Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#161 Marek79

Marek79
  • Użytkownik
  • 8 posts
  • SkądZłotów

Posted 19 March 2012 - 11:21

Radello. Też używam kół Ultegra 6700 i nie stosuję opasek (w specyfikacji Shimano piszą, że nie ma takiej potrzeby). Przejechałem na nich 3 tys. km i jest OK. Ja również przy zakładaniu opon miałem duży kłopot- masakra straszna , a myślałem, że to tylko przy Michelinach Lithion 2 to występuje. Nie chcę nawet myśleć jakbym musiał się z tym siłować podczas wyścigu.

#162 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądWałbrzych

Posted 07 April 2012 - 19:32

gentile scirroco mają bęben alu, a co do bębenka, to o ile się nie mylę nie przypominam sobie kaset campy na pająku, co było opisane już w jednym temacie - campa ma rowki o wiele głębsze, więc jest większa powierzchnia oporu niż w shimaNO

#163 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 11 April 2012 - 20:13

Oponki OK, przynajmniej mogę pompować 9 :) Jedną maja wadę, strasznie ciężko zakłada się je na koło. Miałem Maxxis Detonator i nie było tego problemu. Przy tych na drugi dzień miałem odciski na kciukach. Za to idealnie formują się po napompowaniu.
Pierwsze wrażenie jak założyłem koła... Huczą, tzn. jakby to powiedzieć :D Pompuje do 9, czasem 9,5. Na starych kołach nie słyszałem "tego dźwięku". Załóż, przejedź się i zdaj relację :)


pierwsze jazdy za mną różnica jest szczególnie na zjazdach teraz zdało by się lepsze opony niż detonatory :)

#164 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 posts
  • Skądkraków

Posted 12 April 2012 - 07:24

gentile scirroco mają bęben alu, a co do bębenka, to o ile się nie mylę nie przypominam sobie kaset campy na pająku, co było opisane już w jednym temacie - campa ma rowki o wiele głębsze, więc jest większa powierzchnia oporu niż w shimaNO


dokładnie gdyby tamta teoria była prawdziwa to w zasadzie nie można by stooswać kaset campa do kół campa.
A najfajniejsze w tym jest to że kłóciłem się o tą kwestię z panem z wertykala.

Pytałem nawet campagnolo - odpisali że nie ma problemu.

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#165 Kuba5555

Kuba5555
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądBielsko

Posted 14 April 2012 - 17:48

A co powiecie o fsa shine 50?

#166 Kuba5555

Kuba5555
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądBielsko

Posted 14 April 2012 - 17:52

Oczywiscie miało być fsa vision:)

#167 ar2r

ar2r
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 15 April 2012 - 11:59

Nie jestem specjalistą od sprzętu i mam ograniczone możliwości finansowe. Mój problem polega na tym, że nie wiem czy zakup(wymiana) kół Alexrims (areo zakładanych do rowerów merida 2011) na np. Shimano RS-30 jest uzasadnione?
Może inne propozycje kół.

#168 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 15 April 2012 - 14:16

ja tak zrobiłem i jestem zadowolony :)

#169 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 16 April 2012 - 08:01

Witam , po wczorajszej kraksie w kłomnicach , moj tylny ksyrium dostał , bicia bocznego , poprostu ktoś udeżył w bok , i bicie wystepuje tylko w jednym miejscu , ale nie udało mi się na nim dojechać , teraz mam pytanie do was , gdzie wysłać takie koło zeby mi ladnie wycentrowali ? Bo slyszałem ze samemu nie powinno się centrowac kol z oczkowanymi obręczami ?

#170 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 16 April 2012 - 08:33

Bo slyszałem ze samemu nie powinno się centrowac kol z oczkowanymi obręczami ?


:shock: :shock: :shock: oczkowane ??

Jeśli masz ksyriumy tubeless czyli z wkręcanymi nyplami i alu szprychy wyślij do Harfy ) albo serwisu wskazanego przez nich jako autoryzowany do centrowania ich kół ) , ostatnio miałem 2 komplety takich kół w rękach do zrobienia , ale ...... w jednym wkręt
urwany , a drugim wkręty zapieczonei urwij se głowe w tym przypadku, moczenie nic nie dało ,

Mavic tylko sugeruje w przypadku tej wersji raz na rok poruszać wkrętami - aby sie nie zapiekło na amen i te wersje kół raczej do serwisu specjalistycznego oddaj , centrowanie wymaga użycia tensometru i dokładnego pomiary w trakcie pracy, obręcze są wyjątkowo paskudne i cienkie.

inny model ksyriumów , ten ze stalowymi szprychami i normalnymi nyplami centruje sie ładniej , ale też przyrząd do pomiaru jest wskazany.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#171 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 16 April 2012 - 15:36

Ciekawe jakie mają w harfie terminy ;/

#172 Pawel_gda

Pawel_gda
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądGdańsk

Posted 26 April 2012 - 10:05

Witam ;-) pojawiła się wewnętrzna potrzeba zmian w Treku 1.5 z 2011 r, pomyślałem że na pierwszy ogień poszłyby koła. Obecnie mam Bontragery model 'no name', 32 szprychy, waga pewnie nieźle ponad 2000g komplet. Ja sam waże circa 75 kilo, więc chyba nie potrzebuje szczególnie pancernego zestawu. Najbardziej skłaniam sie ku Fulcrum 7, cena dla mnie znośna (+- 600 pln), może jeszcze Shimano WH RS 30. Pytanie: czy taka zmiana to tylko kosmetyka, a jeżeli nie, to które z tych kółek (ew inne modele) ?

