Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#201 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 14 lipiec 2012 - 17:14

Bury, OK, a gdzie planujesz kupić?
  • banditoz lubi to

#202 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 14 lipiec 2012 - 17:55

U Jana Antkowiaka osobiście w Wałczu. Mam niedaleko, więc płacąc gotówką można liczyć na zniżki :)

#203 adabar1

adabar1
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądOstrów

Napisano 24 lipiec 2012 - 07:19

Kupiliście te FFWD? wiem, że cena ulega zmianie poza allegro. Jak będą już jakieś pierwsze wrażenia z jazdy proszę podzielić się nimi.

#204 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 24 lipiec 2012 - 08:34

Koła kupujemy zaraz na początku sierpnia, trochę kasy trzeba przygotować :)
Sporo ludzi już jeździ na FFWD i zadawało już opinie, tyle że na większych stożkach.

#205 adabar1

adabar1
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądOstrów

Napisano 24 lipiec 2012 - 09:13

No to lipa. Ja będę pierwszy. Moje przyjeżdżają w środę lub czwartek. 38mm szytka tył tufo a na przód jakiś continental ale w tym przypadku zdaję się na mojego serwisanta.

#206 MarekSZAT

MarekSZAT
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądRadlin

Napisano 02 sierpień 2012 - 08:12

Witam.
Zastanawiam się nad Shimano Ultegra WH-6700 model 2011r. Do wymiany mam tylne koło, które mogę kupić w cenie 600zł
lub
Piasta tylna Shimano Ultegra FH-6700 32H 10/9/8rz
obręcz MAVIC OPEN PRO albo RIGIDA CHRINA
nyple i szprychy to już musi mi fachowiec dobrać.
Co o tym sądzicie??
Moja waga 72kg. Dystanse do 200km często jeżdżę po górach. Wyczytałem gdzieś, że niski profil obręczy jest zalecany przy długiej jeździe ponieważ są wygodne i poprawiają komfort jazdy.
Pozdrawiam.

#207 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 sierpień 2012 - 10:26

Open Pro z tego będzie ok , szprychy 2/1.8 nyple alu mogą nawet być.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#208 rommel

rommel
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 sierpień 2012 - 18:55

Panowie , ważę 90 kg . Czy Mavic cosmic Elite podoła ? A może ksyrium equipe ? Dt swiss R 1800 ? Pomóżcie bo robię konfigurację i nie wiem w co celować.. Koła do czegos takiego : http://www.roseversa...pact/aid:557776 . A dla zabawy proponuję stronę www.roseversand.de . Można pobawić się w konfigurację roweru marzeń

#209 wtokar

wtokar
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 wrzesień 2012 - 10:49

Witam koledzy
szykuję sie do zakupu kół na szytki w grę wchodzą FFWD F4R z piastami dt swis, zipp 303 oraz Jagu choć o tej ostatniej firmy nic nie wiem.Czy ktoś z Was drodzy forumowicze jest w stanie o niej coś powiedzieć
Jeżeli ktoś z was pomyka na FFWD chętnie poznam opinie czy warto inwestować w piasty dt może lepiej kupić na piastach ffwd
Zipy są na allegro trochę droższe ale to chyba lepsza firma choć nie za bardzo przypadły mi do gustu srebrne szprychy i piasty

#210 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 19 wrzesień 2012 - 18:25

Witam.
Ja użytkuję koła FFWD F4R ale ze zwykłymi piastami. Co do piast, to według mnie nie ma sensu dopłacać do DT. Zysk wagowy mały a cena wyższa. Pieniądze "zaoszczędzone" w stosunku do piast DT można "zainwestować" w lżejszą sztycę lub wygodniejsze siodełko.

Od początku. Jak już wspomniałem w swoim temacie prezentując rower, koła kupiłem u Pana Antkowiaka. Gość jest trudny we współpracy przez jego ciągłe zabieganie. Może to taki typ człowieka. Jako, że do sklepu mam niedaleko, pojechałem osobiście złożyć zamówienie. Żeby "dodać motywacji" Panu Janowi przy ściąganiu kół, zapłaciłem gotówką z góry i rzuciłem hasło: koła jak najszybciej.
Jakoś w tydzień udało mu się wysłać koła do mnie. Drobne nieporozumienie w sprawie płatności za transport, ale to już odpuściłem.
Plusem jest to, że zawsze kupując osobiście można liczyć na zniżki. Kółka mam taniej niż to co jest na allegro.pl i do tego mam dożywotni serwis.

