Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#321 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 13 May 2012 - 10:34

nie mogę się doczekać efektu, bo wychodzę z założenia, że kolega się pochwali


Obręcze alu 375 g sztuka
szprychy - 215.60 g komplet
nyple 20 g
piasty - przód - 78 g
tył - 198 g, albo 212g, albo 208 g , to zależy co będzie od ręki

założenie jest , jak czas będzie to sie sklecii pochwali.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#322 Gosc_emt81_*

Gosc_emt81_*
  • Gość

Posted 22 May 2012 - 10:56

Witam-dzień dobry!
Od tygodnia czytam różne tematy dotyczące kół i podglądam aukcje, ale w końcu postanowiłem zapytać tutaj. DO tej pory jeździłem na zestawie: Rodi Airline4 (36, zaplot3x), szprychy 2mm (firmy nie znam, ale na główkach mają "R") i piatach Novatec (tył 802 SB. Po dwóch latach zorientowałem się, że jest na 135mm :oops:). Przednie kółko jest bez zarzutu, ale z tylnym problemy zaczęły się od problemów z centrowaniem (zablokowane nyple+brak doświadczenia=część nyplów do wymiany. Obecnie brak już możliwości korekcji bicia) i do tego doszło naturalne zużycie spowodowane hamowaniem. Powoli myślałem już o nowym zaplocie i ew. nowej obręczy ale kiedy rozsypał mi się bębenek to sprawa stała się jasna. Trza szukać koła...Ważę ok 90 kg (max planuje zrzucić do 85) a rower używany był głównie do dojazdów do pracy, chociaż ostatnie miesiące to też treningi 50-150 km z myślą o startach w RM. Trochę dowiadywałem się u mnie w mieście i zaproponowano mi :
Opcja 1: cxp22 + novatec alu. na "maszynach"(do tego doszedł by chyba koszt bębenka bo kasetę mam hg50 8)
lopcja2: cxp 33 i piasta novatec gcc-żeby zmieścić się w budżecie max 350 złociszy.
Opcja 3: komplet wh- rs10 , lub wh-r500

Szukam przedewszystkim mocnej (moja waga i różne nawierzchnie)obręczy na lata, więc pytałem o oczkowane na szprychach klasycznych 2mm (czarne-kaprys ;-) ) i min. na 32 otwory .
Przyjmując prosty sposób myślenia skłaniam się w stronę zestawu 2 (cxp33) ale minusem (?) jest piasta, która przy moim maxxx. budżecie była by raczej typu gcc.
Czy w wolnej chwili mógłby ktoś podrzucić jakieś sugestie? Przeglądałem cały temat, ale użytkowników z moją wagą nie ma za dużo :-)a wygooglane opinie o obręczach mavic cxp33 są w większości pozytywne (tylko ta cena :-/). Już drugi tydzień ukochana szosa stoi przykryta folią i mimo, że ją co dzień przepraszam to w domu powoli robi się nerwowa atmosfera - nie każdy rodzaj uzależnienia da się zastąpić "innym sportem" ;-)
Pozdrawiam

#323 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 22 May 2012 - 21:34

Mach 1 Omega, 32 otwory, piasta 192 sb szprychy 2/1.8 , albo 2.0 ( ładny asfalt, albo zły )
przód podobnie, aczkolwiek piasta A 141 SB , obręcz ta sama , szprychy 2/1.8 np Mac DB454
komplet na 32 , lub jesli uważasz ze za słabo to wszystkie szprychy 2/2.8 i 36 szprych w kole.

Bardziej toporne koła - obręcze Mach1 Roadrunner

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#324 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 23 May 2012 - 01:17

Mam pytanie co do zestawu jaki planuje, już Ciebie Spike pytałem ale nie dostałem odpowiedzi. Obręcze kin lin 28mm 20/24 i szprychy aero mac 424 dadzą radę pod 70kg, czy za cienkie te szprychy będą?

#325 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 28 May 2012 - 21:07

nie ma profilu 28 mm u KinLin-a, jest obrecz 27 mm i 30 mm, obie pod 70 kg na Mac pójdą dobrze, jak sie je dobrze zrobi , bo same częśći nie jadą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#326 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 28 May 2012 - 22:27

Ok, dzięki za info. - tak właśnie myślałem że będzie ok. Co do stożków, to są to oczywiście 27mm, sorry za literówkę. A robić ich sam nie będę, spokojna głowa.

