Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#341 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 luty 2014 - 08:48

2way fit. inny rant, ksztalt obreczy i spawy. plus nie ma dziury na "counter balance".  

 

z 2giej strony : po zaklejeniu ( solidnym ) ww dziury PODOBNO normalna wersja tez sie uszczelnia, ktos testowal na oponach przelajowych Michelina.  Ja dla sportu probowalem tego z Zondami i tego sie nie da zrobic - a konstrukcja obreczy jest identyczna. 

W takim razie będę musiał dołożyć do wersji 2 way fit. Dzięki.


  • banditoz lubi to

#342 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 16 luty 2014 - 22:40

http://www.ebay.de/i...=p2047675.l2557

Udało mi się kupić te fulcrumy 7 2014r. Były na licytacji ale, ze mi się spieszylo bo siostra wracala do Polski to z nim ugadała i zaproponowała mu 100 euro za koła + 10 euro za przesyłkę. Napisała mu, ze więcej raczej by nie dostał na licytacji i że w sklepie 130euro z przesyłką i do tego z gwarancją. A gość nie miał na nie gwarancji tylko same nowe koła. Na szczęście się od razu zgodził i poza licytacją wpłaciła mu paypalem i wysłał do siostry na niemcy, a siostra mi je przywiozła do Polski :) Dla ciekawskich zważyłem te koła bez opasek to przód 811g, a tył 993g = 1804g. Same opaski fulcruma to 2x20g i zaciski 65g i 60g. Jedno co mnie zdziwiło to ciche chodzenie bębenka, a czytałem, że fulcrumy są bardzo głośne...

#343 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 17 luty 2014 - 05:19

Fulcrum'y sa glosne... ale nie od razu ;) daj im kilkaset km.... jeszcze bedziesz sie denerwowal ze za glosne :) 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#344 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 17 luty 2014 - 12:32

też się zdziwiłem że te nowe 7 z 2014 są cichutkie w porównaniu do 7 z 2012 , może się rozkręcą...

cena 100e to rewelacja , widzę że trochę w de poszły w górę i kosztują 150e



#345 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 17 luty 2014 - 12:52

sezon idzie...


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#346 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 17 luty 2014 - 13:41

Na razie leżą w pudełku i czekają aż skończę z trenażerem i dokupię resztę części do roweru. Mam nadzieję, że się wyrobi zacznie głośniej cykać bębenek bo jak nie to trzeba, będzie go rozkręcić. Jak zdjąłem opaski z kół to na nyplach był zaschnięty twardy klej. To dlatego te koła się rzadko centrują? No mi się tak akurat udało tanio kupić i nię muszę wysyłkę na Polskę zamawiac bo mogą być problemy z kurierami i dużo się płaci za taką wysyłkę. Nie podrożały, na Ebayu wszystko co nowe jest dużo droższe niż w stacjonarnych sklepach, dlatego na Ebayu niemieckim kupuje się używane rzeczy bo czasami się opłacają. W Polsce niestety na allegro czy w sklepach jest wszystko drogo albo nie ma niektórych produktów :/

A jeśli mam bębenek shimano na 11s to muszę zakładać tą podkładkę pod kasetę shimano 105? Zauważyłem też, że campagnolo khamsin z tego roku to identyczne koła co fulcrumy 7. To samo Campa Vento i fulcrumy 5.

#347 tomkaz016

tomkaz016
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 17 luty 2014 - 13:47

Panowie szukam kółek do szosy na karbonowym stożku . Narazie zastanawiam się nad tym FFWD F5R na piastach dt 240s(szytka) , oraz Fulcrum Racing Speed(szytka)  . Waga zestawów jest podobna i oscyluje w granicach 1360 gram komplet . Który zestaw możecie mi polecić ?



