Giant Defy 2 2011 opłaca się?
#82
Napisano 12 kwiecień 2011 - 11:38
Ditom, nie pozostaje Ci nic innego jak:
1. Wejdź na YuTuba, pooglądaj filmiki z tytułami "bike fit, bike set, itp"
2. Poczytaj na forum, a potem się upewnij, że Twój rower jest prawidło ustawiony, jest kilka złotych zasad, których należy przestrzegać i bez nich jazda rowerem nie może być zdrowa i wygodna!
3. Jak już wszystko sprawdzisz i będziesz na 100% przekonany, że rower jest nastawiony zdrowo i optymalnie to nie pozostaje Ci nic innego jak spędzanie wielu godzin na jazdach, przyzwyczajania rąk i szyji do nowej pozycji. Po jakimś długim czasie jeśli będziesz w stanie, możesz korygować poszczególne ustawienia wg. własnych odczuć.
4. Jak Ci się nudzi to możesz jeszcze poćwiczyć troche na siłce by wzmocnić partie ramion i odcinek szyjny.
Ja tylko dodam od siebie, że ostatnio podczas testów ułożenia kąta siodła, jeździłem z bardzo pochylonym ku przodowi co odczuło się już po pierwszym metrze, mimo to nie czułem dyskomfortu w postaci bólu nadgarstków - podejrzewam, że to kwestia przyzwyczajenia, umięśnienia i wyćwiczenia ich
#83
Napisano 12 kwiecień 2011 - 12:33
http://img5.imagesha...0110412223.jpg/
#85
Napisano 12 kwiecień 2011 - 13:08
#86
Napisano 12 kwiecień 2011 - 13:21
Jeśli to nie wina zdjęcia to kierownice masz zbyt pochyloną ku przodowi czyli zbyt opadająca, co skutkuje zbyt wyciągniętymi nadgarstkami. Klamki są ustawione idealnie, zatem wystarczy tylko ustawić kiere tak by linia kiera-klamki była jak najbardziej równoległa do podłoża. Z racji, że masz kiere compaktową to możesz nawet ją lekko dać "na plus" czyli lekko go góry to wtedy będziesz miał jeszcze lepsze oparcie dla nadgarstków.
tu masz przykład mojej kozy
Klamki są ciut za wysoko, kiera za nisko, co jak widać powoduje powstanie delikatnego dołka, ale nie jest to na tyle uciążliwe, bo jestem przyzwyczajony do jazdy trzymając dłonie pionowo.
Idealnie powinno być tak, że gówny odcinej kiery powinien być idealnie rónoległy do podłoża, ale w przypadku kiery anatomicznej dolny chwyt jest praktycznie niemożliwy i bardzo niewygodny, bo jak można sobie wyobrazić, chwyt dolny bardzo ucieka.
#87
Napisano 12 kwiecień 2011 - 13:33
Z tego zdania wynika że trzymasz kiere w większości w dolnym chwycie? Jeśli tak to chyba tu jest pies pogrzebany.Czasami też drętwieje mi szyja ale z tym radze sobie łapiąc kierę od góry.
Odpuść sobie narazie dolny chwyt i używaj klamek tylko w górnym chwycie, i trzymaj kiere za odcinek prostopadły do ramy, ew. za klamki.
Jak już się wyrobisz to z czasem próbuj dolny chwyt.
#90
Napisano 12 kwiecień 2011 - 14:22
Więc jaki jest wówczas sens posiadania takiej kierownicy, skoro nie można korzystać z dolnego chwytu? ;-)Idealnie powinno być tak, że gówny odcinej kiery powinien być idealnie rónoległy do podłoża, ale w przypadku kiery anatomicznej dolny chwyt jest praktycznie niemożliwy i bardzo niewygodny, bo jak można sobie wyobrazić, chwyt dolny bardzo ucieka.
