Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Ultimate Cf Slx #savetherimbrake


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 24 marzec 2024 - 20:17

Temat zmiany roweru chodził za mną od ponad roku. Co tu dużo mówić - mój Ultimate SL z 2015r swoje już przeżył (94kkm), trochę się opatrzył i chęć na zmianę była coraz silniejsza. Jako człowiek absolutnie przeciwny hamulcom tarczowym w szosie wiedziałem, że zbliża się ostatni moment na wyciągnięcie czegoś fajnego, w dobrym stanie na szczękach. Wielkim marzeniem było zdobycie ostatniej generacji Canyona Ultimate'a pod szczęki w wersji SLX, więc ponad rok temu ustawiłem w kilku serwisach aukcyjnych filtry na frazę "Canyon Ultimate" i niemal codziennie sprawdzałem co tam ciekawego się w tym temacie pojawia.

Kilka dni temu znalazłem to na co czekałem. Blisko, dobra cena, świetny stan, szybka decyzja i pojechałem po swój nowy rower.

A jest nim Canyon Ultimate CF SLX w pięknym czarno-czarnym malowaniu ubrany w pełną mechaniczną grupę Dura-Ace R9100. Grupa to wielki bonus bo nigdy nie przypuszczałem, że pozwolę sobie na rower na DA - ceny nowych rowerów na tym osprzęcie bądź samej grupy to kosmos. 

Na szybko wprowadziłem kilka zmian, przekładając niektóre elementy ze "starego" roweru (sztyca, siodło) i po docięciu sterówki wersja 1.0 jest gotowa. Do zmiany będą koszyki na bidon (zamówione), ładniejsze poprowadzenie kabli, a w dalszej perspektywie być może powrót do kół na szytki (ale to już pewnie następny sezon). Niestety kupiony dosłownie 3 tygodnie temu pomiar mocy stał się bezużyteczny bo tutaj korba ma 175mm (vs 172,5mm wcześniej), a włożyć do tego roweru korbę 105'kę byłoby zbrodnią.

Pierwsze dwie jazdy za mną i to jest absolutna rakieta. Szczerze to nie spodziewałem się, że różnica będzie tak duża bo jakby nie było poprzedni rower to nie jest znowu jakiś antyk. To jakie ten rower ma odejście to jest kosmos - uśmiech nie schodził z twarzy podczas jazdy :)

Co ciekawe rozmiar tego roweru to S - do tej pory jeździłem na M'ce, a kalkulator Canyona swego czasu sugerował nawet L'kę co przy 184cm wzrostu do końca nie dziwi. Tymczasem od wielu lat miałem ochotę przetestować S'kę i nie żałuje. geometria ram rządzi się własnymi, nie do końca zrozumiałymi prawami...
 
Parametry:
Canyon Ultimate CF SLX roz. S
Napęd - Dura-Ace R9100
Przełożenia - 52x36 / 11-28
Koła - Token C45 R
Kokpit - 100x400mm
 
 
Waga gotowego do jazdy - 6,49kg
 
Pierwsze zdjęcia:


53607498297_d7738ec3de_h.jpg_MG_1261-Enhanced-NR by Piotr K, on Flickr

53608371551_372d459129_h.jpg_MG_1247-Enhanced-NR by Piotr K, on Flickr

53608831620_473bb812b9_h.jpg_MG_1239-Enhanced-NR by Piotr K, on Flickr



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 238 postów

Napisano 25 marzec 2024 - 05:56

Ładny
  • piotrkol i impa lubią to

#3 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 26 marzec 2024 - 13:34

Bardzo ładny, czuć piniądz :) 


  • piotrkol lubi to

#4 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 marzec 2024 - 14:14

Który to rok modelowy? Nie chciałes na elektryce? Ska na 184cm? Sztyca na maxa wyciagnieta ;)
  • piotrkol lubi to

#5 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 26 marzec 2024 - 17:05

Który to rok modelowy? Nie chciałes na elektryce? Ska na 184cm? Sztyca na maxa wyciagnieta ;)

 

Bodaj 2019. 
Gdyby trafiło się coś wcześniej na elektryce to pewnie bym wziął, ale w tej cenie (10k) nie widziałem niczego sensownego szczerze mówiąc. Co najwyżej na starej Ultegrze (6870). Jak tego zobaczyłem to zbyt długo się nie zastanawiałem, Dura-Ace (na dodatek właściwie nie jeżdżona) na swój sposób trochę zadziałała na wyobraźnie, chyba jedyna szansa w życiu mieć rower na tym osprzęcie. 

