Jump to content


Photo

jakie macie przelozenia?


1782 replies to this topic

#1661 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 19 August 2019 - 08:37

Można rozpaczać. Potem idziesz do sklepu i okazuje się że tam same 1x a ramy uniemożliwiają montaż przerzutki :)

#1662 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 19 August 2019 - 15:44

Wiadomo, jeden krok wymusił kolejne rozwiązania. Klient nie ma kombinować ze starym, bo to nie przynosi zysku, klient ma kupić nowe, a najlepiej cały system, łącznie z ramą, kołami, spec bębenkiem itd. itd. Wiadomo, nowoczesny biznes. 



#1663 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 19 August 2019 - 18:33

Na rynku są opcje 1,2 I 3x a mimo tego bardzo wiele osób chce 1x.

 

Albo chce albo nie ma wyboru, kupienie 29er'a z napędem 3x granicy dziś z cudem

 

Czytając masę doświadczeń ludzi po przesiadce to chyba nie pamiętam by ktoś chciał wracać do 3x albo nawet do 2x.
 

 

A Ty byś wracał gdybyś już wybulił kasę na 1x11, zainwestował w kasetę 50T albo i kupił ramę bez możliwości zamontowania przedniej przerzutki?   :)

 

Ile zestaw jest lżejszy? Możesz znaleźć dokładne dane bo temat rozgrywano już serki razy.

 

Śmiem twierdzić że nie jest, kaseta wielkości pizzy to spory kawał żelastwa, nie dość że słono kosztuje to i sporo waży


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#1664 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 19 August 2019 - 19:14

No widzisz, tematów na forach o przechodzeniu na 1x jest masę. A ma odwrót to nie pamiętam. Podobnie na fb w grupach rowerowych.
Albo pytania w rodzaju "kupię ramę albo rower kompatybilny z przerzutką przednią". Zero. Albo "mam rower z napędem 1x i co zrobić żeby założyć 2x". To co widzę to poszukiwania albo pytania o tańsze alternatywy kaset o szerokiej rozpiętości. A wśród tych pytań dużo pytań o kasety 11-42 czy 46, czyli nie o maksymalnym dostępnym zakresie.
Pytasz co ja bym zrobił. Ano nie kupiłbym ramy która nie ogarnie braku przerzutki. A jeśli zacząłbym mielić temat 1x to zakres napędu musiałby pokryć mój obecny 3x9 czyli kasetę 11-36 i korby 22 powiedzmy do 40 bo 32 środkowa tarcza korby to zdecydowanie za mało, blat 38 w kombinacji z 22t też.
Dlatego dla mnie kaseta musiałaby mieć jeszcze więcej niż 50 czyli ma ten moment 1x dla mnie odpada. :)
Choć to zupełnie teoria bo rower mtb obecnie dla mnie to wyłącznie elektryczny full. :) a taki w teren miałby bezproblemowo kasetę 10-50 o blat 48. Jak obecny e-bajk.

#1665 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 August 2019 - 19:30

elektryki fajne, ale nie przy obecnej cenie i nie przy obecnej wadze.. jak zejdą z wagą do 15kg to też się nad e- zastanowię :D



#1666 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 19 August 2019 - 20:46

A w czym ta waga przeszkadza poza ewentualnym noszeniem po schodach?

 

Osobiście nie kupiłbym już roweru MTB z napędem innym, niż 1x. Marvelo pewnie nazwie mnie głupkiem, który nie potrafi obsłużyć dwóch przerzutek, ale jestem w pełni świadomy na co się decydowałem i na jaki kompromis się zgodziłem. Bo tak, 1x to jest kompromis rozpiętości/gęstości przełożeń. Trzeba się czasem pobawić zmianą zębatki.

 

Jeśli chodzi o fulle to faktycznie, nie spotyka się już takich z możliwością montażu przedniej przerzutki. Natomiast hardtaile bardzo często są dalej oferowane z przednimi przerzutkami. Powiedziałbym, że większość rowerów w sklepach jest z przednią przerzutką, segment do 6k to wręcz 100% przednich przerzutek.



#1667 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 19 August 2019 - 22:22

Wprowadzenie napędu 1x nie służy tylko wymuszaniu zmiany osprzętu w rowerze. To filozofia wyspecjalizowanych rowerów prawie wyłącznie do jazdy góra-dół, góra-dół. Napęd 3x i rower z nim był/jest bardziej uniwersalny. Teraz zamiast jednego roweru, którym można jeździć zarówno po bezdrożach, kamolach i korzeniach, jak i po szutrze i po asfalcie producenci mówią: kup sobie dwa, a nawet trzy rowery: klasyczne mtb, gravel i turystyczny. Do tego dochodzą rowery (?) z silnikiem wspomagającym. Koncepcja dobra dla bogatego Zachodu, a zwłaszcza kogoś kto ma duży garaż, a na urlop lubi wozić kilka rowerów. Mocno to niepraktyczne.



#1668 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 August 2019 - 22:44

nie panikujcie, w segmencie "dla ludu" czyli do 5k 99% rowerów ma 2-3 blaty z przodu, i w górskich i w trekingach i prędko to sie nie zmieni



#1669 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 19 August 2019 - 22:53

Tak, ale to jest osprzęt niższych grup. Gdyby człowiek chciałby kupić osprzęt klasy XT czy XTR to dla systemu 3x trzeba mocno się naszukać np. korb o odpowiedniej długości ramienia czy manetek.



#1670 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 August 2019 - 23:12

A w czym ta waga przeszkadza poza ewentualnym noszeniem po schodach?

