Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tubolito


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 13 marzec 2023 - 07:53

Cześć, używa może ktoś dętek Tubolito, ale tych najlżejszych S-road pod tarcze? Zastanawiam się nad wytrzymałością owego produktu bo waga już skrajnie niska...

#2 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 14 marzec 2023 - 12:21

Ja mam kilka sztuk tych 40 gramowych i z nimi nic się nie dzieje, zamówiłem też na testy zamienniki od majfrenda po 30zł/sztuka, waga 36g, zobaczymy jak się sprawdzą ;)

Syn się ścigał na tubolito dwa poprzednie sezony, sprawdziły się w boju!

Te lżejsze ma znajomy w swojej szosie i jak na razie nie narzekał. 



#3 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 14 marzec 2023 - 20:38

Okej, dzięki za info 🙂 a jakiej firmy te Chinczyki jeśli można wiedzieć?

#4 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 14 marzec 2023 - 20:59

Różowe RideNow

Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka

#5 Gregor75

Gregor75
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 14 marzec 2023 - 21:32

Albo zielone (Cyclami), z metalowymi wentlami.



#6 yerzu

yerzu
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 15 marzec 2023 - 08:45

Na RideNow (różowe) zrobiłem w tym roku 1500km i nic złego się nie dzieje, jestem bardzo zadowolony.

 

Tutaj brałem (28.5 zł sztuka przy dwupaku) :

https://tiny.pl/w8x3w


  • blackrain lubi to

#7 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 15 marzec 2023 - 10:33

No prawie same pozytywne opinie....to zamawiam 🙂 dzięki

#8 IgorK

IgorK
  • Użytkownik
  • 34 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 30 czerwiec 2024 - 12:43

A jak się złapie kapcia: to można skleić? Jakaś szczególną procedura podczas zakładania? Dopasowanie do opony tj. szerokości- jak to wygląda? Są jakieś przedziały czy do konkretnej szerokości opony musi być konkretny wymiar dętki?

#9 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 czerwiec 2024 - 18:18

ridenow dorzuca od jakiegoś czasu zestaw łatek samoprzylepnych ale nie miałem okazji jeszcze łatać. Co do szerokości to dość standardowo - do szosy jest wymiar 700x18-32mm, potem "gravelowy" 32-47mm. Zakładanie też raczej normalne - delikatnie napompować żeby złapała kształt i wkładasz :) 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 czerwiec 2024 - 19:57

Przy dętkach TPU trzeba bardzo uważać, żeby nie napompować ich zbyt mocno poza oponą.

 

Napompować do uzyskania kształtu - jak najbardziej. Ale jeżeli napompujesz mocniej i dętka się rozciągnie, nie wróci już do dawnego kształtu.

 

Conti w swoich rekomendacjach posuwa się nawet do stwierdzenia, że w przypadku zmiany opony na węższą należy również zmienić dętkę na nową, ponieważ stara jest trwale odkształcona.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 marek_sienias

marek_sienias
  • Użytkownik
  • 23 postów

Napisano 30 czerwiec 2024 - 20:43

A jak się złapie kapcia: to można skleić? Jakaś szczególną procedura podczas zakładania? Dopasowanie do opony tj. szerokości- jak to wygląda? Są jakieś przedziały czy do konkretnej szerokości opony musi być konkretny wymiar dętki?

W Ridenow dostałem małe łatki, takie jakby naklejki i chusteczkę nasączoną alko. Przebiłem dętkę ostrym kawałkiem szkła i zaklejenie tego trwało dosłownie kilka sekund. Dętka z powrotem na koło i tak jeżdżę od kilku miesięcy bez problemów



#12 Radko

Radko
  • Użytkownik
  • 53 postów

Napisano 02 lipiec 2024 - 16:23

Czy ktoś spotkał dętki z tpu dzielone do igh (nexus,alfine)?



#13 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 05 lipiec 2024 - 09:15

Ja dodam od siebie swoje doświadczenia. W tamtym roku spróbowałem i się zakochałem. Użytkowałem już RideNow, Cyclami, ThinkRider. Oczywiście pierwsze pompowanie poza oponą i wystrzał :D - mimo, że wiedziałem, że nie wolno dawać dużego ciśnienia (chyba 0,5 bara) to dętka jakby szybciej się poddała. Niemniej po ogarnięciu tematu i prawidłowym zamontowaniu wydaje mi się, że koło jakby lepiej się toczyło - są inne odczucia z jazdy. Poza tym prędkość też nieznacznie wzrosła, no ale ja przesiadałem się z masywnych dętek z Decathlon.