#173 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 06 May 2012 - 20:59

Pawel_gda, spróbuj uzbierać np. na WH-6700 czy Mavic Equipe, waga wówczas zmniejsza się o kolejne 200g, do poziomu 1650-1700g. Wtedy to ma sens. Zgubienie nastęnych 200g to już naprawdę spory wydatek.
Na początek możesz spróbować w użytkowanych kołach zmienić opony na model "z górnej półki" ważące ok. 200g (zwykłe drutówki potrafią ważyć 300-350g), często także dętki montowane fabrycznie potragią ważyć grubo ponad 100g.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#174 michal2011

michal2011
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądWlkp

Posted 07 May 2012 - 11:00

Posiadam Fulcrum Racing 7, model poprzedni o masie, która w praktyce wynosi 2030g.
Większość forowiczów napisze, że dużo za dużo albo, że te koła w ogóle nie jadą. Przesiadłem się na ten model z WH-R550, który ważył jakieś 1750g ze zużytymi już bieżniami. Różnica więc w masie wynosi 280g. Sam z początku się obawiałem, że odczuję dyskomfort, że różnica będzie ogromna. Ku mojemu zdziwieniu jednak różnicy nie ma żadnej. Jeżdżę sporo i nawet przy dystansie 200km nie czuję różnicy. Jednak co istotne - nie ścigam się, nie przyspieszam często, chociaż wzniesienia oczywiście się raz po raz zdarzają.

Z kół jestem bardzo zadowolony. Mocne koła, płynnie się toczące na tzw. "maszynowych" łożyskach. Nie wymagają częstych przeglądów. Z czasem też w grę w ogóle nie wchodzi mus wymiany piasty po pojawieniu się wżerów na bieżniach. Po prostu zmieniasz łożyska.

Dla amatora, który jeździ tylko i wyłącznie dla siebie, nie liczy ułamków sekund na mecie, a potrzebuje w miarę pewnych kół polecam sprawdzone przeze mnie Fulcrum Racing 7. Przy takim użytkowaniu jak wspomniane wyżej, zmiana masy nawet o 200g nie będzie odczuwalna.

#175 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 07 May 2012 - 20:32

zmiana masy kół o 200 g jest odczuwalna , na podjazdach zwłaszcza.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#176 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 posts

Posted 07 May 2012 - 20:44

zmieniłem koła z jakiś niewiadomych na piastach 2200 na rs -30 i przy amatorskiej jezdzie odczułem zmianę

#177 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 16 May 2012 - 20:43

Co do przedmówcy to podobno waga kół ma największe znaczenie. Nawet w jakimś temacie tutaj ktoś to poruszał dogłębnie.

A ja mam pytanie może dość oczywiste ale czy we wszystkich kołach istnieje możliwość zmiany bębenka np z campy na shimano czy są tutaj jakieś specjalne wymagania bo nigdy nie wnikałem w to dogłebnie ani tego nie robiłem?
Interesuje mnie wymiana takiego bębenka z campy na shimano w kołach Mavic Ksyrium SL i czy coś oprócz bębenka trzeba by dokupić przy ewentualnej wymianie? pozdr

#178 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 16 May 2012 - 21:14

Na koła ultegry do bezdętkowego systemu, nieżle zakłada się Wittoria pro, IRC storm. Natomiast Decathlonowskich oraz Michelin nie dałem rady załozyć wcale . pozdr

#179 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 May 2012 - 23:08

nick, ostatnio zakładałem na WH-6700 opony Conti GP4000s i też myślałem, że nie dam rady. Przypomniało mi się, jak na jakimś filmiku na YT koleś pośrodku odcinka nie naciągniętego jeszcze na felgę po prostu oparł łyżkę o obręcz i podważył oponę tak, że "wskoczyła" na obręcz. I to działa: zero problemów. Wcześniej męczyłem się kilkukrotnie próbując wsunąć oponę "jadąc" po obręczy z dwóch stron, do tej metody (przy kółkach dostosowanych do bezdętki) chyba trzeba mieć łapy jak Pudzian.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#180 magik2208

magik2208
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • Skąddasd

Posted 23 May 2012 - 06:05

Jako, ze moje kolo z przodu uleglo destrukcji (kraksa...) musze rozgladnac sie za innym. http://bikeboard.pl/...t=92&g=41&str=4

Chodzi o R540 - czy to kolo wytrzyma 73-74kg wagi? Jest na 16 szprychach, ale znowu nie jest jakos wylajtowane, bo wazy 860g bez zacisku. Kolo nie bedzie sluzylo do hamowania, takze tutaj czy nie musze sie martwic tylko przy toczeniu, ew zeskakiwaniu z kraweznika...



Reply to this topic