Dzięki za pomoc, trochę mi się rozjaśniło teraz
Koła gotowe firmowe
#302
Posted 09 January 2014 - 21:39
Sorry za post pod postem ale nie mogę już edytować poprzedniego. Ostatecznie na koła mam do wydania ok 700zł. Znalazłem 2 modele:
-DT Swiss R1700 (z 2011r) Tak to wygląda w katalogu: http://issuu.com/dts...2032572/2679232.
-Mavic Aksium
Koła do codziennych treningów, do tłuczenia km. Które z tych 2 ww modeli byłby lepsze. Zakładam, że 20/24 szprychy w DT Swissach spokojnie wytrzymają moje 75kg, a jak ma się sprawa z Mavicami, gdzie jest "tylko" 20/20?
#303 Gosc_Cyborg_*
Posted 09 January 2014 - 21:54
Sorry za post pod postem ale nie mogę już edytować poprzedniego. Ostatecznie na koła mam do wydania ok 700zł. Znalazłem 2 modele:
-DT Swiss R1700 (z 2011r) Tak to wygląda w katalogu: http://issuu.com/dts...2032572/2679232.-Mavic Aksium
Koła do codziennych treningów, do tłuczenia km. Które z tych 2 ww modeli byłby lepsze. Zakładam, że 20/24 szprychy w DT Swissach spokojnie wytrzymają moje 75kg, a jak ma się sprawa z Mavicami, gdzie jest "tylko" 20/20?
Też spokojnie dadzą radę
#304
Posted 09 January 2014 - 22:42
to już lepiej DT
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#305
Posted 12 January 2014 - 14:01
Co powiecie o tych kolkach http://allegro.pl/ko...3854144369.html teraz mam takie jak w tym rowerze http://www.rowerymer...wer-merida.html .Czy poczuje jakas roznice?generalnie szukam fajnych kolek z wysokim stozkiem 43,50 kasa tak do 1700zl.Myslalem o chinskich carbonowych ale troche sie boje ze kasa pojdzie w bloto.Wasze opinie ?a moze cos zlozyc u nas w Polsce?
#306
Posted 12 January 2014 - 17:28
1. W/g mnie są to koła plasujące się mniej więcej na tym samym poziomie ( niższa klasa średnia tak bym to określił) , więc nie sądzę aby różnica była zauważalna
2. Za 1700 PLN-ów z kół firmowych z wysokim stożkiem raczej nic konkretnego nie znajdziesz
3. Pytanie : ile ważysz ? Ja osobiście omijam wszelkie wyroby sygnowane przez chińczyków ,ale jest też duża grupa zadowolonych userów ,szczególnie tych o mniejszej masie - w/g mnie jeżeli ktoś waży pow.80-85 kg powinien dla własnego bezpieczeństwa omijać chińszczyznę z daleka
4. Z budżetem którym dysponujesz udał bym się tylko do jednego Pana w celu złożenia czegoś sensownego , a mianowicie do Spike'a - doradzi ,dobierze i zaplecie zgodnie z sugestiami
#308
Posted 23 January 2014 - 13:06
Chcę sobie kupić niedrogie koła tylko i wyłącznie na łożyskach maszynowych. Pomyślałem o nowych fulcrumach model z 2014.
Jedne to Fulcrum Racing 7 shimano za 130euro, a drugie to Fulcrum Racing 5 za 185euro. Na stronie oficjalnej jest podana waga dla modelu 7 to 1750g, a dla 5 to 1645g. Czy ta waga będzie z bębenkiem shimano?
#311
Posted 23 January 2014 - 16:00
Dla kol Fulcrum / Campa trzeba dodac co do zasady ok 65g do wagi. Przyczyna jest taka, ze Campa/F podaja najnizsza mozliwa wage : bez smaru (SIC!!!) w piastach i na bebenku Campagnolo ( ok 50g lzej niz S/S ). Jedyne kola, ktore z reguly waza mniej niz podaje Campa to Zonda - o ok 45g mniej .
