
Giant Defy 2 2011 opłaca się?
#103
Napisano 12 kwiecień 2011 - 20:57
#104
Napisano 13 kwiecień 2011 - 08:31
Dziękuję za wszystkie rady jakich mi udzieliliście. Chyba w końcu będę mógł cieszyć się nowym bikiem i zacznę sobie śmigać :mrgreen:
#105
Napisano 13 kwiecień 2011 - 08:47
Chodzi o to co widać na zdjęciu --> http://www.thebikest...e-fit-plumb.jpgNie rozumiem jednaj rzeczy . PAWELKEPIEŃ napisał ,, jednak pamiętaj o przechodzeniu pionu z kolana przez oś pedału żeby sobie nie skasować kolan". Do końca nie rozumiem o co chodzi . Sorry za moją głupotę ale po prostu nie ogarniam.
A w ogóle najłatwiej by było orzec czy masz prawidłową pozycję na rowerze i czy nie masz za dużej ramy, jakbyś wrzucił tu swoje foto na rowerze (z profilu oczywiście) - zarówno z rękoma na górze kierownicy, jak i w dolnym chwycie, i w takiej pozycji (ułożenie nóg) jak na tym podlinkowanym przeze mnie wyżej zdjęciu. Wtedy będzie można rozwiać wszelkie wątpliwości.
#106
Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:03

Nie twierdzę, że mam idealnie ustawioną, ba napisałem, że są pewne wady, ale dla mnie nie oznacza to dyskomfortu, a to jest najwazniejsze

Ustawienia Fabiana faktycznie zaprzecza mojej "teorii", ale zauważcie, że tam są klamki Srama, i co by nie mówić, klamki pamagają trzymać "poziom" chwytu.
Za jakiś czas będę eksperymentować u siebie, bo wiem, że mogę jeszcze dużo poprawić i dużo zmienić - na lepsze oczywiście. Najbliższy eksperyment to obrócenie kierownicy by umożliwić jak najbardziej równoległy dolny chwyt.
#108
Napisano 13 kwiecień 2011 - 09:16
Z opuszczaniem siodełka też ostrożnie, bo można sobie zniszczyć kolana. Czekamy na zdjęcia. Do zamówienia ;-) travisab dodam jeszcze, że warto zrobić jedno właśnie z korbą ustawioną w poziomie (sprawdzenie tego, o co pytałeś), a drugie z korbą ustawioną tak, jakby stanowiła przedłużenie rury podsiodłowej. Nikt Ci przez forum nie zrobi oczywiście profesjonalnych pomiarów, ale może będzie chociaż ogólne spojrzenie na sprawę.
Wiem Deadi, że nie napisałeś o idealnym ustawieniu u siebie, ale
Widać więc, że wcale nie jest to idealne ustawienie, tym bardziej, że wówczas niemożliwa albo bardzo niewygodna jest jazda w dolnym chwycie, przez co takie ustawienie mija się z celem, bo po to baranek jest barankiem żeby umożliwiać jazdę w różnych chwytach ;-) Tak jak pisałem - chciałem tylko zwrócić uwagę na lekkie wprowadzenie w błąd i chyba nie ma co dalej się nad tym rozwodzić ;-) Poza tym, u siebie mam Shimano i z ustawieniem klamkomanetek w poziomie nie było problemu - i tak nie mam (jak chyba większość) na tyle dużych dłoni, żeby znacząco odczuć określone pochylenie samej kierownicy, bo znaczna część dłoni leży po prostu na gumach od łap.Idealnie powinno być tak, że gówny odcinej kiery powinien być idealnie rónoległy do podłoża, ale w przypadku kiery anatomicznej dolny chwyt jest praktycznie niemożliwy i bardzo niewygodny, bo jak można sobie wyobrazić, chwyt dolny bardzo ucieka
Pozdrawiam ;-)
#111
Napisano 13 kwiecień 2011 - 10:21
Skoro teraz rozchodzi się tylko o typ i ustewienie kierki, a reszta czynników została już przez ditoma ustawiona pod jego komfort, to polecam skupić się i przestudiowac tamten topic :-)
#113
Napisano 17 kwiecień 2011 - 13:57

Ale do rzeczy: Sorry, Dedi, ale za przeproszeniem trochę pieprzysz głupoty. To ma być idealne ustawienie kiery, czyli odwrócenie jej "do góry"? To może jest i dobre jak jeżździsz tylko w górnym chwycie, ale w takim razie to totalna amatorka, bo nie po to jest baranek aby jeździć tylko w górnym. Sam zresztą piszesz że dolny chwyt w takim ustawieniu jest niewygodny, a wręcz niemożliwy, więc na pewno nie jest to dobre ustawienie! Ja jestem zdania wręcz przeciwnego, kiera powinna być pochylona odwrotnie, ku dołowi, a klamki wtedy wyżej an kierze. Wtedy dolny chwyt jest najwygodniejszy! Górny też jest ok, jak się odpowiednio klamki ustawi to jest git. To zagłębienie wcale nie przeszkadza, może ciut mniej wygodnie, ale za to dolny jest 100% wygodniejszy!! trzeba tu znaleźć najlepszy kompromis. Ja kombinuje z ustawieniem swojej FSA od roku, więc wiem coś o tym

Można się trzymać tego że końcówka baranka (czyli w dolnym chwycie), powinna być równolegle do podłoża, a góra wtedy opada. Ja nawet u siebie obracam kierę jeszcze bardziej i to jest idealne położenie jak dla mnie. Widziałem że Misza w swoim Carvelo stosuje identyczne ustawienie jak ja, zresztą PawełPepkin też. Im kiera idzie wyżej tym dolny chwyt jest mniej wygodny (w anatomiku oczywiście), a tak jak u ciebie Ded, to w ogóle sobie nie wyobrażam jazdy...
Ale jak kolega ma compacta, to zupełnie inna para kaloszy. Wracając do roweru ditoma, to rzeczywiście an zdjęciu widać że na pewno klamki są za nisko, trzeba więc albo podnieść klamki, albo kierę. A sprawdzić co lepsze można jedynie metodą prób i błędów

Co do rozmiaru, wcale nie koniecznie za duży, ważne sa tu proporcje ciała. Jeśli ma krótsze uda, a długi tułów to jak najbardziej może ta rama pasować. Ja sam przy wzroście 172cm mam ramę 54 (+ mostek 120mm!!), i na pewno żadna mniejsza nie wchodzi w grę


#115
Napisano 22 kwiecień 2011 - 12:08
#118
Gosc_KeNaJ_*
Napisano 22 kwiecień 2011 - 13:13
Osobiście mam Tiagre i problem też występuje ale da sie go wyeliminować ustawiając tak aby minimalnie tarło w ustawieniu 3/1 (na którym i tak nie powinno się jeździć). Wtedy 3/9 chodzi bez problemu. Szerokość wózka jest taka a nie inna i musi być coś za coś.
Dodaj odpowiedź