Koła fajnie niosą. Jako że jestem lekkim zawodnikiem obawiałem się podmuchów wiatru przy wyższych profilach kół. Zdecydowałem się na kompromis, między aerodynamiką a wagą, która gra istotną rolę podczas podjazdów.

Są sztywne i co ważne, nie musiałem ich już od prawie 900km grzebać. Wszystko sztywnie się toczy bez problemu. Przed zakupem bałem się o powierzchnię hamującą. Mając je teraz twierdzę, że niepotrzebnie. Powierzchnia jest równa i bez niepotrzebnych dziur. Dzięki klockom hamulcowym od FFWD do obręczy karbonowych koła nieźle hamują bez niepotrzebnych szarpań i pisków. Osobiście lubię szybko zjeżdżać i już kilka razy zdarzyło mi się awaryjnie hamować gdy przestrzeliłem zakręt:) Koła nieźle to znoszą ale to prawda, że przy tym karbonowe koła rozgrzewają się szybciej niż aluminiowe. Oczywiście nie aż do granic "czerwoności" czy obawy przed poparzeniem :) Są zwyczajnie ciepłe.

Kwestia estetyki, to czarno-białe wymiatają, oczywiście według mnie;) Zewnętrza warstwa karbonu jest 3K a naklejki są "zalakierowane". Osobiście wolę matowe, ale ten połysk kół nawet pasuje do roweru:) Powierzchnia do montażu szytek nie jest, jak sądziłem, w kształcie litery "U" lecz coś na wzór literki "V". Szytka trzyma się bardzo dobrze i nie mam z nimi żadnego problemu. Przy okazji powiem, że osobiście dla mnie to klejenie szytek jest najlepszym rozwiązaniem, choć nie kleiłem jeszcze taśmą. "Cykanie" bębenka jest głośne i dosyć "gęste". Jeszcze go nie rozbierałem, bo nie ma po co :) Będzie się coś dziać, wtedy będę rozkręcał i badał.
Od FFWD dostajemy pokrowiec na 2 koła, klocki, zaciski oraz przedłużki wentylów wraz z kluczykiem. Jakość szycia i materiałów pokrowca jest bardzo dobra, co też potwierdza moja domowa krawcowa :)

Sporo plusów, ale są też minusy.
Dla mnie minusem była waga. Szperając po necie nastawiałem się coś w okolicach 1340g. Tymczasem mój komplet waży1392g. Ciekawostką jest również ilość szprych z przodu. Powinno być ich 20 a jest 24. Pisałem w tej sprawie, ale odpowiedzi nie dostałem. Prawdopodobnie wiadomość jest w spamie i chyba zadzwonię tam i się dowiem co jest. Według informacji, jakie uzyskałem, to FFWD już w lipcu sprzedało wszystkie koła, jakie mieli zaplanowane na cały rok. Nie wiem ile w tym prawdy, ale sądząc, że łatwiej jest zamówić same obręcze z 24 otworami niż każde osobno.
To może tłumaczyć wyższą wagę. Niektórzy mogą powiedzieć, że spoko, będę miał sztywniejsze koła. Jasne, tylko standardowo mają 20 z przodu i również są sztywne przy cięższym zawodniku.

Na razie tyle, co mogę powiedzieć. Na forum jest też kilka osób, którzy "toczą" się na tych kołach. Fakt, że na wyższych profilach, ale to zawsze jakaś informacja dotycząca firmy jak i jakości ich produktów.

Co do alternatywy samodzielnej budowy kół nie wypowiem się. W grę wchodziły "chińczyki", ale rower budowany był na poziomie, to i koła również musiał być. Tak, uważam, że FFWD trzyma poziom :)

#211 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 19 wrzesień 2012 - 19:04

Podłączę się do tematu, czy ktoś jeździ na tych kółkach Campagnolo Khasmsin http://www.wertykal....Campa-91011/133 ?


mam "oczko" wyzej - Vento Reaction- dlatego,ze waze 100kg :) . Po ok 600-700 km musialem docentrowac przod, ale wina moja- pompka miala zrypany manometr i jezdzilem na 7 barach zamiast na 10 (Vittoria Rubino Pro).

