jeżeli koło jest uszkodzone, to Twoje chcenie lub niechcenie nie ma większego znaczenia. Koło po prostu należy nacentrować (albo wymienić, jeżeli obręcz jest trwale uszkodzona).

 

Przy okazji: wymiana felgi i tak będzie wymagała złożenia i nacentrowania koła, więc wracasz do punktu wyjścia.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,019 posts
  • SkądBrzesko

Posted 15 August 2022 - 10:32

Luz na łożysku też należy usunąć bo wymiana obręczy, opony i nacentrowanie koła nic nie pomoże na latanie koła na boki. Z doświadczenia dodam, że takie latanie koła jest nieznośne i strasznie zmniejsza frajdę z jazdy na rowerze. Jeżeli koło jest wiekowe to pewnie są to wianuszki z kulkami co może prowadzić do innego problemu, a mianowicie zniszczonej bieżni łożyska. No ale to wyjdzie w praniu podczas wymiany. 

 

Może się okazać, że taniej i łatwiej będzie wymienić całe koło bo nawet podczas zmiany obręczy może okazać się, że część szprych nie nada się do ponownego zaplecenia.  :mellow:



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#4 Brzęczyszczykiewicz

Brzęczyszczykiewicz
  • Użytkownik
  • 38 posts
  • SkądTczew

Posted 15 August 2022 - 12:07

Jednak obręcz nie ma guzów, nie została zwichrowana. Tylko opona ma w jednym miejscu guz 0.5cm. Obręcz sprawdził mi sąsiad jakimś przyrządem. Nie ma bić na boki ani w górę. Tylko opona do wymiany. Pozostała jedynie sprawa luzu na łożysku, na oko jest to około 2-3mm w prawo i lewo oraz 2-3mm góra dół. Jeśli koło kręci się bez obciążenia, rower na "plecach" i rozpędzę koło ręką to kręci się normalnie, nie widać luzu, samo ustabilizuje się w miejscu i bicia boczne nie są do wyłapania przyrządem. Luzy czuć dopiero pod obciążeniem w czasie jazdy, zwłaszcza szybkiej jazdy z góry (35-40km/h) gdy wchodzimy np. w lekki zakręt, wtedy czuję że pomimo prób lekkiego skrętu np. w prawo rower lubi wrócić lekko w lewo. Sąsiad mówi, że trzeba dokręcić łożysko z lewej i prawej dając nowy smar do środka tyle że ja mam wycieczkę za chwilę (1189km) i nie chcę ryzykować ugotowaniem łozyska.





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: Gudereit, Kenda