jakie macie przelozenia?
#1761
Posted 03 May 2023 - 07:58
Mam 2 znajomków, jeden jeździ 2x, drugi 3x więcej km niż ja (i są proporcjonalnie mocniejsi) - obaj na 50/34, okolice Krakowa, Beskidy, górki różnej maści, KOMy i te sprawy. Także ten, każdy ma inną moc i potrzeby ale z grubsza to tyle w temacie dokręcania na zjazdach
#1767
Posted 03 May 2023 - 18:27
#1768
Posted 03 May 2023 - 21:38
Próbuję to ogarnąć i nie mogę. Dobrze czytam?U mnie 52/36 + 11-34 to zestaw idealny do jazdy po Beskidach. Mam ochotę na płaskie to mogę coś dokręcić, a w górach jak już wpadło sporo km i noga nie chce kręcić to 34 nie raz podratuje na sztajfie. Tylko ja jeżdżę aktualnie głównie po hopach/górkach i min te 10k wzniosu na każdym tysiącu wpada.
10000m w górę na każde 1000km?
Czyli 1km w pionie na 100km trasy?
Czyli średnio 1%?
Czyli jak po płaskim?
#1769
Posted 03 May 2023 - 22:05
Świat nie jest idealny, nie masz 1% podjazdu przez 100km.
- Arked and ogreczek like this
#1771
Posted 04 May 2023 - 07:28
Statystyki z ostatniej jazdy solo:
- moc średnia 184W, znormalizowana 193W
- prędkość średnia 29.3 km/h, maksymalna 42.3 km/h
- średnia kadencja - równe 90
- dystans 140km
- połowa trasy pagórkowata, 460m up
- 99% asfalt, w tym pewnie z 80% dobrej jakości
- 609 użycia tylnej przerzutki, średnio co 28.4s
- 2 użycia przedniej przerzutki - zawsze ruszam i kończę na małej tarczy
- kaseta 11-28, blat 46
- ponad 80% czasu w zakresie gdzie mam dobre stopniowanie (14-19)
- z pewnością wkurzałem się przy przejściach z 19T na 22T
- 2% czasu na 46x25 gdzie już powinienem użyć małej tarczy, no ale z lenistwa tego nie zrobiłem (tutaj kadencja 88)
- na wykresie tego nie widać, ale 13T użyłem przez 10 sekund, a 11T i 12T wcale
- slaweko, samuraj_84, juhas99 and 1 other like this
#1773
Posted 04 May 2023 - 08:39
To jest wartościowy wpis, policzone, udowodnione. A nie podawanie danych z doopy.[*]kaseta 11-28, blat 46
[/list]
- na wykresie tego nie widać, ale 13T użyłem przez 10 sekund, a 11T i 12T wcale
Też lubię analizować dane w Excel. To jest potwierdzenie, że dla amatora na mazowieckie płaskoziemie napęd 1x12 ma duży sens a blat 42T jest optymalny. Zaawansowany amator, który śmiga setki ze średnimi 33-35km/h też zadowoli się blatem 46T.
- slaweko and mikroos like this
#1774
Posted 04 May 2023 - 08:47
1000m na 100km w zależności od dystrybucji tych przewyższeń to może już być bardzo trudna trasa. Im więcej płaskich odcinków drogi na takiej trasie, tym więcej tego pionu jest upchane na krótszym odcinku. A to oznacza więcej stromych podjazdów.
Płaska trasa w moim doświadczeniu to raczej poniżej 500m na 1000km.
Płaska trasa z okazyjnymi podjazdami 500-800m.
Pagórkowata trasa - 800-1200.
Mocno Pagórkowata trasa 1200-1500. Duże prawdopodobieństwo stromych podjazdów powyżej 3 minut.
Powyżej 1500m to już równie dobrze mogą być średnie góry z podjazdami o przewyższeniach 150-300m albo rollercoaster w stylu Flandrii, gdzie non-stop jest góra-dół. Prawie na pewno trudna trasa.
Powyżej 2000m to już są średnie-góry i góry.
Powyżej 3000m to już są góry i ciężka trasa. Płaskie odcinki są na takiej trasie rzadkością.
- Marcin321 and Jaca911 like this
#1775
Posted 04 May 2023 - 09:48
- Jaca911 likes this
#1777
Posted 04 May 2023 - 10:17
#1778
Posted 04 May 2023 - 10:48
- Jaca911 likes this
#1779
Posted 29 May 2023 - 18:39
Zrzuciłem statystyki z 7 jazd w terenie pagórkowatym, niewiele płaskiego, podjazdy do 200m up, kręte drogi. Moja waga to 68kg, jakieś 4W/kg na progu.
W kolejności: przełożenie, czas jazdy, średnia moc, średnie nachylenie, średnia kadencja
34x28 - 96 minut, 253W, 8.9%, 78 - obstawiam że sporo jazdy ~300W na ściankach i odpoczynek ~200W na wypłaszczeniach
34x25 - 61 minut, 244W, 6.5%, 85
34x22 - 69 minut, 229W, 5.3%, 87
34x19 - 66 minut, 202W, 3.1%, 87
34x17 - 44 minut, 189W, 2.0%, 89
34x16 - 24 minut, 178W, 1.2%, 91
46x25 - 14 minut, 237W, 4.0%, 84 - obstawiam krótkie hopki gdzie nie warto redukować na małą tarczę i lepiej przepchnąć z blatu
46x22 - 70 minut, 181W, 1.1%, 87
Analogiczne wyniki na blacie poza (46x22 i 46x25) zupełnie nie mają sensu, śmieszne waty wychodzą bo sporo jazdy w dół było z mocą 0 co zaniża statystyki.
W sumie nic dziwnego, jak się nie ścigasz to na zjadzach po prostu odpoczywasz, starając się jedynie utrzymać na drodze.
Nawet jak coś tam dokręcisz to na niskiej mocy.
Przykładowo:
46x19 - 111 minut, 116W, -1.9%, 87
46x17 - 94 minut, 79W, -2.2%, 87
46x16 - 56 minut, 73W, -2.7%, 87
...
46x13 - 16 minut, 57W, -4.3%, 90
46x12 - 7 minut, 32W, -3.8%, 83
46x11 - 1 minuta, 15W, -4.5%, 69 - chyba przez przypadek zrzuciłem na najmniejszą koronkę, średnia prędkość w tym okresie to 50km/h
Czyli wywalając blat, to na tym wyjeździe dużo bym nie stracił - zupełnie odwrotnie niż na mazowszu
- artho likes this
#1780
Posted 12 February 2024 - 00:42
https://365cycles.co...d-11-27t-silver