Koła gotowe firmowe
#206
Napisano 02 sierpień 2012 - 08:12
Zastanawiam się nad Shimano Ultegra WH-6700 model 2011r. Do wymiany mam tylne koło, które mogę kupić w cenie 600zł
lub
Piasta tylna Shimano Ultegra FH-6700 32H 10/9/8rz
obręcz MAVIC OPEN PRO albo RIGIDA CHRINA
nyple i szprychy to już musi mi fachowiec dobrać.
Co o tym sądzicie??
Moja waga 72kg. Dystanse do 200km często jeżdżę po górach. Wyczytałem gdzieś, że niski profil obręczy jest zalecany przy długiej jeździe ponieważ są wygodne i poprawiają komfort jazdy.
Pozdrawiam.
#207
Napisano 02 sierpień 2012 - 10:26
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#208
Napisano 27 sierpień 2012 - 18:55
#209
Napisano 19 wrzesień 2012 - 10:49
szykuję sie do zakupu kół na szytki w grę wchodzą FFWD F4R z piastami dt swis, zipp 303 oraz Jagu choć o tej ostatniej firmy nic nie wiem.Czy ktoś z Was drodzy forumowicze jest w stanie o niej coś powiedzieć
Jeżeli ktoś z was pomyka na FFWD chętnie poznam opinie czy warto inwestować w piasty dt może lepiej kupić na piastach ffwd
Zipy są na allegro trochę droższe ale to chyba lepsza firma choć nie za bardzo przypadły mi do gustu srebrne szprychy i piasty
#210
Napisano 19 wrzesień 2012 - 18:25
Ja użytkuję koła FFWD F4R ale ze zwykłymi piastami. Co do piast, to według mnie nie ma sensu dopłacać do DT. Zysk wagowy mały a cena wyższa. Pieniądze "zaoszczędzone" w stosunku do piast DT można "zainwestować" w lżejszą sztycę lub wygodniejsze siodełko.
Od początku. Jak już wspomniałem w swoim temacie prezentując rower, koła kupiłem u Pana Antkowiaka. Gość jest trudny we współpracy przez jego ciągłe zabieganie. Może to taki typ człowieka. Jako, że do sklepu mam niedaleko, pojechałem osobiście złożyć zamówienie. Żeby "dodać motywacji" Panu Janowi przy ściąganiu kół, zapłaciłem gotówką z góry i rzuciłem hasło: koła jak najszybciej.
Jakoś w tydzień udało mu się wysłać koła do mnie. Drobne nieporozumienie w sprawie płatności za transport, ale to już odpuściłem.
Plusem jest to, że zawsze kupując osobiście można liczyć na zniżki. Kółka mam taniej niż to co jest na allegro.pl i do tego mam dożywotni serwis.
Koła fajnie niosą. Jako że jestem lekkim zawodnikiem obawiałem się podmuchów wiatru przy wyższych profilach kół. Zdecydowałem się na kompromis, między aerodynamiką a wagą, która gra istotną rolę podczas podjazdów.
Są sztywne i co ważne, nie musiałem ich już od prawie 900km grzebać. Wszystko sztywnie się toczy bez problemu. Przed zakupem bałem się o powierzchnię hamującą. Mając je teraz twierdzę, że niepotrzebnie. Powierzchnia jest równa i bez niepotrzebnych dziur. Dzięki klockom hamulcowym od FFWD do obręczy karbonowych koła nieźle hamują bez niepotrzebnych szarpań i pisków. Osobiście lubię szybko zjeżdżać i już kilka razy zdarzyło mi się awaryjnie hamować gdy przestrzeliłem zakręt:) Koła nieźle to znoszą ale to prawda, że przy tym karbonowe koła rozgrzewają się szybciej niż aluminiowe. Oczywiście nie aż do granic "czerwoności" czy obawy przed poparzeniem Są zwyczajnie ciepłe.
Kwestia estetyki, to czarno-białe wymiatają, oczywiście według mnie;) Zewnętrza warstwa karbonu jest 3K a naklejki są "zalakierowane". Osobiście wolę matowe, ale ten połysk kół nawet pasuje do roweru:) Powierzchnia do montażu szytek nie jest, jak sądziłem, w kształcie litery "U" lecz coś na wzór literki "V". Szytka trzyma się bardzo dobrze i nie mam z nimi żadnego problemu. Przy okazji powiem, że osobiście dla mnie to klejenie szytek jest najlepszym rozwiązaniem, choć nie kleiłem jeszcze taśmą. "Cykanie" bębenka jest głośne i dosyć "gęste". Jeszcze go nie rozbierałem, bo nie ma po co Będzie się coś dziać, wtedy będę rozkręcał i badał.
