Skocz do zawartości


Zdjęcie

Luz Na Sterach Canyon - Jak Zlikwidować?


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 uve

uve
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 16 kwiecień 2024 - 14:01

W moim Canyon'ie Ultimate CF SL pojawił się lekki luz na sterach. Zdjąłem zaślepkę na kierownicy, a pod nią pusta rura sterowa. Brak śruby do dociągnięcia sterów. W jaki sposób likwiduje się tutaj luz?

 

f97afe3f5748d.jpghttps://zapodaj.net/plik-Lw92msuaga

 

de1d40b5910e2.jpghttps://zapodaj.net/plik-Y0q6GG6Ore



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8609 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 kwiecień 2024 - 15:04

Śruba w kapie sterów (widoczna na drugim zdjęciu) służy do kasowania luzu. Wszystko masz opisane w instrukcji obsługi ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2017 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 16 kwiecień 2024 - 18:25

Tak jak mówi Mikroos - tą miniśrubką widoczną na drugim zdjęciu. W komplecie z rowerem jest do tego kluczyk, na szczęście  to standardowy torx, więc można łatwo dobrać.

Warto też po prostu kupić sobie korek rozporowy do karbonowej sterówki z kapslem i mieć to rozwiązane w typowy sposób, pamiętając jedynie, że rura to 1 1/4 cala. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#4 uve

uve
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 16 kwiecień 2024 - 21:51

Tak jak mówi Mikroos - tą miniśrubką widoczną na drugim zdjęciu. W komplecie z rowerem jest do tego kluczyk, na szczęście  to standardowy torx, więc można łatwo dobrać.

Warto też po prostu kupić sobie korek rozporowy do karbonowej sterówki z kapslem i mieć to rozwiązane w typowy sposób, pamiętając jedynie, że rura to 1 1/4 cala. 

Muszę luzować mostek na sterówce, czy tylko dokręcam tę śrubę?



#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8609 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 kwiecień 2024 - 04:32

Mostka na rurze NIE MOŻESZ luzować podczas kontrowania.

 

Ewentualnie jeżeli luz jest niemożliwy do skontrowania, wówczas:

 

1. WYkręcasz śrubkę z pierściemia na sterach

2. Luzujesz śruby na mostku

3. Mostek dociskasz ręką w dół na tyle, na ile się da

4. DOręcasz mostek do rury sterowej

5. DOkręcasz śrubkę w pierścieniu na sterach


  • JHartman lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 uve

uve
  • Użytkownik
  • 144 postów

Napisano 09 maj 2024 - 15:27

Wkręcenie śruby pomogło, dzięki. 





Dodaj odpowiedź