Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#361 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 10 kwiecień 2014 - 13:51

Moja subiektywna opinia , z tych propozycji co podałeś to zdecydowanie: Campagnolo Scirocco 35  

po primo : Campa = jakość

po secundo : piękny design i ładna prezencja , 35 mm to w/g mnie jest tak w sam raz...



#362 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 kwiecień 2014 - 14:14

Mogę załatwić fulcrum racing quattro nowe za 1000zl jak coś

Wysłane z mojego GT-I9070P przy użyciu Tapatalka


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#363 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 10 kwiecień 2014 - 19:38

Zawsze myślałem, że modele kół Fulcrum i Campagnolo są takie same, tylko występują pod inną nazwą. Skłaniam się ku modelowi Sirocco 35 i Racing Quattro. Mam w związku z tym pytanie, czy jest jakaś wyczuwalna różnica w zaplocie Fulcrumów i G3 z Campagnolo? W końcu  oba modele posiadają 2x więcej szprych od strony kasety, tylko ich rozmieszczenie jest nieco inne. I drugie pytanie, na stronie sklepu Wertykala w opisie Sirocco pojawia się informacja o 20 szprychach w przednim i 27 w tylnym kole, jednak na stronie Campagnolo i zdjęciach jest 16 i 21 jak w przypadku Fulcrum Racing Quattro. Może to ktoś wyjaśnić? Czyży koła u Wertykala były jakimś starszym modelem?



#364 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:40

Prawdopodobnie w najbliższym czasie czeka mnie wymiana kół w rowerze szosowym. Chciałbym na ten cel przeznaczyć 1000zł +/- 250zł. Można powiedzieć, że jeździłem wyłącznie na kołach składanych, wyjątkiem były gotowe Shimano RS-10 i Bontrager Race Lite. Jednak nie jeździłem długo na tych kołach. Jeśli chodzi o mnie to ważę 70-75kg, przeważnie jeżdżę sam w okolicach Opola/Wrocławia lub trenuję na ustawkach gdzie tępo wyścigowe jest na porządku dziennym. Tereny raczej płaskie, ale oczywiście zdarzają się wypady w góry do Czech lub okolice Jeleniej Góry, czy Wałbrzycha. Czasami startuję z elitą w wyścigach z kalendarza PZKol lub maratonach. Kilometrów wciągu roku przebywam sporo, były lata, że 15000km przejeżdżałem bezproblemowo. Przede wszystkim zależy mi na bezawaryjności i wytrzymałości kół. Dodatkowymi plusami może być niska waga, właściwości aero, czy dostępność części zamiennych lub warunki serwisowania. Nie wykluczam zakupu używanego kompletu jeśli nadarzy się okazja. Na tą chwilę wytypowałem:

-Shimano Ultegra 6700 lub 6800

-Campagnolo Scirocco 35

-Fulcrum Racing Quattro

-DT Swiss R1500

-Mavic Cosmic Elite

-Mavic Ksyrium Equipe

-FSA Vision Team 30

-Składane na piastach DT 350 lub Shimano Ultegra, obręczach DT RR 1.1 i szprychach DT Revolution 28 lub 32 sztuki.

Jeśli znajdzie się coś używanego to myślałem o:

-Shimano RS-80

-FSA Vision Trimax T30

-Mavic Ksyrium Elite

-Bontrager Race Lite

Na tą chwilę najatrakcyjniejsze wydają mi się kółeczka Ultegra i Campagnolo Scirocco 35. Czy warto waszym zdaniem przesiąść się z kół składanych na gotowe, firmowe produkty? Jeśli tak to co wybralibyście z wymienionych modeli?

Do tej listy dorzuciłbym jeszcze CAMPAGNOLO ZONDA i FULCRUM 3 podobna waga ok 1,6 kg . Właśnie przesiadłem się na Fule 3 i jestem mega zadowolony , toczą się rewelacyjnie i bezproblemowo a lekko nie mają tylko koło 100kg na sobie



#365 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądTurek

Napisano 15 kwiecień 2014 - 18:03

Panowie wiecie kto i gdzie obecnie sprowadza kółka FFWD u Nas w kraju. Jakiś czas temu wystawiał na allegro P. Antkowiak, ale gość nie odpowiada na maile i w ogóle cisza w temacie tych kółek.



#366 Gosc_Cyborg_*

Gosc_Cyborg_*
  • Gość

Napisano 15 kwiecień 2014 - 18:19

Panowie wiecie kto i gdzie obecnie sprowadza kółka FFWD u Nas w kraju. Jakiś czas temu wystawiał na allegro Antkowiak, ale gość nie odpowiada na maile i w ogóle cisza w temacie tych kółek.

