Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#601 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 28 July 2015 - 20:33

Nierówna szerokość obręczy mocno wpływa na szarpanie przy hamowaniu, przypadłość często ostatnio spotykana w rs81 oraz DA (wraz z niechlujnie obrobioną spoiną w miejscu łączenia). Czasem jak ktoś nadmucha za dużo powietrza w oponki to obręcz potrafi się trochę "rozejść" na szerokość - szczególnie w wylajtowanych kółkach.



#602 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 July 2015 - 11:50

Ten 4thebike.de to sprawdzony przez was sklep? ktoś brał tam koła? czy tylko znaleziony w necie


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#603 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 posts

Posted 30 July 2015 - 13:56

Tam nie - znalazłem tylko opinie na angielskich forach i idealo.de. Hibike jak najbardziej sprawdzony, kiedyś tam na innym forum robiliśmy zamówienie na kilka tysięcy euro. (a co, znalazłeś jakieś okazje?)



#604 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 30 July 2015 - 14:31

Ja tam kupowałem rzeczy i byłem zadowolony. Co prawda kół akurat nie kupiłem ale mają najnowsze modele fulcrumów czy campagnolo nawet jak na stronie jest opis tych starszych bo z nimi pisałem. Także polecam. Mają jedne z najlepszych cen.

 

Ten 4thebike.de to sprawdzony przez was sklep? ktoś brał tam koła? czy tylko znaleziony w necie

 



#605 d8wid

d8wid
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądSzczecin

Posted 30 July 2015 - 14:52

Mają aktualnie najlepszą cenę na fulcrum quattro a znajomy mnie prosił o pomoc i wolę się upewnić. W wielu niemieckich sklepach już kupowałem ale u nich jeszcze nie. Nie zaszkodzi zapytać :)


HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon 
 


#606 Gosc_Karuzelek_*

Gosc_Karuzelek_*
  • Gość

Posted 09 August 2015 - 19:52

i w końcu kupiłem te shimano wh 501 akurat była okazja i za 300zł udalo sie je kupić. Koła przytyły o jakieś 400gram w porównaniu do poprzednich składańców nie udańców. Po 100km moge powiedzieć że jestem już z nich zadowolony mimo tej wagi. Bicie tak jak ktoś tutaj pisał jest tyci tyci (trzeba uważanie sie przyjrzeć aby je dostrzec), Koło a w szczególności tylne lepiej sie kręci w porównaniu do starego na piastach novatec (w novatecu miałem wrażenie że ośka z bębenkiem hamuje koło jak pusze je bezwladnie i chwyce za kasete). Obręcze są też troszke szersze w porównaniu do remerx alcyon.

 

Jeśli ktoś szuka kół treningowych i na zimę/trasnażer oraz nie ma parcia na wagę to polecam :)



#607 Keram Niwtil

Keram Niwtil
  • Użytkownik
  • 8 posts

Posted 12 August 2015 - 15:06

Witam. Proszę o poradę. Niedawno rozbiłem szosę i przednie kolo Mavic Cosmic Elite S jednak do wymiany. Koła byly nówki miesięczne, ktore zakupilem w Czechach za ok. 1300zł. Zastanawiam się teraz czy dokupić przednie za 800zł w Polsce czy czasem nie kupić nowego setu np. Campa Scirroco za ok 930zl na allegro. Wtedy tylne Mavic trzymac z inną kasetą na wymianę np na gory? Proszę o radę jaka strategia byłaby dobra. Cena przodu mavic to prawie scirroco komplet! Dodam, ze zaden ze mnie kolarz (na razie) :) i szczegolnie nie czulem, zeby Mavic byly duzo sztywniejsze od SH 501.

#608 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 August 2015 - 16:19

No to faktycznie nie warto dawać 800zł za tylko przednie Mavica skoro za komplet dałeś 1300. Zrób tak jak mówisz, dokup Scirrocco i będziesz miał coś na zmianę, na trenażer itp.

 

PS. Przemyśl tym razem złożenie sobie samemu kół. W przypadku awarii obręczy kupisz ją nową za 100, 200 czy 300zł, a nie całe koło za 800. Właśnie takie problemy powodują koła firmowe, z tymi Campami będziesz miał podobnie, padnie ci jedno to dokupić będziesz musiał całość.

 

Teraz tak patrzę, że te Mavici mają dość typową ilość szprych, 20szt. Co ci padło, obręcz i szprychy? Jeśli tak to piasta jest dobra, może dokup inną obręcz na 20 szprych i zapleć ją z posiadaną już piastą. Powinno wyjść znacznie taniej niż 800zł.