U mnie to wygląda tak:
Tak więc, górną część kierownicy mam jeszcze bardziej pochyloną (chociaż korpus klamkomanetek jest równolegle do podłoża). Wcześniej miałem równolegle i tak jak piszesz Deadi z dolnym chwytem były spore problemy, nie mówiąc już o sprintach, kiedy to musiałem wyginać nadgarstki w stosunku do przedramion o prawie że kąt prosty - zdecydowanie nie było to wygodne ustawienie. Jakiś czas temu ustawiłem tak jak na zdjęciu i zarówno w górnym chwycie (za kierownicę albo klamkomanetki) jak i w dolnym jedzie się bezproblemowo. Nie stwierdzałbym więc od razu, że kierownica jest źle ustawiona - teoretycznie też mam "źle", a jeździ mi się świetnie. Widzę jeszcze inną przyczynę - po prostu za duża rama przy wzroście 175 cm. Mam 181 cm, ramę slopingową z górną rurą 560 (wirtualnie jednak 575...) i pomimo tego, że jest mi wygodnie, zastanawiam się, czy rama o rozmiar mniejsza nie byłaby lepsza. Teraz mam mostek 90 mm, a i czekam właśnie na sztycę bez offsetu, bo obecny Ritchey z offsetem 25 mm wymuszał montaż siodełka na maksa z przodu, co widać na zdjęciu (nie wiem czy przez to czy nie, ale ostatnio zaczęło dochodzić ze środka rury podsiodłowej jakieś irytujące pykanie - po wyczyszczeniu i przesmarowaniu i tak potem wróciło). Kto wie, może przy mniejszej ramie miałbym wówczas "poprawnie" ustawioną kierownicę? ;-) Inna sprawa, że jestem raczej "sztywny" - mam wadę postawy i raczej mało elastyczne stawy, a to też trzeba ponoć wziąć pod uwagę.
#92
Napisano 12 kwiecień 2011 - 16:05
#93
Napisano 12 kwiecień 2011 - 16:52
no chyba, ze masz jakies mega dlugie konczyny w porownaniu do reszty ciala
juz wspomnialem wczesniej, porownaj sobie swoj rower z wynikami z http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO latwiej bedzie Ci dojsc co mozesz zmienic (wysuniecie siodla, mostek na krotszy, itp)
#96
Napisano 12 kwiecień 2011 - 17:54
...jednak ze względu na brak wiedzy dotyczący szprzętu.
Nikogo nie oskarżam, chciałem tylko delikatnie zwrócić uwagę, żeby takich sytuacji było mniej. Ja akurat temat odkopałem za późno, sam nie umiem powiedzieć czy bym o to zapytał, ale do momentu jak kolega pochwalił się zakupem w sumie nie padło ani jedno słowo na temat rozmiaru rowerka.
#97 Gosc_OutsideR_*
Napisano 12 kwiecień 2011 - 18:29
Zmiana mostka na krótszy może coś pomoc, możesz też spróbować zagadac z "salonem" , żeby wymienili rozmiar bo jest za duży ale pewnie będzie cięzko..
#98
Napisano 12 kwiecień 2011 - 19:25
ta rama jest za duza, tu nie ma co sie oklamywac.
no chyba, ze masz jakies mega dlugie konczyny w porownaniu do reszty ciala
O ile się nie mylę, to dłuższą(horyzontalnie) górną rurę się dopiera przy zbyt długim tułowiu względem nóg.
ditom, Spróbuj podmienić mostek. Dobierz go metodą przysłonięcia przedniej piasty przez kierownicę, w górnym chwycie za klamki oczywiście. Jaki masz teraz? Mierz c-c. I jaki by Ci wtedy podpasował tą metodą?
#99
Napisano 12 kwiecień 2011 - 19:26
Wracając jeszcze do ustawienia kierownicy, o którym pisał Deadi - znalazłem coś na swoje i ditoma "usprawiedliwienie", chociaż winny się nie czułem ;-) Mianowicie, Trek Fabiana z tegorocznego P-R - tam też prawie równoległe do podłoża są końcówki baranka, a nie jego górna część:
ditom, z ciekawości pomierz się jeszcze zgodnie z kalkulatorem, który linkował bonifacy i wstaw wyniki.
#100
Napisano 12 kwiecień 2011 - 19:42