Problemy zaczęły się w tym roku. Dętki możliwe, że się pościerały, albo były bardziej narażone na przebicie ze względu na opony, które już swój słuszny przebieg miały. Wtedy zacząłem korzystać z łatek Cyclami. Niby fajne - wystarczy oczyścić powierzchnię, starannie nakleić, odczekać (chociaż tego nie jestem pewien, ja dawałem minimum 12h) i można jechać. No i doszło do tego, że w zasadzie co jazdę lub po kilku jazdach następnego dnia miałem flaka. Powietrze uciekało na tyle wolno, że dawałem radę wrócić do domu bez świadomości, że coś jest nie halo. Przyczyna - spod łatki zaczyna uchodzić powietrze. Możliwe, że wpływ na to ma fakt, że na łatkę działają siły w moim odczuciu większe siły. O ile dętka, jest rozciągliwa i po napompowaniu materiał  swobodnie pracuje, to pod taką łatką już nie. Wydaje mi się, że w tym miejscu (na łatce) kumulują się naprężenia, które prędzej czy później skutkują utworzeniem się kanaliku przez który powietrze znajduje ujście. Sytuacja u mnie kilkukrotnie się powtórzyła i doszedłem do wniosku, że albo coś źle robię naklejając łatki, albo te łatki mają za słaby klej. Na internetach znalazłem gdzieś filmy, że ktoś miał również z tym problem, a więc, że łatka prędzej czy później przepuszczała powietrze. Korzystałem raz z łatki chyba tubolito, gdzie jest osoby klej i wydaje mi się, że to jest lepsze rozwiązanie tzn. trwalsze. Obecnie zaopatrzyłem się w klej do miękkiego plastiku tj. do łatania m.in. basenów i jestem w fazie testów :) Myślę, że to może być rozwiązanie problemu



#14 Bartek_S79

Bartek_S79
  • Użytkownik
  • 39 postów

Napisano 05 lipiec 2024 - 16:55

Niestety z łataniem TPU (w moim przypadku zielone Cyclami) mam takie same doświadczenia. Robiłem dwa podejścia i niestety powietrze znajduje gdzieś ujście i nie trzyma ciśnienia. Teraz po przebiciu dętka leci do kosza. Nie chcę ryzykować, że na trasie rozszczelni się na amen.



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 lipiec 2024 - 05:58

Bo łatki samoprzylepne (czy to do butylu, czy do TPU) tak naprawdę nadają się wyłącznie na doczołganie się do domu.

 

Żeby nie było: porządne klejowe łatki w stylu Tip-Topa czy Ferdusa są wieczne!


  • JHartman i heniek58 lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 postów

Napisano 07 lipiec 2024 - 21:27

Niestety z łataniem TPU (w moim przypadku zielone Cyclami) mam takie same doświadczenia. Robiłem dwa podejścia i niestety powietrze znajduje gdzieś ujście i nie trzyma ciśnienia. Teraz po przebiciu dętka leci do kosza. Nie chcę ryzykować, że na trasie rozszczelni się na amen.


Moje tubolito miałem łatane minimum 10 razy i zawsze skutecznie. Bazując na doświadczeniach nawet nie wiem jak to spieprzyć. Używałem łatek tubolito, może to ma znaczenie

#17 alpin

alpin
  • Użytkownik
  • 41 postów
  • SkądCzarnków

Napisano 08 lipiec 2024 - 20:43

Moje tubolito miałem łatane minimum 10 razy i zawsze skutecznie. Bazując na doświadczeniach nawet nie wiem jak to spieprzyć. Używałem łatek tubolito, może to ma znaczenie

Potwierdzam.

Dętki Tubolito + łatki tubolito z dedykowanym klejem Tip Top, pełna skuteczność klejenia. Pompuje pod 8 bar.


50.png


#18 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 09 lipiec 2024 - 09:04

Tak jak pisałem. Łatkę tubolito + klej użyłem raz w zeszłym roku. Do dziś trzyma. Łatki Cyclami od majfrenda są problematyczne. Potrafią trzymać, ale niektóre po jednej lub kilku jazdach już przepuszczały w łatanych miejscach.





Dodaj odpowiedź