czyli najlepiej Fulcrumy lg 5 qr lub tańsza wersja black jack.dzięki za pomoc
Koła gotowe firmowe
#782
Posted 22 October 2016 - 20:20
Wiesz teoretycznie piasta w F3 jest taka jak w wyższych modelach i z częściami nie powinno być problemu ale to teoretycznie.
Polscy dystrybutorzy widać nadal się nie obudzili. Po kolei odrzucam za ogromne opóźnienia bez kontaktu/informacji, ceny, unikanie w razie reklamacji, kiepską obsługę itd.
Zostali mi raptem 2 sprzedawcy do których mam zaufanie.
Chyba jednak wybiorę Fulcrum Racing 3. Może kiedyś wrócę do szerokości opony 23mm. No i chyba jednak łożyska kulkowe w bieżni lepiej się kręcą niż maszynowe. Tak przynajmniej jest w wyższych modelach Falcrum. Niższe modele tego producenta mają łożyska maszynowe.
Zupełnie przypadkiem kupiłem niedawno Fulcrumy 3 z Wertykala, koła fajne, ale nie o tym chcę napisać. Koła kupiłem bo rozbiłem sobie Eurusy z jeszcze ostatniej ich generacji, czyli dokładnie takiej jak przecenione F3. Chcąc wyremontować Eurusy pojawił się problem z obręczą na wymianę, tzn. podobno już ich nie ma, udało mi się zamówić obręcz od Shamala, ale wersja clincher nie 2WayFit. Czyli już jest problem z dużymi częściami zamiennymi.
#783
Posted 26 October 2016 - 08:38
O ile pamiętam to do Eurusa Campa produkuje części zamienne (piasty, obręcz), ale do tańszych modeli nie. Tańsze mam na myśli Khasim, Vento, Scirocco i w przypadku jakiejkolwiek usterki jednego z tych elementów mamy problem. O ile jeszcze da się być może coś dobrać do kół w równym i typowym zaplocie, o tyle do 3G czy 21 (14+7) nic. Takie uszkodzone koło musi trafić na śmietnik niestety, a co gorsza to nie kupimy pojedynczego koła, bo firma sprzedaje tylko komplety. Domniemam, że temat tyczy się także Fulcruma.
#785
Posted 31 October 2016 - 12:37
Rozważam zakup kół Campa Zonda na 2017 czyli z obręczami C17, zamiast C15 w starym modelu. Czy postrzeżenie obręczy o 2mm pozytywnie wpłynie na koła? Wg. producenta ma to pozytywnie wpłynąć dla opon 25/28mm - niby mniejszy kąt wygięcia opony na obręczy. Cenowo 1700-1800zł. Czy może polecacie inne koła w tej cenie?
#786
Posted 31 October 2016 - 13:35
Rozważam zakup kół Campa Zonda na 2017 czyli z obręczami C17, zamiast C15 w starym modelu. Czy postrzeżenie obręczy o 2mm pozytywnie wpłynie na koła? Wg. producenta ma to pozytywnie wpłynąć dla opon 25/28mm - niby mniejszy kąt wygięcia opony na obręczy. Cenowo 1700-1800zł. Czy może polecacie inne koła w tej cenie?
Też szukałem czegoś na C17 i niestety nic co by mi odpowiadało typu fulcrum/campa nie znalazłem.
Niedawno dowiedziałem się o tych Zondach i też się na nie czaje. Czekam jeszcze tylko czy Fulcrum czegoś podobnego tzn C17 nie wyda.
Gdzie taka cena modelu 2017?
Ewentualnie jak ktoś już kiedyś tu pisał DT SWISS RR 21 DICUT po przecenie.
#790
Posted 01 November 2016 - 13:52
W sumie to chyba to samo. Moje Fulcrumy przyszły w kartonie z logiem Campagnolo .
To zupełnie bez znaczenia w tej dyskusji i chyba ludzie na tym forum to wiedzą i nie musisz pisać tego za każdym razem.
Nie jest to również to samo bo jak widzisz Fulcrum nie wypuścił jeszcze C17 i nie każdy model ma swój odpowiednik. Także zaplot i obręcz pomiędzy F3 a Zonda się różnią. Możliwe że jeszcze coś o czym nie wiem.
