Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#861 Kubatriban

Kubatriban
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 13 maj 2017 - 20:30

Czy miał ktoś do czynienia z kołami Mavic Aksium Elite? Obecnie jeżdżę na Giant PA-2 i chcę je wymienić, bo są zbyt miekkie. Czy Mavic Aksium Elite będą dobrym wyborem, czy szukać czegoś innego?



#862 De3p

De3p
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 19 maj 2017 - 18:38

Może mi ktoś powiedzieć coś na temat tych kół : Fulcrum Racing 7 LG. Chciałem je kupić do swojego przełaju, tylko obawiam się tak małej ilości szprych przy mojej wadze 98kg.



#863 Gosc_Gregory34_*

Gosc_Gregory34_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2017 - 09:18

1200pln i Fulcrum Racing Quatro to dobry wybór.Do codziennej jazdy z moją wagą ok 84-85kg,rocznie ok 8-9tyś,bez wyścigów,2-3 razy w roku wypad w nasze góry.

Czy za taką kasę to rozsądny wybór czy szukać czegoś innego?Macie jakieś ciekawsze propozycje.

 

Producent podaje zalecaną szerokość opony 25-32mm.  Czy  do tego koła założenie 23 mm oponki nie jest możliwe.Jeździ ktos na takim zestawie.



#864 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 02 czerwiec 2017 - 10:19

Miałem Quattro i jeździło się na nich spoko. Waga może nie jest powalająca, bo wyższe obręcze, ale za to względnie sztywno i wytrzymało (a ile razy przeleciałem po dziurach to głowa mała). Używałem z oponami 23 i nic złego się nie działo (waga ~80).

Z minusów masz drogie szprychy i czasami pojawiające się luzy na piastach (u mnie dało się je wyeliminować dokręceniem nakrętki, ale pojawiały się sporadyczne głosy, że i nakrętka nie pomaga)



#865 Gosc_Gregory34_*

Gosc_Gregory34_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2017 - 10:47

No tak wcześniejsze obręcze były chyba węższe 15mm a te nowe Quatro LG są 17 mm wewnątrz i chyba przez to zalecają 25mm.

Miałeś z tyh nowszych czy tą wersję LG



#866 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 593 postów
  • Skądz Polski

Napisano 02 czerwiec 2017 - 12:12

Ja jeździłem na nowej wersji 19mm przez chwilę (około 200km) na oponach conti gp 23mm. Zero problemów z takimi oponami. Koła są bardzo solidne. Sprzedaję bo kupiłem po namysle jednak wysoki stożek Mavic Cosmic pro carbone exalith 2017. Koła nowiusieńkie, jeśli jesteś zainteresowany to napisz na priv.

#867 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 11:01

Czy w kołach DT R 24 piasty to to samo co DT 350? 

Zastanawiam się nad tymi kołami vs. składane R460+DT350, ale jak ma być to samo to chyba nie ma sensu składać ręcznie tego co jest fabrycznie jako R 24?



#868 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1105 postów
  • Skądwe mnie tyle piękna

Napisano 14 czerwiec 2017 - 12:00

R24 katalogowo ważą 760 + 965g

R460+DT350 - 713 + 904g (realnie)

 

A to już różnica 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#869 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 czerwiec 2017 - 12:03

R24 występuje jedynie w zaplocie 20/24, a same piasty 20/28/32p i 24/28/32t. Także choćby to robi pewną różnicę podczas budowy kół. 



#870 2xB

2xB
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 14 czerwiec 2017 - 14:22

R24 maja z tylu piaste z trzema zapadkami, dt350 ma star racheta, wiec to zupelnie inne piasty, obrecze zdaje sie ze maja te same wymiary, ale w r24 jest te tansze laczenie obreczy

#871 kurn1k

kurn1k
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 21 czerwiec 2017 - 15:04

Poszukuję kół, które zastąpią moje toporne Giant P-R2 w rowerze TCR Advanced. Trenuję na nim pod triathlony, ale docelowo planuję zakup czasówki z kółkami areo i ten zostanie mi do treningów i wycieczek szosowych. Jazda głównie po płaskim Mazowszu i okazjonalnie w Beskidach.

