No tak, 422sb czyli stalowa oś i bębenek, 339g katalogowo. W tej twojej jakbyś zmienił bębenek na stal, to waga i tak wzrosła by do ok. 300g. Pozostała by kwestia ALU osi, ale czy to ma znaczenie w tym miejscu?
Koła gotowe firmowe
#842
Posted 28 March 2017 - 16:30
Miał ktoś styczność lub użytkował stożki karbonowe z aluminiową powierzchnią hamującą? Konkretnie rozwiązanie, gdzie karbonowy szkielet nie jest elementem strukturalnym, a jedynie zapewnia właściwości aero. Przykładem takich rozwiązań mogą być koła Hed Jet 4/6/9 lub mniej znane Swiss Side Hadron 485/625/800.
#843
Posted 10 April 2017 - 20:50
Ostatnio w poszukiwaniu zupełnie czegoś innego odwiedziłem w necie niemiecki sklep bike-components i trafiłem, wydaje mi się na ciekawą ofertę karbonowych kół.
Jest to wyrób sygnowany marką sklepu. Cena wydaje się być przystępna. Ciekawostka jest fakt, że zarówno obręcze jak i piasty są produkowane w Niemczech i koła są składane na miejscu. Do kompletu dorzucają szprychy od DT, natomiast sama tylna piasta ma system wzorowany na rozwiązaniu ratchet od DT.
Przy cenie 899 Euro za komplet wydaje się być ciekawą propozycją. Niestety minusem może być, że jest to zestaw pod oponę. Jako, że coraz bardziej przekonuję się do karbonowych kół i zaczynam rozważać zakup kompletu to te koła są teraz numerem jeden na mojej liście. Raczej nie kojarzę żadnej alternatywy w podobnej cenie, nawet koła Vinci nie są już raczej przy tym okazją. Link do strony https://www.bike-com...7-Model-p56206/
- thomasz likes this
#844
Posted 10 April 2017 - 21:19
Ostatnio w poszukiwaniu zupełnie czegoś innego odwiedziłem w necie niemiecki sklep bike-components i trafiłem, wydaje mi się na ciekawą ofertę karbonowych kół.
Jest to wyrób sygnowany marką sklepu. Cena wydaje się być przystępna. Ciekawostka jest fakt, że zarówno obręcze jak i piasty są produkowane w Niemczech i koła są składane na miejscu. Do kompletu dorzucają szprychy od DT, natomiast sama tylna piasta ma system wzorowany na rozwiązaniu ratchet od DT.
Przy cenie 899 Euro za komplet wydaje się być ciekawą propozycją. Niestety minusem może być, że jest to zestaw pod oponę. Jako, że coraz bardziej przekonuję się do karbonowych kół i zaczynam rozważać zakup kompletu to te koła są teraz numerem jeden na mojej liście. Raczej nie kojarzę żadnej alternatywy w podobnej cenie, nawet koła Vinci nie są już raczej przy tym okazją. Link do strony https://www.bike-com...7-Model-p56206/
Tu troszkę więcej na temat tych kół
http://weightweenies...ic.php?t=144567
Sprawa raczej rozwojowa bo jak na razie brak opcji pod campe, szytki czy tarcze
Jeżeli jednak okaże się ze oferta będzie uzupełniona i obręcze są bezpieczne rownież w wysokich górach, to chinczyki bedą musieli trochę zejść ze swoich wygórowanych już cen.
Za dobrego chińczyka, odpornego do 340st (czyt bezpieczna obręcz na góry) trzeba dać ok 650-700 eur na bitexach i sapimach. Do tego dochodzi ryzyko w przypadku gwarancji, koszt przesyłki, cła itp
Trzymam kciuki za ich powodzenie, choć pewnie i chinczyki i zaplatacze stracą trochę klientów
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#845
Posted 22 April 2017 - 19:25
Witam, potrzebuję rady. Pękła mi obręcz w drugim rowerze, który użytkuję gdy jest mokro i zimno. Koła na obręczach Mavic CXP22. Nie specjalnie byłem z nich zadowolony bo często łapały jakieś bicie. Teraz mam dwie opcje. Pierwsza tańsza - kupić nową obręcz i dać do zaplecenia. Zamknąłbym się pewnie w okolicach 200-250 zł. Druga droższa- od jakiegoś czasu myślałem o wymianie kół na takie z szerszymi obręczami niż 15 mm (takie mam obecnie). Dzięki temu zakładam, że moje Conti GP 4 Season 28 będą miały realnie ok. 28mm a nie jak teraz niecałe 26 mm. Mój pułap cenowy to 700 zł. Wybór to gotowe koła Mavica Aksium Elite lub składane np. takie:
http://www.velotech....mano-1770g.html
Które będą Waszym zdaniem lepsze do jazdy w zimie, deszczu i po gorszych drogach. Dodam, że ważę ok. 80 kg.
