Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#221 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 09 January 2013 - 19:46

Picca, daj mi fotke tego kola a głównie obręczy Aksium ma jak pamietam nyple w obręczy standardowe ??

mam dostęp do rożnych obręczy ostatnio ...moze , moze , a zmierz profil wysokość, ja chyba mam przód od Aksiuma przerobiony w treningowym , aha jeszcze kolor i na Pw wszystko

milio, do 2 tysiaków skłąda sie piękne aluminiaki 30 mm , albo ładne karbony np 38/50 i jazda

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#222 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 24 January 2013 - 18:29

Natknąłem się na takie Fulcrumy http://www.wertykal....NG-QUATTRO/1520 i zaciekawiła mnie różnica jaka jest pomiędzy Dura Ace http://allegro.pl/sh...2932433355.html różnica wagi 80g.
a cena 4 razy większa czy tu się płaci za nazwę ? nie sądzę aby te fulcrumy tak bardzo odstawały
chętnie posłucham waszych spostrzeżeń

#223 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 24 January 2013 - 18:43

Emilo dziękuję , niestety nie ma opcji więc nie wcisne. POMÓGŁ. Fajne kółka , obetnę je dokładniej . Cena jest też zaje...

#224 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 24 January 2013 - 18:51

wiem :-) a tak wyglądają z rowerem http://www.toma-vers...blue-Rh-59.html

#225 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 January 2013 - 19:00

W tej cenie to nic tylko brać! Bardzo porządne kółka treningowe.
Nie można ich porównywać do przedstawionych kół Dura Ace, bo Fulcrum Racing Quattro mają obręcz wykonaną z aluminium, Dura Ace - aluminium + karbon, więc na pewno będą sztywniejsze. Sama waga to nie wszystko!

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#226 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 24 January 2013 - 19:04

Zgoda , nie ma co porównywać , tylko że alu carbon to nie carbon . Inna klasa na pewno. Fajne te fulcrumki chociaż całe alu

#227 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 24 January 2013 - 19:14

he he w tej cenie to raczej carbonu nie szukajmy :) ale mimo wszystko 1 tys. a 5 tys. to różnica kolosalna

#228 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 January 2013 - 12:27

Fulcrum racing quattro czy Campagnolo Scirocco 35? Cena bardzo podobna, z niewielką przewagą Campagnolo, waga bardzo podobna. Opinii w internecie niewiele, bo to dość nowe koła. Fulcrumy wg producenta ważą mniej od campagnolo, ale realnie podobno bliżej im do 1800 g, a to dość spora różnica. Pytanie, czy waga tych kół campagnolo też jest tak zaniżona. Macie jakieś rady? Dzięki

#229 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 25 January 2013 - 13:07

W przedziale kółek ok. 1000 zł +- 200 zł godne zastanowienia są jeszcze moim zdaniem Shimano WH-6700 (Ultegra) (akurat tutaj w bardzo dobrej cenie). Koła nie mają modnej ostatnio wysokości obręczy 35mm, tylko standardowe 24mm, ale za to są ok. 100g lżejsze od co niektórych wymienianych powyżej - ważą 1.652 g.
Jeżdżę na takich od dwóch lat, tylko raz centrowałem pprzednie po zaliczeniu dziury wyciętej w asfalcie przeznaczonym do naprawy, i to nie od razu.
Koła przygotowane także pod system bezdętkowy, który co prawda wciąż raczkuje, ale może coś się zmieni na rynku po wprowadzeniu w tym roku przez Schwalbe opon Ultremo ZX tubeless.

Może to mniej istotne, ale w kołach różnych producentów bębenki wydają różne odgłosy. I tak np. w Mavicu jest to tak głośne tyrkotanie, jakby ktoś wsadził kijek w szprychy! ;-) To pewnie ma być zachęta, żeby się nie obijać, tylko cały czas pedałować, ale dla mnie dosyć wkurzające.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#230 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 25 January 2013 - 17:17

z obręczą 24mm jest spory wybór natomiast z obręczami 30 mm i w górę już nie jest tak kolorowo z kołami firmowymi no i o przyzwoitej wadzę sam zastanawiam się nad easton ea 90 areo tyle że koszt ponad 2 tysiaki

#231 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Posted 25 January 2013 - 18:59

Picca , a te campy scirocco 35 to jakiś nowy model o stożku alu 35mm ? Czy sie nie mogę doczytać. Jeżeli mają 24 mm jak stare modele to nie ma tematu.LUZ.....Edit
Ok , już nie ma tematu , znalazłem te campy w końcu . Przepraszam ale zmęczenie dało się zauważyć . Panowie a sklep w polsce co handluje tymi kółkami to macie?