Waga jeźdźca - 78-83kg

Budżet ~1500 PLN

Mile widziane Tubeless Ready

Zależy mi na zejściu z masy, ale też wytrzymałości bo najlżejszy nie jestem.

 

Myślałem o:

Fulcrum Racing 3 - lekko i podobno wytrzymało, ale brak stożka (wyglądać też muszą :))

Novatec Jetfly - jeszcze lżej i ładny stożek, ale nie mogę znaleźć żadnych opinii, jak to zagra z moją masą?

Ultegra - raczej odpuszczam ze względu na masę, najcięższe z tego zestawienia

 

Z góry dziękuję za opinie na temat tych modeli, ewentualnie jakieś sugestie. Może są jeszcze inne ciekawe kółka w tej cenie, którym warto się przyjrzeć?



#872 Morf3usz

Morf3usz
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 07 lipiec 2017 - 18:33

Moja pierwsza szosa to Giant defy 4 2016.
Rower ma fabryczne koła SR-2
Waga kół to przód - 989g, tył-1231g
Chcę je wymienić, bo są zbyt miękkie
Chciałbym małym nakładem finansowym wymienić na coś powiedzmy w cenie około 700zł max. Moja waga to 88kg przy wzroście 187cm.
Zastanawiałem się nad :Shimano WH-R501 C30,  fulcrum racing 7 oraz Mavic Aksium
Proszę o pomoc w wyborze :)


#873 deegooree

deegooree
  • Użytkownik
  • 15 postów

Napisano 23 lipiec 2017 - 22:18

Witam, 
mam okazję kupić używane koła Campagnolo Proton. Wersja z jedną obręczą płaską a drugą do stożka. Nie wiem jednak za wiele o tych kołach tzn. kiedy je produkowano , czy są awaryjne . W sieci jest niewiele info na temat tego modelu. Ma ktoś może doświadczenie z tymi kołami ? 
Pozdro



#874 sznerchu

sznerchu
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 27 lipiec 2017 - 14:42

Witam,

planuję zmianę tylnego koła szosowego. Obecnie mam Rigida Xippie RWS. Mam 63kg wagi, głównie jeżdżę po krakowskich pagórkach. Mój budżej to około 400 zł. Mam takie propozycje:

 

Alexrims DA22+Novatec F172:

https://www.centrumr...mfg,273999.html

 

Shimano WH RS21:

https://www.centrumr...mano,92823.html

 

Alexrims R450+Novatec F172:

https://www.centrumr...mfg,574507.html

 

Shimano WH RS11:

https://www.centrumr...ano,275579.html

 

Mavic Aksium One:

https://www.decathlo...id_8343559.html

 

Co polecacie?



#875 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 04 sierpień 2017 - 07:25

Cześć. Zacząłem zastannawiać się nad wymianą kół w swoim treku. Obecnie posiadam koła Campagnolo z najniższej półki - KHAMSIN o wadze ok 1850 gr/komplet. Jak zaczynałem jeździć na szosie 3 lata temu ważyłem 107 kg. Obecna waga to ok 88kg :). Kołą do chwili obecnej wytrzymały 10k kilometrów bez jakichkolwiek uszkodzeń czy rozcentrowania. Chciałbym wymienić koła jak wspomnieałem na jakieś lżejsze. Odrazu piszę że nie chodzi mi o koła typu carbon za cene równą wartości roweru. To mają być ew tańsze modele typu fulcrum o wadze ok 1500g. Jednak mam wątpliwości czy przyniesie to korzyści w postaci poprawy parametrów jazdy. 

Drugie pytanie czy zmniejszenie ilości szprych np do 20 na koło przy mojej obniżonej wadze jest warte uwagi? 



