Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#841 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 28 February 2017 - 17:26

No tak, 422sb czyli stalowa oś i bębenek, 339g katalogowo. W tej twojej jakbyś zmienił bębenek na stal, to waga i tak wzrosła by do ok. 300g. Pozostała by kwestia ALU osi, ale czy to ma znaczenie w tym miejscu?



#842 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 28 March 2017 - 16:30

Miał ktoś styczność lub użytkował stożki karbonowe z aluminiową powierzchnią hamującą? Konkretnie rozwiązanie, gdzie karbonowy szkielet nie jest elementem strukturalnym, a jedynie zapewnia właściwości aero. Przykładem takich rozwiązań mogą być koła Hed Jet 4/6/9 lub mniej znane Swiss Side Hadron 485/625/800. 



#843 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 10 April 2017 - 20:50

Ostatnio w poszukiwaniu zupełnie czegoś innego odwiedziłem w necie niemiecki sklep bike-components i trafiłem, wydaje mi się na ciekawą ofertę karbonowych kół.

Jest to wyrób sygnowany marką sklepu. Cena wydaje się być przystępna. Ciekawostka jest fakt, że zarówno obręcze jak i piasty są produkowane w Niemczech i koła są składane na miejscu. Do kompletu dorzucają szprychy od DT, natomiast sama tylna piasta ma system wzorowany na rozwiązaniu ratchet od DT.

Przy cenie 899 Euro za komplet wydaje się być ciekawą propozycją. Niestety minusem może być, że jest to zestaw pod oponę. Jako, że coraz bardziej przekonuję się do karbonowych kół i zaczynam rozważać zakup kompletu to te koła są teraz numerem jeden na mojej liście. Raczej nie kojarzę żadnej alternatywy w podobnej cenie, nawet koła Vinci nie są już raczej przy tym okazją. Link do strony https://www.bike-com...7-Model-p56206/

 


  • thomasz likes this

#844 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 April 2017 - 21:19

Ostatnio w poszukiwaniu zupełnie czegoś innego odwiedziłem w necie niemiecki sklep bike-components i trafiłem, wydaje mi się na ciekawą ofertę karbonowych kół.
Jest to wyrób sygnowany marką sklepu. Cena wydaje się być przystępna. Ciekawostka jest fakt, że zarówno obręcze jak i piasty są produkowane w Niemczech i koła są składane na miejscu. Do kompletu dorzucają szprychy od DT, natomiast sama tylna piasta ma system wzorowany na rozwiązaniu ratchet od DT.
Przy cenie 899 Euro za komplet wydaje się być ciekawą propozycją. Niestety minusem może być, że jest to zestaw pod oponę. Jako, że coraz bardziej przekonuję się do karbonowych kół i zaczynam rozważać zakup kompletu to te koła są teraz numerem jeden na mojej liście. Raczej nie kojarzę żadnej alternatywy w podobnej cenie, nawet koła Vinci nie są już raczej przy tym okazją. Link do strony https://www.bike-com...7-Model-p56206/


Tu troszkę więcej na temat tych kół
http://weightweenies...ic.php?t=144567

Sprawa raczej rozwojowa bo jak na razie brak opcji pod campe, szytki czy tarcze
Jeżeli jednak okaże się ze oferta będzie uzupełniona i obręcze są bezpieczne rownież w wysokich górach, to chinczyki bedą musieli trochę zejść ze swoich wygórowanych już cen.

Za dobrego chińczyka, odpornego do 340st (czyt bezpieczna obręcz na góry) trzeba dać ok 650-700 eur na bitexach i sapimach. Do tego dochodzi ryzyko w przypadku gwarancji, koszt przesyłki, cła itp

Trzymam kciuki za ich powodzenie, choć pewnie i chinczyki i zaplatacze stracą trochę klientów ;)

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#845 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 posts
  • SkądSkawina

Posted 22 April 2017 - 19:25

Witam, potrzebuję rady. Pękła mi obręcz w drugim rowerze, który użytkuję gdy jest mokro i zimno. Koła na obręczach Mavic CXP22. Nie specjalnie byłem z nich zadowolony bo często łapały jakieś bicie. Teraz  mam dwie opcje. Pierwsza tańsza - kupić nową obręcz i dać do zaplecenia. Zamknąłbym się pewnie w okolicach 200-250 zł. Druga droższa- od jakiegoś czasu myślałem o wymianie kół na takie z szerszymi obręczami niż 15 mm (takie mam obecnie). Dzięki temu zakładam, że moje Conti GP 4 Season 28 będą miały realnie ok. 28mm a nie jak teraz niecałe 26 mm. Mój pułap cenowy to 700 zł. Wybór to gotowe koła Mavica Aksium Elite lub składane np. takie:

http://www.velotech....mano-1770g.html

Które będą Waszym zdaniem lepsze do jazdy w zimie, deszczu i po gorszych drogach. Dodam, że ważę ok. 80 kg.

Jeszcze jedno pytanie mam napęd 9 rz Shimano i czy oprócz nakręcenia kasety trzeba będzie jakieś podkładki lub dystanse?