#232 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 25 January 2013 - 19:35

tam co podałem na wertykalu

#233 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądKraków

Posted 25 January 2013 - 19:39

http://www.wertykal....ny-i-detki/36/2

http://www.porebarow...9,3,oferta.html

#234 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 05 February 2013 - 22:12

Które koła wybrać? Priorytetami są-w kolejności:wytrzymałość(serwis-dostępność części zamiennych), masa, wygląd, cena(zbliżona)
1. DT Swiss R1500
2. Fulcrum Racing Quattro
3. Shimano Ultegra WH-6700
Wymieniłem w kolejności przypadkowej.
Jeżdżę tylko dla siebie, żadnych wyścigów, okolice Bielska-Białej, więc trochę górek jest. Asfalt-wiadomo, jak wszędzie, czasem się trafi w dziurę :-/ Moja waga 85 kg.

#235 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 05 February 2013 - 23:42

fulcrum 3 mają dobre opinie jeśli chodzi o wytrzymałość sztywność ogólnie są chwalone

http://wertykal.com/...m-RACING-3/1521

#236 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 05 February 2013 - 23:44

Dt R1500 - Dobre piasty na "maszynach" i słynne sprzęgło Ratchet Drive, tradycyjne szprychy = brak problemów z częściami. Maksymalna waga użytkownika 100kg. Minus - niespawane felgi.

Fulcrum Racing Quattro - Dobre piasty, na tradycyjnych łożyskach, możliwość wymiany każdego elementu piasty. Maksymalna waga użytkownika - bez ograniczeń. Kłopotliwa wymiana szprych - tylko oryginalne. Nowy model = brak recenzji.

Shimano Ultegra - Dobre piasty, możliwość wymiany wszystkiego oprócz misek łożysk. Max waga użytkownika - bez ograniczeń. Kłopotliwa wymiana szprych - tylko oryginalne. Spawane felgi. Tubeless. Minusy - niewymienne miski łożysk, tylko pod Shimano/Sram.

W sumie ciężki wybór, ale celowałbym w Fulcrum albo Shimano, DT są trochę za drogie w stosunku do tego co reprezentują, zamiast nich wolałbym Racing 3 :-)

#237 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 06 February 2013 - 00:41

Dzięki za info. DT R1500 za drogie? Mozna kupić komplet na ~1100zł, to dalej za drogo za nie? Mi też wychodzi że najlepsze by były te Ultegry, ale wyczytałem że przy mojej wadze (85 kg) mogą mieć ciężko. Podobno są dla lżejszych kolarzy, a nie chciałbym co miesiąc pojawiać się w serwisie na poprawki centry(w najlepszym wypadku).
A Fulcrumy Racing 3 kosztują ok. 1900zł więc to już inny pułap cenowy ;) no i podobno to raczej już koła na zawody.

#238 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 06 February 2013 - 00:51

No 1100 to całkiem dobra cena, sugerowałem sie ceną tutaj: http://www.bikeateli...dt-swiss-r-1500, ale widzę że na allegro są taniutkie. Ultegra oficjalnie nie ma limitu wagowego, chociaż miałem na serwisie 2 szt. z pękniętymi szprychami. Nie sądzę aby była jakś duża różnica w wytrzymałości między Dt a 6700, zastanowił bym się jeszcze nad racing Quattro, wyglądaja na ciekawe kółeczka.

#239 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 06 February 2013 - 08:09

Czyli dalej nie wiem co wybrać :-/ Pojedynczy przypadek pęknięcia szprychy niewiele wnosi, bo przy mocnym przywaleniu żadne koło nie wytrzyma. Zależy w jakich okolicznościach pękły te szprychy? Pytanie czy przy normalnej jeździe, po w miarę równym POLSKIM asfalcie, któreś z tych kółek będą szybciej się centrować? Które są sztywniejsze, lepiej, mocniej zaplecione? A wysokość stożka, ma jakieś znaczenie? Lepiej z wysokim (Quattro), czy niski (Ultegra,DT) do normalnej jazdy?

#240 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 06 February 2013 - 08:58

Jeśli szukasz kół do jazdy po "polskim asfalcie" to moim zdaniem DT będą lepszym wyborem. Za przemawiają bardzo dobre piasty, łatwo dostępne i relatywnie tanie szprychy, dużo łatwiejsze serwisowanie niż w przypadku Ultegry.

Gdybym miał wybierać pomiędzy kołami, o którym wspominałeś, a DT wybrałbym te ostatnie.



Reply to this topic