Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Defy 2 2011 opłaca się?


124 odpowiedzi w tym temacie

#101 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 12 kwiecień 2011 - 19:47

Również mam tak kierownice ustawioną, tylko że ja mam rower 56 przy 186 cm wzrostu.

u5227y2014v4.gif


#102 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 12 kwiecień 2011 - 19:48

Trek Fabiana z tegorocznego P-R - tam też prawie równoległe do podłoża są końcówki baranka, a nie jego górna część:


pawelkepien, a co w tym dziwnego? Tak się właśnie ustawia kierownicę. To Deadi ma źle ustawioną ;)

#103 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2011 - 20:57

Ależ nic PsYhOl - to miało być tylko "naoczne sprostowanie" (nic osobistego Deadi! ;-)) tego, co Deadi napisał o rzekomo złym ustawieniu kierownicy. Wychodziłoby więc na to, że ditom nie musi się bawić z kierownicą tylko z ramą. Chyba, żeby trochę podnieść jednak tą kierownicę kosztem dolnego chwytu, ale z korzyścią dla mniej obciążającej plecy pozycji...

fs-userbar-blog-white.png


#104 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 kwiecień 2011 - 08:31

A więc wczoraj ustawiłem keirę , siodełko przesunąłem do przodu i lekko obniżyłem i po przejechaniu 70 km nie odczułem jakichkolwiek problemów . Nie bolały mnie ani plecy , ani nadgarstki . Jedynie przy chwycie dolnego baranka trochę szyja mi drętwiała ale też bez tragedii . Nie odczuwam jakiś objawów związanych z za dużą ramą . W weekend postaram się zrobić jakiś większy dystans żeby się przekonać czy już wszystko jest ok,chociaż porównując do mojej pierwszej tragicznej i bolesnej jazdy jest po prostu niebo a ziemia. Wydaje mi się że jednak rowerek jest ok. Nie wiem jakie są objawy źle dobranej ramy ale chyba u mnie ich w ogóle nie ma ( uff! ) . Nie rozumiem jednaj rzeczy . PAWELKEPIEŃ napisał ,, jednak pamiętaj o przechodzeniu pionu z kolana przez oś pedału żeby sobie nie skasować kolan". Do końca nie rozumiem o co chodzi . Sorry za moją głupotę ale po prostu nie ogarniam.
Dziękuję za wszystkie rady jakich mi udzieliliście. Chyba w końcu będę mógł cieszyć się nowym bikiem i zacznę sobie śmigać :mrgreen:

#105 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 13 kwiecień 2011 - 08:47

Nie rozumiem jednaj rzeczy . PAWELKEPIEŃ napisał ,, jednak pamiętaj o przechodzeniu pionu z kolana przez oś pedału żeby sobie nie skasować kolan". Do końca nie rozumiem o co chodzi . Sorry za moją głupotę ale po prostu nie ogarniam.

Chodzi o to co widać na zdjęciu --> http://www.thebikest...e-fit-plumb.jpg
A w ogóle najłatwiej by było orzec czy masz prawidłową pozycję na rowerze i czy nie masz za dużej ramy, jakbyś wrzucił tu swoje foto na rowerze (z profilu oczywiście) - zarówno z rękoma na górze kierownicy, jak i w dolnym chwycie, i w takiej pozycji (ułożenie nóg) jak na tym podlinkowanym przeze mnie wyżej zdjęciu. Wtedy będzie można rozwiać wszelkie wątpliwości.

#106 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:03

"do wszystkich" ;)

Nie twierdzę, że mam idealnie ustawioną, ba napisałem, że są pewne wady, ale dla mnie nie oznacza to dyskomfortu, a to jest najwazniejsze ;)

Ustawienia Fabiana faktycznie zaprzecza mojej "teorii", ale zauważcie, że tam są klamki Srama, i co by nie mówić, klamki pamagają trzymać "poziom" chwytu.

Za jakiś czas będę eksperymentować u siebie, bo wiem, że mogę jeszcze dużo poprawić i dużo zmienić - na lepsze oczywiście. Najbliższy eksperyment to obrócenie kierownicy by umożliwić jak najbardziej równoległy dolny chwyt.

#107 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:14

Ja ustawiłem tak jak Deadi mi polecił i nie mam problemów z dolnym chwytem . Ogólnie nie mam już żadnych problemów z jazdą. Póki co nic już nie będę kombinował tylko zabieram się za jazdę .

