Koła składane
#21
Posted 08 August 2011 - 21:45
Tomek 365 - a do czego ten link jest ??
opony poniżej 200 g - Duro Slickster mogą być ( 193 g ) , lekkie dętki - zielone Micheliny lateksy, Maxxis MVS system,
Ewentualnie jesli strikte wyścigowe koła to celuj w szytkowe , niosą dużo lepiej , obręcze 35 -50 mm zależnie od upodobania i potrzeby.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#23
Posted 09 August 2011 - 15:09
Waga 82-85
Kół będę używał do treningów i kilku wyścigów w roku W obecnej chwili mam najprostsze shimano - r500
Czy na czymś jeszcze można zejśc z wagi nie dokładając fortuny ?
Czy te piasty są pozbawione wad typu luzowanie po jakimś przebiegu ?
Do kompletu jakieś fajne opony najlepiej poniżej 200g i lajtowe dętki.
LINK
Jestem również zainteresowany zakupem nowych kół. Jak kolega wyżej moja waga 84-85 kg. Przeznaczenie raczej tereny płaskie. Może start w maratonach szosowych. Do tej pory używałem kółek ( mavic cxp33 ,sapim leader, shimano ultegra 6600). Miałem zamiar kupić nowe koła ultegry 6700. Ale nie wiem czy przy mojej wadze wytrzymają . Również zastanawiałem się nad złożeniem takich jak w poście kolegi borasad z poprzedniej strony ale podobny problem jak wyżej. Proszę o jakąś radę co wybrać w podobnej cenie czyli ok 1200 zł ?
#24
Posted 09 August 2011 - 17:42
Waga 82-85
Kół będę używał do treningów i kilku wyścigów w roku W obecnej chwili mam najprostsze shimano - r500
Czy na czymś jeszcze można zejśc z wagi nie dokładając fortuny ?
Czy te piasty są pozbawione wad typu luzowanie po jakimś przebiegu ?
Do kompletu jakieś fajne opony najlepiej poniżej 200g i lajtowe dętki.
LINK
Jestem również zainteresowany zakupem nowych kół. Jak kolega wyżej moja waga 84-85 kg. Przeznaczenie raczej tereny płaskie. Może start w maratonach szosowych. Do tej pory używałem kółek ( mavic cxp33 ,sapim leader, shimano ultegra 6600). Miałem zamiar kupić nowe koła ultegry 6700. Ale nie wiem czy przy mojej wadze wytrzymają . Również zastanawiałem się nad złożeniem takich jak w poście kolegi borasad z poprzedniej strony ale podobny problem jak wyżej. Proszę o jakąś radę co wybrać w podobnej cenie czyli ok 1200 zł ?
No to jesteśmy w 1 grupce też chciałem te ultegry, ale potem stwierdziłem, że za tę cenę złożę coś innego. Tutaj szukałem czegoś na maszynach od novateka. Ponadto możliwe, że koła uszczelnię na zwykłej oponie
Dla tych co nie widzą zestawu z exela wklejam zdjęcie zestawu.
Możliwe, że moje obliczenia są zbyt optymistyczne. Nie wiem czy uda mi się znalesc tak lekkie obręcze. Waga nie zawiera zacisków (lekkie 50 gramowe można juz kupic od 90 złotych wiec to nie problem).
Strasznie kusi mnie zestaw białe novateki + białe obręcze halo Wtedy rower byłby bardziej szpanerski ;p
#25
Posted 09 August 2011 - 23:20
choć z drugiej strony może coś z Kin Lin albo CNC ?? obręczy przód 20 lub 24 tył na 28 lub 32 zależnie od profilu i szprychy Mac 424
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Posted 10 August 2011 - 14:01
Także za całośc z nyplami wyjdzie jakieś 840~ złotych. Może trochę mniej. Nie wiem natomiast o co chodzi z przesyłką, ponieważ podane są 2 ceny. Które znacząco się różnią od siebie.
1. Czy cnc oblicza długośc szprych ?
2. Czy cnc udziela jakiś rabatów ze względu na wielkosc zamowienia lub za poprzednie przesyłki.
Widac, że zestaw złożony na tych sprychach jest dużo lżejszy. Sądzę, że 24 szprychy dadzą radę.
Nie moge znaleśc informacji o piastach czy są one na 2 czy 4 łożyskach maszynowych. Nie ukrywam, że wolał bym 2 ze względu na mniejszą awaryjnośc całego zestawu.
#27
Posted 10 August 2011 - 20:28
piasty przednie Novateca są na 2 łożyska maszynowe, tylne z bębenkiem alu mają 4 łożyska - patrz pocżątek tematu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#29
Posted 11 August 2011 - 10:44
Obręcze CNC 30mm, piasty Novatec przod 20, tył 24, szprychy aero MAC 424. W sklepie, w ktorym bede relizowal zamowienie mają do wyboru nastepujace nyple: http://www.cnc-bike....p?cPath=154_317 nie wiem jak dlugie powinny byc nyple do tych obreczy 14 mm? Nie maja tam wymienianych tu na forum nypli Mac i Polyax w czarnym kolorze. Zastanawiam sie czy w zamian zdecydować sie na cos innego, czy nyple kupic gdzieś indziej. Nie wiem tez jak długi powinien być wentylek od dętek.