 

Zadzwoń po prostu do Pana Antkowiaka. Byłem u niego wczoraj i nadal jest dystrybutorem FFWD :)

Na Allegro raczej rzadko się wystawia. Mówi, że nie ma na to czasu.



#367 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądTurek

Napisano 15 kwiecień 2014 - 18:41

Dzięki Cyborg za info. Mówisz, że nadal ma FFWD będę musiał przedzwonić, ale to po świętach :P



#368 jar

jar
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 22 kwiecień 2014 - 12:21

Cześć!

z góry przepraszam jeśli post nie w tym dziale co trzeba...

Na początku 2013 kupiłem 1szą szose Merida Lite 900, chciałbym ją teraz ciut przyspieszyć (pod katem tri) - dokładając koła czasowe (bez szaleństw na poczatek ofc ;) ).

Wiekszość z tych które oglądałem są pod kasety 9,10,11 - a u mnie jest niestety tlko 8 -> czy to oznacza ze będe musial tez wymienic kasete/łancuch etc ? 

I drugie pytanie.. co polecicie (budzet na modyfikacje mam tak powiedzmy do 3.5k). Strasznie duży wybór tego jest - a ze jestem jescze noob w tych tematach to mam problem :)

 



#369 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 22 kwiecień 2014 - 21:41

Wiekszość z tych które oglądałem są pod kasety 9,10,11 - a u mnie jest niestety tlko 8 -> czy to oznacza ze będe musial tez wymienic kasete/łancuch etc ? 

 


Nie będziesz musiał nic wymieniać. Jeśli się nie mylę w przypadku napędów 10 rzędowych z kasetą jest podkładka dystansowa 1mm, wyjmuje się tą podkładkę i na ten sam bębenek można założyć kasetę 8 lub 9 rzędową. Sam teraz wybieram koła i mam na oku Fulcrum Racing Quattro, mają wiele dobrych opinii i w triathlonie powinny sprawdzić się doskonale.

Teraz ja zadam dwa pytania odnośnie kół, mogą wydać się niezbyt inteligentne... Po pierwsze jak wymieniamy szprychy bądź nyple w kołach przystosowanych do systemów bezdętkowych? W tych kołach obręcz nie jest przewiercona na wylot i nie mogę sobie zbytnio wyobrazić tej czynności... Po drugie, czy w kołach składanych zawsze trzeba stosować części specjalnie przeznaczone do danego modelu, mam tu na myśli głównie szprychy i nyple. Znam osoby które np.: do kół Shimano wstawiały zwykłe szprychy po wyprostowaniu główki. Patent ten działał bez większych zarzutów i był stosowany zarówno w tanich kołach typu RS-10 i topowych modelach Dura Ace... Co myślicie o takich "domowych naprawach"?



#370 aron

aron
  • Użytkownik
  • 68 postów

Napisano 25 kwiecień 2014 - 00:16

 

Po pierwsze jak wymieniamy szprychy bądź nyple w kołach przystosowanych do systemów bezdętkowych? W tych kołach obręcz nie jest przewiercona na wylot i nie mogę sobie zbytnio wyobrazić tej czynności... 

 

 

https://www.youtube....cbe5WC4sEA#t=70



#371 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 03 maj 2014 - 15:53

Wczoraj odebrałem moje nowe kółka, konkretnie Fulcrum Racing Quattro. Po pierwszej jeździe na nich mogę powiedzieć, że to bardzo dobre koła jak za te pieniądze. Z opaskami na obręczach, bez zacisków, wersja z bębenkiem Shimano/Sram waży minimalnie powyżej 1800 gram. Po nieco ponad 80 kilometrach zaryzykuję stwierdzenie, że niewiele brakuje im FSA Vision Trimax T42, czy nawet Mavic Cosmic Carbone SL. Na obu wspomnianych kołach miałem okazję potrenować. Fulcrumy są nieco niższe (7mm od FSA i 15mm od Mavica), nieco cięższe (~80gram od obu modeli). Wszystkie wspomniane modele są jak dla mnie bardzo sztywne (ważę ~70kg), bardzo dobrze się toczą. Trzeba pamiętać, że Fulcrum zastosował w całości aluminiową obręcz i pewnie dlatego koła są cięższe od karbonowo-aluminowych modeli. Gdyby przeprowadzić test z miernikiem mocy prawdopodobnie okazałoby się, że na Fulcrumach tracimy kilka watów przy większych prędkościach. Wszystko to można wybaczyć, w końcu za jeden komplet FSA mamy dwa komplety Fulcrum, a za Mavica też kupimy dwa komplety Fulcruma i do tego dwa zestawy opon z najwyższej półki. Po większej liczbie kilometrów postaram się napisać więcej na temat modelu Racing Quattro.