Generalnie trzeba "dociagnc" po 1 obrocie ( i vento i red power ) bo raczej naciag jest "ostrozny" - i to samo wyczytalem gdzies na zagranicznym forum.

mam "campe" w szosowym, mam w goralu (fulcrum) i nastepne tez kupie takie. Stosunek cena/jakosc jak dla mnie rewelacja.

Ale ja amator jestem, w dodatku z "przestrzelonym" kolanem...

#212 wtokar

wtokar
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:31

Dzięki kolego Bury
Bardzo ciekawy post dotyczący kół FFWD powiem Ci że trochę zdziwiłeś mnie tymi szprychami w przednim kole na allegro aktualnie ktoś sprzedaje koła ffwd z piastami takimi jak twoje wysiliłem się i policzyłem szprychy jest 20 to zastanawiające
Mógł byś na priva napisać ile dałeś za swoje kółka czy to tajemnica handlowa?
A czy ktoś mógł by się wypowiedzieć na temat kół Zipp model 202 i 303 czy warto dołożyć parę złociszy i takie sobie sprawić ma ktoś z was takie koła ?

#213 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 18 grudzień 2012 - 19:02

SPIKE co sadzisz o tych kolach?Warto je brac?http://www.skleprowe...0-UZYWANE-/5075

#214 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 grudzień 2012 - 19:34

a czy ja Ci zagwarantuje że są dobre ?? czy i ile razy były poprawiane , jak z piastami w środku, jak łożyska, jak bebenek, jak powierzchnia hamująca ????

Czy z 2 klocki to dobry zakup ?? a kto na nich jeździł wcześniej ? zawodnicy z Teamu BDC można sądzić , czy koła po seznonie po zawodniku toi dobra opcja ? i czy cena nowych nie jest przesadzona conajmniej zdrowo , a cena używek tymbardziej , bo nawet jak poskładasz z komponnetów nowych to tyle nie wyjdzie .
A FFWD ? nowe w porównaniu ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#215 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 19 grudzień 2012 - 09:27

czy te koła warte są swojej ceny ? http://allegro.pl/ea...2833806630.html może ktoś takich używa ?

a jak te wypadają w porównaniu z tymi eastonami http://allegro.pl/ko...2847999343.html różnica w cenie jest spora

#216 tornado

tornado
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 grudzień 2012 - 21:58

Różnice między kołami nie są duże. Vision ma więcej szprych (6 sztuk) i tą samą wysokość obręczy (30mm). Easton ma szprychy Sapim znane choćby z Zippów i różne wysokości obręczy (przód 28, tył 32). Natomiast oferta Eastonów jest mało atrakcyjna ze wzgledu na ceną. Są to koła, których koszt nie przekracza 2 tyś zł. Te tutaj są więcj drogie.

Zastanowiłbym się nad Mavicami R-Sys
http://allegro.pl/ko...2868164849.html

Gorąco polecam. Sam takich używam i jestem bardzo zadowolony. Mam skalę porównawczą, bo jeżdżę jeszcze na Reynoldsach, Mavicach Ksyrium i Corimach. To naprawdę bardzo dobre koła, bijące na głowę Ksyriumy.
Niestety są używane, ale mimo to warto się zastanowić, bo lepsze używane R-Sys niż nowe Vision bądź Eastony, które są niżej, nie jedną ale dwie półki.

#217 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 19 grudzień 2012 - 23:28

używanych kół raczej nie kupię a już na pewno nie ze zdjęcia poza tym stożek minimum 30 nie śpieszy mi się ale trochę przeglądam i szukam informacji

#218 tornado

tornado
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 grudzień 2012 - 00:02

Jeśli stożek minimum 30 to odpada Easton. Obręcz musi być aluminiowa? Jaki masz budżet?

#219 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 20 grudzień 2012 - 07:53

powiedzmy 2 tys. ale nie koniecznie muszę tyle wydać :)

#220 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 styczeń 2013 - 15:49

Czy istnieje możliwość wymiany obręczy w tylnym kole Mavic Aksium na inną niż oryginalna? Oryginalne są drogie i ciężkie, nie ma sensu wkładać kilkuset złotych w to koło...



Dodaj odpowiedź