Tak przy okazji - jaki zaplot polecasz na tył? Jako alternatywę do dwóch krzyży? Bo ja się zastanawiam nad 2x po stronie kasety, a z drugiej strony może... słoneczko? Albo 1x? Myślę że z tym słoneczkiem z tyłu mogłoby być ciekawie. W sumie mavici cosmic tak też mają i nic złego się nie dzieje, a chyba sztywność lepsza? Ewentualnie z dwóch stron 1x, choć pewnie 2x/słoneczko będzie lepszym wyjściem?

A co do usuwania postów, to nie wiem czy post na temat tego że nie można w Polsce dostać płaskich szprych w odpowiednich długościach jest nie na temat. Myślę że to ważna informacja. Szczególnie że to jest po prostu śmieszne aby takich szprych nie można było kupić, bo Polska to podobnież Europa a nie Afryka, ale mniejsza o to...

#327 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 29 May 2012 - 07:20

koła tył na słonko od NDS ma sens przy zaplocie Triplet, 16/8 , albo gdy mamy bardzo sztywne szprychy a nie szprychy pokroju cx-ray czy Mac 424.
Po drugie przód można zrobić na 2 x nie kupując za granicą szprych długości wychodzą ok 290 co jest dostępne już, a gdzieś wyczytałem ze nawet to poprawia aerodynamike koła przód :-)

nie porównujmy np Cosmików bo te mają płaskie szprychy ale 3.5 mm szerokie , pancerne .

24 otw zaplatamy na 2 x i jest to najbardziej sensowny zaplot .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#328 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 29 May 2012 - 12:17

W poprawienie aerodynamiki jakoś nie wierzę przy 2x z przodu ;) Na upartego można by na 1x z przodu zrobić a tył 2x i mieć 2mm za długie szprychy (z tyłu też od kasety), przejdzie to? Choć jakoś nie jestem przekonany do takiej prowizorki, jeśli w ogóle to się będzie trzymać kupy, bo szprycha będzie wystawać z nypla. (niby szprycha przy wysokim profilu nie powinna przebić dętki, ale właśnie dziś mi się to stało, więc...).

Co do Cosmiców, ja mam starsze alu i tam wcale nie ma pancernych szprych, a nawet powiem że są takie same jak Maci, czyli ok. 2,2/1mm. A zaplot z tyłu jest 1x na słoneczko nds - i jakoś to się trzyma. Choć sam osobiście bał bym się tak składać koło, ale 2x na słoneczko to może by miało sens? Jak nie to może ostateczxnie 2x i 1x nds? Coś mi się wydaje że poprawi to właściwości jezdne, bo przecież koło będzie sztywniejsze góra-dół, a na boki to będą trzymać te 2x od kasety. No chyba że się mylę? To tylko taka chłopska filozofia ;-)

Ps. A te 282mm masz już??

#329 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 29 May 2012 - 22:25

wiesz co , od 2 tygodni robisz chaos , zastanów sie czego chcesz i potrzebujesz , a potem pisz , bo z tego powyżej nawet ja nie rozumiem toku myślenia .

Ja pasuje .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#330 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 30 May 2012 - 00:52

To nie ja robię chaos tylko dystrybutorzy i ci co nie zamawiają szprych w odpowiednich długościach! A pytanie jest proste, potrzebuje 280mm, ty masz najkrótsze 282, więc pytam czy nie będzie problemu z tak dużą tolerancją a jak nie będzie problem z różnicą 2mm to czy masz już te 282mm? Proste. Jak będzie problem z różnicą 2mm to zamawiam z Niemiec, choć chyba i tak zamówię bo wolę nie ryzykować.

A jeśli chodzi o ważniejszą część pytania, zaplot na tył, to zastanawiam się jeszcze nad 2x/1xnds, czy nie będzie to lepsze rozwiązanie?? :roll: Gdzieś wcześniej pisałeś że tak się stosuje i ma to sens, więc pytam...

#331 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 31 May 2012 - 11:13

SPIKE, to jak, twoja osteczna rada to 2krzyże z tyłu i nie ma co kombinować z opcją 2krzyże/1krzyż nds?? Pytam bo na dniach zamawiam szprychy.

#332 slababateria

slababateria
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 15 June 2012 - 15:37

Dobra - sprawa wygląda tak: mam 1000 złotych (acz z chęcią oszczędzę każdy grosz), ważę obecnie <60 kg i potrzebuję kół. Zastosowanie: codzienny użytek po równych trasach. Co jesteście w stanie podpowiedzieć? Myślę o piastach Novatecha, bo waga piast wielkiej różnicy nie robi, a z chęcią zaoszczędzę parę groszy. Czy jakieś sensowne obręcze w okolicach 400 gram da się wymyślić? Do kompletu nyple alu i szprychy aero - da się coś takiego zrobić?

