Jump to content


Jaki mechanizm korbowy?


1141 replies to this topic

#681 kredziu

kredziu
  • Użytkownik
  • 42 posts

Posted 21 May 2014 - 18:40

Tzn. że żeby przerobić 105 5700 53/39 na kompakt nie wystarczy zakup samych koronek 50/34 i ich zamiana?

#682 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 May 2014 - 18:43

Nie, bo rozstaw śrub jest inny (130 mm w tradycyjnym mechkorbie i 110 mm w kompakcie).

 

Poza tym tarcza 34T jest zbyt mała, żeby weszła na śruby o rozstawie 130 mm.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#683 jakubruc

jakubruc
  • Użytkownik
  • 161 posts
  • SkądSopot

Posted 26 May 2014 - 13:06

Czy mogę wstawić blat Ultegy 6700 do korby Dura Ace 7900, czy to będzie pasować? Zużył się i jest b. drogi.



#684 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 May 2014 - 13:20

Tak, możesz. Tarcze mają kompatybilność B, tzn. pasują, ale mogą wyglądać inaczej albo minimalnie gorzej działać: http://techdocs.shim...69830753777.pdf


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#685 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 26 May 2014 - 22:55

Ramiona korby mają na końcach trochę inny kształt niż w ultegrze więc zakładając blat ultegry nie będzie wizualnie czystego przejścia, kolorystyka do tego też nie zagra. 

Do 7900 możesz zamontować każdy inny blat Shimano na 5 śrub, musisz dać inne śruby mocujące (klasyczne - komin i śrubka). Wizualnie jest oczywiście mniej smacznie choć wg mnie tragedii nie ma. 



#686 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 26 May 2014 - 23:35

panowie i panie
przyszła ta pora, że na dniach zacznę śmigać z pomiarem mocy stages
jako, że śmigam z korbą 172,5mm długą tak również pomiar mocy został zakupiony w takiej wersji (ultegra 6800)
W szosie wszystko będzie git i jestem z tego niesamowicie szczęśliwy. Odkręcam lewe ramę wstawiam stages i już kręcimy waty.
Naszła mnie myśl, że katując się zimą na rowerze MTB również chętnie bym wiedział ile to watów kręcę.
Moja radość trwała dalej ponieważ w MTB mam korbę SLX więc myślałem, że również tylko zmienię sobie lewe ramie i git... jednak radość prysła w chwili gdy zaorientowałem się, że SLX jest o długości 170mm. :( 
Szybkie przewertowanie oferty shimano z działu MTB i o korbie długiej na 172,5mm można usłyszeć dopiero w modelu XTR który dodatkowo ma dwa blaty... (mój napęd w MTBku to klasyczne 3x9 i przy takim chce zostać).

Teraz nasuwa mi się myśl czy nie był by możliwy "swap" korby od szosy trzyrzędowej np. ultegry 6603-3 podmieniając tylko same tarcze w rozmiarach MTB?
O ile o blat się nie martwię i jakiś 42 wejdzie w miejsce 53
o tyle już średnia 
(32 w miejsce 39) i mała tarcza  (24 w miejsce 30) napawa mnie niepewnością i nie wiem czy rozstaw śrub będzie pasował. 
O linię łańcucha i szerokość suportu się nie martwię, mufę mam wąską i śmigam z kilkoma podkładkami a linię łańcucha jakoś przeżyje (chyba, że przednia przerzutka odmówi posłuszeństwa i jej konstrukcja nie pozwoli mi na dostateczne jej przybliżenie do ramy w co wątpie :P )

 
pozdrawiam :)

 



#687 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądW-wa

Posted 28 May 2014 - 08:02

1. Skoro potrzebujesz tylko lewego ramienia to jakie znaczenie ma ilość blatów w korbie?
2. Zębatki szosowe są na 5 śrub, mtb na 4.


