Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prostowanie Haka Przerzutki W Rowerze Triban 100

hak przerzutki prostowanie przerzutka tylna

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 27 kwiecień 2024 - 10:51

Witajcie

Poszukuje porady w przedmiocie naprawy mojego roweru Triban 100. Jest to mój 2 rower, wiąże mnie z nim duży sentyment ponieważ dzięki niemu po latach powróciłem do treningów rowerowych i przejechalem na nim z parenaście tysięcy km. Na codzień poruszam sie Marinem 4 Corners, Triban służy do przejażdzek na Gassy i jako rower zamienny gdy Marin jedzie na serwis. Zdaje sobie sprawę że inwestowanie pieniędzy w Tribana ekonomicznie nie ma żadnego sensu, lepiej byłoby sobie kupić jakąś używkę szose endurance lub nawet trekkinga, ale jak mowię - z racji sentymentu nie chcę go wyrzucać.

Triban kiedyś na wyjeździe wakacyjnym spadł z bagażnika rowerowego na dachu samochodu, na skutek czego wykrzywił się hak przerzutki - w tym modelu jest stałym elementem ramy tzn. nie jest wymienny. Rower dalej jeździł, biegi sie zmieniały choć czasem opornie, aż kiedyś na wyjeździe na Gassy podczas zmieniania na lżejsze przełożenie przerzutka tylna wkręciła sie w szprychy tylnego koła i wyrwała z gniazda w haku przy okazji uszkadzając gwint haka przerzutki.

Na kilku serwisach wskazali mi że naprawa nie ma sensu, gwintu sie nie da naprawić i należałoby albo zrobić z tego single speeda albo wymienic ramę. 

Z tego co szukałem w internetach to jedna z opcji naprawy jest zastosowanie zestawu naprawczego gwintu haka przerzutki - takiego jak np, ten 

https://sklep.k2rowe...my-p-23648.html

 

Tylko zasadniczy problem tkwi w tym że sam hak przerzutki jest mocno pokrzywiony i przedtem należałoby go jakkolwiek naprostować - przy czym nie zależy mi żeby zmiana biegów z tyłu była super sprawna, ten rower i tak jest używany zasadniczo na jednej trasie gdzie nie ma podjazdów.

 

Stąd pytanie - czy ktoś coś takiego robił i czy waszym zdaniem ma to sens, czy faktycznie lepiej odpuścić temat i np zakupić używaną ramę szosową od Tribana albo zbliżonego geometrią czy też dałoby radę naprawić ten gwint w ten sposób, że :

1) wstawić gwint

2) udać sie na serwis celem próby naprostowania haka

3) następnie zamontować przerzutkę

 

Poproszę o wszelkie rady, zwłaszcza o konstruktywną krytykę że takie druciarstwo nie ma sensu.

Załączone pliki



#2 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3156 postów

Napisano 27 kwiecień 2024 - 13:47

2. Kupić w Decathlonie nowy hak.

#3 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 27 kwiecień 2024 - 14:07

2. Kupić w Decathlonie nowy hak.

To by było najprostsze, ale w tym modelu hak jest stałym elementem ramy - tzn. nie da sie go wymienić na nowy jak w drozszych ramach

 

w tym właśnie caly kłopot.

 

Słyszalem też o przerzutkach tylnych na oś koła, ale nigdy nie miałem okazji sprawdzić jak to wygląda.



#4 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 394 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 28 kwiecień 2024 - 02:04

____miałem podobny kłopot , z hakiem aluminiowym wymiennym , który był prostowany po awarii.  Jak twój hak to aluminium , to po czasie i tak h... go strzeli. Kultury pracy przerzutka nigdy nie odzyska po takiej naprawie. Gorzej będzie jak coś się stanie podczas zjazdu i przerzutka wkręci się w szprychy.  Jak hak jest ze stali to sądzę ze będzie lepiej , ale to już nie to samo co oryginał , poza tym takiej ramy z zintegrowanym hakiem więcej bym nie kupił.



#5 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • SkądKatowice

Napisano 28 kwiecień 2024 - 08:46

Spróbuj przyfastrygować coś takiego:

 

https://allegro.pl/o...rny-13280831636

 

 



#6 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 29 kwiecień 2024 - 15:48

____miałem podobny kłopot , z hakiem aluminiowym wymiennym , który był prostowany po awarii.  Jak twój hak to aluminium , to po czasie i tak h... go strzeli. Kultury pracy przerzutka nigdy nie odzyska po takiej naprawie. Gorzej będzie jak coś się stanie podczas zjazdu i przerzutka wkręci się w szprychy.  Jak hak jest ze stali to sądzę ze będzie lepiej , ale to już nie to samo co oryginał , poza tym takiej ramy z zintegrowanym hakiem więcej bym nie kupił.

 

No właśnie najbardziej mnie martwi to, że faktycznie ta przerzutka w najmniej oczekiwanym momencie mogłaby sie wkręcić lub odpaść a ja w razie większej prędkości zrobić sobie dużą szkodę. To coś jak jazda Passatem złożonym z 2 innych i wyklepanym u świagra

 

 

Spróbuj przyfastrygować coś takiego:

 

https://allegro.pl/o...rny-13280831636

 

Tylko pytanie - czy w tym celu musiałby najpierw skrócić ten element ramy z hakiem czy wkręcać to na ośkę "obok" tego haka w ramie.

 

 

A w razie checi zmiany ramy szosowo - przełajowej - czy obecnie szukanie ramy pod hamulce  szczękowe (nowej) to obecnie poszukiwanie yeti? Znalazłem w sumie 2 - Accent Piuma i od Tribana 540 w Decu, z czego Piuma jest dla kobiet o wzroscie max 175 cm ( ja mam 179-180cm)

 

Pozdraiwam i dziekuje za porady



#7 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 394 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 30 kwiecień 2024 - 02:31

_____może zmiana tylnego koła na koło z piastą shimano nexus na przykład  ^_^  __do tego Triban -a 100





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: hak przerzutki, prostowanie, przerzutka tylna