Bo chyba koła gotowe (DT/1850 gr lub Mavic/1690 gr) sobie można odpuścić z powodu wysokiej masy. Dobrze myślę?

#333 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 June 2012 - 17:38

Zamiast Novateca wez piasty z bikehubstore.com. W nizszej cenie masz lezejszy zestaw, jesli nie taniej z Alibaby.
Obrecze jakies KinLiny np nowe XR19W, oczkowane, nieco powyzej 400g (405g) lub, przy Twojej wadze nie wchalbym sie z XR200, jakies 40g mniej na komplecie.
Reszta to mac424 i nyple np. sapima polyaxy.
W zaleznosci od wyboru w/w komponentow i ilosci szprych, mozesz miec zestaw ponizej 1300g.

#334 slababateria

slababateria
  • Użytkownik
  • 175 posts
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Posted 15 June 2012 - 18:17

Tylko czy xr-200 wytrzymają normalną jazdę, gdzie się z klubem przy 45 km/h lecę po sekcjach brukowych? Bo pisałem już do Spike'a i tak mi napisał:

obręcze ważą po ok 430 g i można dać KinLin które ważą po ok 375 g czyli mamy zysk jużna wadze lekko 80 g.
Robiac je na piastach Chosena można na tylnej zjechać więcej z wagi do poniżej 200g i mamy nastepne z 30 g, tak myśle że ok 1300 g by wyszło i cenowo około tysiaka.

ale zaznaczam, koła na wyścigi tak lekkie wymagają po każdym przeglądniecia czy są proste i czy nic im nie dolega, bo jak wyścig to wiadomo jak jest.


Mam poważne wątpliwości czy będę mógł je z spokojnym sercem używać.

#335 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 15 June 2012 - 18:24

Jestes lekki, jak wezmiesz 24/28 i do tego zalozmy XR19W to, imo, nie bedziesz musial po kazdej jezdzie dogladac ich.
Taki zestaw bralbym dla siebie, gdzie waze 50% wiecej. Z tym ze ja robie kola sam dla siebie i ewentualne korekcje sa dla mnie norma.

#336 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 posts
  • Skądkrk

Posted 15 June 2012 - 20:01

Chłopaki co myślicie o tym zestawie?
http://cgi.ebay.pl/w...em=170752010831



Myślę że cena za wysyłkę troche przesadzona gdyż jest to wysyłane z Pragi ! Ale już napisałem maila z zapytaniem o wysyłkę do pl (odbiór osobisty)

#337 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 15 June 2012 - 20:42

Chriss, właśnie dzisiaj ukończyłem zestaw 24/28 na obreczach 3515 , waży to ok 1430 g i do 80 kg ma teraz śmigać .

Słababateria - na 60 kg to te 20/24 Modesty dają rade, 2 tysiaki zrobione ( zawodnik 67 kg ) , minimalne 2 korekcje w trakcie po 1 szprysze , ale gość w dziury zdrowo jechał na wyscigach, nie oszczędzał , koła tyrane na treningi wkółko i sie trzymają.
Spokojnie moge Ci polecić i zrobić

Można na xr 19 ale są to sporo delikatniejsze obręcze, naciąg muszą mieć mniejszy niż 3515 co odbija sie na sztywności..

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#338 BatManX

BatManX
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • SkądWałbrzych

Posted 19 June 2012 - 10:51

kaziku, lepiej sprawdzić na stronie remerx'a mają tam sklep, do Polski na pewno wyślą, a cena za te koła z tego co pamiętam to niższa była (mogę się mylić)

#339 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 posts
  • Skądkrk

Posted 19 June 2012 - 11:26

Ostatecznie kupiłem je. Wagę 1550 gram uważam za dobrą... chyba lepszej narazie nie potrzebuje. Biorąc pod uwagę cene około 505zł też jest to dobra cena bo jeśli policzyć same obręcze około 80-90zł w PL , piasty, szprychy nyple, wysyłka + robocizna to wyszło by troche ponad 600 a ugadałem sie z knedlem aby mi to wysłał za 30dolarów. Więc koła wyszły całkowicie około 610zł za tą cene bym miał gotowe 2kg kloce.

#340 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 posts
  • SkądPTB

Posted 19 June 2012 - 11:56

kazik Nie wiem czy masz już te kółka ale jak je przetestujesz to daj znać jak się spisują. Myślałem nad zestawem tych obręczy remerx z piastami chosen. Nawet na allegro firma niedaleko mnie coś takiego sprzedawała. Mało osób pisze o tych obręczach i jestem ciekaw jak coś takiego się sprawdza bo cenowo na pewno lepiej niż firmowe koła mavica itp.



Reply to this topic