Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wilier Gtr Team 2021 Vs Kuota Kougar 2017?


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 06 czerwiec 2023 - 22:42

Podpowiedzcie, w co nie warto się pakować. Jeżdżę wyłącznie amatorsko, rekreacyjnie, zwykle sam. Zatem szukana geometria zmierza w stronę endurance. Obecny rower (mało znany Battaglin Pro Team na 105 5700 z 2013 r., karbonowa rama) jakoś bardzo zły nie jest, ale postanowiłem zmienić. W jego starej 105 (5700) trochę drażni mnie mało precyzyjne zmienianie przełożeń - nawet pomimo wymiany linek, serwisu, kaseta 12-25 czasem też by chciała chociaż 11-28 B)  i klamki są bez dystansów - na moje krótkie paluchy odrobinę za daleko. W sumie to chyba po prostu szukam dziury w całym, żeby uzasadnić chęć zmiany :P  Gdyby pozostać w mocno amatorskim budżecie, na dziś znalazłem dwa, które rozmiarem powinny być OK. Pierwszy to entry level, ale z dobrym osprzętem (nowa 105), drugi z wyższą grupą, ale starszą (Dura Ace 2017):

ROWER WŁOSKI WILIER GTR TEAM roz.S-52 Shimano 105 - WILIER GTR SL - 13742002639 - Allegro.pl (2021 r.)

KUOTA KOUGAR DURA ACE r. S (52) | Szybkierowery.pl (2017 r.)

 

Ponad zakładany budżet, ale w teorii do rozważenia:

CERVELO S5 DURA ACE r. 51 | Szybkierowery.pl

GIANT TCR ADVANCED PRO TEAM SUNWEB ULTEGRA r. S | Szybkierowery.pl

SCOTT ADDICT 10 DISC ULTEGRA r. 52 (S) | Szybkierowery.pl

 

Skupiam się na pierwszych dwóch, choć przyznam, że o ile o istnieniu marki Wilier Trestina coś tam czytałem, o tyle Kuota jest mi zupełnie obca. Niestety, o obu niewiele jest opinii, a to, co znalazłem, jakoś jednoznacznie nie odpowiedziało mi, czy one mają jakieś fabryczne mankamenty, lub nie są warte uwagi. A może Wy coś dostrzeżenie na fotkach, co je wyklucza? Czy jest sens naciągania budżetu na te rowery z drugiej grupy?

 

Dzięki z góry za wszelkie sugestie.



#2 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 07 czerwiec 2023 - 06:40

Moim zdaniem, można kupić fajniejsze rowery na OBRĘCZOWYCH HAMULCACH, poniżej 5 tyś. Rynek rowerowy obecnie jest mocno przesycony, trzeba poczekać na fajną okazje. Nie szukaj starych rowerów, bo nie ma to absolutnie sensu.

Widzę ze szukasz roweru w rozmiarze 51-52, jaki masz wzrost i przekrok? NIe wiem czy bliżej Ci do 170 czy do 180.

https://www.olx.pl/d...67-IDMCXzr.html
https://www.olx.pl/d...67-IDUJRAd.html
https://www.olx.pl/d...67-IDGWsbh.html

https://www.olx.pl/d...67-IDSGxvy.html
https://www.olx.pl/d...67-IDTVEX5.html

Można na prawdę na hamulcach obręczowych wklejać i wklejać.


  • JacekH lubi to

#3 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 07 czerwiec 2023 - 07:30

Wzrost 168, przekrok 75 cm, czyli ogólnie szukam ramy między 48-52, czy też "S". U Treka to 52, ale Meridy czy inne z dużą rozmiarówką bliżej 49 cm.

 

Wiek: z tych, które wrzuciłem Wilier nie jest stary - 2021 r., Kuota 2017. Pozostałe mogę szacować na podstawie grupy osprzętu, bo nie ma podanego roku.

 

Z Twoich propozycji: pierwszy w tytule ma rozmiar r48, w treści XL i wygląda na 105 5800, więc pewnie też okolice 2015-2016. Drugi (Cannondale Synapse Disc 105 SE) byłby super, ale za duży dla mnie :( Cannondale Synapse Carbon Shimano 105 też za duży. Canyon Endurace CF WMN 8.0 (2017r) rozm S, choć to damska wersja, w teorii jest OK rozmiarowo. I tylko ten drugi z listy ma hamulce na tarczach.

 

A z czystej ciekawości - jaka jest przewaga tych z Twojego posta, w stosunku do pierwszych dwóch z mojego pytania? Wilier mnie zainteresował tym, że jest w miarę nowy, w całości na nowej grupie 105 (7000), rozmiar OK. Kuota z kolei odpowiada mi i rozmiarowo i kolorystycznie ;) no i to wysoka grupa osprzętu (Dura Ace 9000 z 2017) - też kompletna, lżejszy o 800 gramów od Wiliera. Wszystkie w podobnym pułapie cenowym.



