Nierówna szerokość obręczy mocno wpływa na szarpanie przy hamowaniu, przypadłość często ostatnio spotykana w rs81 oraz DA (wraz z niechlujnie obrobioną spoiną w miejscu łączenia). Czasem jak ktoś nadmucha za dużo powietrza w oponki to obręcz potrafi się trochę "rozejść" na szerokość - szczególnie w wylajtowanych kółkach.
Koła gotowe firmowe
#602
Napisano 30 lipiec 2015 - 11:50
Ten 4thebike.de to sprawdzony przez was sklep? ktoś brał tam koła? czy tylko znaleziony w necie
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon
#604
Napisano 30 lipiec 2015 - 14:31
Ja tam kupowałem rzeczy i byłem zadowolony. Co prawda kół akurat nie kupiłem ale mają najnowsze modele fulcrumów czy campagnolo nawet jak na stronie jest opis tych starszych bo z nimi pisałem. Także polecam. Mają jedne z najlepszych cen.
Ten 4thebike.de to sprawdzony przez was sklep? ktoś brał tam koła? czy tylko znaleziony w necie
#605
Napisano 30 lipiec 2015 - 14:52
Mają aktualnie najlepszą cenę na fulcrum quattro a znajomy mnie prosił o pomoc i wolę się upewnić. W wielu niemieckich sklepach już kupowałem ale u nich jeszcze nie. Nie zaszkodzi zapytać
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon
#606 Gosc_Karuzelek_*
Napisano 09 sierpień 2015 - 19:52
i w końcu kupiłem te shimano wh 501 akurat była okazja i za 300zł udalo sie je kupić. Koła przytyły o jakieś 400gram w porównaniu do poprzednich składańców nie udańców. Po 100km moge powiedzieć że jestem już z nich zadowolony mimo tej wagi. Bicie tak jak ktoś tutaj pisał jest tyci tyci (trzeba uważanie sie przyjrzeć aby je dostrzec), Koło a w szczególności tylne lepiej sie kręci w porównaniu do starego na piastach novatec (w novatecu miałem wrażenie że ośka z bębenkiem hamuje koło jak pusze je bezwladnie i chwyce za kasete). Obręcze są też troszke szersze w porównaniu do remerx alcyon.
Jeśli ktoś szuka kół treningowych i na zimę/trasnażer oraz nie ma parcia na wagę to polecam
#607
Napisano 12 sierpień 2015 - 15:06
#608
Napisano 12 sierpień 2015 - 16:19
No to faktycznie nie warto dawać 800zł za tylko przednie Mavica skoro za komplet dałeś 1300. Zrób tak jak mówisz, dokup Scirrocco i będziesz miał coś na zmianę, na trenażer itp.
PS. Przemyśl tym razem złożenie sobie samemu kół. W przypadku awarii obręczy kupisz ją nową za 100, 200 czy 300zł, a nie całe koło za 800. Właśnie takie problemy powodują koła firmowe, z tymi Campami będziesz miał podobnie, padnie ci jedno to dokupić będziesz musiał całość.
Teraz tak patrzę, że te Mavici mają dość typową ilość szprych, 20szt. Co ci padło, obręcz i szprychy? Jeśli tak to piasta jest dobra, może dokup inną obręcz na 20 szprych i zapleć ją z posiadaną już piastą. Powinno wyjść znacznie taniej niż 800zł.
#609
Napisano 12 sierpień 2015 - 19:55
Ps. Orientujecie się czy te piasty mavica mają wymienne łożyska? Zamiennik Obręczy faktycznie gdzieś widzialem o tej samej wysokości rafki. Moze faktycznie coś spróbuję z rego złożyć.
#610
Napisano 12 sierpień 2015 - 20:36
Pewnie, że próbuj. Nie namawiam, ale zwykłe obręcze Kinlin są całkowicie czarne, zerwiesz naklejki Mavica i nakleisz na tych Kinlinach. Ja tak zrobiłem naklejając z Campy naklejki i bardzo kul to wygląda. A 3 szprychy to koszt do 10zł, obręcz do 300 za jakiś full wypas + robocizna i ewentualna przesyłka. To połowa ceny nowego koła przecież. Nawet jeśli trzeba by do nowej obręczy wymienic wszystkie 20 szprych co da koszt powiedzmy 60zł, to nie ma sensu zakup nowego kompletu na siłę.
#611
Napisano 02 wrzesień 2015 - 12:13
Miał ktoś doświadczenia z kołami FSA? Takie wpadły mi w oko http://www.bike24.com/p2112374.html
Z fajnych rzeczy, to są lekkie, szerokie 19c, na początku wyglądają świetnie z barwioną powierzchnią hamowania. Natomiast zaplot 16/21 mnie martwi, bo ważę pod 85kg. Oficjalnych limitów wagowych nie znalazłem.
Pytanie czy to jest dobra opcja? W podobnej cenie są duże cięższe DT R24 Spline, lekkie DT R23 Spline, R20 Dicut, jakieś Mavici Ksyrium i oczywiście składane. Campa niestety odpada, bo chcę koła na maszynach.
#612
Napisano 05 wrzesień 2015 - 20:25
Niedawno kupilem sobie szosowke Krossa - Vento 3.0 z uwagi na jego dosc duza wage planuje troche go odchudzic, zaczne chyba od kół, co proponujecie ? Jakie gotwe koła żeby zejsc z wagi ? Ja waze okolo 80 kg. Pozdrowki.
#620
Napisano 07 wrzesień 2015 - 15:27
Co wy gadacie. Fulcrumy są na maszynowych i łatwo jest je wymienić w domowych warunkach!