Jump to content


Jaki mechanizm korbowy?


1141 replies to this topic

#661 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 15 February 2014 - 16:59

Użytkuję korbę campy UT veloce 175mm. Chciałbym wymienić na nieco krótszą 172,5 albo nawet 170mm. Czy PT jest lepszy od UT ? Jeźeli tak to czy ten system ma jakieś wady jak UT - cykające łożyska / nietypowy rozmiar etc.

Będę wdzięczny za odpowiedź.



#662 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 February 2014 - 18:05

Cykanie, nie jest przypisana wada w systemie UT. Jestes pewny, ze to suport cyka?

Jesli nawet, to sie takie rzeczy serwisuje: osadzenie samych misek w ramie, jak i lozyska, jesli tego wymagaja.

Nie spotkalem sie z lepszym systemem do serwisowania.



#663 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 15 February 2014 - 18:18

PT jest inny. Trzeba dokupic sobie sciagacz korby - serwisowanie jest nieco upierdliwe. UT wymaga dobrego splanowania suportu i odpowiedniej jego szerokosci ( to mozna nadrobic podkladkami w razie potrzeby ) . PT jest podobny do H II Shimano czy GXP . Jest tez juz do kupienia OverTorque - i tu - dla niektorych niespodzianka - jeszcze wieksze podobienstwo do S/S ... Majac UT/OT nie widze ZADNEGO powodu, zeby chciec PT , a wrecz wiele, zeby nie chciec. To jest "tani" system w szeregu Campy 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#664 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 15 February 2014 - 18:53

Petri - widziałem w sieci patenty do ściągania PT. Liczyłem , że PT jest pozbawiony błędów UT np kłopoty z suportem. W mojej okolicy (~30km albo nawet więcej) nikt nie ma frezów do planowania. Nie będę wydawał tyle kasy "na raz". 

Radzisz więc trzymać się UT ? Gdzie można kupić podkładki do UT ? 

PT jest inny. Trzeba dokupic sobie sciagacz korby - serwisowanie jest nieco upierdliwe. UT wymaga dobrego splanowania suportu i odpowiedniej jego szerokosci ( to mozna nadrobic podkladkami w razie potrzeby ) . PT jest podobny do H II Shimano czy GXP . Jest tez juz do kupienia OverTorque - i tu - dla niektorych niespodzianka - jeszcze wieksze podobienstwo do S/S ... Majac UT/OT nie widze ZADNEGO powodu, zeby chciec PT , a wrecz wiele, zeby nie chciec. To jest "tani" system w szeregu Campy 

 



#665 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 February 2014 - 19:09

Liczyłem , że PT jest pozbawiony błędów UT np kłopoty z suportem.  

Ale o jakich Ty bledach piszesz? Moze to brak wiedzy i umiejetnosci serwisowania?



#666 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 posts
  • Skądokolice Łowicza

Posted 15 February 2014 - 20:36

Przeglądając sieć można napotkać informacje o problemach z tym systemem o których napisałem. Ja osobiście nie mam problemów. 

Po prostu widzę , że nowszym jest PT ale czy lepszym... tego nie wiem stąd moje pytanie na forum.

Wezmę UT jeżeli dostanę srebne. 

Dzięki za dyskusje.

Ale o jakich Ty bledach piszesz? Moze to brak wiedzy i umiejetnosci serwisowania?

 



#667 malheureux

malheureux
  • Użytkownik
  • 59 posts
  • SkądKonin

Posted 20 March 2014 - 17:26

Witajcie. Posiadam u siebie korbe Shimano 2300 z trzema blatami. Dość szybko przekonałam się, że 3 blaty nie są chyba dobrym rozwiązaniem w szosie. Korba ma 52/42/30 i to 52 jest dla mnie za dużo. Myślę o Tiagrze w rozmiarze 50, ale zastanawiam się ile mi dadzą te 2 zęby mniej. Podzielcie się swoimi doświadczeniami jaka to jest różnica i jakiej wielkości ewentualnie brać mniejszy blat. W kwestii korb szosowych bardzo mało mam doświadczenia i pytam mądrzejszych :)


u9341y2014v3.gif


#668 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 20 March 2014 - 17:55

Na jednej tarczy (blacie) pod górkę będziesz miał duże problemy. Jedna tarcza to tylko w ostrym kole albo w jeździe na czas po płaskiej jak stół drodze, inaczej to głupota. Koniecznie drugą mniejszą sobie weź na 39-42 zęby bo na swoich terenach nie masz zbyt wielu podjazdów.

#669 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2014 - 18:34

Ja przesiadlem się w tym miesiącu z 52/39 na 50/36 i jest super. Miałem podobny problem-52 było dla mnie trochę za duże i najczęściej jeździłem na 39x11/12, bo lżejsze przełożenia na 52 jakoś mi nie podchodzily.
Teraz zacząłem wreszcie używać blatu i przy okazji 70% kasety a nie 20 jak wcześniej. Do tego prędkość jazdy wzrosła o śr. 5-7km/h - no chyba że to efekt zimy ;-)

Nie na darmo wymyślono kompaktowe tarcze i warto z nich korzystać. Zresztą nie tylko amatorzy ich używają-PRO na ciężkich etapach również się ich nie wstydzą.

