
Renowacja romet florida. Prosze o pomoc- zdjecia
#1
Napisano 10 czerwiec 2011 - 18:22
Kupilem wlasnie stary rower szosowy Romet Florida. Jest to moj pierwszy rower szosowy wiec nie znam sie za bardzo. Docelowo ma to byc rower miejski dojazdy do pracy, przejazdzki drogami rowerowymi itp. Chcialbym go odrestaurowac tzn. z tego co widze to zmienic kolor, wyczyscic wszystkie czesci i zrobic tak zeby sie blyszaly. :mrgreen: Na osprzecie sie nie znam, ale dojechalem dzis do domu na nim z 25km fajnie sie jechalo hamulce dzialaja przerzutki tez, lecz łancuch chyba jest za krotki poniewaz nie moge ustawic najwyzszej z przodu i najwyzszej z tylu. Prosze o porady i opinie zdjec.
http://zapodaj.net/7...812843.jpg.html
http://zapodaj.net/2...9634a7.jpg.html
http://zapodaj.net/9...fa5e8f.jpg.html
http://zapodaj.net/0...fa8278.jpg.html
http://zapodaj.net/9...db110c.jpg.html
http://zapodaj.net/a...8533e3.jpg.html
http://zapodaj.net/4...2202c2.jpg.html
http://zapodaj.net/6...f6aebd.jpg.html
http://zapodaj.net/d...c26e2d.jpg.html
#2
Napisano 11 czerwiec 2011 - 11:35


Sam właśnie kończę renowacje podobnej szosy (romet rekord) i właśnie zostało mi czyszczenie i malowanie

Pozdrawiam i winszuje fajnego sprzętu

#5
Napisano 11 czerwiec 2011 - 21:04
http://allegro.pl/k2...1617515758.html
Żeby nie było - to nie moja aukcja!
#7
Gosc_sook_*
Napisano 12 czerwiec 2011 - 11:58
#8
Napisano 13 czerwiec 2011 - 12:03
Tutaj na zdjęciu masz skuwacz w niezbędniku - z innymi kluczami, chodzi o miej więcej coś takiego: http://pl.wikipedia....=20101213211503
Jeśli nie posiadasz takiego cacka i nie chcesz tego specjalnie kupować (chociaż to klucz, który warto mieć), to znam metody z czasów kiedy do rozkuwania używało się kawałek cienkiego bolca (np gwóźdź), tulejki i młoteczka. Uderzając w ogniwo, łańcuch również się rozczepiał. Ta metoda jest strasznie niewygodna i mało precyzyjna.
#9
Napisano 13 czerwiec 2011 - 13:30
a jeszcze chcialbym sie dowiedziec czy moge jakies szersze opony nalozyc na kola ? mam teraz 23x622 no ale jak bede jezdzil bardziej po drogach rowerowych i w miescie to moze szersze by sie bardziej sprawdzily. jak myslicie?
#10
Napisano 13 czerwiec 2011 - 14:21
Cytat
Jeśli nie posiadasz takiego cacka i nie chcesz tego specjalnie kupować (chociaż to klucz, który warto mieć), to znam metody z czasów kiedy do rozkuwania używało się kawałek cienkiego bolca (np gwóźdź), tulejki i młoteczka. Uderzając w ogniwo, łańcuch również się rozczepiał. Ta metoda jest strasznie niewygodna i mało precyzyjna.
Ta metoda z gwoździem i młotkiem jest w porządku. Już trochę łańcuchów w ten sposób rozkuwałem i potem ze spinką działały bardzo dobrze. Zakuwać tez mi się zdarzyło raz przy pomocy młotka, jednak sworzeń nie wszedł do końca prosto, więc tutaj faktycznie skuwacz jest nieodzowny.
#14
Napisano 14 czerwiec 2011 - 06:46
Cytat
a jaki Ty masz hamulec w tej maszynie? bo widzę, że coś ładnego a ja do swojego rometa nie mogę dopasować
kupiłem shimano 600 ale mają za krótkie widełki... Poradźcie cos...
Najprawdopodobniej masz zmienione koła na 28cali, a wbrew pozorą są mniejsze od 27cali.
Musisz szukać, pamiętam stare Promaxy, które miały dłuższe ramiona.
#16
Napisano 14 czerwiec 2011 - 18:44

Co do malowania to proponowałbym jednak oddać ramę do piaskowania, bd to zrobione porządnie i w ogóle. O dziwo rozkręcenie roweru to nie jest nic trudnego, chyba że np. pedały nie były odkręcane od nowości i łamią się na nich wszelkie klucze, tedy nie jest tak ciekawie ;p
#18
Napisano 22 czerwiec 2011 - 11:13
#19
Gosc_kawerna_*
Napisano 22 czerwiec 2011 - 14:11
Co do suportu to musisz się przyglądnąć uważnie. Czasem będzie to klucz wielowpustowy, czasem cos innego. Jeśli masz miski + wianki + oś poradzisz sobie kluczem nastawnym. Oglądnij dokładnie i będziesz wiedział
#20
Napisano 23 czerwiec 2011 - 15:50
Tył pomimo tej tulejki i tak się ugina przy hamowaniu, ale daje rade bez problemu, z przodu jest takie odgięcie o 90*, które opiera się w chwili hamowania o rurę sterową i dzięki temu ugięcie zacisków jest znikome.
Dodaj odpowiedź
