jakie macie przelozenia?
#1663
Posted 19 August 2019 - 18:33
Na rynku są opcje 1,2 I 3x a mimo tego bardzo wiele osób chce 1x.
Albo chce albo nie ma wyboru, kupienie 29er'a z napędem 3x granicy dziś z cudem
Czytając masę doświadczeń ludzi po przesiadce to chyba nie pamiętam by ktoś chciał wracać do 3x albo nawet do 2x.
A Ty byś wracał gdybyś już wybulił kasę na 1x11, zainwestował w kasetę 50T albo i kupił ramę bez możliwości zamontowania przedniej przerzutki?
Ile zestaw jest lżejszy? Możesz znaleźć dokładne dane bo temat rozgrywano już serki razy.
Śmiem twierdzić że nie jest, kaseta wielkości pizzy to spory kawał żelastwa, nie dość że słono kosztuje to i sporo waży
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
#1664 Gosc_tobo_*
Posted 19 August 2019 - 19:14
Albo pytania w rodzaju "kupię ramę albo rower kompatybilny z przerzutką przednią". Zero. Albo "mam rower z napędem 1x i co zrobić żeby założyć 2x". To co widzę to poszukiwania albo pytania o tańsze alternatywy kaset o szerokiej rozpiętości. A wśród tych pytań dużo pytań o kasety 11-42 czy 46, czyli nie o maksymalnym dostępnym zakresie.
Pytasz co ja bym zrobił. Ano nie kupiłbym ramy która nie ogarnie braku przerzutki. A jeśli zacząłbym mielić temat 1x to zakres napędu musiałby pokryć mój obecny 3x9 czyli kasetę 11-36 i korby 22 powiedzmy do 40 bo 32 środkowa tarcza korby to zdecydowanie za mało, blat 38 w kombinacji z 22t też.
Dlatego dla mnie kaseta musiałaby mieć jeszcze więcej niż 50 czyli ma ten moment 1x dla mnie odpada.
Choć to zupełnie teoria bo rower mtb obecnie dla mnie to wyłącznie elektryczny full. a taki w teren miałby bezproblemowo kasetę 10-50 o blat 48. Jak obecny e-bajk.
#1666
Posted 19 August 2019 - 20:46
A w czym ta waga przeszkadza poza ewentualnym noszeniem po schodach?
Osobiście nie kupiłbym już roweru MTB z napędem innym, niż 1x. Marvelo pewnie nazwie mnie głupkiem, który nie potrafi obsłużyć dwóch przerzutek, ale jestem w pełni świadomy na co się decydowałem i na jaki kompromis się zgodziłem. Bo tak, 1x to jest kompromis rozpiętości/gęstości przełożeń. Trzeba się czasem pobawić zmianą zębatki.
Jeśli chodzi o fulle to faktycznie, nie spotyka się już takich z możliwością montażu przedniej przerzutki. Natomiast hardtaile bardzo często są dalej oferowane z przednimi przerzutkami. Powiedziałbym, że większość rowerów w sklepach jest z przednią przerzutką, segment do 6k to wręcz 100% przednich przerzutek.
#1667 Gosc_Bullet_*
Posted 19 August 2019 - 22:22
Wprowadzenie napędu 1x nie służy tylko wymuszaniu zmiany osprzętu w rowerze. To filozofia wyspecjalizowanych rowerów prawie wyłącznie do jazdy góra-dół, góra-dół. Napęd 3x i rower z nim był/jest bardziej uniwersalny. Teraz zamiast jednego roweru, którym można jeździć zarówno po bezdrożach, kamolach i korzeniach, jak i po szutrze i po asfalcie producenci mówią: kup sobie dwa, a nawet trzy rowery: klasyczne mtb, gravel i turystyczny. Do tego dochodzą rowery (?) z silnikiem wspomagającym. Koncepcja dobra dla bogatego Zachodu, a zwłaszcza kogoś kto ma duży garaż, a na urlop lubi wozić kilka rowerów. Mocno to niepraktyczne.