Jeszcze jedno pytanie mam napęd 9 rz Shimano i czy oprócz nakręcenia kasety trzeba będzie jakieś podkładki lub dystanse?
#846
Posted 22 April 2017 - 19:33
Dobrze zaplecione CXP 22 nie powinny się krzywić przez wiele kilometrów.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#848
Posted 23 April 2017 - 18:30
@gruber, obręcze są OK, ale piasty i zaplot przedniego koła jest taki sobie na mokre, jesienne i zimowe treningi. Jak ma być to typowa treningówka na gorsze drogi to szukaj bardziej szczelnych piast (np dt swiss 350) i zaplotu na krzyż w obu kołach
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#849
Posted 26 April 2017 - 07:23
Witam,
Przymierzam się do zakupu kół treningowych. Zastanawiam się nad Fulcrum Racin Zero http://www.cyklomani...sram,id613.html
Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie, dlatego może ktoś zna odpowiedź na moje pytania:
- Czy te koła wytrzymają moją wagę ? Ja + rower + wszystko co zabieram ze sobą to max 95kg
- Czy te koła są upierdliwe w serwisowaniu?
- Czy trudno jest z ewentualnymi częściami (szprychy)?
A może jakaś inna opcja wchodzi w grę? Nie interesuje mnie karbon albo połączenie karbon+alu i wysoki stożek.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
#850
Posted 26 April 2017 - 07:40
Ja bym wolał DT Swissy RR 21 bez dziwnych zaplotów, problemów z dostępnością szprych i pewnym serwisem
https://www.bike24.c...,123,30;page=47
#851
Posted 26 April 2017 - 08:39
Szprychy w RR 21 nie są "zwykłe". Mają spłaszczone główki zapobiegające obracaniu się szprychy wokół własnej osi.
Jednak problemów z dostępnością nie odnotowałem. Bez problemu kupiłem komplet serwisowy z 6 szprychami i nyplami u polskiego dystrybutora.
#854
Posted 26 April 2017 - 19:37
Komplet kosztował ok. 50 zł, to chyba nie majątek.
#855
Posted 27 April 2017 - 10:17
były dostępne za bagatela 20zł/szt? Ojtam, ojtam
Rozumiem, że kupujesz taką szprychę raz na tydzień i robią się koszty?
Ja jeżdżę od 20 lat, szosa, MTB po górach, czasem trochę ostrzej, moja waga to ok. 80 kg i NIGDY nie urwałem żadnej szprychy, także nawet jakby jedna kosztowała 100 zł, ale nie byłoby problemów z dostępnością, to się tym nie przejmuję przy zakupie nowych kół
#856
Posted 27 April 2017 - 19:12
Nigdy nie mów nigdy. Też nigdy nie zerwałem szprychy w szosie, aż tu nagle pewnego zimowego dnia, kręcąc sobie na trenażerze wstaję na pedały i trach, lecę na bok, na ziemię. Wstaję, patrzę, a tu wyrwane przez trenażer 6 szprych. Ojtam, ojtam, co to jest wydać 600zł na szprychy, ważne że są dostępne
#859
Posted 09 May 2017 - 08:31
canyon ma teraz promocje na dt swiss r23 spline waga około 1600g
https://www.canyon.c...rder=1&id=61739
sam ostatnio zakupiłem składane kola na częściach dt swiss, obręcze dt 460, piasty dt 350, taki komplet wyszedł mnie niecałe 1100 zł(bez zacisków)
- TouchTheSky likes this
#860
Posted 09 May 2017 - 10:13
Ja używam już prawie 2 lata Mavic Aksium One i wszystko działa bardzo dobrze. Jeździłem sporo po górach, zarówno w Polsce, jak i zagranicą i naprawdę jestem zadowolony jak za te pieniądze Sam ważę około 80kg więc waga kół nie ma dla mnie znaczenia i do takiej treningowej jazdy są spoko, po prostu bezobsługowe.