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#688 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 29 May 2014 - 20:10

1. lewe ramię mam z pomiarem mocyi chce je zastosować z trzyrzędową korbą w rowerze MTB. Ale nie są dostępne korby MTB o długości 172,5 w systemie HT2. Wydawało mi się, że dosyć obszernie napisałem co jest moim problemem.
2. faktycznie część jest na 5 śrub ale już np. nowa ultegra jest na cztery śruby :P



#689 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądW-wa

Posted 29 May 2014 - 20:14

172,5 pod 3 blaty kojarzę tylko XTR 970 lecz nie była dostępna w regularnej sprzedaży, produkt dla zawodników wiec szanse by ja akurat znaleźć na aukcji są niewielkie.


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#690 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 May 2014 - 10:13

dzięki nawet znalazłem takie cacko :) ale cena w okolicach 1300 zł! eh... trzeba wygrać w totka



#691 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądW-wa

Posted 30 May 2014 - 11:02

Przypomniały mi się kolejne... Rotor REX, FSA K-Force oraz THM Clavicula... no ale to jeszcze droższe. ;-)



#692 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 30 May 2014 - 12:42

i w innym stanradzie osi zapewne :)



#693 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 31 May 2014 - 16:25

Pytanie: czy to jest korba w standardzie GXP?

http://ifotos.pl/zob...mi_eerxrqh.jpg/


Kudos!


#694 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 31 May 2014 - 16:37

Tak, to jest gxp. Inny standard Srama to BB30 gdzie oska ma 30mm srednicy i jest krotsza.

 



#695 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 posts
  • SkądWa-wa

Posted 01 June 2014 - 10:06

dzięki, to już wiem jakiej ramy szukać:)

 

 


Kudos!


#696 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 01 June 2014 - 14:00

Zapomnialem jeszcze o Sramowskiej korbie S900/950, ktora ma oske 30mm ale jest dluzsza od BB30 o ok 2cm na kazdej stronie. 



#697 howard

howard
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądKatosy

Posted 09 July 2014 - 12:16

Zamierzam się do wymiany obecnego CENTAURA 53/39 Ultra Torque na kompakta. Najlepiej byłoby też na Centaura, ale ku mojemu zdziwieniu teraz jest to system Power Torque (wyższe grupy dalej mają UT) :-? , no i pytanie:

 

- czy miski, które obecnie sa wkręcone w ramę także muszę wymienić, czy obsługują też bez problemu PT??

 

 

P.s - alternatywy co do korb Campy raczej nie widzę, bo jaka, FSA??



#698 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 posts
  • SkądBiałystok

Posted 11 July 2014 - 12:02

Panowie, muszę niestety wymienić korbę na nową w starej pękła mi ośka, rozglądam się za 5750, bo Gossamer trochę drogi,  no i jest jeszcze 5800 do 11-stek, czy ktoś jeździł już na zestawieniu, korba do 11 rzędów a kasteta  i łańcuch 10? Chodzi to płynnie?

Czy zębatki w 105-tce, mają podobny na twardośc stop jak w gossamerze czyli aluminium 7075, czy są wykonane z  innego? Nigdzie nie mogę doczytać?

Aha, jakbyście mieli jakąś propozycję cenową to PW.



#699 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 July 2014 - 12:40

Twardość tarcz jest praktycznie pomijalna - jeżeli tylko nie będziesz jeździł na zajechanym łańcuchu, każdy mechanizm przeżyje minimum 20 000 km.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#700 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 190 posts
  • SkądBiałystok

Posted 11 July 2014 - 12:57

Twardość tarcz jest praktycznie pomijalna - jeżeli tylko nie będziesz jeździł na zajechanym łańcuchu, każdy mechanizm przeżyje minimum 20 000 km.

 

Łańcuchy zmieniam, i faktycznie, myślę, że moja zębatka przeżyje spokojnie 20.000 , ale nie wiedziałem, na ile to jest porównywalne z shimano. Dzięki za odpowiedź.





Reply to this topic