#1671 Gosc_tobo_*
Posted 20 August 2019 - 02:02
Widzisz, w segmencie enduro/trail e-bajk staje się podstawowym rodzajem roweru. Znam kilka osób które jeżdżą 20 i więcej lat na mtb, z czego całość kariery na fullach. Obecnie przesiadły się na e-bajki mając możliwość wyboru dowolnego możliwie lekkiego i absurdalnie drogiego roweru tego typu.To do mnie pytanie w kwestii ebike? Jesli tak to chodzi o dużo większą bezwladność, co ma bezposrednie przelożenie na jakosc jazdy po takich singlach jak na Smrku. Mniejsza zwrotność itd
Na co dzień też widzę coraz więcej takich rowerów full sus i wiele osób wybierze je zamiast normalnych, nawet na ubogo- przez to w wersji cięższej- jednak nadwaga, która kiedyś była istotnym detalem w takim przypadku nie ma żadnego znaczenia.
#1672 Gosc_tobo_*
Posted 20 August 2019 - 02:19
nie panikujcie, w segmencie "dla ludu" czyli do 5k 99% rowerów ma 2-3 blaty z przodu, i w górskich i w trekingach i prędko to sie nie zmieni
Wejdź plis w ten link
https://www.halfords.com/cycling/bikes
Potem w dział rowery mtb i popatrz na podany przez siebie przedział
Jeśli chcesz wiedzieć co to za sklep to jest to taki brytyjski market z graciarnią do samochodów a sprzedają też sporo rowerów. Ceny praktycznie nie przekraczają 1000 funtów/5ooo zł. Oprócz ich marki Carrera, w cenie maks 2500 zł są jeszcze boardmany a te, praktycznie w 100 procentach są z napędem 1x.
Może inne marki jeszcze tego nie robią ale to kwestia wyłącznie- bardzo bliskiego- czasu.
#1673
Posted 20 August 2019 - 09:54
Bo tych szukają posiadacze napędów 11rz, które już są na rynku kilka lat, a które srednio będą działały z kasetami 11-50. Drugą grupę stanowią nizinni górale 11s i to oni przechodzą do pchania gdy pojadą w góry. Ktoś kto posiada napęd 12rz nie marzy już o powrocie do 11rz i kaset 10-42 w rowerze na góry.A wśród tych pytań dużo pytań o kasety 11-42 czy 46, czyli nie o maksymalnym dostępnym zakresie.
To co napisałem wcześniej, 11s na nizinny w MTB + CX/Gravel. Na góry musowo 12s i 500% lub więcej.
#1674
Posted 11 January 2021 - 21:26
Czy istnieje jakiś kalkulator gdzie podstawiając przełożenie, kadencję, masę rower+rider i nachylenie pozwoli mi wyliczyć potrzebną moc?
Generalnie chcę wiedzieć o ile luźniej będzie mi się kręciło na danym wzniesieniu zmieniając przełożenie z 36x28 na 36x32.
- artho likes this
#1676
Posted 11 January 2021 - 21:44
Może nie jeden kalkulator ale można użyć najpierw jakiegoś drive calculator i z przełożenia i kadencji dostaniesz prędkość. Potem bikecalculator.com . Tam wprowadzasz masy, nachylenie, etc. W wyniku nie dostaniesz mocy. Musisz popróbować trafić z mocą tak aby prędkość wyszła taka jak w kalkulatorze przełożeń.
- Bzyk likes this
#1677
Posted 11 January 2021 - 21:45
Szukałem, nie znalazłem, a z ogólnych kalkulatorów przełożeń to jest czarna magia wróżenie z fusów i generalnie rozmyślanie nad tym jaką kadencję lubisz a następnie porównywanie tego do swoich przejazdów, śledzenie mocy uh, generalnie ciężko - więc jeżeli ktoś zna też bardzo bardzo docenię.
Zwłaszcza, że u mnie waga tak bardziej z 8-mką z przodu i wysokim tyłem a udo nadal jeszcze ogromne nie jest
- Bzyk likes this
#1680
Posted 11 January 2021 - 22:41
A z ciekawości metoda na slalom pod górkę to się faktycznie sprawdza? Nigdy nie sprawdzałem, ale podobno na naprawdę stormych ma sens .
Oraz pytanie dwa, czy faktycznie 3W/kg to magiczna bariera, od której większość nawet stromych podjazdów staje się prostsze? Już nie wiem gdzie to czytałem, ale generalnie wydźwięk był taki, że jak po zimie się przytyło to warto zejść aby wszczelić się w 3W/kg.