#876 lewy888

lewy888
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:06

350g na kołach to dużo



#877 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:16

Pytanie gdzie Fulcram utracił te 300g? Jak głównie na piaście i szprychach (mała ilość) to słabo. 88kg w kołach treningowych, to ja nadal skłaniał bym się do zaplotu 24/28szt.

I druga sprawa, jeśli nie mieszkasz w górach, nie ścigasz się, to nie widzę sensu wymiany kół tylko dla tych 300g wagi. Totalnie na płaskim tego nie odczujesz, a wydasz kasę. Więcej, prawdopodobnie te twoje koła zbudowane są z mocniejszych materiałów, większej ilości szprych, które są grubsze, a to w codziennej jeździe i przy naszych drogach jest raczej zaletą. Oczywiście sytuacja odwrotna może mieć miejsce czyli wyścigi, sport, góry, a wtedy warto pomyśleć o tych 300 gramach.



#878 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:33

Dzięki za odpowiedzi ;)

Arni tereny wokół Płocka raczej zróznicowane  bo i górek sporo jak na mazowsze, ale nie przekraczają różnicy ok 30-60m i długości od 0.4 -2 km. Campagnolo Khamsiny na których jeźdzę mają zaplot 20-24 i zaczynałem z wagą 107 kg i do chwili obecnej może z 0.5 milimetra bicia z tyłu po 10k km.Kołą jeszcze nie serwisowane i kręcą się jak nowe. Zawodów raczej nie planuję większych. Rower generalnie mam ciężki bo ok 9 kg (przez dużą ramę  na 200 cm wzostu) Może to i przez wagę rower jest mega pancerny i raczej nie zwalniam na dziurach :) ale muyślę o odchudzeniu i pierwsze na myśl przyszły koła. 



#879 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:39

...To mają być ew tańsze modele typu fulcrum o wadze ok 1500g. Jednak mam wątpliwości czy przyniesie to korzyści w postaci poprawy parametrów jazdy. 

Drugie pytanie czy zmniejszenie ilości szprych np do 20 na koło przy mojej obniżonej wadze jest warte uwagi? 

Najlepszy dowcip w tym tygodniu jaki widzę na tym forum :).

Tanie FR3 to jakieś 1 700g z zaciskami. Można kombinować z lekkimi zaciskami tytanowymi (dostępne rowerplus.pl ) i wtedy chyba ukradniemy jakieś 100g.

Krótko i na temat FR3 po liftingu to 1 600g.

 

FR3 całkiem niezłe koła w średniej cenie. Sztywne i mocne - przy 78kg rowerzysty.

Po 10 miesiącach użytkowania, jakieś 6 500km zero kłopotów (wymagających wysyłkę do serwisu):  

- minimalna korekta tyłu na 2 szprychach, 

- skasowanie mikro luzu na tylnej piaście - pykanie na lekko zapiętym zacisku, proste do wykonania w domu (2 klucze imbusowe i jeden płaski). 

Obsługa typu zdjęcie bębenka (co też już z ciekawości przerabiałem) do wykonania przez przedszkolaka :).

Jest kilka filmików na YouTube - radzę zerknąć.



#880 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 04 sierpień 2017 - 10:53

Najlepszy dowcip w tym tygodniu jaki widzę na tym forum :).

Tanie FR3 to jakieś 1 700g z zaciskami. Można kombinować z lekkimi zaciskami tytanowymi (dostępne rowerplus.pl ) i wtedy chyba ukradniemy jakieś 100g.

Krótko i na temat FR3 po liftingu to 1 600g.

Nie widzę tu nic do śmiechu. Pisząc "koła typu" mogłem napisać dowolną nazwę a wczytując się w tekst chodzi o to czy będzie różnica w kołach o ok 350 gr lżejszych nie wydając przy tym kasy 2000 na koło i czy jest sens w ogóle wydawać kasę.....  :)





Dodaj odpowiedź