Skocz do zawartości


Zdjęcie

Romet Huragan 1 - Opony, Pompowanie, Prośba O Rady


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 tygrysek

tygrysek
  • Użytkownik
  • 19 postów

Napisano 29 lipiec 2024 - 21:15

Stałem sie posiadaczem Rometa Huragan 1, to moja pierwsza szosa, wcześniej jeździłem na rower grawelowych

W tym modelu są zamontowane opony Michelin Dynamic Sport 25mm, stąd mam kilka pytań

 

1) Gdy sie zużyją na jakie byście je zamienili? Jestem po wymianie dętki i o ile jej wyjęcie poszło gładko, to założenie opony na obręcz zajęło mi 30 minut. Plus te opony chyba nie mają żadnej wkładki...

 

2) jakie ciśnienie przy około 90 kg?

 

3) czym pompujecie takie opony. Ja na razie robię to pompką stojącą, do 110 PSI daje radę, dalej już jest bardzo ciezko mimo wieszania się na pompce aby docisnąć tłok..

 

4) czy takie opony nadają się po jeżdzenia po szutrze. Wiadomo że nie jest to rower gravelowy, ale na Gassach jadąc od strony pragi Południe aby wjechać na odcinek wzdłuz wałów dotychczas jeżdziłem wałem i zjeżdzałem obok piaskarni na kawalek kilkaset metrów takiego utwardzonego piachu. Jeżeli mialbym to omijać asfaltem to musiałbym nadrabiać aż do ulicy Ruczaj a to +5km w jedną stronę. Ja mam juz prawie 40, kiedys robiłem po 100-120 km, ale teraz już 60-70 km to dla mnie sporo (starość nie radość :( )

 

Pozdrawiam



#2 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2018 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 lipiec 2024 - 17:50

Jak chcesz świetne opony to Continental GP5000

Jak chcesz solidne i tanie opony to Continental Ultra Sport III (zwijane) 

Przy Twojej wadze nie ma potrzeby ładować więcej niż 90 psi przy rozmiarze 25mm. Kalkulatory sugerują coś w granicach 85-92psi.

 

Niestety nie znalazłem informacji jaki prześwit jest w tym rowerze, więc nie polecę większego rozmiaru niż 25mm choć takie 28mm sprawdziło by się pewnie lepiej na wspomnianym piasku...



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#3 and38L

and38L
  • Użytkownik
  • 259 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 30 lipiec 2024 - 18:17

Po 2 tygodniach przerwy wsiadłem na swój rower i po jeździe jakże byłem rozczarowany, że ciężko coś się jedzie. Ciśnienie na przodzie lekko poniżej 6bar. Napompowane do 7,5 i inna jazda. Dziwne to o tyle, że jak jeżdżę częściej to tego nie odczuwałem.

Waga 64kg i opony gp5000 25mm.

Ja w tym przypadku nie polecam gp5000, skoro zamierzasz zjeżdżać często z jezdni.....

..a pompuje mini kompresorem samochodowym baseusa...



#4 TomekSw

TomekSw
  • Użytkownik
  • 110 postów

Napisano 06 sierpień 2024 - 12:38

Ad. 1. Najtańszą sensowną opcją są wcześniej polecane Continental Ultra Sport III (zwijane) - przelatałem na nich dwa sezony i kilkanaście tys. km i sobie je chwalę. Teraz ujeżdżam Specialized Turbo Pro i jest też ok. Dla mnie ważna rzecz żeby była zwijana. Do tego polecam dętki TPU i koła inaczej się toczą.

Jeśli chodzi o zakładanie opony na obręcz to są na youtube poradniki jak założyć ciasną oponę. Generalnie po włożeniu jednej strony opony w obręcz, drugą wkładasz do wyraźnego oporu, a następnie pracujesz na miejscach które już weszły - tj. ugniatasz oponę i próbujesz stworzyć więcej miejsca, nie wiem czy mnie rozumiesz :D, tu masz filmik:

gdzieś od 11 minuty masz pokazaną technikę. Sam się swego czasu męczyłem z oponą tubless 29" do mtb

Ad. 2. Jeśli chodzi o ciśnienie to tutaj warto skorzystać z różnych tabel i kalkulatorów. Kwestią istotną jest gdzie będziesz jeździł. Jeśli są to płaskie, bardzo dobre asfalty to ja bym nie bał się pompować pod wyższe rekomedowane wartości, zatem to 110 PSI może z tyłu być ok. ale tylko dla opony 25mm. Ja z tyłu daję 7 bar, a ważę poniżej 70 kg, choć opony to 23 lub 24mm bodajże. Jak wiem, że będę jechał po gorszych asfaltach to 6,2- 6,5 i jest ok.

Ad. 3. Dobrą pompką podłogową powinieneś bez problemu nabić te 7 bar. Mam jakiegoś starego SKS i swego czasu to problem miałem z nabiciem pod 10 barów, ale d 8 szło ładnie. Więcej nie potrzebujesz, więc jeśli u Ciebie jest jakaś tania pompka to może czas zainwestować w coś markowego, to inwestycja na lata.

Ad. 4. Średnio się nadają. Większe ryzyko przecięcia i uszkodzenia opony jest. Osobiście gdybym miał wybrać +5 km lepszym asfaltem, czy ileś tam set metrów szutrem zawsze wybrałbym asfalt :D  a jestem starszy od Ciebie :P. Nie narzekać, jeździć  :)

 





Dodaj odpowiedź