#108 pawelkepien

pawelkepien
  • Użytkownik
  • 719 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:16

ditom, nikt nie pisze, że jesteś głupi ;-) Chodzi o to, co wstawił przed chwilą travisb i co było pokazane na filmiku, który sam wstawiałeś (tym) - może po prostu nie skojarzyłeś.

Z opuszczaniem siodełka też ostrożnie, bo można sobie zniszczyć kolana. Czekamy na zdjęcia. Do zamówienia ;-) travisab dodam jeszcze, że warto zrobić jedno właśnie z korbą ustawioną w poziomie (sprawdzenie tego, o co pytałeś), a drugie z korbą ustawioną tak, jakby stanowiła przedłużenie rury podsiodłowej. Nikt Ci przez forum nie zrobi oczywiście profesjonalnych pomiarów, ale może będzie chociaż ogólne spojrzenie na sprawę.

Wiem Deadi, że nie napisałeś o idealnym ustawieniu u siebie, ale

Idealnie powinno być tak, że gówny odcinej kiery powinien być idealnie rónoległy do podłoża, ale w przypadku kiery anatomicznej dolny chwyt jest praktycznie niemożliwy i bardzo niewygodny, bo jak można sobie wyobrazić, chwyt dolny bardzo ucieka

Widać więc, że wcale nie jest to idealne ustawienie, tym bardziej, że wówczas niemożliwa albo bardzo niewygodna jest jazda w dolnym chwycie, przez co takie ustawienie mija się z celem, bo po to baranek jest barankiem żeby umożliwiać jazdę w różnych chwytach ;-) Tak jak pisałem - chciałem tylko zwrócić uwagę na lekkie wprowadzenie w błąd i chyba nie ma co dalej się nad tym rozwodzić ;-) Poza tym, u siebie mam Shimano i z ustawieniem klamkomanetek w poziomie nie było problemu - i tak nie mam (jak chyba większość) na tyle dużych dłoni, żeby znacząco odczuć określone pochylenie samej kierownicy, bo znaczna część dłoni leży po prostu na gumach od łap.

Pozdrawiam ;-)

fs-userbar-blog-white.png


#109 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:20

Zdjęcia wrzucę jak najprędzej . Tak jak mówiłem to co Deadi mi polecił u mnie się sprawdziło łącznie z tym że dolny chwyt jest dla mnie wygodniejszy. Jedyne co musi mi się przyzwyczaić w dolnym chwycie to szyja która mi drętwieje.

#110 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 13 kwiecień 2011 - 10:02

W przypadku ditoma, zaletą jest fakt, że posiada on kierownicę compactową, która w ocenie wielu ludzi, która przesiadła się z anatomica na ów compact zawsze wypadała lepiej niż anatomic :-)

#111 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 13 kwiecień 2011 - 10:21

Panowie (a głównie ditom), temat doboru typu kierownicy i jej ustawienia jest pięknie wyczerpany tu --> http://www.forumszos...r=asc&start=195
Skoro teraz rozchodzi się tylko o typ i ustewienie kierki, a reszta czynników została już przez ditoma ustawiona pod jego komfort, to polecam skupić się i przestudiowac tamten topic :-)

#112 Marek79

Marek79
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądZłotów

Napisano 13 kwiecień 2011 - 19:27

Ditom. Mi przy wzroście 176 cm zalecano kupić rozmiar M Defy. A pisałem też na infolinię Gianta i uzyskałem taką samą odpowiedź. ML pewnie też da radę, w końcu to taki rozmiar pośredni.

#113 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 17 kwiecień 2011 - 13:57

Widzę że temat zszedł trochę na bocznice i powstała 5stronicowa dyskusja o ustawieniu kierownicy i klamek. Trochę nie ten dział Panowie ;)

Ale do rzeczy: Sorry, Dedi, ale za przeproszeniem trochę pieprzysz głupoty. To ma być idealne ustawienie kiery, czyli odwrócenie jej "do góry"? To może jest i dobre jak jeżździsz tylko w górnym chwycie, ale w takim razie to totalna amatorka, bo nie po to jest baranek aby jeździć tylko w górnym. Sam zresztą piszesz że dolny chwyt w takim ustawieniu jest niewygodny, a wręcz niemożliwy, więc na pewno nie jest to dobre ustawienie! Ja jestem zdania wręcz przeciwnego, kiera powinna być pochylona odwrotnie, ku dołowi, a klamki wtedy wyżej an kierze. Wtedy dolny chwyt jest najwygodniejszy! Górny też jest ok, jak się odpowiednio klamki ustawi to jest git. To zagłębienie wcale nie przeszkadza, może ciut mniej wygodnie, ale za to dolny jest 100% wygodniejszy!! trzeba tu znaleźć najlepszy kompromis. Ja kombinuje z ustawieniem swojej FSA od roku, więc wiem coś o tym ;) No i trzeba dodac że każda kiera jest ionna, i każdy ma inne preferencje, budowe ciała itd...