A jak się znudzi to zrobię polowanie na elektryczną R8050 i też będzie :)

 

Do limitu sztycy został jeszcze dobry centymetr, nie jest źle :P


  • stryjek lubi to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#6 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 27 marzec 2024 - 07:44

Bodaj 2019.
Gdyby trafiło się coś wcześniej na elektryce to pewnie bym wziął, ale w tej cenie (10k) nie widziałem niczego sensownego szczerze mówiąc. Co najwyżej na starej Ultegrze (6870). Jak tego zobaczyłem to zbyt długo się nie zastanawiałem, Dura-Ace (na dodatek właściwie nie jeżdżona) na swój sposób trochę zadziałała na wyobraźnie, chyba jedyna szansa w życiu mieć rower na tym osprzęcie.
A jak się znudzi to zrobię polowanie na elektryczną R8050 i też będzie :)

Do limitu sztycy został jeszcze dobry centymetr, nie jest źle :P

Rower piękny !
A co do Dura Ace to dobry cytat usłyszałem: " jeśli nie dostałeś Dura Ace za darmo to znaczy, że go nie potrzebujesz".
Chodziło o zawodowców, oni mają DA w pakiecie a amatorowi wystarczy w zupełności ultegra ... ale kto się nie skusi na magiczne DA? Czy RED u konkurencji ? ;-)


Wysłane z mojego motorola edge 20 przy użyciu Tapatalka
  • piotrkol lubi to

#7 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2024 - 07:57

Ale nie tylko potrzeby się liczą. Korby ultegry są po prostu brzydkie.

#8 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 marzec 2024 - 09:27

To oczywiście prawda z tym DA i cytat trafny, ale idąc tym tokiem to niestety uważam, że amatorowi w zupełności wystarczy Tiagra :) Jeździłem na niej i mimo usilnych prób nie potrafiłem do niczego się przyczepić - chodziła doskonale. Powiedzmy sobie szczerze ale bardzo często idziemy w części, które przerastają nasze zapotrzebowania i nie ma w tym nic złego :) Elektryczna Ultegra czy mechaniczna Dura-Ace to sprzęt kompletnie amatorowi nie potrzebny, a mimo to wielu z nas o takim marzy i w taki celuje. Nie zawsze (a raczej prawie nigdy) nie chodzi tu o praktyczność czy realne zapotrzebowanie. Koniec końców ta cała zabawa ma nam sprawiać przyjemność i jest naszym hobby, a niepraktyczne pompowanie kasy jest w hobby wpisane 😅🙃

Ja odczuwam prostą, niemal dziecięcą radość - mam rower, który mi się podoba na DA, poniżej 6,5kilo i choć nigdy nie wykorzystam jego potencjału to po prostu cieszę się, że go mam i chyba po części o to w tym wszystkim chodzi :D
  • Born Ready lubi to


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#9 liftlodz

liftlodz
  • Użytkownik
  • 238 postów

Napisano 27 marzec 2024 - 09:37

Mam szosę na DuraAce i na SRAM Force, obie mechaniczne, moim zdaniem lepiej działa Force, w Shimano zawsze mnie wkurzały te "półbiegi" przedniej przerzutki

#10 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 marzec 2024 - 21:31

Powiem tak, elektryka znacznie bardziej umila i upraszcza życie na szosie niż tarcze
  • piotrkol lubi to

#11 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 marzec 2024 - 21:36

Bardzo możliwe, ale dopóki nie doświadczyłem to nie wiem, więc mi jej nie brakuje :P

Któregoś dnia elektryki się pewnie dorobię to zawsze będzie jakiś nowy bajer do umilenia :D 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#12 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 03 kwiecień 2024 - 21:26

Podmieniłem koszyki na bidon (-30g). Podregulowałem też napęd bo nie był najlepiej wyregulowany i teraz zmienia jak szalony. Nie jestem na czasie z nowszymi grupami ale wbudowana śruba baryłkowa w przednią przerzutkę jest mega spoko pomysłem.
Plany na zamianę na elektryczną Ultegrę odpuszczam. Duracz jest zajebis*y  :D

Edit: i zmiana napisu na pryzmę. 

 

Waga - 6,47kg


53660864445_9cc96144d8_h.jpgbike-wh-decal-sq1 by Piotr K, on Flickr



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#13 vir

vir
  • Użytkownik
  • 11 postów

Napisano 11 kwiecień 2024 - 16:56

Co nie niszczy to pomaga. Lepiej wziąć sobie fajny sprzęt niż potem pluć sobie w twarz, że się wzięło badziew xP Ultegry zawsze były spoko, jak komuś pasuje Dura-Ace to luzik. Rower fajny ;)



#14 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 07 lipiec 2024 - 21:59

Małe zmiany. Założyłem nowe linki i pancerze, a ostatnio przeciąłem na jakimś drucie Conti GP5000, więc trzeba było założyć coś nowego. W bardzo dobrej cenie znalazłem opony Vittoria Corsa Control G2.0, więc padło na nie. 
 
 
 
---------- Edit -----------
 
10.2024 
 
Na pokładzie Pirelli Power Cup 25mm (216g), i nowe pedały - Xpedo Thrust NXS 10

Waga roweru 6,41kg

54083940101_f1cab71aa2_c.jpgaaaIMG_20241018_143601 by Piotr K, on Flickr

54084395270_55c160e7aa_c.jpgaaaaIMG_20241018_143756 by Piotr K, on Flickr



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png