
Koła składane
#221
Napisano 05 luty 2012 - 20:09
Niektóre koła firmowe np. Mavic można ztuningować , obniżając wage obręczy , piast czy nawet szprych to zależy czego oczekujemy i potrzebujemy.
Jest masa producentów komponentów , ostatnio sporo karbonu sie pojawia i szprych z różnorodnym cieniowaniem i aero , kolorki itd co pozwala też dopasować idnywidualnie do posiadanej reszty .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#222
Napisano 06 luty 2012 - 23:16
Mam piastę Shimano DEORE
Rozstaw kołnierzy 52 mm
Średnica mm otworami na szprychy 46 mm
Felga, najpospolitsza, o średnicy 545 mm
Jakie muszę dobrać szprychy. Bo mi coś nie wychodzi.
Jak rozbierałem poprzednie komponenty były szprychy do naciągnięcia.
Nie idzie mi o super zestaw. A 100 zl piechotą nie chodzi.
#224
Napisano 07 luty 2012 - 19:30
Erd od średnicy wewnętrznej obręczy praktycznie różni sie ok 4-6 mm - grubość materiału obręczy.
Jeśli masz dokładne firmowe dane piasty i obręczy kalkulator Dt podaje w miare dokładne wyniki.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#225
Napisano 07 luty 2012 - 21:27
Zaplot na trzy krzyże. Średnica red jak podał SPIKE, raczej w takim razie 550 mm.jarmarek, podaj zaplot jaki chcesz dać i podaj ERD obręczy, bo średnica obręczy to nie to samo co ERD.
Tych kalkulatorów jest trochę na forach podanych.
Ale ja nie znam języka i nie mam praktyki.
Jedno oczko kołnierza dalej a szprycha nie sięga.
Dajesz bliżej, szprychy luźne.
Mogę kombinować w nieskończoność. Ale chciałbym znać kalkulator.
Szprychy nauczyłem się zaplatać z Magazynem Rowerowym.
#227
Napisano 08 luty 2012 - 09:03
Robili dla nich np Rotaz, Chosen i Novatec
chcesz lekką piaste
http://www.bikehubst...tegory-s/45.htm
Chosen robi piaste model A7577BXO - 208 g lub A5647BG - 199 g
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#229
Napisano 08 luty 2012 - 10:38
ja nie pamiętam żeby Bop był poniżej 32 otw.
Kup w Bikehubstore albo na Ebayu, 100 dolców komplet przyzwoitych piast
Rotazy w Polsce ,te nowe modele są dostępne , na 32 i 36 otw, waga 205 g , cena prawie 299 zł i Shimano i Campa ( 32 otw ) alu.
Przednie lekkie 66 g też są na 32 otw ( 119 zł )
tyle że w sklepach , trzeba pytać czy na bank są to wersje piast od 2011 r .
Możesz Rotaza na 24 w Bikehubstore kupić
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#230
Napisano 08 luty 2012 - 10:56
narazie tylko kminie. Będe potrzebował tylko tylnią, chociaż jak dalej tak się będę ztym kokosił to kasa się rozejdzie.
A to nie są czasem te same piasty co american classic sprzed jakiś 6 lat ( już) ?
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#231
Napisano 08 luty 2012 - 12:32
American Classic też ostatnio sie zmienił , coś tam kombinują z piastami ponoć nie do końca za idealnie.
co do tych karbonów obręczy 20 mm , kupisz przetestujesz, w Polsce labo mało kto to ma , albo sie nie chwali za bardzo , problemem jest utrzymanie sztywnego koła , czyli dobór przede wszystkim szprych, a limnit 80 kg uważama za zdeka przesadzony , zwłaszcza jak ma sie dziury polskie do jeżdżenia, no i ten zaplot i okrągłe szprychy , nie pasuje mni to osobiście
A żeś sie uparł.... więcej da Ci obęcz 35-50 mm na tylnym kole.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#232
Napisano 08 luty 2012 - 13:29

Sęk w tym że 50mm obręcz już mam , a co to za kobieta co ma tylko jedną parę butów :-D
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#234
Napisano 08 luty 2012 - 22:21
Krzysztof, osprzętu jest tyle że nawet nie ma czasu opisywać , ja tam cośwrzucam godnego uwagi po selekcji.
Powiedzmy tak , na razie to co jest użytkowane i na co nie ma skarg jest ok .
Z tych tańszych - Novatec , Chosen piasty ala Dati, czy podobne jakoś sie trzymają , teraz ciężko znaleźć coś wadliwego , choć sie zdarza nawet u najlepszych firm .
Te droższe np Chris King, Tune ........... mało kogo stać
Np , mam pare piast przednich Formuli - i nie ma co z nimi zrobić, ośka rusza sie w poziomie w granicy do 1 mm, Novatece też taka seria była kiedyś, przednie mtb pod v-ki, ale to jakaś partia chyba bo nie zdarzało sie wcześniej i póżniej .
Jedna firma wypusciła niesfazowane pod kątem prostym podejscia pod śruby do tarcz i po przykręceniu tarczy - wyginało ją uniemożliwiając ustawienie klocków hamulcowych , wszystkie piasty poszły na wymiane i takie tam inne sie dziwolągi zdarzały.
Nawet jedne z naszych przesadził z cieniowaniem piast , no całe szczęscie połapał sie w pore .
Jakość wykonania - jest coraz lepsza i tylko życzyć sobie trwałośći , na Taiwanie robią cuda po prostu , gdzie pomyśleć pare lat temu , piasty komplet ok 250-290 g !! w cenie 100-160 d,
Powiem Ci ze ostatnio to mi osobiście podobają sie piasty pod proste szprychy, ala Easton R4 czy Chosen ASP7287BG, ale na razie myślimy nad dostępem do prostych szprych :-)
Przy okazji jak już pisze o piastach , ważne jest ich przeglądanie w miare możliwości - przede wszystkim sprawdzenie luzów - czy coś sie nie kiwa , czy nie zaciera ( pod paluchami nie grucha ) , zdjęcie bębenka z korpusu , wyczyszczenie bieżni, zapdek, nałożenie nowego smaru/oleju .
Luzy , czy zacierajace sie łożysko , może doprowadzić do dalszych uszkodzeń, a znaieczyszczona przestrzeń zapadki-bieżnia zrywanie , albno niszczenie elementów.
Częściej warto popatrzeć na same łożyska, czy smar nie wyszedł poza uszczelki, zdarza się to częściej w malutkich łożyskach lekkich piast .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#236
Napisano 09 luty 2012 - 20:41
Otwory w tych piastach mają podcięcia i spokojnie przechodzi przez nie szprycha płaska 3.2 mm.
Mam takie piasty i wstępnie próbowałem zapleść koła na 1 x na płaskich właśnie aero
Tak wyglądałby zaplot na słonko przodu


a tak 1x


Maiłem zrobić kółka na okrągłych szprychach , ale zaginają sie jakoś nie ładnie, wg mnie koła powinny mieć jakiś wygląd .
Na słonko raczej bym nie polecił , ale to drugie rozwiazanie .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#239
Napisano 10 luty 2012 - 14:03
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Dodaj odpowiedź
