Jump to content


Photo

Umiejscowienie Klamko-Manetek Na Kierownicy Canyon H18 Ergo

bike fitting

9 replies to this topic

#1 buble_corp

buble_corp
  • Użytkownik
  • 21 posts

Posted 03 June 2023 - 19:42

Mam prośbę o poradę z umiejscowieniem/wysokością na kierownicy Canyon H18 Ergo klamko-manetek i kątem pochylenia kierownicy.

 

Po przestudiowaniu wielu poradników i filmów wideo większość poleca następującą kolejność działań:

1. ustawienie kąta pochylenia kierownicy;

2. montaż klamko-manetek na odpowiedniej wysokości.

 

W przypadku punktu 1 najczęściej stosuje się metodę ustawienia równolegle do podłoża dolnej części kierownicy (dolny chwyt poziomo).

 

Tutaj pojawia się pytanie, czy w przypadku kierownicy o kształcie Ergo, takie wyjściowe ustawienie jest właściwe?

 

W przypadku punktu 2, klamko-manetki montuje się zwyczajowo na takiej wysokości aby dolne końce klamek hamulców były na przedłużeniu linii rurek dolnego chwytu (źródło https://bike.bikegre...ad-bike-bars/):

 

Attached File  sti-guideline.gif   35.66KB   16 downloads

 

Pamiętając aby górne chwyty po zamontowaniu były na płasko z górną krzywizną kierownicy.

 

Tutaj pojawia się kolejne pytanie, bo jak wcześniej ustawiłem klamki tak aby były na płasko z górną krzywizną kierownicy, to dolne chwyty nie są w żaden sposób równolegle z podłożem.

 

Teraz spróbowałem ustawić dolne chwyty równolegle, oraz klamki zgodnie z powyższym rysunkiem, to wychodzi niezbyt płasko w pozycji pierwszej (górny chwyt):

Attached File  canyon_rownolegle.jpg   103.15KB   17 downloads

 

Czy klamki należałoby podciągnąć jeszcze wyżej?

 

 

 



#2 Robert74

Robert74
  • Użytkownik
  • 546 posts
  • SkądSANOK

Posted 03 June 2023 - 22:08

Moim zdaniem teraz jest dobrze ustawione.

#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,020 posts
  • SkądBrzesko

Posted 03 June 2023 - 22:41

Teoria teorią ale najlepiej by było żebyś się po prostu przejechał, przynajmniej kawałeczek i sam ocenił. Tutaj będzie podobnie jak z tematem ustawień siodła, kupna spodenek, optymalną kadencją itp. - Dla każdego dobre będzie coś innego, a bardzo rzadko ideałem będzie to co jest książkowe :)

 

Pozycję wyjściową z teorii już masz, teraz dokonaj korekt już pod siebie nie patrząc na kąty. Np. dla mnie to widzę, że jest spora "dolina" na łączeniu kierownicy i klamki - ja lubię jak w tym miejscu jest bardziej płasko, więc osobiście nie patrzyłbym na to czy dół kiery jest równolegle do podłoża, a bardziej ustawił to tak żeby jednak klamki były na równo z krzywizną kierownicy. W dolnym chwycie, na dodatek takim, z rękami na krańcach kierownicy to prawie nigdy się nie jeździ, więc małe znaczenie jaki tam jest kąt. 

 

Kombinuj, zmieniaj i testuj :D 


  • slaweko and buble_corp like this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#4 Yudo

Yudo
  • Użytkownik
  • 693 posts

Posted 03 June 2023 - 23:13

Wg mnie ustawienie teraz to totalny oldschool (choć niektórzy prosi nadal go używają). Posługujesz się obrazkiem, który jest pełnoletni (z instrukcji FSA) i na którym są klamkomentki typu ultegra 6600 z małymi korpusami. Teraz klamkomentki mają większe korpusy i prawie nie występuje zjawisko podpierania się na samej kierownicy. Ustawianie "według tradycji" w roku 2023 to serio słaby pomysł. Ale to Twój wybór. To Twoje ręce będą drętwieć. Zacznij od tego (jak nie masz czasu to od około 30-tej minuty):

Webinar #2 Kierownice szosowe - wszystko co chciałbyś wiedzieć - YouTube


  • slaweko likes this

#5 buble_corp

buble_corp
  • Użytkownik
  • 21 posts

Posted 03 June 2023 - 23:24

Wcześniej próbowałem następującego ustawienia.
Attached File  20230603_181629.jpg   112.76KB   15 downloads

Ciekawe jak została pomyślana ta kierownica? Ciężko znaleźć pozycje kalmko-manetki, tak aby było w miarę płasko w górnym chwycie.

#6 buble_corp

buble_corp
  • Użytkownik
  • 21 posts

Posted 03 June 2023 - 23:28

I jednocześnie nie sterczały one mocno ku górze.

#7 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,187 posts

Posted 04 June 2023 - 06:35

Po prostu ta kierownica jest jaka jest i nie da się ustawić klamkomanetek tak jak byś chciał.



#8 JHartman

JHartman
  • Użytkownik
  • 406 posts
  • SkądWarszaw

Posted 04 June 2023 - 20:02

Tutaj trochę bardziej nowoczesne porady https://youtu.be/WjD4g3l3A54


Sent from my iPad using Tapatalk
  • buble_corp likes this

#9 buble_corp

buble_corp
  • Użytkownik
  • 21 posts

Posted 04 June 2023 - 22:30

Dzięki, szczegolnie, za ten ostatni filmik. Znalazłem jeszcze jeden ciekawy

Zależy mi aby jednak dolny chwyt był poziomo, bo czasem z niego korzystam przy wietrze, a jak jest ustawiony pod kątem to nie jest już tak wygodny.

#10 buble_corp

buble_corp
  • Użytkownik
  • 21 posts

Posted 13 June 2023 - 09:27

Dodam tylko aktualizację, że udało mi się w miarę ustawić kierownicę i klamki.

Teraz jest wygodnie i ręce nie cierpną. Łapy są dosyć wysoko, ale pozycja na tym rowerze jest  wyprostowana i tak wychodzi wygodniej.

Attached File  20230611_185315.jpg   40.28KB   10 downloads

 


  • Marcin321, EmPe and mataman like this



Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: bike fitting