Użytkuję korbę campy UT veloce 175mm. Chciałbym wymienić na nieco krótszą 172,5 albo nawet 170mm. Czy PT jest lepszy od UT ? Jeźeli tak to czy ten system ma jakieś wady jak UT - cykające łożyska / nietypowy rozmiar etc.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Napisano 15 luty 2014 - 18:05
Cykanie, nie jest przypisana wada w systemie UT. Jestes pewny, ze to suport cyka?
Jesli nawet, to sie takie rzeczy serwisuje: osadzenie samych misek w ramie, jak i lozyska, jesli tego wymagaja.
Nie spotkalem sie z lepszym systemem do serwisowania.
Napisano 15 luty 2014 - 18:18
PT jest inny. Trzeba dokupic sobie sciagacz korby - serwisowanie jest nieco upierdliwe. UT wymaga dobrego splanowania suportu i odpowiedniej jego szerokosci ( to mozna nadrobic podkladkami w razie potrzeby ) . PT jest podobny do H II Shimano czy GXP . Jest tez juz do kupienia OverTorque - i tu - dla niektorych niespodzianka - jeszcze wieksze podobienstwo do S/S ... Majac UT/OT nie widze ZADNEGO powodu, zeby chciec PT , a wrecz wiele, zeby nie chciec. To jest "tani" system w szeregu Campy
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
Napisano 15 luty 2014 - 18:53
Petri - widziałem w sieci patenty do ściągania PT. Liczyłem , że PT jest pozbawiony błędów UT np kłopoty z suportem. W mojej okolicy (~30km albo nawet więcej) nikt nie ma frezów do planowania. Nie będę wydawał tyle kasy "na raz".
Radzisz więc trzymać się UT ? Gdzie można kupić podkładki do UT ?
PT jest inny. Trzeba dokupic sobie sciagacz korby - serwisowanie jest nieco upierdliwe. UT wymaga dobrego splanowania suportu i odpowiedniej jego szerokosci ( to mozna nadrobic podkladkami w razie potrzeby ) . PT jest podobny do H II Shimano czy GXP . Jest tez juz do kupienia OverTorque - i tu - dla niektorych niespodzianka - jeszcze wieksze podobienstwo do S/S ... Majac UT/OT nie widze ZADNEGO powodu, zeby chciec PT , a wrecz wiele, zeby nie chciec. To jest "tani" system w szeregu Campy
Napisano 15 luty 2014 - 19:09
Liczyłem , że PT jest pozbawiony błędów UT np kłopoty z suportem.
Ale o jakich Ty bledach piszesz? Moze to brak wiedzy i umiejetnosci serwisowania?
Napisano 15 luty 2014 - 20:36
Przeglądając sieć można napotkać informacje o problemach z tym systemem o których napisałem. Ja osobiście nie mam problemów.
Po prostu widzę , że nowszym jest PT ale czy lepszym... tego nie wiem stąd moje pytanie na forum.
Wezmę UT jeżeli dostanę srebne.
Dzięki za dyskusje.
Ale o jakich Ty bledach piszesz? Moze to brak wiedzy i umiejetnosci serwisowania?
Napisano 20 marzec 2014 - 17:26
Witajcie. Posiadam u siebie korbe Shimano 2300 z trzema blatami. Dość szybko przekonałam się, że 3 blaty nie są chyba dobrym rozwiązaniem w szosie. Korba ma 52/42/30 i to 52 jest dla mnie za dużo. Myślę o Tiagrze w rozmiarze 50, ale zastanawiam się ile mi dadzą te 2 zęby mniej. Podzielcie się swoimi doświadczeniami jaka to jest różnica i jakiej wielkości ewentualnie brać mniejszy blat. W kwestii korb szosowych bardzo mało mam doświadczenia i pytam mądrzejszych
Napisano 20 marzec 2014 - 17:55
Napisano 20 marzec 2014 - 18:34
Napisano 20 marzec 2014 - 18:53
Ja przesiadlem się w tym miesiącu z 52/39 na 50/36 i jest super. Miałem podobny problem-52 było dla mnie trochę za duże i najczęściej jeździłem na 39x11/12, bo lżejsze przełożenia na 52 jakoś mi nie podchodzily.
39/11=3,54
39/12=3.25
52/15=3,47
52/16=3,25
39/11 to skrajny przekos, 52/15 znacznie lepiej, podobnie z tą drugą kombinacją, chyba że mamy do czynienia z kasetą w rodzaju 11-21, gdzie zębatka 16z jest już na 6-tej pozycji od dołu.
Może wystarczy zmienić kasetę na taką o miększych przełożeniach (czyli większych zębatkach)? Zwykle taniej wychodzi, a napęd generalnie wolniej się zużywa pracując na większych zębatkach i mniejszych przekosach.
A z tą prędkością większą o 5-7 km/h to Ci się wydawało, albo miałeś wiatr w plecy ;-) .
Napisano 20 marzec 2014 - 19:20
Nie mówię, że chcę jeden blat, tylko 2 zamiast trzech. I miałaby to być tiagra. Moje pytanie było czy poczuję dużą zmianę z 52 na 50 zębów na największym blacie i jaki byłoby najlepiej wybrać mniejszy blat, bo nie chciałabym kupić i potem się z tym męczyć :/
I co to jest korba kompaktowa?
Napisano 20 marzec 2014 - 19:23
Napisano 20 marzec 2014 - 23:27
Obecnie Claris ma wariant kompaktowy, a mocowany jest na Octalink (V2).
http://sklep.kastor-...mart&Itemid=132
Napisano 21 marzec 2014 - 06:07
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 21 maj 2014 - 15:31
Proste, mam nadzieję, pytanie.
Mam kasetę 8 sp SRAM 850 12-26 oraz łańcuch też pod 8 sp - SRAM PC-870.
Chciałbym wymienić korbę 53/39 na Tiagrę FC 4650 czyli z zestawu 2x10.
Przerzutki przód/tył 105 pod 8 2x8 - FD-1056 i RD-1056 i manetki ST-1055 takoż po 8.
Zagada to ze sobą?
"MAMIL"
Napisano 21 maj 2014 - 16:18
Tak, zagra. Przy czym zestaw 53/39 (a dokładniej: 52/39) nosi oznaczenie FC-4600, a nie FC-4650.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?