Od FFWD dostajemy pokrowiec na 2 koła, klocki, zaciski oraz przedłużki wentylów wraz z kluczykiem. Jakość szycia i materiałów pokrowca jest bardzo dobra, co też potwierdza moja domowa krawcowa
Sporo plusów, ale są też minusy.
Dla mnie minusem była waga. Szperając po necie nastawiałem się coś w okolicach 1340g. Tymczasem mój komplet waży1392g. Ciekawostką jest również ilość szprych z przodu. Powinno być ich 20 a jest 24. Pisałem w tej sprawie, ale odpowiedzi nie dostałem. Prawdopodobnie wiadomość jest w spamie i chyba zadzwonię tam i się dowiem co jest. Według informacji, jakie uzyskałem, to FFWD już w lipcu sprzedało wszystkie koła, jakie mieli zaplanowane na cały rok. Nie wiem ile w tym prawdy, ale sądząc, że łatwiej jest zamówić same obręcze z 24 otworami niż każde osobno.
To może tłumaczyć wyższą wagę. Niektórzy mogą powiedzieć, że spoko, będę miał sztywniejsze koła. Jasne, tylko standardowo mają 20 z przodu i również są sztywne przy cięższym zawodniku.
Na razie tyle, co mogę powiedzieć. Na forum jest też kilka osób, którzy "toczą" się na tych kołach. Fakt, że na wyższych profilach, ale to zawsze jakaś informacja dotycząca firmy jak i jakości ich produktów.
Co do alternatywy samodzielnej budowy kół nie wypowiem się. W grę wchodziły "chińczyki", ale rower budowany był na poziomie, to i koła również musiał być. Tak, uważam, że FFWD trzyma poziom
#211
Napisano 19 wrzesień 2012 - 19:04
Podłączę się do tematu, czy ktoś jeździ na tych kółkach Campagnolo Khasmsin http://www.wertykal....Campa-91011/133 ?
mam "oczko" wyzej - Vento Reaction- dlatego,ze waze 100kg . Po ok 600-700 km musialem docentrowac przod, ale wina moja- pompka miala zrypany manometr i jezdzilem na 7 barach zamiast na 10 (Vittoria Rubino Pro).
Generalnie trzeba "dociagnc" po 1 obrocie ( i vento i red power ) bo raczej naciag jest "ostrozny" - i to samo wyczytalem gdzies na zagranicznym forum.
mam "campe" w szosowym, mam w goralu (fulcrum) i nastepne tez kupie takie. Stosunek cena/jakosc jak dla mnie rewelacja.
Ale ja amator jestem, w dodatku z "przestrzelonym" kolanem...
#212
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:31
Bardzo ciekawy post dotyczący kół FFWD powiem Ci że trochę zdziwiłeś mnie tymi szprychami w przednim kole na allegro aktualnie ktoś sprzedaje koła ffwd z piastami takimi jak twoje wysiliłem się i policzyłem szprychy jest 20 to zastanawiające
Mógł byś na priva napisać ile dałeś za swoje kółka czy to tajemnica handlowa?
A czy ktoś mógł by się wypowiedzieć na temat kół Zipp model 202 i 303 czy warto dołożyć parę złociszy i takie sobie sprawić ma ktoś z was takie koła ?
#213
Napisano 18 grudzień 2012 - 19:02
#214
Napisano 18 grudzień 2012 - 19:34
Czy z 2 klocki to dobry zakup ?? a kto na nich jeździł wcześniej ? zawodnicy z Teamu BDC można sądzić , czy koła po seznonie po zawodniku toi dobra opcja ? i czy cena nowych nie jest przesadzona conajmniej zdrowo , a cena używek tymbardziej , bo nawet jak poskładasz z komponnetów nowych to tyle nie wyjdzie .
A FFWD ? nowe w porównaniu ?
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#215
Napisano 19 grudzień 2012 - 09:27
a jak te wypadają w porównaniu z tymi eastonami http://allegro.pl/ko...2847999343.html różnica w cenie jest spora
#216
Napisano 19 grudzień 2012 - 21:58
Zastanowiłbym się nad Mavicami R-Sys
http://allegro.pl/ko...2868164849.html
Gorąco polecam. Sam takich używam i jestem bardzo zadowolony. Mam skalę porównawczą, bo jeżdżę jeszcze na Reynoldsach, Mavicach Ksyrium i Corimach. To naprawdę bardzo dobre koła, bijące na głowę Ksyriumy.
Niestety są używane, ale mimo to warto się zastanowić, bo lepsze używane R-Sys niż nowe Vision bądź Eastony, które są niżej, nie jedną ale dwie półki.