#792
Posted 01 November 2016 - 14:33
17C mają modele Speed, Zero, Quattro.
Poza modelami Speed, prawie wszystkie koła mają dokładne odpowiedniki w ofercie Campagnolo, namieszane jest tylko w rodzinie Racing Zero.
Odpowiednikiem zaplotu G3 jest TWO-TO-ONE, różni się nieco wiekszym kątem między parzystymi szprychami.
Ma to jednak niewielkie znaczenie w tej dyskusji.
#793
Posted 01 November 2016 - 14:47
Chodziło o model odpowiednik dla Zondy czyli FR3 (nie ma 17C)
Do 17C można też dodać nowe FR5.
Co do zaplotu i różnicy w rozstawie szprych w obręczy to właśnie dowodzi to że nie do końca jest to to samo i nie polega tylko na wymianie naklejek.
- z wiatrem we włosach likes this
#794 Gosc_tobo_*
Posted 01 November 2016 - 14:47
Miał ktoś okazję używać koła Bontrager Aeolus 5 d3 ? Jakieś opinie? Rozważam zakup tych kół pod szytkę jako koło do jazdy codziennej.
Bontrager wymaga używania dedykowanych klocków z korka (gwarancja) a te hamują mizernie.
Jeśli jeździsz w deszczu łożyska wykoleją się szybko, szczególnie z tyłu.
#795
Posted 02 November 2016 - 07:08
Chodziło o model odpowiednik dla Zondy czyli FR3 (nie ma 17C)...
A jak myślisz po co jest wyprzedaż FR3?
Kończą produkcję na FR3 15C w tym roku. A może już zakończyli.
Od przyszłego sezonu przechodzą właśnie na 17C, a jak to się będzie nazywać, to już sprawa marketingu.
Oczywiście, że nie wszystkie Campy mają swoje odpowiedniki w Fulcrum przez co klient odnosi wrażenie, że kół jest 50% więcej.
Zawsze Campagnolo będzie promowane, a Fulcrum jest tylko uzupełnieniem oferty.
#797
Posted 02 November 2016 - 09:50
Bontrager wymaga używania dedykowanych klocków z korka (gwarancja) a te hamują mizernie.
Jeśli jeździsz w deszczu łożyska wykoleją się szybko, szczególnie z tyłu.
Jeździłeś na tych kołach z tymi klockami? Pytam, bo po Twoim poście zacząłem trochę szukać informacji na temat hamowania i w większości wszyscy sobie chwalą hamowanie tych kółek z korkowymi klockami.
Na stronie Bontragera wyczytałem, że uznawane są również klocki Swiss Stop Black Prince.
#798
Posted 02 November 2016 - 11:35
Pisałem o tym we wrześniu http://szosa.org/top...-38#entry332432A jak myślisz po co jest wyprzedaż FR3?
Kończą produkcję na FR3 15C w tym roku. A może już zakończyli.
#799
Posted 02 November 2016 - 19:49
dt swiss ma tak kiepskie piasty ? moje 350 w mtb sprawują się wyśmienicie
Nie tyle kiepskie piasty co do OEM-ów wrzucają badziewne chińskie łożyska HCH (China Huanchi Bearing Group Co. Ltd)
#800 Gosc_tobo_*
Posted 02 November 2016 - 20:18
Jeździłeś na tych kołach z tymi klockami? Pytam, bo po Twoim poście zacząłem trochę szukać informacji na temat hamowania i w większości wszyscy sobie chwalą hamowanie tych kółek z korkowymi klockami.
Na stronie Bontragera wyczytałem, że uznawane są również klocki Swiss Stop Black Prince.
Te klocki muszą być bardzo czyste żeby oferowały jakąś siłę hamowania. Co do zakazu/pozwolenia na użytkowanie czegoś innego to jeśli (dobrze) pamiętam Trek akceptował tylko korki. W filmie na yt widziałem prezentację teamu Treka i rozmowę z mechanikiem który powiedział że używają Swisstopów jak jest mokro.