Fulcrum fajne kola , pod jednym warunkiem : ze nie tzw OEM ( T, 3.5 , 5.5 itd ) - te robione ostatnio chyba tylko dla Cervelo - na papierze wygladaja OK, w uzytkowaniu juz nie tak fajnie ( obracajace sie nyple w obreczy, "dzwoniace" piasty ( takie blaszki kontrujace )- generalnie jezdza tak 250g ciezej niz waza- ja mialem przynajmniej takie wrazenie... .
To nie jest to samo co "regularny fulcrum" . Jakosc wykonczenia tez wyraznie gorsza ( bieznia hamulcowa, naklejki, tania tasma… ) .
gdybym mial budzet do 800 pln max to faktycznie nic lepszego niz Khamshin/ Vento i F7 / F5 - ale 2014 - sie nie znajdzie.
Chyba, ze ktos chce wersje "pancerna" np do przelaja, to lepiej wziac "stare" Fulcrum 5 CX - mozna juz dostac za 160€ , ale waza 60-70 g wiecej ( tylna obrecz jest nie-asymetryczna i maja wiecej szprych (20p/24t) .
jakosciowo i pod wzgledem komfortu uzytkowania oraz trwalosci Aksium przy F5 wypada zenujaco slabo. W dodatku jest i ciezszy i drozszy ( zalezy od modelu ) .
O kolach Mavica robionych w ostatnich latach mozna wiele powiedziec, ale nie to ze sa dlugowieczne… Wiecznie luzujace sie piasty, pekajace obrecze, odchodzace bieznie hamulcowe z cosmicow "karbonowych"…. lista zaslug mavica jest coraz dluzsza.
i jeszcze @ kryniu :
1700 pln to ok 400€ ...
Vision Team 30 grey 205€ 30mm
Campagnolo Scirocco 35 240€ 35mm
mavic Cosmic : 380€ 30mm
za 450 VIsion T42
mozna dostac za ok 4 stowy "stozki" . nawet da sie upolowac cos pow 40mm . Fakt, dla carbonu to bedzie "very low end", ale dla alu bardziej niz przywoite kola ( poza Mavic'iem )
Do wczoraj w pewnym sklepie w UE byly Zipp'y 404 carbon-alu clincher (p+t) za 705€… trzeba szukac , miec kase gotowa i czasem swieta cierpliwosc do przegladania tych samych stron 10tki razy w poszukiwaniu promocji…
co do fulcrum 7 i 5 . siodemka ma gorsze lozyska, nie ma plaskich szprych i extra waga jest w obreczach ( a nie w piastach jakby niektorzy sobie zyczyli ) - jest spora odczuwalna roznica pomiedzy 7 i 5 w "normalnym" zyciu.
poza tym 7ka ma czesc szprych j-bend, czesc straight-pull : niepotrzebny misz-masz . 5ka ma juz wszystko s-p i tylko 2 dlugosci ida na zestaw ( Sapim CXray ).
A z tym budzetem …. albo F5 albo vento Asymetric G3.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#312
Posted 23 January 2014 - 16:55
Petri to ty niezle obcykany jesteś. Potrzebuję koła do 800zł na bębenek shimano, ważę 78kg. Najlepiej do treningów i czasem jakiś maratonów. Mavici Aksium są za 150 euro ale z tego co piszesz to lepiej fulcrumy. Znalazłem, że fulcrumy 7 pod campę ważą 1760, a pod shimano 1805g czyli lepiej o 90g niż wersja 2013. A fulcrumy 5 pod campe 1645g, a shimano 1690g - lepiej o 115g od zeszłorocznych. To lepiej dołożyć i kupić te fulcrumy 5? Naprawdę odczuwalna róźnica w jeździe?
#315
Posted 23 January 2014 - 20:23
Naprawde warto dolozyc do fulcrum 5. 7ka ma takie "dziwne" i wyraznie tansze rozwiazania - chocby kolnierze piasty - zupelnie inna liga w 5kach, ale i fakt, ze Quattro i wyzej to tez inna liga - tu sa odchudzone i wagowo i wizualnie.