Piasta tył to http://www.cnc-bike....roducts_id=5920 raczej kompatybilna z shimano 9 oraz 10?
Goście z CNC dobieraja dlugosc szprych jesli zamowi się piasty i obręcze.
#30
Posted 11 August 2011 - 11:04
tak ale do 10 potrzebna będzie Ci podkładka SH dorzuca zdaje sie takową z kaseta.
#31
Posted 11 August 2011 - 15:09
Obręcz: Mavic GEL 280/ Fiamme Speedy/ inne torowe ~300 gramów 28/36 dziur
Szprychy: DT Aerolite/ CN SPOKE 424, zaplot radialny?/ na 3 krzyże (będzie o wiele ciężej) ~120 gramów a może Pilary Titanium?
Piasta: Mack ~60 gramów
Nyple: Alu ~8 gramów.
Razem: 488 gramów
Wiązane szprychy??? Podkładki pod nyple z alu/plastiku?
Czy ktoś podejmie zbudowania się koła przedniego <500 gramów?
Tak czysto dla sportu i sprawdzenia swoich możliwości.
Jest jeszcze opcja lżejszych obręczy:
Hi-E po 190-195 gramów.
http://www.flickr.co...N03/5202741792/
A tutaj znalazłem koła 710 gram/ komplet.
http://www.flickr.co...eels/3399050172
podobno jeżdżą :!:
pozdrawiam i liczę na odzew.
#34
Posted 11 August 2011 - 21:41
wiktor24 z tym "najlzejszym" to troche przesadzasz.Chodzi mi po głowie szalony plan zbudowania jak najlżejszego koła na przód (na wystawkę i jedną próbną jazdę), w związku z czym mam pytanie do mechaników: czy to będzie jeździło i wytrzyma choć 1 uphill? Chodzi mi o poznanie absolutnej granicy przy budowie lekkich kół.
Ja jezdze na przednim stozku 50mm 475g. Komponenty mocno budzetowe ale solidne.
Obrecz 210g 20mm china
piasta macka 47g
szprychy sapim superspoke 75g
nyple jakies alu 7g
podkladki 1.5g
i masz mega lekkie kolo ok 340g, w rozsadnych pieniadzach.
#36
Posted 12 August 2011 - 05:47
wiktor24 z tym "najlzejszym" to troche przesadzasz.Chodzi mi po głowie szalony plan zbudowania jak najlżejszego koła na przód (na wystawkę i jedną próbną jazdę), w związku z czym mam pytanie do mechaników: czy to będzie jeździło i wytrzyma choć 1 uphill? Chodzi mi o poznanie absolutnej granicy przy budowie lekkich kół.
Ja jezdze na przednim stozku 50mm 475g. Komponenty mocno budzetowe ale solidne.
Obrecz 210g 20mm china
piasta macka 47g
szprychy sapim superspoke 75g
nyple jakies alu 7g
podkladki 1.5g
i masz mega lekkie kolo ok 340g, w rozsadnych pieniadzach.
Jakbyś dał rade to zrób nam łądną galeryje i opis swoich kółek tutaj http://www.forumszos...p=161021#161021 , wszak waga poraża więc warto aby nie zginęły w tłumie.
Wiktor co do zrobienia x-lite , masz szpeja ?? dawaj
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#37
Posted 12 August 2011 - 09:02
Chyba jednak będą obręcze 360gram alu na 3x i wieczne piasty około 1500-1600 gramów. Nie mniej jednak marzy mi się taki komplet <1000 g na czasówki pod górę.
#38
Posted 12 August 2011 - 10:04
Jak wspomnialem, te na ktorym jezdze wazy 475g.
Obrecze z xbikes 49mm 308g.
wiktor24 z Twoja waga to mozesz spokojnie skladac sub 1kg kola.
Ewentualnie gotowce Lightweight Obermayer 975g, zestaw
#39
Posted 12 August 2011 - 10:22
I ile orzełków trzeba by wyłożyć za set w okolicach 1000g, ewentualnie w przedziale 1000-1500g. Oczywiście mam na myśli 'ile najmniej ?' ;-)
#40
Posted 12 August 2011 - 11:11
Obręcze china 200 gram: z 600zł jeśli podepniesz się do wspólnego zamówienia
Piasty macka: podobno 600 zł/set, ale taniej też coś może i zrobi, może trochę ciężej, wersja budżetowa to 80 gram novateci (set około 300 gramów) i coś cięższego na tył, na przodzie oszczędzasz ponad 200 zł a komplet 400zł z ceny schodzisz.
Szprychy: potrzebujemy 44 sztuki (20P +24 tył) razy liczmy co najmniej12zł (Sapim superspoke) to 500zł, oczywiście za 170zł można mieć CN Spoke 424 (SPIKE poleca), ale pytanie czy takie szprychy, miękkie na boki utrzymają obręcz jakby nie patrzeć dość wiotką.
Alu nyple+ podkładki =20 gram liczmy 30zł
Wersja ekonomiczna którą przedstawiłem: 1000gramów za 1000 złotych (!!!) szok.
Wersja wypas z lepszymi szprychami i piastami Macka to 600 zł drożej.
Pytanie ile na tym pojeździsz. Jeśli koła mają być od święta na górskie czasówki i idealne asfalty .