#348 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 20 luty 2014 - 18:42

Pomyślałem, że czas zainwestować w kółka. Tylko nie do końca wiem, jak się do tego zabrać i czy w ogóle (ma sens). Otóż obecnie jeżdżę na Mavicach Aksium Race, więc najchętniej poszedłbym w kierunku zakupu kół do ścigania, a te stare dał na treningowe. Do wydania mam 4000 zł i chętnie bym kupił coś względnie uniwersalnego, ponieważ na następny taki zakup będę mógł sobie pozwolić za rok może dwa. Fajnie by zatem było, gdyby kółka toczyły się nieźle na płaskim, a i w górach było lżej. Ważę 60 kg, więc koła mogą być w zasadzie dowolne, ale zależy mi, żeby nie znosiło mnie przy bocznych wiatrach, bo to jest sporym problemem przy mojej wadze. Co doradzicie? Czego się spodziewać w tym przedziale cenowym? Co polecacie?



#349 czmiel

czmiel
  • Użytkownik
  • 471 postów
  • SkądWlkp

Napisano 26 luty 2014 - 14:08

Halo?

Wysłane z mojego GT-P3100 przy użyciu Tapatalka



#350 szczepanisko

szczepanisko
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 27 luty 2014 - 13:53

DT SWISS RC 55 Spline - ma ktoś jakies doświadczenia na ich temat?



#351 kubiako

kubiako
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 luty 2014 - 15:38

Witam Wszystkich

Nadszedł czas aby wymienić podobno pierwsze szosowe kola shimano na 16 szprych( podobne do wh-r540 ale jeszcze chyba starszy model) na coś co nie grozi utratą zdrowia bo na obecnym przednim kole to rowek od hamulców chyba zaraz na wylot przebije obręcz  :-P

 

Niestety nie należę do wagi piórkowej, aktualnie ponad 95kg ale mam nadzieje ze w tym roku zejdę do 85kg. Jeżdżę typowo amatorsko, aby tylko pokręcić dla samego siebie, szacuję że będę robił co weekend trasę kolo 100km i w tygodniu co kilka dni po 30-50km. Jakie drogi u nas są każdy wie, do tego też zdarza się jakąś dziurę zaliczyć, chodnik itp co w połączeniu z moją waga budzi we mnie największe obawy co do wyboru kółek. 

 

Na zakup przeznaczyłem kwotę do 600zł ale po przewertowaniu tematu zwiększyłem ją do max 800 i zastanawiam się nad:

 

-fulcrum racing 7 2014- 600zł

-fulcrum racing 7 cx 2014- 700zł

-fulcrum racing 5 2014- 800zł

 

Czy patrząc na wagę i nie styl jazdy powinienem dołożyć do R7CX w prównaniu do R7? 

Czytałem że model 2013 jest wytrzymalszy, niestety droższy od 2014. czy lepiej dołożyć i szukać 2013?

Czy przy mojej amatorskiej jeździe warto dołożyć do R5? R5CX to już 900zł a przy zakupie R5 już mnie kieszeń będzie boleć więc odpada. 

 


#352 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 05 marzec 2014 - 01:37

To, że jedna osoba napisała, że może być wytrzymalszy poprzedni model bo ma więcej szprych to nie jest takie pewne. W nowszych obręcz asymetryczna i mniejsza ilość szprych może tez dobrze zdziałać. Aha i ty tutaj piszesz o modelach "CX" czyli do przełajówki, a wiesz czym się te modele różnią od tych normalnych? Tym, że mają nieco lepiej łożyska uszczelnione niż w szosowych modelach, a reszta to to samo - waga, wytrzymałośc itp.

#353 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 10 marzec 2014 - 19:59

Zauważyłem gdzieś na internecie takie coś jak na fotce.
176ea8404b6ab220med.jpg
Kupiłem sobie folcrumy 7 z bębenkiem shimano 11s i nie ma tego adaptera. Muszę go kupić czy jak?

#354 Gosc_Bianconero_*

Gosc_Bianconero_*
  • Gość

Napisano 10 marzec 2014 - 21:28

Jeżeli masz kasetę 9-cio bądź 10-cio rzędową to wówczas zakładasz taką podkładkę na bębenek. W przypadku 11 rzędów nie potrzebujesz tego.

 

Swoją drogą dziwne że nie dostałeś go w komplecie do kół, ja do moich racing quattro miałem dołączony ten adapter.



