Witam... Chciałem przedstawić swoją nową maszynę ... Rower kupiony w grudniu 2022, jeżdżone od lutego 2023. Mam 176cm wzrostu, rozmiar S, póki co przejechane 2.5kkm i stwierdzam, że kalkulator na stronie producenta się nie myli . Na razie zmienione koła(Vinci Rapid 45mm), wrzucone dętki TPU oraz korba na Sram Rival AXS bez pomiaru mocy (postanowiłem zostać z Assioma). Reszta w specyfikacji fabrycznej. Waga na ten moment z uchwytami na garminy i koszykami oraz pedałami Assioma Duo, czyli gotowy do jazdy, pokazuje równe 7900g. W planach zmiana korby na Sram Red AXS, będzie 300g mniej .
Krytyka oraz wszelkie porady mile widziane
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Canyon Ultimate Cf Sl7 Etap
#1
Posted 02 May 2023 - 13:45
- piotrkol, blackrain, Marcin321 and 7 others like this
#3
Posted 02 May 2023 - 20:19
Dziękuję ... Z tymi koszykami to czysty przypadek, przeglądałem Ali, wpadły mi w oko i od razu wiedziałem, że będą pasować Co prawda zamysł był, aby szły na odwrót, ale po przymiarce jednak zdecydowałem, że lepiej to wygląda tak jak teraz.
Tak, brak linek to nie wątpliwie zaleta jeśli chodzi o estetykę, też to lubię. Zobaczymy co czas pokaże, bo miałem trochę obaw czy wchodzić w ten system , na tą chwilę działa to jednak perfekcyjnie i mam nadzieję, że tak zostanie.
#4
Posted 02 May 2023 - 23:25
Mogliby znowu wypuszczać całe białe ramy.
- piotrkol and EmPe like this
#5
Posted 03 May 2023 - 05:58
Pierwszą szosę miałem całą białą (i srebrny osprzęt) i bardzo dobrze to wyglądało ale rower wymagał ciągłego utrzymania w nieskazitelnej czystości.
Czarny mat wybacza nieco więcej
- EmPe likes this
#6
Posted 03 May 2023 - 09:43
Dla mnie też się podoba, wymiana kół zrobiła dużą różnicę.
Akurat w tym modelu SRAM, dzięki braku przewodów, ma znaczącą estetyczną przewagę.
Z ciekawości - trochę w ten rower włożyłeś i jeszcze planujesz zmianę korby na REDa, co nie jest tanie - nie myślałeś aby iść w model CF SL8 na Di2?
- EmPe likes this
#7
Posted 03 May 2023 - 12:04
I ode mnie również thumbs up dla białych ram!
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- EmPe likes this
#8
Posted 03 May 2023 - 12:14
Dzięki Panowie
Mogliby znowu wypuszczać całe białe ramy.
Wypuszczają, Ultimate CF SLX 9 DIsc Di2 😉, niestety cena x2.
Z ciekawości - trochę w ten rower włożyłeś i jeszcze planujesz zmianę korby na REDa, co nie jest tanie - nie myślałeś aby iść w model CF SL8 na Di2?
Myślałem i taki też był plan, ale problemy z dostępnością zaważyły na moim wyborze. Może i bym go w końcu upolował ale ten model się pojawił, poszedł impuls i stało się 😉. Korbę Red'a można upolować za jakieś 2kpln, także dla mnie to taki w miarę akceptowalny wydatek jak za fanaberię 😉
A jak już jesteśmy przy wadze to macie jakieś pomysły co by tu wymienić względnie nie dużym kosztem?
#9
Posted 03 May 2023 - 12:25
Jeśli przy wymianie korby dostaniesz się na 7600g (z czego assioma to 300g) to kolejne szukanie oszczędności wagi nie będzie tanie. Możesz wrzucić kasetę REDa ale szczerze, to nie widzę sensu. Przy tej kategorii cenowej i tarczach uzyskana waga jest wyjątkowo dobra, nie widzę szans aby poza kasetą w miarę tanio zejść jeszcze o 100-200g.
Nie myśl o wadze tylko się ciesz jazdą.
- EmPe likes this
#10
Posted 03 May 2023 - 13:32
Na siodle karbonowym można jeszcze zaoszczędzić sporo gramów. Jeśli pójdziesz w chińczyka to dodatkowo będzie tanio Pozostaje jednak najważniejsza kwestia - czy Twój tyłek będzie z tego zadowolony
Ja do swojego włożyłem w 2020 roku siodło z aliexpressu - 112g za niecałe 100zł. Póki co dobrze się trzyma i dla mnie jest mega wygodne.
- EmPe likes this
#11
Posted 03 May 2023 - 13:42
To fakt ale ta sella italia jest całkiem lekka. Mam ją na swoim aeroad a realnie ma chyba 172g, mniej, niż podaje strona Canyona.
W Giancie TCR miałem siodło, które miało ponad 300g - tam zmieniłem na Prologo - doszła nie tylko różnica w wadze ale przede wszystkim w komforcie.
Dla mnie Sella SLR jest wygodna, w niedzielę zrobiłem ponad 200km i było OK.
Nie jestem zwolennikiem chińczyków dlatego z takimi pomysłami nie przychodzę. Szczególnie po tym, jak kumplowi przy zjeździe na nierównościach pękł chiński mostek... Pewnie sporadyczny przypadek ale...
- piotrkol and EmPe like this
#12
Posted 03 May 2023 - 14:18
Nie mam jakiegoś parcia na zbijanie tej wagi, także raczej się skończy na tej korbie, a i tak nie jest to temat na już. Na razie cieszę się jazdą, a pytanie było z gatunku ciekawostek .
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
- piotrkol likes this
#13
Posted 03 May 2023 - 14:47
Jeszcze odnośnie siodełka - u mnie w sumie po niecałym roku zrobił się luz na mocowaniu prętów z tylnej części, co powoduje trzeszczenie. Reklamowałem u Canyona - reklamacja uznana, wysyłają mi nowe. Tylko termin dostawy to przełom lipca/sierpnia
#15
Posted 04 May 2023 - 09:35
Z tym siodlem to podałeś mi ciekawy trop. U mnie też coś zaczęło trzeszczeć co jakiś czas, a że mam luz na lewym pedale to cały czas obwiniałem właśnie to. Nawet kupiłem łożyska na wymianę, tylko zabieram się do tego jak sójka za morze.Jeszcze odnośnie siodełka - u mnie w sumie po niecałym roku zrobił się luz na mocowaniu prętów z tylnej części, co powoduje trzeszczenie. Reklamowałem u Canyona - reklamacja uznana, wysyłają mi nowe. Tylko termin dostawy to przełom lipca/sierpnia
W Canyonie reklamowałem zaraz po odebraniu roweru pomiar mocy, reklamacja zimą trwała ponad 2 miesiące, także trochę srednio. Przy poważniejszej awarii to sezon masz z głowy.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka