Press-fit to zajefajne rozwiązanie, tylko niestety mało producentów umie utrzymać odpowiednie tolerancje przy produkcji. Powrót do BSA to tylko pójście na łatwiznę - bo łatwiej jest to zrobić tak, zeby tego nie spartolić (a nawet to niektórym się udało).
Własny Składak Na Carbonie
#21
#24
Posted 17 June 2023 - 21:53
Trzaski w pressficie to nie tylko problem Speca, pressfit trzeszczy w masie marek. Potem wjeżdżają zabawy z token ninja i inne..
https://www.bikerada...res/bb90-vs-t47
Press-fit to zajefajne rozwiązanie, tylko niestety mało producentów umie utrzymać odpowiednie tolerancje przy produkcji. Powrót do BSA to tylko pójście na łatwiznę - bo łatwiej jest to zrobić tak, zeby tego nie spartolić (a nawet to niektórym się udało).
Przecież nie chodzi o pójście na łatwiznę, tylko wybranie rozsądniejszego rozwiązania - mniej podatnego na błędy produkcyjne jak i błędy użytkownika.
#25
Posted 17 June 2023 - 21:59
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
#26
Posted 17 June 2023 - 23:19
Wysłane z mojego RMX3085 przy użyciu Tapatalka
#27
Posted 20 June 2023 - 10:29
Kolejna sprawa, ta rama ma wciskany pressfit czyli skrzypienie i problemy pewne jak w szwajcarskim banku. Od tego gówna odchodzą już producenci np Spec, bo chyba wszystkie ramy wróciły na reklamację i dają teraz gwint BSA.
Support pressfit jest lepszy dla ram karbonowych. Przy zmianach temperatur metalowy gwint zwykłego suportu mocno pracuje w mufie ramy, karbon nie pracuje termicznie. Suport pressfit dzięki mniejszemu spasowaniu może pracować w mufie nie powodując tak dużych naprężeni jak suport wkręcany Zawsze można założyć suport, który nie skrzypi i nie powoduje problemów, ninja ftw.
#28
Posted 20 June 2023 - 11:05
Znam tysiące przypadków uszkodzenia press fitu i pojedyncze przypadki uszkodzenia mufy gwintowanej.
Poprawnie zrobiona mufa BSA albo T47 jest wieczna.
- slaweko, B00mer and KonradTrek800 like this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?