To do mnie pytanie w kwestii ebike? Jesli tak to chodzi o dużo większą bezwladność, co ma bezposrednie przelożenie na jakosc jazdy po takich singlach jak na Smrku. Mniejsza zwrotność itd

#1671 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 20 August 2019 - 02:02

To do mnie pytanie w kwestii ebike? Jesli tak to chodzi o dużo większą bezwladność, co ma bezposrednie przelożenie na jakosc jazdy po takich singlach jak na Smrku. Mniejsza zwrotność itd

Widzisz, w segmencie enduro/trail e-bajk staje się podstawowym rodzajem roweru. Znam kilka osób które jeżdżą 20 i więcej lat na mtb, z czego całość kariery na fullach. Obecnie przesiadły się na e-bajki mając możliwość wyboru dowolnego możliwie lekkiego i absurdalnie drogiego roweru tego typu.
Na co dzień też widzę coraz więcej takich rowerów full sus i wiele osób wybierze je zamiast normalnych, nawet na ubogo- przez to w wersji cięższej- jednak nadwaga, która kiedyś była istotnym detalem w takim przypadku nie ma żadnego znaczenia.

#1672 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 20 August 2019 - 02:19

nie panikujcie, w segmencie "dla ludu" czyli do 5k 99% rowerów ma 2-3 blaty z przodu, i w górskich i w trekingach i prędko to sie nie zmieni


Wejdź plis w ten link

https://www.halfords.com/cycling/bikes

Potem w dział rowery mtb i popatrz na podany przez siebie przedział :)

Jeśli chcesz wiedzieć co to za sklep to jest to taki brytyjski market z graciarnią do samochodów a sprzedają też sporo rowerów. Ceny praktycznie nie przekraczają 1000 funtów/5ooo zł. Oprócz ich marki Carrera, w cenie maks 2500 zł są jeszcze boardmany a te, praktycznie w 100 procentach są z napędem 1x.
Może inne marki jeszcze tego nie robią ale to kwestia wyłącznie- bardzo bliskiego- czasu.

#1673 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 20 August 2019 - 09:54

A wśród tych pytań dużo pytań o kasety 11-42 czy 46, czyli nie o maksymalnym dostępnym zakresie.

Bo tych szukają posiadacze napędów 11rz, które już są na rynku kilka lat, a które srednio będą działały z kasetami 11-50. Drugą grupę stanowią nizinni górale 11s i to oni przechodzą do pchania gdy pojadą w góry. Ktoś kto posiada napęd 12rz nie marzy już o powrocie do 11rz i kaset 10-42 w rowerze na góry.
To co napisałem wcześniej, 11s na nizinny w MTB + CX/Gravel. Na góry musowo 12s i 500% lub więcej.

#1674 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 11 January 2021 - 21:26

Czy istnieje jakiś kalkulator gdzie podstawiając przełożenie, kadencję, masę rower+rider i nachylenie pozwoli mi wyliczyć potrzebną moc?

 

Generalnie chcę wiedzieć o ile luźniej będzie mi się kręciło na danym wzniesieniu zmieniając przełożenie z 36x28 na 36x32.  


  • artho likes this

#1675 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 11 January 2021 - 21:43

Lżej o 14%.

#1676 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 11 January 2021 - 21:44

Może nie jeden kalkulator ale można użyć najpierw jakiegoś drive calculator i z przełożenia i kadencji dostaniesz prędkość. Potem bikecalculator.com . Tam wprowadzasz masy, nachylenie, etc. W wyniku nie dostaniesz mocy. Musisz popróbować trafić z mocą tak aby prędkość wyszła taka jak w kalkulatorze przełożeń.


  • Bzyk likes this

#1677 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 11 January 2021 - 21:45

Szukałem, nie znalazłem, a z ogólnych kalkulatorów przełożeń to jest czarna magia wróżenie z fusów i generalnie rozmyślanie nad tym jaką kadencję lubisz a następnie porównywanie tego do swoich przejazdów, śledzenie mocy uh, generalnie ciężko - więc jeżeli ktoś zna też bardzo bardzo docenię.

 

Zwłaszcza, że u mnie waga tak bardziej z 8-mką z przodu i wysokim tyłem a udo nadal jeszcze ogromne nie jest :D


  • Bzyk likes this

#1678 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2,570 posts

Posted 11 January 2021 - 22:06

To chyba będzie prościej przełożyć kasetę i się przejechać 😅

 

 


Lżej o 14%.

 

Chyba założenie, że dla tej samej kadencji na tym samym podjeździe na jednej kasecie będę generował 200W, a na drugiej 172W (prędkość pomijamy) byłoby zbyt dużym uproszczeniem? 😏



#1679 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 January 2021 - 22:28

Pewnie że uproszczenie, musisz uwzględnić większą masę kasety i łańcucha ;)

W praktyce jak jest naprawdę stromo to więcej ząbków na kasecie da więcej niż wynika z matematyki. Po prostu będziesz mniej jechał na zbyt dużej mocy i/lub zbyt niskiej kadencji.

#1680 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 11 January 2021 - 22:41

A z ciekawości metoda na slalom pod górkę to się faktycznie sprawdza? Nigdy nie sprawdzałem, ale podobno na naprawdę stormych ma sens :D.

 

Oraz pytanie dwa, czy faktycznie 3W/kg to magiczna bariera, od której większość nawet stromych podjazdów staje się prostsze? Już nie wiem gdzie to czytałem, ale generalnie wydźwięk był taki, że jak po zimie się przytyło to warto zejść aby wszczelić się w 3W/kg.





Reply to this topic