Koła składane
#41
Napisano 12 sierpień 2011 - 11:33
Przyszło mi na myśl by kółkowi spece (Spike i reszta) zrobiła zestawienie różnych składanych kółek dla konkretnych potrzeb.
Czyli wg. krytriów: waga, cena elementu, cena zestawu, sztywność, przeznaczenie, waga kolarza.
Oczywiście to robota na zimę, kiedy będzie wiecej czasu, jak coś to każdy będzie mógł mieć w tym swój udział - wystarczy współpracować i wzajemnie sobie pomagać. Efekt końcowy na pewno będzie dobry dla wszystkich, a popatrzeć na tabelkę ze wszystkimi uzupełnionymi rubrykami niejednemu przyprawi szeroki uśmiech ;-)
#42
Napisano 12 sierpień 2011 - 11:45
Taki rower na górskie czasówki to główne zastosowanie:
http://website.lineo...es/nickson.html
Można mieć koła na Mavic Gel 280 na 3x cienkich szprych. Też jest lekko, ale na pewno taniej. Gość wygrał na nich 4 mistrzostwa Anglii we wspinaczce pod górę.
Zestaw myślę, że ma z 1150 gramów na alu obręczach. Nie wiem nic o szprychach.
#43
Napisano 12 sierpień 2011 - 12:04
#45
Napisano 13 sierpień 2011 - 07:24
Dead na gładkie wyścigi nie zakłąda sie wylajtowanych kół , zwłaszcza czasówki, poza tym są pewne granice w kołach waga/wytrzymałość i zastosowanie
Mac 424 w obręczy karbon 20 mm z podkładkami dla lekkiej osoby moze być to mocne szprychy i trzeba naciągać prawie na max możliwości obreczy 1415 chris ma ponoć taki i ponoć jeździ na superlajtach , troche przesadziłem pisząc kiedyś że są miekkie na boki, po prostu miększe w stosunku do 2/1.8
Firmy produkujące koła zawsze uwzględniają margines bezpieczeństwa wagi kół i przy lekkich już są pewne obostrzenia.
Najczęsciej zadawane pytania to:
Jaki zestaw polecasz na taką wage
albo waże tyle i tyle jakie koła do ....... zł
No i trudno czasowo rozpisywać xxxx modeli a każdy moze sobie zrobić tabelki ( jak pare postów wyżej ) i tylko przebierać co z czym połączyć , mozna jedynie zasugerować że obręcz albo szprycha moze być albo i nie do wagi.
to tematy rzeka bo nikt nie wie tak naprawde ile wytrzymają koła budowane z różnych komponentów ( zwłaszcza lekkich ) dopóki ktoś na tym nie pojeździ - dlatego założyłem temat " Nasze koła " aby każdy mógł mieć lekkie rozeznanie użytkowników.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#46
Napisano 13 sierpień 2011 - 07:49
Obręcze CNC 30mm, piasty Novatec przod 20, tył 24, szprychy aero MAC 424. W sklepie, w ktorym bede relizowal zamowienie mają do wyboru nastepujace nyple: http://www.cnc-bike....p?cPath=154_317 nie wiem jak dlugie powinny byc nyple do tych obreczy 14 mm?
Ponawiam moje zapytanie o długość nypli do obręczy aero 30 mm CNC http://www.cnc-bike....roducts_id=9273 12 czy 14 mm? Co doradzacie?
Ktoś ma doświadczenie z nyplami CNC alu około 0,60 zł/sztuka? Może nie warto się w to bawić i kupić Sapim Alu Polyax około 1 zł/sztuka, ale pakowane po 36 sztuk, ewentualnie DT Swiss-PRO LOCK nypel alu około 1,7 zł/sztuk, dostępne luzem?
Szybkozamykacz Novatec waga 39 g przód / tył 42 g komplet za około 36 zł, warto? http://www.cnc-bike....roducts_id=5587
Jaką długość wentylka dętki dobrać do obręczy 30 mm?
Z góry dzięki za odzew ;-)
#49
Napisano 13 sierpień 2011 - 11:02
950 gramów, ale spójrzcie co się z nimi dzieje:
http://www.socaltrai...=1&d=1244642251
Może sobie odpuszczę takie eksperymenty. Przynajmniej na jakiś czas.
#50
Napisano 13 sierpień 2011 - 11:29
Po drugie te zdjęcia, które wrzuciłeś to pierwsza generacja tych kół, która była wadliwa i które Mavic sam z siebie wymieniał na poprawione.
Sam używam R-Sys, późniejszą wersję już bez tych żółtych akcentów i mogę powiedzieć tylko tyle, że jestem bardzo zadowolony, pod górę są super sztywne i to czuć. Do tego lekkie. Kilka wyścigów po strasznych dziurach i się trzymają, żadnego bicia póki co.
No i te 950 gramów nie dotyczą tych które dałeś na zdjęciach, ale to mały szczegół...
pzdr
- tomekvolvo240 lubi to
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#51
Napisano 13 sierpień 2011 - 12:28
Jest tam sporo tematow o nich, np. http://weightweenies...ese carbon rims
Moj zestaw:
obrecze: xbikes Ł252 z przesylka
piasty: bikehubstore Ł76 z przesylka
szprychy: Mac 424 Ł50 z przesylka
nyple: Sapim Polyax 14mm, gdzies w uk Ł5/50szt.
Co po kursie 4.5 daje nam cene 1723pln.
Przod 475g
Tyl 637g
http://img809.images...23150747.th.jpg
Zlozone kola na wadze juz z jedna warstwa kleju + podkladki pod nyple 1.4g i 1.6g.
#52
Napisano 13 sierpień 2011 - 14:52
pozdrawiam
#53
Napisano 13 sierpień 2011 - 15:10
Przypomne, tu doradzamy jakie koła złożyć i komponenty, starajcie sie trzymać do kupy.
nie czytałem wszystkiego dokładnie ale :
Nyple - długość stosujemy taką na jaką pozwala obręcz, no Cnc mozna dać 12 ale lepiej 14 mm, ja zaplatałem na 14 mm Sapim Polyax, ale mogą być Mac też
Tak to wyglaa na 14 mm https://picasaweb.go...558208013103458
co do karbonów to np FFD wymaga conajmniej 14 mm !!!! bo ma "dużo materiału na ściance pod nyplem " i trzeba dać długi, 14 albo 16 mm ja dawałem 14 mm.
1415Chris prosiłem daj swoje kołą do galerii Nasze koła !!! bo zaraz znikną. a są chyba najlzejsze składane na forum !
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#54
Napisano 25 sierpień 2011 - 11:42
konsultowałem sprawę sposobu zaplotu szprych z obsługą sklepu CNC. Doradzili mi zaplot radialny przy 20 szprychach z przodu oraz "dwa krzyże" przy 24 szprychach z tyłu. Obręcze to 30 mm stożek aero CNC, piasty Novatec i szprychy CN MAC 424 płaskie.
Czy "słonko" z przody i "dwa krzyże" z tyłu przy 64 kg wagi kolarza są waszym zdaniem dobrym rozwiązaniem?
#55
Napisano 25 sierpień 2011 - 11:52
Na większą wage od ok 80 kg racze 24/28 by lepiej było zrobić.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#57
Napisano 26 sierpień 2011 - 19:57
Jak komuśnie odpisuje na Pw czy maila czasem to sie prosze nie obrażać, po prostu moge zapomnieć albo przeoczyć .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#59
Napisano 27 sierpień 2011 - 23:54
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#60
Napisano 28 sierpień 2011 - 06:44