Skocz do zawartości


Zdjęcie

kask MTB vs kask szosa


24 odpowiedzi w tym temacie

#21 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 14 luty 2012 - 20:07

Z tego co ja natomiast zauważyłem to najważniejsze żeby kask był wygodny i chronił głowę. Daszek wielu przeszkadza na szosie i ja mam odpinany akurat ale na moim kasku nie było napisane, że jest MTB ani ROAD ale mi się podoba i spełnia moje wymogi i jak jeżdżę na szosie to jest szosowy a jak w lesie to jest leśny :mrgreen:
Piszecie że szosowy jest lżejszy...ciekawe dlaczego? Żeby nam głowa po długiej jeździe nie opadała ?? :lol:

#22 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 14 luty 2012 - 20:43

Porównując:
www.wiggle.co.uk/road-helmets/
i
http://www.wiggle.co.uk/mtb-helmets/

to główną różnicą w większości przypadków jest daszek (pomijając kaski TT/full face/dziecięce/itd). W większości przypadków, bo taki sobie Giro Prolight to jest zdecydowanie bardziej wylajtowany od kasków mtb. Tak że jak dla mnie podstawowa sprawa to kask renomowanego producenta, w miarę popularny i z dobrymi opiniami - to jest szansa, że w razie czego spełni swoją rolę. A typowo szosowy lekki kask, owszem fajna sprawa ale dopiero zakładając budżet na ustrojstwo w stylu tego Prolighta.

#23 Pawel85

Pawel85
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 luty 2012 - 21:39

Dzięki za wszystkie opinie, skoro pokrętło nie przeszkadza a największa różnica to wygląd w sezon wjadę z obecnym kaskiem :-). Pozdrawiam

#24 Ty.Smoku

Ty.Smoku
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 16 kwiecień 2014 - 10:52

Dzięki za wszystkie opinie, skoro pokrętło nie przeszkadza a największa różnica to wygląd w sezon wjadę z obecnym kaskiem :-). Pozdrawiam

Temat już może trochę stary, ale akurat przerabiam wybór kasku.

 

Z moich badań/obserwacji główna różnica to, nazwijmy to umownie, aerodynamika kasku.

Kaski szosowe powinny mieć kształt który nie powoduje wszystkich szumów i świstów w czasie jazdy w pozycji szosowej. Także ukształtowanie kasku (zwłaszcza tyłu) powinno zapewniać wygodę w pochylonej pozycji- ale o tym już ktoś wspominał w tym wątku.

 

Druga różnica to ogólna masywność; ale nie chodzi mi tutaj o wagę prost, a raczej o poziom ochrony. MTB teoretycznie jest bardziej urazowy (kamienie, korzenie, zjazdy...).

 

Ja używam na szosie teraz Giro, modelu dokładnie nie pamiętam, ale opisany był jako MTB/uniwersalny. Chcę go zmienić właśnie głównie z powodu hałasu, przy trochę większych prędkościach mam wrażenie, że ciągle jedzie z mną jakiś samochód. Ogólna wygoda też nie jest bez znaczenia. Mierzyłem Speca Echelona i byłem zaskoczony różnicą w wygodzie. Spec nie uciska tak głowy, trochę wrażenie takie, że ma się ubraną czapkę a nie kask.



#25 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 kwiecień 2014 - 15:20

Wiele firm oferuje ten sam kask z daszkiem do mtb i bez dachu do szosy.





Dodaj odpowiedź