Jaki mechanizm korbowy?
Started By
Gosc_MaciekR_*
, 21 Jan 2007 17:42
1141 replies to this topic
#523
Posted 26 January 2012 - 19:27
Rotor też produkuje 53 z rozstawem 110, ale przecież na tym nie da się jeździć, skok przerzutki z 53 na 34 to jest masakra, jeśli w ogóle da się to obsłużyć...
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#528
Posted 27 January 2012 - 18:19
Ponawiam grzecznie moje pytanie z góry strony; chodzi mi o to, czy lekki zawodnik odczuje różnicę między korbami na Octalink a HT2?
Właśnie kilka dni temu przesiadałem się z kwadratu na Hollowtech II i różnica w sztywności jest bardzo wyraźna. Ważę 72kg przy 182 cm. Nie wiem jak było w octalinkach bo nie miałem okazji tego rozwiązania używać, są niby lepsze od kwadratów ale w kilku artykułach czytałem, że dopiero łożyska HII to był krok milowy w poprawie sztywności korb.
#529
Posted 27 January 2012 - 19:36
Ja jeździłem najpierw na MegaExo, później na ISISie z FSA Platinum(te same korby carbonowe - mam je nawet, jakby ktoś chciał ;>) i wtedy nie zauważyłem różnicy - obydwie były bardzo sztywne. Zapewne sztywność zależy też od wkładu. Nie dość, że kwadrat nie jest taki masywny jak ISIS czy Octalink, to jeszcze wielowpust ma za zadanie zwiększyć sztywność - stąd odczuliście taką różnicę.
Tylko różnicę ramion o 5mm wtedy odczułem ;>
Teraz jest jeszcze sztywniej, ale inne mam inne korby, inny wkład, inny węzeł suportowy.
Tylko różnicę ramion o 5mm wtedy odczułem ;>
Teraz jest jeszcze sztywniej, ale inne mam inne korby, inny wkład, inny węzeł suportowy.
#530 Gosc_KeNaJ_*
Posted 27 January 2012 - 19:54
W szosie niestety na kwadracie nie jeździłem więc własnych wrażeń brak. Skoro piszecie że kwadrat jest najmniej sztywny to dlaczego w kolarstwie torowym nadal jest stosowany i chyba nie zanosi się na zmianę? Akurat w tej dyscyplinie sztywność jest dość istotnym elementem.
#531
Posted 27 January 2012 - 20:14
KeNaJ, nie znam się na torówkach, więc tu się raczej domyślam, ale tam masz jeden blat, więc zapewne stosuje się krótszą długość ośki. Q-factor zapewne też jest mniejszy. Na dodatek jak widzę torówki, to one mają cholernie masywną ramę, więc i węzeł suportowy jest bardzo sztywny.
#532
Posted 28 January 2012 - 17:24
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was użytkuje korby krótsze niż 170mm. Bardzo rzadko spotykane, a przecież dla osób z krótszymi nogami wydają się to dobrym rozwiązaniem.
Sam nie próbowałem, ale poważnie się zastanawiam, chociaż i na 170, i na 172,5 jeździło się przyjemnie (jak było czym depnąć ;-) ). Co innego 175, tu już odczuwam większy skok i z tego co zauważyłem, to kręcę wolniej, ale równiej.
Zastanawiam się nad 165mm, przy moim wzroście (167) może to jest strzał w 10?
Sam nie próbowałem, ale poważnie się zastanawiam, chociaż i na 170, i na 172,5 jeździło się przyjemnie (jak było czym depnąć ;-) ). Co innego 175, tu już odczuwam większy skok i z tego co zauważyłem, to kręcę wolniej, ale równiej.
Zastanawiam się nad 165mm, przy moim wzroście (167) może to jest strzał w 10?
#533
Posted 28 January 2012 - 17:27
Miguel jak jeździsz po górach to ja bym na Twoim miejscu został przy 170 jeśli jest Ci na tym wygodnie. Na krótszej będzie mniejsza siła
Żeby wygrać trzeba wystartować...
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#534
Posted 28 January 2012 - 17:31
Mam 168cm i kiedyś miałem 165mm korby , Cavendish ma 176cm wzrostu i z tego co wiem cały czas jeżdzi na 170mm korbach ... Są też pośrednie 167,5mm . 165 mm mi nie podeszły , ale chciałbym kiedyś spróbować 177,7mm. Przeglądałem trochę pro-bików i jeszcze nie spotkałem żeby ktoś stosował korby krótsze niż 170mm.
#535
#536
Posted 09 February 2012 - 20:59
Witam. Mam pytanie czy opłaca się kupować tę o to korbę? Chodzi mi także o cenę. http://bajkszop.com/...600-p-9969.html Czy ma ktoś także doświadczenie z zakupami z tej strony? Jak u nich z wysyłka itp.
#540
Posted 11 February 2012 - 19:23
Czy korba 10s będzie dobrze współpracować z resztą napędu 9s?
Jeździ ktoś na takim zestawie - czy łańcuch 9 nie wpływa na szybsze zużycie blatów korby? Nabyłem ostatnio korbę 6700, a że mam kupować nowe łańcuchy, mam dylemat - czy brać dalej łańcuchy 9 czy kupić 10 - ale tu z kolei mam obawy przed szybszym zużyciem zestawu kaseta 9/łańcuch 10.