Mistrzostwem są też Qringsy-nie mogę przestać się nimi zachwycać, bo kręcenie jest mega płynne i "bezoporowe". Zakup Rotora to był najlepszy rowerowy zakup jak narazie.

#670 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 20 March 2014 - 18:53

Ja przesiadlem się w tym miesiącu z 52/39 na 50/36 i jest super. Miałem podobny problem-52 było dla mnie trochę za duże i najczęściej jeździłem na 39x11/12, bo lżejsze przełożenia na 52 jakoś mi nie podchodzily.
 

39/11=3,54

39/12=3.25

 

52/15=3,47

52/16=3,25

 

39/11 to skrajny przekos, 52/15 znacznie lepiej, podobnie z tą drugą kombinacją, chyba że mamy do czynienia z kasetą w rodzaju 11-21, gdzie zębatka 16z jest już na 6-tej pozycji od dołu.

 

Może wystarczy zmienić kasetę na taką o miększych przełożeniach (czyli większych zębatkach)? Zwykle taniej wychodzi, a napęd generalnie wolniej się zużywa pracując na większych zębatkach i mniejszych przekosach.  

 

A z tą prędkością większą o 5-7 km/h to Ci się wydawało, albo miałeś wiatr w plecy ;-) .



#671 malheureux

malheureux
  • Użytkownik
  • 59 posts
  • SkądKonin

Posted 20 March 2014 - 19:20

Nie mówię, że chcę jeden blat, tylko 2 zamiast trzech. I miałaby to być tiagra. Moje pytanie było czy poczuję dużą zmianę z 52 na 50 zębów na największym blacie i jaki byłoby najlepiej wybrać mniejszy blat, bo nie chciałabym kupić i potem się z tym męczyć :/

I co to jest korba kompaktowa?


u9341y2014v3.gif


#672 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2014 - 19:23

Chyba zmęczony dziś jestem... 13-15 a nie 11/12.
A co do prędkości, to pewnie Garmin się rozkalibrował ;-)
A kasetę mam 11-28 i dlatego raz było za twardo a raz za miekko. Teraz jak na moje nogi jest idealnie. Do tego ten permanentny wiatr w plecy... :-)

#673 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2014 - 19:25

I co to jest korba kompaktowa?


To korba 50/34. Zamiast 34 możesz założyć np. 36.
Ja tak jak napisałem różnicę po przesiadce z 52/39 na 50/36 odczułem.

#674 malheureux

malheureux
  • Użytkownik
  • 59 posts
  • SkądKonin

Posted 20 March 2014 - 19:31

Rozumiem. Mam jeszcze pytanie odnośnie suportu. W mojej korbie 2300 jest zwykły wkręcany suport chyba na kwadrat (nie wiem, nie rozbierałam), a tiagra ma inny rodzaj łożysk w suporcie. Czy nie będzie jakiegoś problemu z montażem?


u9341y2014v3.gif


#675 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 March 2014 - 20:02

A samych tarcz lub korby nie możesz wymienić?
Nie sprawdzałem, ale może 2300 ma wariant kompaktowy?

#676 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 20 March 2014 - 23:27

Obecnie Claris ma wariant kompaktowy, a mocowany jest na Octalink (V2).

http://sklep.kastor-...mart&Itemid=132



#677 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 March 2014 - 06:07

Dokładnie tak jak napisał Marvelo. Warto jednak wspomnieć, że kompakt wymaga innej długości osi, więc nie byłoby najlepszym rozwiązaniem przełożenie samych korb przy zachowaniu starego suportu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#678 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 21 May 2014 - 15:31

Proste, mam nadzieję, pytanie.

 

Mam kasetę 8 sp SRAM 850 12-26 oraz łańcuch też pod 8 sp - SRAM PC-870.

Chciałbym wymienić korbę 53/39 na Tiagrę FC 4650 czyli z zestawu 2x10.

Przerzutki przód/tył 105 pod 8 2x8 - FD-1056 i RD-1056 i manetki ST-1055 takoż po 8.

Zagada to ze sobą?


Trzepak 

"MAMIL"


#679 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 May 2014 - 16:18

Tak, zagra. Przy czym zestaw 53/39 (a dokładniej: 52/39) nosi oznaczenie FC-4600, a nie FC-4650.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#680 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,110 posts
  • SkądRzeszów

Posted 21 May 2014 - 16:22

Właśnie zrobiłem to co zawsze polecam innym, a sam nie skorzystałem, ech - przeczytałem stronę wcześniej, że będzie to działać. Mikroos dzięki również :)

 

Chodzi mi o kompakta, 53/39 mam teraz.


Trzepak 

"MAMIL"




Reply to this topic