jakie macie przelozenia?
#21 Gosc_tozik_*
Napisano 20 sierpień 2006 - 15:50
Aha i lepiej od razu poszukać roweru z compact-ową korbą (fakt - wybór póki co niewielki, ale wciąż się rozszerza) niż potem przekładać - części szosowe systematycznie tanieją i za "normalną" korbę może nie dostać zbyt wiele przy odsprzedaży.
#22 Gosc_el_gregorio_*
Napisano 20 sierpień 2006 - 19:13
pzdr!
#24 Gosc_tozik_*
Napisano 20 sierpień 2006 - 20:04
#26 Gosc_el_gregorio_*
Napisano 20 sierpień 2006 - 21:59
PS mi tez to by srednio wygladalo... :-)
#27 Gosc_tozik_*
Napisano 20 sierpień 2006 - 22:37
jakos nie wyobrazam sobie jezdzic na czyms takim.
nie wspominajac juz nawet o samym wygladzie.
Co, źle wygląda? Jak bym ci nikt nie powiedział to byś się zorientował, że "to" ma tylko 48z?
http://galerie.perfe..._serialNumber=1
#29 Gosc_tozik_*
Napisano 21 sierpień 2006 - 08:45
#33 Gosc_tozik_*
Napisano 08 wrzesień 2006 - 13:58
Jeżeli nie jesteś mocny to 39/25 może być nie wystarczająca do podjechania np. na Salmopol. Ja mam ciężko przy przełożeniu 30/25
Z całym szacunkiem ale Salmopol to nie jest jakiś wybitnie trudny podjazd. Jeśli masz tam problem jadąc 39/25 to wg mnie jest to już bardziej kewstia wytrenowania niż braku przełożenia. W Beskidach jest jeszcze kilka naprawdę niezłych podjazdów - np. Magurka Wilkowicka, przełęcz Koniakowska od Kamesznicy, przełęcz z Wielkiej Puszczy do Targanic, czy chyba najbardziej "kultowa" Hrobacza Łąka - tam faktycznie 39/25 może być bardzo, bardzo ciężko.
A wracając do Salmopolu - zależy jak liczyć, ja zawsze przyjmuję, że podjazd zaczyna się jak już jest wyraźnie stromo i tak np. w tym przypadku jadąc od Szczyrku to dla mnie podjazd zaczyna się od wyciągu na Solisku (chyba tak to się nazywa) i stąd będzie gdzieś 5% średniego nachylenia. Od strony Wisły od pętli autobusowej będzie podobnie ale podjazd jest ciut dłuższy.
#34 Gosc_el_gregorio_*
Napisano 08 wrzesień 2006 - 15:47
pzdr!
#35 Gosc_tozik_*
Napisano 09 wrzesień 2006 - 22:58
to na jakim przelozeniu kto wjezdza zalezy tez od preferencji wlasnych kazdego rowerzysty
Upierałbym się, że od "stromości" górki też trochę zależy. W omawianym przykładzie Salmopolu chodziło mi o to, że jest to podjazd wg mnie na tyle niegroźny, że 39-25 powinno tam spokojnie wystarczyć o ile ktoś jest w miarę wytrenowany, niezależnie czy lubi na "miękko" czy na "twardo". Albo inaczej: jeśli ktoś kto ma zamiar sporo jeździć na szosie po górach, chciałby gdzieś sprawdzać jakie przełożenia będą mu potrzebne, to wjazd na Salmopol nie będzie odpowiednio obiektywnym testem, choć na pewno da jakieś pojęcie. Więc jeśli na tym 39-25 będzie miał problemy a mimo to chce jeździć po górach to w takim przypadku jednak polecałbym korbę 3-tarczową, która z tą samą kasetą da jeszcze większy zakres w kierunku miękkich przełożeń.
#37
Napisano 25 listopad 2006 - 15:17
#38
Napisano 25 listopad 2006 - 15:42
paw, sie na salmopol wkaraskasz na 39-23 jak masz tempo, bo tak naprawdę to właśnie utrzymanie tempa podjazdu najbardziej pomaga. A tak btw ile % ma ten podjazd (najlepiej jak ktoś zna dane z obu stron)
Pozdrawiam
panowie na salmopol to ja wjeżdżałam 39-19, a jestem kobietą, a to podobno płeć słabsza
na trening i na większość wyścigów używam ptzełożeń 50/39-14/23
#39 Gosc_tozik_*
Napisano 25 listopad 2006 - 22:03
Zapraszam na Magórkę Wilkowicką - tam jest 11% średniego na 4,5km podjeździe a max. ponad 20% - u mnie HRmax na tym podjeździe jak cisne na maxa dochodzi do 200.
W krótce zamieszczę profil i opis tego podjazdu.
#40
Napisano 03 grudzień 2006 - 14:51
Wyjeżdżam na 39/21 na korbie 177,5mm w 21min - może to nie jakis wynik, ale jeżdże na szosowym od roku .... Ale nie mam na kasecie wiecej niż 21 i wydaje mi sie że na razie nie potzrebuje większej zębatki ...
Pozatym Przeęcz Targanicka jest za krótka żeby tam bylo za cięzko - 750m
No a Hrobacza (tylko asfalt) jest chyba lżejsza od Magurki ...