Biorac pod uwage campe i fulcrum razem , ja bym ustawil to tak ( od dolu, F oznacza Fulcrum, ze wzgledu na "numerki" ) :
F7
Khamshin
KhamshinG3
Vento
Vento G3
F5
Racing Quattro i Campagnolo Scirocco 35
F3 ( bardziej awaryjne od Zondy )
Zonda / ta sama polka co F3, a waga mniejsza i mniej awaryjne /
Eurus
Shamal ex equo z F Racing 1 i Fulcrum Racing Zero - tu minimalna przewaga ZERO nad 1ka ze wzgledu na lozyska ceramiczne- ALE to sa lozyska USB, czyli bieznia jest klasy "Record"- stalowa i kulki z ceramiki - TO NIE TO SAMO co ulozyskowanie CULT - tu i bieznie sa ceramiczne. Przewaga USB nad stalowymi to minimalnie mniejsze opory - duzo wieksza zywotnosc ( stal w biezniach wytrzymuje do 10 wymian kulek ceramicznych ) i kosmos cena lozysk. Ale - po zuzyciu ceramicznych mozna wlozyc stalowe.
Eurus, Shamal , Racing 1 i Racing Zero maja ALUMINIOWE szprychy . Lepiej zeby nie pekla nawet 1a sprzedawane w pakietach w cenie +- Fulcrum Racing 5
Fulcrum 2014 w odroznieniu od 2013 ma nieoczkowane obrecze ( np racing 5 ) , jak komus zalezy na wszystkoodpornosci - wtedy R5 model 2013 : 20/24 szprychy / a nie 18-21 / i oczkowane obrecze. Minus to waga. Nie ma darmowych obiadow
Najlepszy stosunek ceny do jakosci ma Zonda : piasty i obrecze z Racing 1 / Eurus , tylko na stalowych szprychach ( design dla Campy, ale zestaw naprawczy to 17€ za 6 szprych i nypli ( 2p 2ds 2 nds ). I swoja droga ciezko znalezc kola z dobra ( jesli nie rewelacyjna) opinia za ok 300€ i z waga 1500-1550g +- .
Kola campy maja tylko 1a "przypadlosc" - strasznie ciezko zaklada sie wiekszosc opon na nie … przynajmniej nowych - to moze byc udreka. Ja dopatruje sie u siebie malej nerwicy na tym tle
Odnosnie wagi uzytkownika. Jezdzilem blisko limitu , teraz ciut ponizej, znam ludzi ktorzy jezdza np na Eurusach wazac GRUBO powyzej limitu - i jest OK. 90 kg dla Campy / Fulcrum to nie jest duzo.
Znam ludka 69kg ktory sciga sie w przelaju na Fulcrum Racing 5 - bo tylko te kola wytrzymuja mu caly sezon … a widzialem co robi z kolami…. ja bym sie nie odwazyl
Przy wadze ponad 90kg czesciej tylko zagladac do bebenka i piast. czesciej spojrzec czy kolo jest idealnie wycentrowane i ew skorygowac / wielka rzadkosc / .
Generalnie Fulcrum czy Campa to kola "ZZ" - zaloz i zapomnij . Nie generuja problemow . Duzy plus to odpornosc na scieranie pow hamulcowych. Nawet moje Zondy orane w kurzu, sniegu , lodzie nie maja zadnych sladow zuzycia pow hamulcowej… a przejechaly juz z 6 tysi (?) - nie licze dokladnie, ale gdzies tyle.