#609 Keram Niwtil

Keram Niwtil
  • Użytkownik
  • 8 posts

Posted 12 August 2015 - 19:55

Witka. Obręcz niestety pękła. Szprychy trzy do wymiany, reszta prosta, ... ale po takim dzwonie zalecają wymienić wszystkie !? Myślałem,że piasta będzie ok, ale gdzie tam. Ośka skrzywiona aż tak, że nie chce się kręcić, hmmm... chociaż to może samozamykacz tylko. Muszę to sprawdzić, bo na razie koło w piwnicy a ja czekam na łaskę ubezpieczyciela sprawcy (BRE) żeby łaskawie wypłacił mi odszkodowanie za zniszczony sprzęt. Pozdrawiam i bądźcie widoczni na drodze ;-)

Ps. Orientujecie się czy te piasty mavica mają wymienne łożyska? Zamiennik Obręczy faktycznie gdzieś widzialem o tej samej wysokości rafki. Moze faktycznie coś spróbuję z rego złożyć.

#610 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 August 2015 - 20:36

Pewnie, że próbuj. Nie namawiam, ale zwykłe obręcze Kinlin są całkowicie czarne, zerwiesz naklejki Mavica i nakleisz na tych Kinlinach. Ja tak zrobiłem naklejając z Campy naklejki i bardzo kul to wygląda. A 3 szprychy to koszt do 10zł, obręcz do 300 za jakiś full wypas + robocizna i ewentualna przesyłka. To połowa ceny nowego koła przecież. Nawet jeśli trzeba by do nowej obręczy wymienic wszystkie 20 szprych co da koszt powiedzmy 60zł, to nie ma sensu zakup nowego kompletu na siłę.



#611 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 02 September 2015 - 12:13

Miał ktoś doświadczenia z kołami FSA? Takie wpadły mi w oko http://www.bike24.com/p2112374.html

 

Z fajnych rzeczy, to są lekkie, szerokie 19c, na początku wyglądają świetnie z barwioną powierzchnią hamowania. Natomiast zaplot 16/21 mnie martwi, bo ważę pod 85kg. Oficjalnych limitów wagowych nie znalazłem.

 

Pytanie czy to jest dobra opcja? W podobnej cenie są duże cięższe DT R24 Spline, lekkie DT R23 Spline, R20 Dicut, jakieś Mavici Ksyrium i oczywiście składane. Campa niestety odpada, bo chcę koła na maszynach.



#612 LeoDogg

LeoDogg
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 05 September 2015 - 20:25

Cześć, jest to moj pierszy post wiec się przywitam :)
Niedawno kupilem sobie szosowke Krossa - Vento 3.0 z uwagi na jego dosc duza wage planuje troche go odchudzic, zaczne chyba od kół, co proponujecie ? Jakie gotwe koła żeby zejsc z wagi ? Ja waze okolo 80 kg. Pozdrowki.

#613 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 05 September 2015 - 20:26

Pytanie podstawowe, ile masz budżetu na koła? Generalnie im więcej, tym lżejsze mogą być.

#614 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 05 September 2015 - 20:29

A moje pytanie, do czego te koła potrzebne? Do amatorskiej jazdy wycieczkowej, ambitnego treningu kolarskiego, ścigania się po zawodach? 



#615 LeoDogg

LeoDogg
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 05 September 2015 - 20:31

Mm, kola potrzebne do wypadow wycieczkowych oraz treningow. Budzet powiedzmy do 1 tysiąca złotych.

#616 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 05 September 2015 - 20:49

To już w budżecie mieszczą się Fulcrumy Racing 5, nie mam doświadczeń, ale słyszałem dużo pozytywnych opinii o wytrzymałości Fulcrumów.
Do tego maja łożyska maszynowe, więc prostsze w eksploatacji od np. Shimano.

#617 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 05 September 2015 - 20:59

Fulcrumy mają łożyska kulkowe. Prostsze w eksploatacji to dość kontrowersyjne stwierdzenie, jako że w domowych warunkach wymiana łożyska maszynowego jest ciężka.



#618 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 05 September 2015 - 21:03

To coś pokrecilem z lozyskami, wydawało mi sie ze maja maszyny ;)

#619 LeoDogg

LeoDogg
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 05 September 2015 - 21:08

Ciekawe jaki bedzie zysk wagowy na nich

#620 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 07 September 2015 - 15:27

Co wy gadacie. Fulcrumy są na maszynowych i łatwo jest je wymienić w domowych warunkach!





Reply to this topic