#355 aparvis

aparvis
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 marzec 2014 - 21:30

taki adapter jest w komplecie z kasetą



#356 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 10 marzec 2014 - 22:09

http://www.bikecente...8-9-rz-1mm.html No przy zakładaniu kasety na stare koła potrzebna była taka podkładka, którą dostałem z kasetą. Taka sama jak na zdjęciu ale czy tylko ona wystarczy? bo z tego co widzę na fotkach i wyczytałem na internecie to ta fulcruma jest 1.85mm.

#357 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 03 kwiecień 2014 - 16:50

To, że jedna osoba napisała, że może być wytrzymalszy poprzedni model bo ma więcej szprych to nie jest takie pewne. W nowszych obręcz asymetryczna i mniejsza ilość szprych może tez dobrze zdziałać. Aha i ty tutaj piszesz o modelach "CX" czyli do przełajówki, a wiesz czym się te modele różnią od tych normalnych? Tym, że mają nieco lepiej łożyska uszczelnione niż w szosowych modelach, a reszta to to samo - waga, wytrzymałośc itp.

 

oczkowanie obreczy zgrabnie pominales ;)

 

16/21 nieoczkowane ( nawet asymetryczny tyl - bo przod juz nie ! ) nie bedzie trwalsze niz 20/24 na oczkowanych i ciezszych obreczach, chocby nie wiem jak zaklinac rzeczywistosc. 

 

Kola Fulcruma "CX" waza zauwazalnie wiecej niz nie-CX. I to jest zwazone, nie wyczytane. Roznica to ok 70g. Inne lozyska, inne uszczelnienia, prwadopodobnie inne obrecze ( np Campa CX przod ma w przykladowym modelu 18, a nie CX 16 szprych ). 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#358 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 03 kwiecień 2014 - 21:07

oczkowanie obreczy zgrabnie pominales ;)
 
16/21 nieoczkowane ( nawet asymetryczny tyl - bo przod juz nie ! ) nie bedzie trwalsze niz 20/24 na oczkowanych i ciezszych obreczach, chocby nie wiem jak zaklinac rzeczywistosc. 
 
Kola Fulcruma "CX" waza zauwazalnie wiecej niz nie-CX. I to jest zwazone, nie wyczytane. Roznica to ok 70g. Inne lozyska, inne uszczelnienia, prwadopodobnie inne obrecze ( np Campa CX przod ma w przykladowym modelu 18, a nie CX 16 szprych ).


Co do oczkowania to się nie znam.
Fulcrumy 5 i 7 mają 18/20. Nie wiem jak działa ta asymetryczność (może lepsza sztywność od strony napędu?).
Przód asemetryczny wyglądałby dziwnie i nie wiem czy by coś wnosił bo zapewne, jedna strona byłaby sztywniejsza, a druga nie. Nie mówmy tutaj o jakieś bardzo dużej różnicy w wytrzymałości między modelem z 2013 a 2014 na korzyść tych starszych.

Co do kół w wersji CX nie powiedziałbym, że ważą aż tyle więcej skoro w instrukcji jest dokładnie ta sama waga co do modelu bez cx. Innych łożysk CX nie mają tylko te same - zobacz tutaj! http://www.fulcrumwh...AD-25-03-14.pdf
Jedyne co to uszczelnienia mają lepsze. Inne obręcze - wątpie. Z tego co widzę w tym linku to nowe fulcrumy 7 mają z tyłu te same łożyska co fulcrumy 5 i quattro, a z przodu maja łożyska te które miały fulcrumy 5 i 7 ale z 2013r.

#359 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 07 kwiecień 2014 - 21:56

Zwroc uwage, ze nie ma korpusu piasty jako czesci zamiennej . 

 

Lozyska na 1y montaz nie musza byc takie same jak czesci zamienne ;) 

 

Fulcrum podaje wage "w najlzejszej konfiguracji" ( cokolwiek przez to rozumieja ) i baardzo rzadko nie mija sie z prawda o 5-7% . Takie zaklinanie deszczu. 

 

Fizycznie ( co zaznaczylem ) zwazone kola nie-cx i cx roznia sie waga na tyle, ze to nie sa tylko 4 "gumki" w piastach. 

