Skocz do zawartości


pilna opinia o szytko - oponce TUFO C S22


39 odpowiedzi w tym temacie

#21 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 kwiecień 2008 - 21:33

Po pierwsze, montując dętkę z oponą, jak ją delikatnie przyszczypniesz (co zdarza się czasem najlepszym) to po napompowaniu przy dużym ciśnieniu dętka nie będzie mocno puszczać, ale po kilku godzinach (szczególnie podczas jazdy) powietrze ujdzie. Po drugie, mając 6 atm szczególnie w oponkach 20mm, nie ma ch... na bank dobijasz opone na nierównościach i łapiesz snejki, zastanów się więc czy jest sens zmieniać oponki na te szytki...

Pozdrawiam !!!


#22 Gosc_uncle_miagi_*

Gosc_uncle_miagi_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2008 - 22:37

zimny prysznic od macka1986 ... ;)

wiem że masz racje. z tym przyszczypywaniem to własnie sam sie przekonałem. a co do dziur i 6 atm - pewnych rzeczy wyeliminować sie nie da. ja używam roweru codzienne, głównie do transportu własnego dupska ;)) nasze drogi są dziurawe, więc sytuacja jest albo albo. ja nie mam zamiaru rezygnować z pasji tylko dlatego że drogi nie są najlepsze. w ogóle śmiesza mnie nieraz komentarze typu "w polsce nie ma dróg do uprawiania sportu kolarskiego"... ja wyznaje jedną zasadę - nie ma że boli !!!

hehhe, pozdrawiam

[ Dodano: 2008-04-24, 23:39 ]
tozik , pytałeś o obręcz. alexrims (moim zdaniem niestety podróbka) 622x14. w praktyce 13 mm wewnątrz i 18 na zewnatrz kołnierza

#23 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 24 kwiecień 2008 - 22:58

uncle magi,

slyszalem o podrabianych zegarkach, butach, prezerwatywach, ale o obreczach alexrims jeszcze nigdy!? czyje to dzielo, chinczykow? czym podrobki roznia sie od oryginalow?

#24 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2008 - 23:04

uncle_miagi, 6 atm na 20mm to duzo za malo, proponuje cisnienie jakies 9 atm lub zmiana opon na szersze

#25 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 25 kwiecień 2008 - 07:59

uncle_miagi, Maciejowi nie chodziło o to, że t kwestia kiepskich dróg czy twojej jazdy. Chodziło mu o to, że mając 6 atmosfer w takich oponkach dobiłbyś je nawet we Włoszech, czyli musisz je więcej nabijać. Jeśli pisze 6-8 atmosfer to możesz nabić 8. Ale nie więcej. To powinno Ci w zupełności wystarczyć

#26 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2008 - 08:26

Podróbka czy oryginał - obręcze masz dobre :-D tyle już wiemy - i co by ci koleś w serwisie nie opowiadał to każda opona na rozmiar 622 z zakresu 25-20mm będzie dobra. Inna sprawa że poszczególne modele opon + obręczy raz wchodzą łatwiej raz gorzej ale to zupełnie inny temat. Jeżdżenie na zbyt niskim ciśnieniu paradoksalnie dętkom nie służy jak wszyscy cie tu zapewniają. Natomiast gdy zapowiada się przerwa w jeżdżeniu warto powietrze na ten czas nieco spuścić. Dobrę dętki już masz, zainwestuj teraz w przyzwoite opony (raczej 23mm) i stacjonarną pompkę i zobaczysz - musi być lepiej. Co do opon - polecamy osobny obszerny wątek na forum.

#27 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 kwiecień 2008 - 08:37

mam oponki 23mm i nabijam zawsze 8atm i nie miałem jeszcze problemu z kapciami, dobre nabicie to podstawa, zawsze powinno się nabijać z maksymalnym ciśnieniem jakie jest na oponce, dolny próg który wynosi zazwyczaj 6atm to tyle ile nabijamy pompką mobilną, aby dojechać do domu po złapaniu kapcia, więc pierwsza rzecz jaką zrobisz to zainwestuj w dobrą pompkę stacjonarną z manometrem, np. bbb, pedros, itp. nie kupuj byle badziewia jeśli chcesz aby służyła tobie wiele lat :-P

#28 Gosc_uncle_miagi_*

Gosc_uncle_miagi_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2008 - 12:54

oki, dzięki wszystkim za pomoc.

czas najwyższy chyba by temat oficjalnie zamknąć.

oczywiście o oponki i porządną pompkę nie pytam, bo tych wątków już sporo było na forum. pozdrawiam.

