�ańcuch ocierający o wózek przedniej przerzutki
#1
Napisano 03 lipiec 2011 - 22:18
#2
Napisano 03 lipiec 2011 - 22:32
2. tutaj masz opisy co i jak http://techdocs.shim...D=1234885339673
zmieniasz na 2 blaty to pakiet musi być węższy o rząd wielkości, przerzutka tył z krótkim wóżkiem , i przednia na 2 blaty.
a propo 2203 ponoć jest kompatybilna z Soraale 3 z 3 i 2 z 2.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#3
Napisano 03 lipiec 2011 - 22:51
#4
Napisano 04 lipiec 2011 - 19:25
Tylna przerzutka czy ma długi wózek czy krótki to obsłuży 2 x z przodu elegancko, natomiast jeśli chcesz zostawić z przodu 3 x to tylna musi mieć dłuższy wóżek .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 04 lipiec 2011 - 22:36
#6
Napisano 05 lipiec 2011 - 11:13
przy okazji na forum jest już sporo o tym napisane , przegladnij tematy z tym zwiazane.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 05 lipiec 2011 - 20:04
#9
Napisano 05 lipiec 2011 - 21:09
#10
Napisano 06 lipiec 2011 - 20:29
Masz korbe na kwadrat , ok.
zciągasz korbe, mierzysz szerokość pakietu - ośki i kupujesz krótszą o rząd wielkośći - dlaczego - bo musimy przesunąćblizej środka osi roweru korbe aby wsytępował prawidłowy skos łańcucha na skrajnych koronkach, czyli jak masz np. 118 to kupujesz 115, jak 113 to kupujesz 110 - to standardowe długości.
jak sie nie zansz na sprawie to zleć to serwisowi aby dokładnie ocenił długość i zamontował porpawną po zciągnięciu najmniejszego blatu.
Przy okazji jak będziesz próbował zakładać korbe na krótszy pakiet to trzeba zwrócić uwage czy gniazda w korbie od najmniejszej koronki nie ocierają o rame - to sie może zdarzyć .
po wstępnych przymiarkach regulujemy system i jazda próbna .
Uwaga. czasem moze sie zdarzyć że jest np w rowerze pakiet za wąski , albo za szeroki zamontowany firmowo i tutaj trzeba sie troche namęczyć z ustawieniem lini łańcucha.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Napisano 06 lipiec 2011 - 21:35
#12
Napisano 08 lipiec 2011 - 20:46
Mój stary suport Shimano BB-UN26 powoli dogorywa więc postanowiłem wymienić go na nowy, ale z krótszą osią, aby nie było tak dużych przekosów przy wrzucaniu na blat.
Problem jednak jest innego rodzaju: korba (Shimano Exage 300EX, kwadrat) na pakiecie shimanowskim była sztywna, idealnie wycentrowana i nawet dając łańcuch na blat szedł on w idealnej lini prostej, nie było na blacie żadnego zdecentrowania. Wymieniłem ten pakiet na jakiś Accent, chyba BB40, założyłem korbę, dociągnęłem śruby i... krzywo
Przejechałem się na jazdę próbną, po drodze kilka razy jeszcze dociągałem i trochę się poprawiło, ale mimo wszystko na blacie lańcuch ma wyraźny, okresowy, mniej więcej milimetrowy odchył
Ma pakiecie Shimano było IDEALNIE prosto...
A może są jakieś patenty odnośnie zakładania korb na kwadrat?
#13
Napisano 08 lipiec 2011 - 22:21
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#14
Napisano 09 lipiec 2011 - 07:34
U mnie z kolei kiedy miałem oryginalny BB-A450, to korba miała świetną sztywność. Mogłem prowadnik przedniej przerzutki ustawić, że prawie dotykał łańcucha i deptać potem mocno na podjazdach, a nic nie terkotało. Oczywiście póki nie nałapał luzów - zaniedbywałem wkład okrutnie. :roll:
Po zmianie na Kinexa z plastikowymi miskami i osią o takiej samej długości jak oryginał(!) korba prawa na tyle siadła nisko, że czasem jak wpadnie więcej piasku to się trze pomiędzy korbą a miską. Nie wspominając o znacznie gorszej sztywności.
Trzeba (nie)stety kupować oryginalne wkłady Shimano, bo widocznie ta większość konkurencyjnych nie trzyma norm kwadratu japońskiego.
#15
Napisano 09 lipiec 2011 - 13:27
Jest chyba dokładnie tak jak mówisz. Zwróciłem do sklepu ten wkład Accenta (na szczęście przyjeli) i kupiłem taki sam jak miałem wcześniej Shimano BB-UN26 tylko z osią 113 zamiast 117,5 i korba ładnie osiadła, nie ma bicia. Dziś wieczorem pokręcę trochę po mieście, żeby zobaczyć jak ze sztywnością.
Ale gołym okiem widac, że ośki Shimano mają precyzyjniej i dokładniej obrobiony kwadrat niz ten Accent.
#16
Napisano 09 lipiec 2011 - 14:41
#17
Napisano 09 lipiec 2011 - 16:14
Natomiast jeśli chodzi o wytrzymałość wkładów Accenta to nie mam zielonego pojęcia. Wiem jedno, nawet gdyby wytrzymywały 3 razy tyle kaemów co Shimanowska taniocha to wybiorę tą drugą opcję bo korba założona na osi Accenta zachowywała się jak nie dokręcona podczas gdy śruby były dociągnięte na maksa. Generalnie plastelina i do tego miała bicie.
Dziś założyłem shimanowski i znów jest git.
#20
Napisano 13 marzec 2012 - 21:23
Link do zdjęcia:
https://picasaweb.go...14034751/Rower#
Jest taka sprawa, że gdy z przodu mam na małej tarczy i z tyłu na najwiekszej zębatce to łancuch ociera mi o przednię przerzutkę. Tylko, że nie mogę ją wyregulować tj przesunąć w stronę ramy, mimo wykręcenie śrubki regulującej. Na zdjęciu widać "tulejkę". do której dolega linka od przerzutki. Wg mnie to przerzutka nie moze się przesunąć w stronę ramy bo ta "tulejka" dotyka właśnie linki. Nie wiem po co w ogóle jest ta "tulejka". A moze linka ma isc między nią a korpusem przerzutki?
W ogóle mam problem z wyregulowaniem skrajnych położeń :-(
A chciałbym tak, żeby na skrajnych mi nic nie tarło..
Nie wiem czy ma to znaczenie, ale korba i suport to ht2.


