Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#821 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 December 2016 - 14:06

A nie prościej wymienić same obręcze na lżejsze? Być może dojdzie konieczność dokupienia nowych szprych (D-light np), ale można dać też alu nyple odrazu. W ten sposób odchudzimy koło tam, gdzie ma to istotne znaczenie.

#822 ragandbones

ragandbones
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądKraków

Posted 21 December 2016 - 14:50

Z tym ze fabrycznie w tych kolach piasty pozostawiaja rowniez bardzo wiele do zyczenia. Troche bez sensu kupowac nowe nyple, szprychy i obrecze do kiepskich piast - robi sie z tego calkowicie skladane kolo. 

 

Rozwazam jeszcze powaznie Campagnolo Khamsin. Mam je na miejscu, sa juz zauwazalnie lzejsze od Shimano a profil 27,5 to taki zdrowy kompromis miedzy niskim i lekkim 24 a ciezszym 30. Zestaw o wadze 1750 wychodzi 620 zl. Troche drozej od Shimano ale mysle, ze beda zauwzalnie lepsze.



#823 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 21 December 2016 - 15:23

Pamiętaj, że do Campy w zaplocie 3G nie dokupisz nigdzie obręczy i piasty w przypadku awarii. Dopiero od Zondy jest to możliwe.

A złożyć na jakimś Novatecu? Do twojej wagi mało szprych wyjdzie, dać jakieś obręcze Kinlina lub coś tańszego? 600 zł może dało by się osiągnąć?

#824 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 21 December 2016 - 21:32

Spieki ceramiczne kiedyś wytrzymywały dłużej niz anoda. Ktoś to jeszcze robi?

Ogólnie dla mnie nipoważne zachcianki. Problemy pierwszego świata? (przepraszam ;)

Ostatnio DT Swiss zaprezentowało nową technologię, którą zastosowali w kołach PR 1400 DICUT OXIC. Z opisu wynika, że warstwa naniesiona na powierzchnię obręczy jest super wytrzymała, a na dodatek ma być jakoś tam elastyczna eliminując ryzyko odprysków. Swoją drogą wygląda to ciekawie. Chętnie zakupiłbym takie koła gdyby patent się sprawdził, tylko ta cena!



#825 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 21 December 2016 - 22:37

Przed chwilą pojawił się ten komplet Koga 2TT za 550 z.  pozdr



#826 ragandbones

ragandbones
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądKraków

Posted 22 December 2016 - 10:41

Lepiej wypadaja te Kogi za 550 od Campagnolo Khamsin z Wertykala za 620?



#827 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 December 2016 - 11:46

Różna ilość szprych w tylnym kole powoduje, że nigdzie nie dobierzesz pasującej piasty w razie awarii mimo, iż obręcz będzie miała typową ilość otworów np. 24. Zwróć na to sobie uwagę.

#828 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 December 2016 - 16:39

Od parunastu lat w motoryzacji istnieje technologia karbonowo-ceramiczna, czy jest stosowana przez jakiegoś producenta kół?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#829 Tytanowy_Andrzej

Tytanowy_Andrzej
  • Użytkownik
  • 35 posts

Posted 19 January 2017 - 12:21

Co sądzicie o takich używanych kołach?

 

http://allegro.pl/ko...6325625441.html



#830 dav80

dav80
  • Użytkownik
  • 57 posts

Posted 14 February 2017 - 15:49

Czy na koła SHIMANO ULTEGRA WH-6600 założę kasetę 9s. Jeśli ktoś ich używa to niech napisze jaki jest ich limit wagowy?

 



#831 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 15 February 2017 - 09:54

Oficjalnego limitu wagowego nie ma, jak się uprzesz to i 7sp założysz.

#832 Zacqu

Zacqu
  • Użytkownik
  • 42 posts

Posted 16 February 2017 - 16:01

Witam, szybkie pytanie.

Jakie tanie koło na trenażer pod shimano 11s? Znajdę coś tańszego od shimano RS-010?



#833 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 17 February 2017 - 10:47

Ja kupiłem to, nic tańszego, sensownego nie znalazłem

http://allegro.pl/sh...WM0MTc2NTNhMw==



#834 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 46 posts

Posted 17 February 2017 - 11:42

Witam, szybkie pytanie.

Jakie tanie koło na trenażer pod shimano 11s? Znajdę coś tańszego od shimano RS-010?

 

Jeśli 11s jest wymogiem to może być ciężko coś tańszego



#835 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 25 February 2017 - 23:30

Chciałbym koła  na piastach Novatec 291 SB i tył na 482 SB z tym żeby zamienić w niej bębenek na stalowy .Pytanie brzmi ; na ilu zapadkach ( 4 czy trzy  ? ) ,na ILU  i JAKICH  łożyskach  będzie taki bębenek pod Shimano 10 ? 

Czy przednia piasta z oznaczeniem SB (cięższa ) będzie miała lepsze łożyska, niż ta lżejsza SB SL  i jakie  ? Jak ktoś kuma temat ,to proszę o odp :) 



#836 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 26 February 2017 - 12:21

B2 i 3 zapadki, Road - ale najprawdopodobniej nie występują w wersji stalowej do piast szosowych. Zapytaj tu:

http://www.velotech....odkat=135&str=3

 

A tu masz katalog:

https://issuu.com/no...ovatec_hubs_web



#837 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 26 February 2017 - 13:28

B2 i 3 zapadki, Road - ale najprawdopodobniej nie występują w wersji stalowej do piast szosowych. Zapytaj tu:

http://www.velotech....odkat=135&str=3

 

A tu masz katalog:

https://issuu.com/no...ovatec_hubs_web

Dzięki serdeczne  za info  ,czyli prawdopodobnie nie znajdę piasty na czterech zapadkach ze stalowym bębenkiem - a czy mam rację upierając się na 4 lub 3 zapadki ? czy na dwóch(chyba w starszych piastach )  będzie gorzej - jeżdżę tylko szosą .



#838 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 27 February 2017 - 08:50

Z tego co czytam w tym katalogu, to 4 zapadkowe bębenki są tylko do piast MTB. Jak dobrze się przyjrzysz, to widać wyraźnie większą średnicę otworu na oś w tym 4 zapadkowym. Nie możesz też zastosować innego bębenka niż B2, będzie miał inne kształty, nie spasuje z korpusem tej piasty. Jak już potrzebujesz stali (bardzo dobrze moim zdaniem), to wybierz od razu taki model w którym znajduje się taki bębenek czyli F192 lub F442, po co się męczyć, kombinować i przepłacać stówę?



#839 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 27 February 2017 - 23:10

Z tego co czytam w tym katalogu, to 4 zapadkowe bębenki są tylko do piast MTB. Jak dobrze się przyjrzysz, to widać wyraźnie większą średnicę otworu na oś w tym 4 zapadkowym. Nie możesz też zastosować innego bębenka niż B2, będzie miał inne kształty, nie spasuje z korpusem tej piasty. Jak już potrzebujesz stali (bardzo dobrze moim zdaniem), to wybierz od razu taki model w którym znajduje się taki bębenek czyli F192 lub F442, po co się męczyć, kombinować i przepłacać stówę?

 Dzięki za info ,ale nie mogę nigdzie znaleźć piasty F442 ? może  jakiś inny symbol ,ta pierwsza jest 



#840 Kumi

Kumi
  • Użytkownik
  • 106 posts

Posted 27 February 2017 - 23:15

Prawdopodobnie chodzi o F422





Reply to this topic