#4 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 czerwiec 2023 - 09:55

Ja głosuję za nowszą 105-tką niż starszym DA - przy używkach jakość działania bardziej zależy od stanu niż od grupy. Do tego sprawdź sobie ile kosztuje np. blat do 105 a ile do DA.

Poszukałbym też roweru na ultegrze di2, może na szczękach coś trafisz w umiarkowanej cenie.
  • mikroos i JacekH lubią to

#5 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 07 czerwiec 2023 - 12:40

Przy takich parametrach sugeruje ramę 48 albo 50. Mam praktycznie te same wymiary - decydowanie 52 to będzie za duża rama na Ciebie.

 

Wiek: z tych, które wrzuciłem Wilier nie jest stary - 2021 r., Kuota 2017. Pozostałe mogę szacować na podstawie grupy osprzętu, bo nie ma podanego roku.

 

A z czystej ciekawości - jaka jest przewaga tych z Twojego posta, w stosunku do pierwszych dwóch z mojego pytania? Wilier mnie zainteresował tym, że jest w miarę nowy, w całości na nowej grupie 105 (7000), rozmiar OK. Kuota z kolei odpowiada mi i rozmiarowo i kolorystycznie ;) no i to wysoka grupa osprzętu (Dura Ace 9000 z 2017) - też kompletna, lżejszy o 800 gramów od Wiliera. Wszystkie w podobnym pułapie cenowym.

 

 

Ta Kuota to nie jest rower endurance. WIlier jest ładny i ogólnie spoko.

Co do moich propozycji, no to jak już wiem jaki masz wzrost to faktycznie czesc z tych rowerów jest za duża. Natomiast jeśli chodzi o moje propozycje, to cannondale synapse i canyon endurace to akurat są bardzo fajne ramy w segmencie endurance. Jest oczywiście jeszcze kilka innych :)

 


  • JacekH lubi to

#6 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 07 czerwiec 2023 - 13:46

Szukałbym rozmiaru 50, a może 48 - tak jak koledzy wyżej napisali. Od siebie podrzucam propozycję:

https://www.olx.pl/d...67-IDRjDCO.html

Tutaj rozmiar 51, który może być jednak za duży. Chociaż jak dla mnie wpisujesz się w rozmiar 50.

Wygląda jakby wymagał lekkiego odświeżenia, co najmniej końcówka ceny do urwania: Ultegra, hamulce hydrauliczne, rama karbon, koła dt swiss. W ogóle nie patrz na jakieś stare dura ace, czy ultegra - one mają już swoje lata i pewnie jakiś przebieg, więc może się okazać, że będziesz musiał coś wymieniać.


  • JacekH lubi to

#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 czerwiec 2023 - 13:47

Zgadzam się co do rozmiaru, 52 to stanowczo za dużo dla Ciebie.

 

Zgadzam się również co do osprzętu, brałbym nowszą (lub po prostu mniej zużytą, o ile masz wiarygodne informacje na ten temat) 105 zamiast wysłużonej DA.


  • JacekH lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 07 czerwiec 2023 - 16:14

Dziękuję Wam za rady. Kupiłem Wiliera :)



#9 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 16 czerwiec 2023 - 09:10

Zanim zdecyduję, czy Willer zostanie u mnie, mam pytanie, czy warto dopłacić tysiąc i wziąć jednak to:

GIANT TCR ADVANCED PRO TEAM SUNWEB ULTEGRA r. S | Szybkierowery.pl

Lżejszy o 1.5 kg, karbonowe koła i sztyca oraz Ultegra (8000) vs 105 (7000). To główne różnice. Nadal v-break, a nie disc, ale dla mnie nie jest to aż tak ważne.



#10 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 16 czerwiec 2023 - 09:22

Nie wiem czy ten Giant nie jest dla Ciebie przypadkiem za duży. Ja odpusciłem sobie szosy Gianta, ze względu na zerową dostępność rozmiaru XS. Te "S"ki to jednak bardziej rozmiar 52 niż 50, który jest tam napisany.

A tak poza tym, to rower przynajmniej moim zdaniem o poziom lepszy niż tamten Wilier.



#11 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 16 czerwiec 2023 - 09:48

Spojrzałem na geometrię:

 

Reach: 378 mm w obu
Stack: 531 mm (Willier), 529 mm (Giant)
Kąty: front, 71,5 st. (Wilier) 72,5 st. (Giant), tył 74,5 st. (Wilier), 73,5 st. (Giant)
Kierownica: 37 cm (Wilier), 40 cm (Giant)
Standover: nie mam danych z Wiliera, ale na oko jest to samo, może 0,5 cm niżej w Wilierze
Seat tube length: 48 cm (Wilier), 44,5 cm (Giant)
 
Tak na oko, to nie ma większej różnicy. Czy ta lepszość, o której piszesz wynika z karbonowych kół, czy Ultegry?


#12 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 16 czerwiec 2023 - 09:50

Z ramy, kół i osprzętu.