 

 



#846 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 April 2017 - 19:33

Dobrze zaplecione CXP 22 nie powinny się krzywić przez wiele kilometrów.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#847 gruber

gruber
  • Użytkownik
  • 110 posts
  • SkądSkawina

Posted 22 April 2017 - 23:05

No Panowie nie dajcie się prosić. Skrobnijcie kilka słów. Napiszcie czy te koła są mniej więcej tej samej klasy? I czy do tych Maviców można w Pl dokupić części? Chciałbym w poniedziałek ruszyć temat.

#848 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 April 2017 - 18:30

@gruber, obręcze są OK, ale piasty i zaplot przedniego koła jest taki sobie na mokre, jesienne i zimowe treningi. Jak ma być to typowa treningówka na gorsze drogi to szukaj bardziej szczelnych piast (np dt swiss 350) i zaplotu na krzyż w obu kołach

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#849 tomek1234

tomek1234
  • Użytkownik
  • 23 posts

Posted 26 April 2017 - 07:23

Witam,

Przymierzam się do zakupu kół treningowych. Zastanawiam się nad Fulcrum Racin Zero http://www.cyklomani...sram,id613.html

 

Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie, dlatego może ktoś zna odpowiedź na moje pytania:

- Czy te koła wytrzymają moją wagę ? Ja + rower + wszystko co zabieram ze sobą to max 95kg

- Czy te koła są upierdliwe w serwisowaniu? 

- Czy trudno jest z ewentualnymi częściami (szprychy)?

 

A może jakaś inna opcja wchodzi w grę? Nie interesuje mnie karbon albo połączenie karbon+alu i wysoki stożek.

Z góry dzięki za podpowiedzi.



#850 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 26 April 2017 - 07:40

Ja bym wolał DT Swissy RR 21 bez dziwnych zaplotów, problemów z dostępnością szprych i pewnym serwisem

https://www.bike24.c...,123,30;page=47



#851 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 26 April 2017 - 08:39

Szprychy w RR 21 nie są "zwykłe". Mają spłaszczone główki zapobiegające obracaniu się szprychy wokół własnej osi.

Jednak problemów z dostępnością nie odnotowałem. Bez problemu kupiłem komplet serwisowy z 6 szprychami i nyplami u polskiego dystrybutora.



#852 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 26 April 2017 - 10:52

Właśnie o tym mówię. Mogą być nietypowe, byle były dostępne :)



#853 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 26 April 2017 - 17:53

były dostępne za bagatela 20zł/szt? :D Ojtam, ojtam



#854 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 26 April 2017 - 19:37

Komplet kosztował ok. 50 zł, to chyba nie majątek.



#855 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 27 April 2017 - 10:17

były dostępne za bagatela 20zł/szt? :D Ojtam, ojtam

 

Rozumiem, że kupujesz taką szprychę raz na tydzień i robią się koszty? ;)

Ja jeżdżę od 20 lat, szosa, MTB po górach, czasem trochę ostrzej, moja waga to ok. 80 kg i NIGDY nie urwałem żadnej szprychy, także nawet jakby jedna kosztowała 100 zł, ale nie byłoby problemów z dostępnością, to się tym nie przejmuję przy zakupie nowych kół  :P



#856 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 27 April 2017 - 19:12

Nigdy nie mów nigdy. Też nigdy nie zerwałem szprychy w szosie, aż tu nagle pewnego zimowego dnia, kręcąc sobie na trenażerze wstaję na pedały i trach, lecę na bok, na ziemię. Wstaję, patrzę, a tu wyrwane przez trenażer 6 szprych. Ojtam, ojtam, co to jest wydać 600zł na szprychy, ważne że są dostępne :D



#857 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 27 April 2017 - 19:55

W moim przypadku raz na 20 lat mógłbym zaszaleć ;)

#858 Maku1980

Maku1980
  • Użytkownik
  • 46 posts
  • SkądJaworzno

Posted 09 May 2017 - 08:10

Witam 

Poszukuje kół  

Moja waga oscyluje w granicach 75-78kg 

Używam opon 23c 

Kwota do wydania 1000zł za komplet 

Koła jak najlżesze więc raczej wszelakiego rodzaju stożki odpadają. 



#859 newjunior

newjunior
  • Użytkownik
  • 159 posts

Posted 09 May 2017 - 08:31

canyon ma teraz promocje na dt swiss r23 spline waga około 1600g

https://www.canyon.c...rder=1&id=61739

 

sam ostatnio zakupiłem  składane kola na częściach dt swiss, obręcze dt 460, piasty dt 350, taki komplet wyszedł mnie niecałe 1100 zł(bez zacisków)


  • TouchTheSky likes this

#860 griff

griff
  • Użytkownik
  • 59 posts
  • SkądDolnyśląsk

Posted 09 May 2017 - 10:13

Ja używam już prawie 2 lata Mavic Aksium One i wszystko działa bardzo dobrze. Jeździłem sporo po górach, zarówno w Polsce, jak i zagranicą i naprawdę jestem zadowolony jak za te pieniądze ;) Sam ważę około 80kg więc waga kół nie ma dla mnie znaczenia i do takiej treningowej jazdy są spoko, po prostu bezobsługowe.





Reply to this topic