Continental Gp5000 - Opony Z Absem?
#1
Napisano 01 wrzesień 2022 - 12:04
Pytanie do osób, które znają te opony.
Wymieniłem w sobotę stare opony Michelin Lithion 3 23mm na Continental GP5000 25mm. Przejechałem na nich w tym tygodniu 200km. Super komfortowe, ale jedna rzecz mnie zaskakuje. Mam hamulce szczękowe (nie wiem czy to ma znaczenie). Gdy lekko hamuję - zwalniam. Gdy mocno hamuję - koła się blokują i opona się ściera (normalne zachowanie). Jednak gdy hamuję tak na 50-80%, to rower wpada w dziwne wibracje. Odczucie mam takie jakby działał ABS czy coś. I teraz tak się zastanawiam - czy to normalne zachowanie na tych oponach czy może coś innego może być przyczyną takiego zachowania?
#4
Napisano 01 wrzesień 2022 - 13:47
Opona na zmianę traci i łapie przyczepność. Nic zaskakującego.
- Kamil Wójcik lubi to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 01 wrzesień 2022 - 15:02
I jeszcze trzecia kwestia: nie masz może przełajówki, a w niej hamulców cantilever? One lubiły tak wierzgać przy hamowaniu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 01 wrzesień 2022 - 16:44
Obstawiam, że tak jak napisał Mikroos opona łapie i traci przyczepność. Wcześniej jeździłem na tanich i twardych oponach.
- Maxxis Rouler 23mm,
- Shwalbe Lugano 23mm,
- Michelin Lithion 2 i 3 23mm.
Na nich jak już straciłem przyczepność to straciłem i już.
Teraz wsadziłem drogie kapcie i 2mm szersze. Uczucie jakbym wymienił cały rower i chociaż na szosie jeżdżę od 2014r. to zupełnie jakbym uczył się od nowa (np. omawiane zachowanie przy hamowaniu czy brak konieczności zwalniania na zakrętach na zjazdach, na których wcześniej włączał mi się panic mode).
#9
Napisano 01 wrzesień 2022 - 19:40
eeee.... to wibrowanie mój drogi to raczej jest coś niedobrego i nie brzmi jakbyś opisywał zaletę. Powinieneś wytracać prędkość płynnie, rower nie powinien skakać, wibrować, trząść się. A napisałeś, że tak się dzieje przy hamowaniu "tak na 50-80%" czyli od średnio mocnego hamowania do mocnego. No ja bym takiego czegoś mieć nie chciał podczas mocniejszego dohamowywania np. na wyścigu przed zakrętem. I nie mam i nie miałem na żadnych oponach, na których dotychczas jeździłem. Zwracam przy tej okazji uwagę, że nigdy, absolutnie nigdy nie zdarza mi się zablokować koła. Jeżeli miałeś takie akcje, że traciłeś przyczepność to winy szukałbym tutaj nie w oponach, lecz w technice hamowania.