Można się trzymać tego że końcówka baranka (czyli w dolnym chwycie), powinna być równolegle do podłoża, a góra wtedy opada. Ja nawet u siebie obracam kierę jeszcze bardziej i to jest idealne położenie jak dla mnie. Widziałem że Misza w swoim Carvelo stosuje identyczne ustawienie jak ja, zresztą PawełPepkin też. Im kiera idzie wyżej tym dolny chwyt jest mniej wygodny (w anatomiku oczywiście), a tak jak u ciebie Ded, to w ogóle sobie nie wyobrażam jazdy...

Ale jak kolega ma compacta, to zupełnie inna para kaloszy. Wracając do roweru ditoma, to rzeczywiście an zdjęciu widać że na pewno klamki są za nisko, trzeba więc albo podnieść klamki, albo kierę. A sprawdzić co lepsze można jedynie metodą prób i błędów ;) Ale jak teraz mu wygodndie, to najważnuiejsze, więc niech tak smiga. Z czasem można jeszcze to doszlifować. Ale compacta pewnie też bym lekko podnosił do góry, bo tam, jest zupełnie inne gięcie.

Co do rozmiaru, wcale nie koniecznie za duży, ważne sa tu proporcje ciała. Jeśli ma krótsze uda, a długi tułów to jak najbardziej może ta rama pasować. Ja sam przy wzroście 172cm mam ramę 54 (+ mostek 120mm!!), i na pewno żadna mniejsza nie wchodzi w grę ;) No, z tym że ja jestem mocno wyciągnięty na rowerze, bo tak lubię. Przy ramie jaką mi doradzano na forum względem wzrostu(52), musiał bym mieć mostek 140mm, co przy takiej ramie jest niewykonalne ;)

#114 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 kwiecień 2011 - 20:31

I znowu coś nie trybi w napędzie.... jutro na przegląd gwarancyjny im to oddam . Rower za 500 zł lepiej działa niż ten....

#115 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2011 - 12:08

Mam pytanie. Oddałem wczoraj rower do serwisu ponieważ łańcuch ocierał o przednią przerzutkę na każdym przełożeniu . Dzisiaj odebrałem rower z przeglądu gwarancyjnego i panowie w sklepie powiedzeli że wszystko gra. Jednak po przejechaniu paru km zauważyłem że na najtwardszym przełożeniu łańcuch minimalnie ociera o przerzutkę tylko przez 1/10 obrotu korbą . I teraz mam pytanie : czy mam tego nie ruszać i samo się to dotrze czy powinienem to wyregulować. Nie przeszkadza to w ogóle w jeździe jednak świadomość że coś minimalnie nie gra denerwuje mnie .

#116 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 22 kwiecień 2011 - 12:22

ditom, Jeśli to Sora to może tak trzeć na skrajnych przełożeniach. I tak się nie jeździ na nich.

#117 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2011 - 13:03

Czyli najtwardsze przełożenie 3/9 odpada ? W takim razie jaki jest sens montowania kasety 9-cio rzędowej ? Oczywiście nie mówię że się mylisz bo to ja jestem laikiem .

#118 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 22 kwiecień 2011 - 13:13

Chyba nie sora skoro 9rz.
Osobiście mam Tiagre i problem też występuje ale da sie go wyeliminować ustawiając tak aby minimalnie tarło w ustawieniu 3/1 (na którym i tak nie powinno się jeździć). Wtedy 3/9 chodzi bez problemu. Szerokość wózka jest taka a nie inna i musi być coś za coś.

#119 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 kwiecień 2011 - 14:52

KenaJ w tym roku sora ma 9 rzędów ( też się zdziwiłem ) . W takim razie będę jeździł na 3/8 . Przełożenia 3/1 nie używam bo to skos .

#120 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 22 kwiecień 2011 - 19:14

W 2010 była już Sora 9rzędowa.

Dla skrajnych koronek da się to poprawić dla normalnej jazdy, ale przy mocniejszym depnięciu raczej nie bardzo, bo przy słabych korbach i wkładzie czuć ich "miękkość".



Dodaj odpowiedź