 

Obrecz oczkowana jest zawsze mocniejsza niz nieoczkowana. Zwlaszcza do CX i na przodzie .

 

Nigdzie nie pisalem o "bardzo duzej roznicy wytrzymalosci" - to juz jest twoj wtret.

 

Nie bede ci udowadnial , ze kola o wiekszej ilosci szprych ( i takich samych/ porownywalnych innych komponentach ) sa i mocniejsze i trwalsze od tych o mniejszej ilosci szprych. O oczkowaniu nie wspominam. 

 

Asymetria poprawia obciazenia tylnej obreczy, tu nie ma watpliwosci, z drugiej strony taka obrecz musi zniesc mniej, wiec jest pozbawiana oczkowania, lajtowana itd - co w sumie niweluje zysk na konstrukcji. 

 

Druga metoda jest piasta z lewa (NDS) flansza z +- takim samym offsetem jak DS- sa takie piasty ( ale nie do CX ) i funkcjonuje to calkem calkiem. 

 

Fulcrum - jak i inni producenci - podaza nowa "jedynie sluszna" droga : lzejsze jest lepsze, a ze wiekszosc zakupow idzie przez net to i tak reklamacji bedzie malo :) i 2ga sprawa : wyuczony odruch ( innym produktami ) nie pozwala oczekiwac tej co dawniej dlugosci zycia kola, wiec mozna zrobic taniej i sprzedac kilka razy ... ( kolega kupil lata temu Campa Proton ( 1,8 kg ) i jezdzi bezawaryjnie do dzis... doopa nie klient ;)  ) 

 

Jedyny plus jaki widze dla 5cx 2014 to brak "counter balance" w postaci 2 szprych nie "aero" tylko dt Champion, co powoduje nerwice natrectw na tle powtarzajacych sie tych samych dzwiekow ( ale tylko na szosie )  . Co do reszty - wole te "stare" :) 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#360 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 10 kwiecień 2014 - 12:03

Prawdopodobnie w najbliższym czasie czeka mnie wymiana kół w rowerze szosowym. Chciałbym na ten cel przeznaczyć 1000zł +/- 250zł. Można powiedzieć, że jeździłem wyłącznie na kołach składanych, wyjątkiem były gotowe Shimano RS-10 i Bontrager Race Lite. Jednak nie jeździłem długo na tych kołach. Jeśli chodzi o mnie to ważę 70-75kg, przeważnie jeżdżę sam w okolicach Opola/Wrocławia lub trenuję na ustawkach gdzie tępo wyścigowe jest na porządku dziennym. Tereny raczej płaskie, ale oczywiście zdarzają się wypady w góry do Czech lub okolice Jeleniej Góry, czy Wałbrzycha. Czasami startuję z elitą w wyścigach z kalendarza PZKol lub maratonach. Kilometrów wciągu roku przebywam sporo, były lata, że 15000km przejeżdżałem bezproblemowo. Przede wszystkim zależy mi na bezawaryjności i wytrzymałości kół. Dodatkowymi plusami może być niska waga, właściwości aero, czy dostępność części zamiennych lub warunki serwisowania. Nie wykluczam zakupu używanego kompletu jeśli nadarzy się okazja. Na tą chwilę wytypowałem:

-Shimano Ultegra 6700 lub 6800

-Campagnolo Scirocco 35

-Fulcrum Racing Quattro

-DT Swiss R1500

-Mavic Cosmic Elite

-Mavic Ksyrium Equipe

-FSA Vision Team 30

-Składane na piastach DT 350 lub Shimano Ultegra, obręczach DT RR 1.1 i szprychach DT Revolution 28 lub 32 sztuki.

Jeśli znajdzie się coś używanego to myślałem o:

-Shimano RS-80

-FSA Vision Trimax T30

-Mavic Ksyrium Elite

-Bontrager Race Lite

Na tą chwilę najatrakcyjniejsze wydają mi się kółeczka Ultegra i Campagnolo Scirocco 35. Czy warto waszym zdaniem przesiąść się z kół składanych na gotowe, firmowe produkty? Jeśli tak to co wybralibyście z wymienionych modeli?

 

 





Dodaj odpowiedź