 

PS. można odczuć różnicę w sztywności na korzyść Fulcrum względem kół zaplecionych na obręczach DT Swiss RR 1.1, 28 płaskich szprychach CN 424 aero, aluminiowych nyplach i piastach Novatec


  • Julkos i B25CX lubią to

#372 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 04 maj 2014 - 08:19

Cześć!

 

Zastanawiam się nad kołami tzw. zapasowymi, w tej chwili jeżdżę na FSA Vision Trimax30 - spoko alu. od dwóch sezonów zero kłopotów - nawet po jeździe po płytach/dziurach/szrucie.

Koła zapasowe/dodatkowe chciałem też FSA Vision T42 *(wersja karbonowo-aluminiona na wysokim stożku), jednak kuszą mnie Mavic Ksyrium Elite S - słyszałem o nich wiele pochlebnych opinii z "pierwszej ręki", warto zrezygnować z "bajeranckiego" i "modnego" ostatnio stożka na rzecz sprawdzonych Ksyrium Elite S? *(nie mam kłopotu z zakupem innej marki np Fulcrum, ale w razie co mam Harfę pod nosem w celu serwisowania Mavica).

Moja waga 74 kg, ambitna amatorka - dużo treningów po różnych drogach, mniej ścigania w sensie czysto sportowym  ;-)



#373 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 04 maj 2014 - 08:57

Ciezkie w stosunku do fulcrumow..



#374 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 04 maj 2014 - 09:38

@mateusz661 - Dzięki za porównanie, w takim razie będę czekać na dalsze opinie. Ja na razie przejechałem ok 600km na moich fulcrumach 7 model 2014 ale z opinią poczekam jeszcze jak trochę więcej zrobię. Moje pod shimano ważą 1804g bez opasek czyli 1750g + bębenek shimano 45g to wychodzi tylko 9g więcej od deklarowanej wagi, a to dlatego, że fulcrum/campagnolo podają swoją wagę w specyfikacji najlżejszej (bez smarów). Twoje fulcrumy ważą 1725g + bębenek shimano 45g, a dwie opaski ważą równo 40g bo sprawdzałem czyli tutaj twoja waga kół by się też zgadzała. Jakby ktoś miał zważone swoje fulcrumy to proszę o wagę :)

#375 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 08 maj 2014 - 22:02

Witam

Opłaca się http://www.wiggle.co...ncher-wheelset/ czy można gdzieś jeszcze taniej wyrwać?

Pozdrawiam



#376 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 09 maj 2014 - 09:32

tutaj masz taniej, tylko porównaj koszty przesyłki 

 

http://www.bike-disc...ampagnolo zonda



#377 radziobiker

radziobiker
  • Użytkownik
  • 138 postów
  • SkądBożepole Małe

Napisano 09 maj 2014 - 10:05

Dzięki wielkie  :)



#378 rafalf

rafalf
  • Użytkownik
  • 60 postów

Napisano 14 maj 2014 - 20:07

Czolem,

 

Zastanawiam sie nad kolami, ktore zastapilyby moje Syncros Race 28 Aero. Z tego co wiem, sa na obreczach Alexrims i piastach Formula Pro.

Jezdze amatorsko, ale raczej sie nie oszczedzam. Waze 80kg i zalezy mi na wytrzymalych kolach.

Rozwazam Fulcrum 5 oraz DT Swiss R1700 (starsze, nie Tricon - piasta DT350).

Podpowiedzcie, czy dobrze celuje, czy moze polecicie cos innego w podobnej cenie?

 



#379 jar

jar
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 14 maj 2014 - 20:16

Czołem,

Ja w rezultacie kupiłem Shimano WH-RS81-C35-CL. Z kasetą (to czego sie obawiałem) nie było żadnych problemów, wystarczyła podkładka i wszystko pasuje. Poki co raptem 200 km na nich zrobione, ale zakup udany bardzo :)



#380 rafalf

rafalf
  • Użytkownik
  • 60 postów

Napisano 14 maj 2014 - 20:44

Czołem,

Ja w rezultacie kupiłem Shimano WH-RS81-C35-CL. Z kasetą (to czego sie obawiałem) nie było żadnych problemów, wystarczyła podkładka i wszystko pasuje. Poki co raptem 200 km na nich zrobione, ale zakup udany bardzo :)

 

Gratuluje zakupu :) W moim przypadku z Shimano w gre wchodzilby maksymalnie model WH-RS31, ale jest sporo ciezszy od wspomnianych DT.

Edit: znalazlem jeszcze gdzies w necie Shimano WH-RS61-TL w akceptowalnej cenie.





Dodaj odpowiedź