I nie, nie pracuje dla Campy, ani oficjalnie, ani po kryjomu ale jestem otwarty na propozycje
----------
A propos Mavic'a : u mnie uzywane Aksium sprzedac ciezko ( widze na forum ), a stare obrecze Mavica na 32 szprychy ( NOS;NIB ) ida jak szynka za komuny… to samo kola 5-6 letnie - z nimi nie ma problemow.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#317
Posted 23 January 2014 - 22:20
Przeciez khamshiny i vento są trochę cięższe od F7 nowych. Przeszukałem zagraniczne fora i piszą, że F7 są sztywniejsze niż Aksiumy, które są za to komfortowe i bardziej miękkie. Poczekam jeszcze z miesiąc i chyba dołoże jednak do F5. Może uda mi się cos złapać na Ebayu niemieckim bądź allegro, a jak nie to kupię nowe. A bębenek shimano w Fulcrumach czy Mavicach głośniej i lepiej cyka? :>
#318
Posted 23 January 2014 - 23:07
Może nie w tym miejscu, ale mowa o kołach gotowych, więc chyba tu :-D
Jeśli ktoś myśli o lekkich, dobrych i tanich kółkach, to pomyślcie o ciekawej (na pewno lżejszej) alternatywie do maviców, fulcrumów itp. - np. takie coś
Taka sytuacja - udało mi się kupić (w zasadzie zamówić, bo jeszcze ich nie mam), takie koła, ale zrobiłem to tylko po to, aby zabrać z nich bębenek na campę (te które zamówiłem akurat taki bęben miały), który jest mi potrzebny, a wstawić im niepotrzebny mi, a posiadany bęben na shimano. Po prostu swoje wyścigowe karbony mam na takich samych piastach, ale miałem je niestety z bębnem i kasetą shimano (a rower cały na campie). W zasadzie taki miks chodził mi całkowicie poprawnie, ale skoro nadarzyła się okazja do dorwania prawidłowego bębna do moich kół, to z niej skorzystałem. Zatem tylko zamieniam bębenki i identyczne jak te z linku (piasty i nyple czerwone) kółka będę mógł chętnemu "oddać" w okazyjnej cenie w dobre ręce ;-). Koła dojdą do mnie za około tydzień. Kółka są na szytki, są absolutnie nowe i ważą 1380g, czyli lekkie.
Ponieważ to nie dział ogłoszeń, to zapoznajcie się z mało znanymi kołami ;-) , a jak ktoś jest chętny na nowe, lekkie i solidne aluminiowe szytki - czy to na szosę, czy na przełaj - to może się do mnie odezwać - będę chciał za nie nieco poniżej tysiaka łącznie z przesyłką, a wiec dużo taniej niż cena sklepowa.
#319
Posted 24 January 2014 - 00:22
Na papierze to moze i F7 lzejsze ale na wadze.... Fulcrum oszczedniej gospodaruje realna waga kol niz Campa.
Przy Mavic'u to ruletka... moga pekac obrecze przy nyplach albo nie, beda sie piasty luzowaly co 50-150km albo nie... zalezy jak kto jezdzi, ile wazy, i jak sie Mavic'owi udal dzien tylko czemu klient ma liczyc na "fart" , a nie miec regularna jakosc ? o R-sys nie wpominac ?
@ post powyzej : za 350€ zlozysz 1350g -1400g pod szytki na markowych komponentach.( campa Record, Ambrosio Crono. ).. albo kupisz gotowe 1520g pod Campe ( ZONDA ) i zostanie ci 5 dych na niezle opony....
Nie wspomne o D-light'ach na tak niskim profilu obreczy - jazda na tym moze byc wielce pouczajaca ( jak wiadomo najlepiej homo sapiens uczy sie przez bol ... ) .
Profiline probuje sie przebic juz dluugi czas, i cos im nie idzie... . taki sobie "rebrand".
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#320
Posted 24 January 2014 - 08:18
Fulcrumy R5 przy mojej wadze około 93kg sprawują się jak na razie bardzo dobrze, przede wszystkim sztywne, to przy przebiegu około 300km zobaczymy w dłuższym przedziale czasu jak sprawować będą się piasty. Tylko kupując na początku 2014 roku byłem przekonany, że kupiłem rocznik 2014 a tu z opisu Petri wynika, że to jednak model 2013 z trochę większą ilością szprych co może być i plusem przy mojej wadze ;-)