p.s. wyłącz ten komputer i na trasę !!!!! ;)

#29 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2008 - 13:16

Nie moge wyłączyć kompa, bo w pracy jestem :mrgreen:

#30 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 25 kwiecień 2008 - 13:19

ja tez ciezko pracuje! :-)

#31 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 kwiecień 2008 - 14:23

Ile razy złapaliście gumę przez przebicie opony i dętki? Ogromna większość kapci jest przez dobicie i przebicie dętki o otwory w obręczy pod nyple.
Poza tym szytkę trudniej przebić niż oponę. A jeśli przetniecie oponę to i tak ją się wymienia, więc tutaj różnicy nie ma.
Jeśli obręcz jest oponowa to chyba nie ma sensu kupować szytki z ciężką listwą.

#32 karrol

karrol
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądStargard

Napisano 25 kwiecień 2008 - 18:37

mi raz się przecięła opona przy wypadku :P Ale znajomy kolarz-emeryt mi ją zszył i jest prawie jak nowa;-) Ale to i tak w zimówce.
sorry za OT ;-)

#33 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 26 kwiecień 2008 - 07:24

mam oponki 23mm i nabijam zawsze 8atm i nie miałem jeszcze problemu z kapciami, dobre nabicie to podstawa, zawsze powinno się nabijać z maksymalnym ciśnieniem jakie jest na oponce, dolny próg który wynosi zazwyczaj 6atm to tyle ile nabijamy pompką mobilną, aby dojechać do domu po złapaniu kapcia, więc pierwsza rzecz jaką zrobisz to zainwestuj w dobrą pompkę stacjonarną z manometrem, np. bbb, pedros, itp. nie kupuj byle badziewia jeśli chcesz aby służyła tobie wiele lat :-P


A to akurat bzdura ;-) ......Przykład-na oponach, które aktualnie używam(Vittoria Open Corsa Evo-CX)maksymalne dopuszczalne ciśnienie to 10 bar.Przy tak wysokim ciśnienieniu i mokrej nawierzchni przyczepność w zakrętach drastycznie spada(żeby nie powiedzieć, że jej nie ma ;-) )

#34 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 kwiecień 2008 - 07:41

xcracer, nie zrozumiałem aluzji :?:

#35 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 26 kwiecień 2008 - 08:21

Napisałeś, że " zawsze powinno się nabijać z maksymalnym ciśnieniem jakie jest na oponce"....nieprawda.Przy maksymalnym dopuszczalnym ciśnieniu drastycznie spada przyczepność opony i komfort jazdy(dla niektórych nieistotny...).Przykładowo....po co gość ważący np.60 kg ma stosować ciśnienie 10 bar???Moim zdaniem niczemu to nie służy....

#36 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 kwiecień 2008 - 21:08

faktycznie, źle to ująłem, przy mojej wadze 70kg ciśnienie mniejsze niż 7.5-8atm jest nieakceptowalne, komfort jest, na dziurawej drodze mniejsze ciśnienie nic nie pomoże, a z tym biciem na maxa to już w ogóle zaszalałem :mrgreen: ale nie miałem styczności z oponkami które dyma się na więcej niż 8atm, a na mokrej nawierzchni mniejsze ciśnienie daje większą powierzchnię styku opony z podłożem co jest pożądane, ale nie można też przesadzić bo będzie koło uciekać :lol:

#37 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 27 kwiecień 2008 - 10:52

NIE zapominajcie o jednej rzeczy -----szytki zaczynają sie od 10-11 atm i zapomnijcie o jakimś komforcie ,,,do komfortu to wyłącznie opony ,,,,,więc jak chcecie jeździć ,,komfortowo '' to szytka mija sie z CELEM.......JAREK :roll:

#38 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 01 maj 2008 - 05:33

NIE zapominajcie o jednej rzeczy -----szytki zaczynają sie od 10-11 atm i zapomnijcie o jakimś komforcie ,,,do komfortu to wyłącznie opony ,,,,,więc jak chcecie jeździć ,,komfortowo '' to szytka mija sie z CELEM.......JAREK :roll:


tufo elite road - bardzo dobra szytka. 8!! -15 atmosfer :P

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#39 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 01 maj 2008 - 06:42

8 atm. w szytce to jak 5 w oponie --prawie kapeć ....JAREK :shock:

#40 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 01 maj 2008 - 22:58

ale masz komfort o ktorym pisales ze nei ma :P
dzis na 5 jechalem przez 40 km :( - reczna pompka :(

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl




Dodaj odpowiedź