#13 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 21 czerwiec 2023 - 12:01

Wróżenie z fusów, czyli pytanie CoMiStuka 😉 
 
Dojechał do mnie Giant TCR Advanced Pro Team, rocznik 2018, karbonowe rama, widelec, sztyca, koła i pełna Ultegra R8000. Skręciłem kierownicę, siodło, skorygowałem kąt mostka, założyłem nowe SDP-SL R7000 i pojechałem na krótki test. Rower jest lekki, bo golas waży 7.2 kg i da się to odczuć. Pełnię szczęścia niestety odebrało mi lekkie stukanie, bardzo nieregularne. Ciężko sprecyzować miejsce. Już kiedyś w innym rowerze ze trzy razy rozebrałem cały mostek tu właśnie słysząc stukanie, skręcałem, smarowałem, zanim doszedłem, że minimalnie za mocno była skręcona sztyca 😃 Wyczaiłem po tym, że stukanie ustawało, kiedy stawałem na pedałach, nie siedziałem na siodle. Poprawka, posmarowanie i przez kolejne lata ani razy "mostek" się nie odezwał.
 
W obecnym rowerze przez moment podejrzewałem, że może przyczyna jest podobna, ale choć skręcałem wszystko z uwagą na siłę dokręcenia, to rozkręciłem uchwyt kiery w mostku, siodło i skręciłem jeszcze raz, nieco lżej. Niestety bez zmian.
Same stuki: są nieregularne, przy dużym blacie słychać częściej, średnio co 2., 3. obrót. Na małym blacie może kilka razy je usłyszałem. Z grubsza lokalizuję je w okolicach przedniego napędu- suportu, przerzutki. Raczej nie pedały i ich łożyska - nówki, raptem 20km za nimi, nowe 105, więc nie jest o ostatni badziew. Wstawanie z siodła niczego nie zmienia, a może nawet bardziej słyszę stuki - bo prawie przy każdym zakręceniu korbą, tak jakby nacisk na korbę wzmagał stukanie.
 
Czy może to być wina suportu i osadzenia go w ramie? Jakieś wewnętrzne pękniecie, którego nie widać? Inne pomysły?

Na forum widziałem inne wpisy, ale ciężko mi odnieść je do tego roweru, bo stukanie nie jest regularne - nie przy każdym zakręceniu korbą....



#14 LuckyLuk

LuckyLuk
  • Użytkownik
  • 648 postów

Napisano 21 czerwiec 2023 - 14:18

U mnie w TCR się kiedyś odkręciła śrubka, którą skręcone są talerze na przedniej korbie. Była lekko poluzowana co powodowało stuki, może warto sprawdzić. 

 



#15 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 885 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 22 czerwiec 2023 - 21:02

Zwykle jesli dzwięk się nasila po wstaniu, a pedały są nowe to mogą to być:
- łożyska suportu

- łozyska sterów (lub nie skasowany luz)

- łozyska w przedniej piaście (lub problem z zaciskiem)

 

Eliminowałbym po kolei



#16 JacekH

JacekH
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 22 czerwiec 2023 - 21:36

Zostawiam to na weekend, ale sprawdzam jeszcze, czy to nie minimalny przekos wózka w stosunku do poszczególnych biegów. Przynajmniej na statywie jak ręcznie kręciłem korbą zdarzały się te zeskoki i powroty łańcucha na zębatki. Ale nauczony doświadczeniem wiem, że pod obciążeniem jest zupełnie inaczej.

 

Nie wiem, czy jest sens zakładać nowy wątek, bo znalazłem dwa nieco dotykające temat, więc może tu zapytam. Ten rower ma koła karbonowe, nie moja świadoma decyzja - taki przyjechał. Tylny hamulec działa mega słabo. Powierzchnia hamująca na kole ma ślady zużycia. Wiem, że do karbonowych kół to dysk ma większy sens, a nie szczęki. Ale mam, co mam. Pytanie, czy da się z tym coś zrobić? W moim poprzednim rowerze z kołami alu tylne koło praktycznie blokowało się i mimo, że opony to był 23, to po przeniesieniu doopska za siodło hamowanie było naprawdę efektywne. Tu hamuje głównie przedni, a tył ślizga się. Zakładając, że kupię nowe klocki, pytanie, czy przy nieco zdartej powierzchni hamującej, poprawi to sensownie efektywność hamowania? Czy po prostu powinienem zacząć zbierać na inne koła? Nie mieszkam w terenie bardzo górzystym, bo lekkie górki (Świętokrzyskie), ale jest kilka zjazdów, na których przy tych hamulcach nie odważę się pojechać więcej niż 45-50 km/h. A szkoda, bo poza dużo lepiej działającą Ultegrą 8000 niż moja 105 5700 w starym rowerze, to Giant rozpędza się bez porównania szybciej i łatwiej, choć różnica w wadze to 1.6 kg i w starym tylko rama jest karbonowa.





Dodaj odpowiedź