Jump to content


Jaki mechanizm korbowy?


1141 replies to this topic

#521 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 26 January 2012 - 18:31

53x36 słyszałem ,ale 34 jest zarezerwowane do kompaktu

#522 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 26 January 2012 - 19:16

Stronglight robi tarcze 53T o rozstawie kompaktowym, ale wątpię, żeby przerzutka ogarniała taki duży skok.

#523 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 26 January 2012 - 19:27

Rotor też produkuje 53 z rozstawem 110, ale przecież na tym nie da się jeździć, skok przerzutki z 53 na 34 to jest masakra, jeśli w ogóle da się to obsłużyć...

#524 tomacias

tomacias
  • Użytkownik
  • 208 posts
  • Skądopolskie

Posted 26 January 2012 - 23:25

maksymalne zestawienie kompaktowe to 52x36, większość standardowych przerzutek przednich o ile nie wszystkie mają maksymalną pojemność 16 zębów.

#525 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 27 January 2012 - 13:48

Ponawiam grzecznie moje pytanie z góry strony; chodzi mi o to, czy lekki zawodnik odczuje różnicę między korbami na Octalink a HT2? Jakie przełożenia powinienem wybrać?
pozdrawiam

#526 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 27 January 2012 - 16:42

Zależy jak dużo wydasz na tą HT2, jak bardzo dużo to jej sztywność będzie niezrównana ;)
A tak serio to ciężko powiedzieć, ja między kwadratem a HT2 dużą różnicę odczułem.

#527 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 January 2012 - 17:51

53x36 słyszałem ,ale 34 jest zarezerwowane do kompaktu


36 to także kompakt. Troszkę przypomnienia, korby kompaktowe BCD 110mm minimalna koronka 34z, standardowe Shimano BCD 130mm minimalna koronka 38z, standardowe Campagnolo BCD 135mm minimalna koronka 39z.


#528 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 posts
  • SkądSzczecin

Posted 27 January 2012 - 18:19

Ponawiam grzecznie moje pytanie z góry strony; chodzi mi o to, czy lekki zawodnik odczuje różnicę między korbami na Octalink a HT2?


Właśnie kilka dni temu przesiadałem się z kwadratu na Hollowtech II i różnica w sztywności jest bardzo wyraźna. Ważę 72kg przy 182 cm. Nie wiem jak było w octalinkach bo nie miałem okazji tego rozwiązania używać, są niby lepsze od kwadratów ale w kilku artykułach czytałem, że dopiero łożyska HII to był krok milowy w poprawie sztywności korb.

#529 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 27 January 2012 - 19:36

Ja jeździłem najpierw na MegaExo, później na ISISie z FSA Platinum(te same korby carbonowe - mam je nawet, jakby ktoś chciał ;>) i wtedy nie zauważyłem różnicy - obydwie były bardzo sztywne. Zapewne sztywność zależy też od wkładu. Nie dość, że kwadrat nie jest taki masywny jak ISIS czy Octalink, to jeszcze wielowpust ma za zadanie zwiększyć sztywność - stąd odczuliście taką różnicę.
Tylko różnicę ramion o 5mm wtedy odczułem ;>

Teraz jest jeszcze sztywniej, ale inne mam inne korby, inny wkład, inny węzeł suportowy.

#530 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 27 January 2012 - 19:54

W szosie niestety na kwadracie nie jeździłem więc własnych wrażeń brak. Skoro piszecie że kwadrat jest najmniej sztywny to dlaczego w kolarstwie torowym nadal jest stosowany i chyba nie zanosi się na zmianę? Akurat w tej dyscyplinie sztywność jest dość istotnym elementem.

#531 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 27 January 2012 - 20:14

KeNaJ, nie znam się na torówkach, więc tu się raczej domyślam, ale tam masz jeden blat, więc zapewne stosuje się krótszą długość ośki. Q-factor zapewne też jest mniejszy. Na dodatek jak widzę torówki, to one mają cholernie masywną ramę, więc i węzeł suportowy jest bardzo sztywny.

#532 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 28 January 2012 - 17:24

Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Was użytkuje korby krótsze niż 170mm. Bardzo rzadko spotykane, a przecież dla osób z krótszymi nogami wydają się to dobrym rozwiązaniem.
Sam nie próbowałem, ale poważnie się zastanawiam, chociaż i na 170, i na 172,5 jeździło się przyjemnie (jak było czym depnąć ;-) ). Co innego 175, tu już odczuwam większy skok i z tego co zauważyłem, to kręcę wolniej, ale równiej.
Zastanawiam się nad 165mm, przy moim wzroście (167) może to jest strzał w 10?

#533 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 28 January 2012 - 17:27

Miguel jak jeździsz po górach to ja bym na Twoim miejscu został przy 170 jeśli jest Ci na tym wygodnie. Na krótszej będzie mniejsza siła :)

#534 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 28 January 2012 - 17:31

Mam 168cm i kiedyś miałem 165mm korby , Cavendish ma 176cm wzrostu i z tego co wiem cały czas jeżdzi na 170mm korbach ... Są też pośrednie 167,5mm . 165 mm mi nie podeszły , ale chciałbym kiedyś spróbować 177,7mm. Przeglądałem trochę pro-bików i jeszcze nie spotkałem żeby ktoś stosował korby krótsze niż 170mm.

#535 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 09 February 2012 - 10:55

Tu fajna cena na 167,5mm http://www.cnc-bike....roducts_id=6927

#536 whm

whm
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądPolska

Posted 09 February 2012 - 20:59

Witam. Mam pytanie czy opłaca się kupować tę o to korbę? Chodzi mi także o cenę. http://bajkszop.com/...600-p-9969.html Czy ma ktoś także doświadczenie z zakupami z tej strony? Jak u nich z wysyłka itp.

#537 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 February 2012 - 12:30

Czym system HT2 różni się czymkolwiek od GXP? Można montować korbę sram do suportu shimano?

Dzięki

#538 chlebu

chlebu
  • Użytkownik
  • 665 posts
  • SkądKrosno

Posted 10 February 2012 - 13:18

Przy okazji mam pytanie. Gdzie można kupić tarcze do FSA Team Issue? Coś Google nie daje rady.

#539 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1,048 posts
  • SkądWWL

Posted 10 February 2012 - 15:13

Czym system HT2 różni się czymkolwiek od GXP? Można montować korbę sram do suportu shimano?


Średnicą osi więc nie można tak montować.

#540 berski

berski
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądMałopolska

Posted 11 February 2012 - 19:23

Czy korba 10s będzie dobrze współpracować z resztą napędu 9s?


Jeździ ktoś na takim zestawie - czy łańcuch 9 nie wpływa na szybsze zużycie blatów korby? Nabyłem ostatnio korbę 6700, a że mam kupować nowe łańcuchy, mam dylemat - czy brać dalej łańcuchy 9 czy kupić 10 - ale tu z kolei mam obawy przed szybszym zużyciem zestawu kaseta 9/łańcuch 10.



Reply to this topic