Cube Attain
#1
Posted 05 February 2024 - 23:10
Mam pytanie odnośnie ram w tytule. Gdzieś kiedyś czytałem, że te ramy mają jakąś dziwną rozmiarówkę. I teraz mam dylemat czy 53 i dłuższy mostek czy 56 i mostek standardowy? Rama 53, tth 537, a 56 560. Obecnie jeżdżę na ramie - tth 555 z mostkiem 100 i wydaje mi się ciut za długa. Wcześniej miałem ramę tth 535 z mostkiem 110 i było idealnie. Niby można przy dłuższej ramie dać krótszy mostek, ale czy rower nie będzie zbyt nerwowy w prowadzeniu?
Mój wzrost 181, przekrok 86.
#2
Posted 06 February 2024 - 05:52
W jednym rozmiarze masz 2 mm różnicy względem ideału.
W drugiej 27 mm.
Jak myślisz, która jest bliższa ideału?
- Born Ready likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Posted 06 February 2024 - 09:05
Ocenianie prawidłowości doboru rozmiaru roweru na podstawie tego czy but zaczepia o koło, czy nie jest jakimś totalnym mitem. We współczesnych geometriach rowerów szosowych w większości przypadków but będzie dotykał kołą przy mocnym skręcie. Druga sprawa, że na szosie tak mocny skręt można wykonać chyba tylko przy nawrotce i to czy potrafimy to zrobić bez zahaczenia butem o koło to bardziej kwestia techniki niż rozmiaru.
Jeśli sugerujesz się takimi rzeczami to naprawdę umów się lepiej na bikefit/bikesizing przed zakupem bo lepiej wydać 500-600 zł więcej niż wyrzucić w błoto kilka tysięcy na za duży/za mały rower.
#5
Posted 06 February 2024 - 09:29
Może wypowie się ktoś kto jeździ na takim Cube?
#7
Posted 06 February 2024 - 10:52
Wcześniej miałem ramę tth 535 z mostkiem 110 i było idealnie.
Skoro miałeś ramę, na której było idealnie, to do niej porównuj nowy rower. Tylko nie porównuj pojedynczych składowych geometrii, tylko całość... Najlepiej skorzystaj z jakiegoś narzędzie w typie www.bikegeocalc.com żeby ustalić, jaka w starym rowerze była odległość od siodełka do kierownicy i to samo zmierz w planowanym Cubie... Bo sama wartość dłuższego tth wcale nie musi się przełożyć na większą odległość do kierownicy (co postrzegamy jako długość roweru) i przy tth 537 mm może ona być bliżej niż w starym rowerze (nawet z takim samym 110 mm mostkiem).
Co do toe overlap, to z dwóch rzeczy w szosie: za długi rower, gdzie nie mam komfortu w wyciągnięciu do klamek i nie zahaczam butem o przednie koło oraz rower krótszy (o właściwym rozmiarze), ale z toe overlap, to na 100% wybrałbym ten drugi.
Zresztą na podstawie tabelki z geometrią tego Cube'a też możesz ocenić, czy toe overlap będzie i jak duży. Jak producent nie podaje wprost wartości front-center, to trzeba się wysilić, ale do tego nie potrzeba żadnych internetowych kalkulatorów. Wystarczy długość chainstaya, obniżenie suportu i rozstaw osi, no i twierdzenie Pitagorasa. Obliczasz odległość suport - przednia oś i porównujesz ze swoim obecnym rowerem, albo z tym starszym...
- Yudo likes this
#8
Posted 06 February 2024 - 11:05
Dokładnie tak jak napisał HSM.
Nie porównuj tylko jednego parametru. Nie podajesz np. w Twoim idealnym rowerze wysokości główki. A ten cube w rozmiarze 56 ma główkę sterową w rozmiarze 18,2 cm. Z górną pokrywką steru lądujesz w okolicach 19 cm. Jeśli miałeś wcześniej rower o geometrii bardziej sportowej to poczujesz się jak byś wsiadał na choppera.