
Merida 903 vs Corratec Dolomiti T vs Lapierre Audacio 400
#1
Posted 11 June 2011 - 13:29
Moje doświadczenie szosowe jest skromne, w dzieciństwie woziłem się Sprintem 2 (24"), potem Rometem Mistralem.
Teraz planuję kupić kolarkę, zastanawiam się nad 3 modelami:
Merida 903 na kompletnej Tiagrze
Corratec Dolomiti Tiagra, ale hamulce Tekro niestety nie podają modelu niby High-end, piasty zzyzx
Lapierre Audacio 400 TP na Tiagrze z patelnią trzyblatową
W Meridzie i Corratecu szansa na upust.
Przemyślenia moje jako laika:
1. Ramy Meridy i Lapierre wyglądają na bardziej przemyślane konstrukcje (prowadzenie linek).
2. Corratec i Lapierre bardziej miękkie przełożenia, co powinno mieć znaczenie w górach, po których planuje trochę pojeździć
3. Merida i Lapierre ma prawdopodobnie wydajniejsze hamulce, w kontekście bujania się po górkach tekro jakoś mnie nie przekonują i z tego co czytałem, nie będą lepsze niż SH.
Najbardziej podoba mi się Lapierre, ale czy jest sprzedawany w Warszawie lub okolicach?
Co sądzicie o moich typach?
Czy moje obawy o corrrateca hamulce, rama nie są nadmierne?
pozdrawiam
Ryszard
#2
Posted 11 June 2011 - 14:48
#3
Posted 11 June 2011 - 17:09
Rowery:
Merida 903
Corratec Dolomiti Tiagra
Lapierre Audacio 400 TP
#4
Posted 11 June 2011 - 18:10
#5
Posted 11 June 2011 - 18:54
Popatrz na koła przede wszystkim, no i osprzęt, choć wszystkie chyba są na tiagrze.
Ale tak patrząc na szybko, to bym się nie zastanawiał i brał Lapierra
#6
Posted 11 June 2011 - 19:23
#7
Posted 11 June 2011 - 19:44
#8
Posted 12 June 2011 - 07:36

JEszze jedna uwaga, kupują wszystko jedno którą z tych szosówek przyzwyczaj się że przez pierwsze dni możesz czuć straszny dyskomfort. Będzie ci się wydawało że sprzęt jest za duży, niewygodny i wogoóle załamka ale to tylko chwilowe

#9
Posted 12 June 2011 - 11:42
Rama bez zarzutów. Solidnie i sztywno. Nie ciekawie się przedstawia mocowanie koszyków, są nawiercone za nisko i bidony nie wchodzą do końca (przynajmniej moje) ale to mi nie przeszkadza bo mam pro koszyki za kilka zł z kosmicznego plastiku które trzymają miodzio.
Z Corratecem nie miałem do czynienia. Ale widelec karbonowy na "+" tylko ciekawe jak z jakością.
Natomiast meridy nie polecam. Szosę miał kolega i po pół roku wylądowała na alledrogo i nie ona jedna jak widać po ilości aukcji.
#11
Posted 12 June 2011 - 17:06
E: no i masz od razu model RTR (ready to ride) co dla niektórych jest mocną stroną.
#12
Posted 12 June 2011 - 20:44
Co do Corrateca to bardziej martwiłem się hamulcami, ale widziałem test na BikeRadar gdzie twierdzą, że hamulce są bardziej efektywne niż Tiagrowe.
Kół w pierwszym sezonie nie będę zmieniał.
Co do meridy to z opisu wynika niż ma inne koła niż te na zdjęciu.
Gdyby LP miał sklep w Wawie lub okolicy to bym się skusił, bardzo mi się podoba.
Owijka na czym polega jej lichość? za twarda?
Siodełka to problem z wagą czy komfortem?
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi ;-)
#13
Gosc_Bullet_*
Posted 12 June 2011 - 21:03
Ja bym się zastanowił nad czymś takim:
http://www.ssc.pl/trek2011/19.html
Świetna geometria - można kilometrami jechac w dolnym chwycie bez bólu pleców i bez ucisku na płuca.
#14
Gosc_KeNaJ_*
Posted 12 June 2011 - 21:03
Osobiście polecam Meridę, już ponad 20tys km i jestem w pełni zadowolony.
#15
Posted 12 June 2011 - 21:52
#16
Posted 12 June 2011 - 22:02
Quote
Przecież to jest 2Danger ze stary veloce i zamienionym setem corratec dolomiti - zmieniona sztyca i mostek.ciekawe jak wypada sram vs campa veloce bo jest coś takiego do kupienia: http://allegro.pl/co...1643375923.html
NO i CENA troche zawyżona
Quote
Mi też sie podoba Lapierre.Najbardziej podoba mi się Lapierre, ale czy jest sprzedawany w Warszawie lub okolicach?
Co sądzicie o moich typach?
Wszyscy trochę przesadzaję, że to, że tamto a tak naprawdę na pierwszy rower to każdy z nich jest wypasem.
Sam ma rame meridy z 2006 roku i złego słowa powiedzieć o niej nie mogę
#17
Posted 12 June 2011 - 22:17
#18
Gosc_Bullet_*
Posted 12 June 2011 - 22:19
#19
Posted 12 June 2011 - 22:37
Quote
Mi się wydaje że siodło zdradza pochodzenie tego roweru2 Danger to chyba nie jest, bo sprzedawali 2 dangery albo na Veloce z 3 blatami z przodu (chyba że ma najmnieszą zębatkę zdjętą ) albo na Chorusie z 2 blatami z przodu.
#20
Gosc_Bullet_*
Posted 12 June 2011 - 22:42
Reply to this topic
