Sapim Cx-Ray to najlepszy pomysł. Nie ma równie dobrych, ale tańszych szprych. Jeżeli mają być tańsze to polecam Sapim D-light -odrobinę cięższe, ale równie sztywne i wytrzymałe.
Koła składane
#882
Posted 04 November 2015 - 20:41
Rozumiem.Miał ktoś w ręku urzywał te chińskie wynalazki http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-6900-full-SI3N4-ceramic-deep-groove-ball-bearing-10x22x6mm/32437306895.html?spm=2114.01020208.3.11.nHkBON&ws_ab_test=searchweb201556_2_91_71_72_73_74_75,searchweb201644_5,searchweb201560_9
Cena dość atrakcyjna
#883
Posted 04 November 2015 - 22:52
bardzo atrakcyjna super hiper i w ogóle ...... cena 4 łozysk do piasty tył to zaledwie 64 dolary , czyli raptem 250 zł , ale niestety same pod góre nie pojadą
co do obeczy na kolarza w okolicy 100 kg , spokojnie sie robi zestawy 24/28 h odpowirdnio zastosowane komponnety pozyją długo , robiłem już x kompletów na różnych flegach pod takich i raczej jeżdżą .
R511 może i fajna jest ale cena zabija lekko ok 280 zł , poza tym nie ma jej w sprzedaży bo dopiero są na produkcji , już nie wspomne że sa cięzkie jeśli chodzi o kołą do ścigania .
Sam jeżdze przy takiej wadze na kołach o wadze od 1390 g do ok 1800 g , rózne profile, róznie sie zachowują , różne są też szprychy zastosowane , ale to wszystko zalezy od klienta i jego indywidualnych potrzeb ,.
Ceny takich kół wachają sie między 700 a 1700 zł w zależności głównie od piast .
to np przykładowy komplet dla gościa 100 kg https://picasaweb.go...200045813358738
koła do szybkiej jazdy
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#884
Posted 04 November 2015 - 22:59
Witam
Mam prośbę dla osób bardziej obeznanych w temacie.
Chcę kupic takie piasty http://www.bikehubst...190-p/ul190.htm
Do tego chińskie obręcze karbonowe 23mm szerokie 38/50mm pod szytkę.
Szprychy samin cx ray.I teraz mam pewien problem ponieważ nie potrafię obliczyć długości sprych,ani tez nie wiem jaki system zaplatania będzie tworzony.Dodam że sprychy będe kupował z BHS,to też muszę zdać się na siebie z doborem szpych bo nie zrobi to za mnie osoba która bedzie składała koła
totalnie bezsensu, szprychy dobiera ten co składa ,a odpowiedzi w styli cx ray będzie super są też bez sensu bo nie wieadomo jak ciezka dupa bedzie sie woziła na takich kołach .
Za całość odpowiada montazysta, tak jest w przypadku moich produktów , daltego jest potrzebny pełny wywiad aby uzytkownik był z koncowego produktu zadowolony w 100 % a tu jak widać nic nie podano
w przypadki kół karbonowych szosowych należy raczej stanowczo unikać szprych okrągłych , to nie ma sesnu szkoda kół
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#885
Posted 05 November 2015 - 09:10
bardzo atrakcyjna super hiper i w ogóle ...... cena 4 łozysk do piasty tył to zaledwie 64 dolary , czyli raptem 250 zł , ale niestety same pod góre nie pojadą
co do obeczy na kolarza w okolicy 100 kg , spokojnie sie robi zestawy 24/28 h odpowirdnio zastosowane komponnety pozyją długo , robiłem już x kompletów na różnych flegach pod takich i raczej jeżdżą .
R511 może i fajna jest ale cena zabija lekko ok 280 zł , poza tym nie ma jej w sprzedaży bo dopiero są na produkcji , już nie wspomne że sa cięzkie jeśli chodzi o kołą do ścigania .
Sam jeżdze przy takiej wadze na kołach o wadze od 1390 g do ok 1800 g , rózne profile, róznie sie zachowują , różne są też szprychy zastosowane , ale to wszystko zalezy od klienta i jego indywidualnych potrzeb ,.
Ceny takich kół wachają sie między 700 a 1700 zł w zależności głównie od piast .
to np przykładowy komplet dla gościa 100 kg https://picasaweb.go...200045813358738
koła do szybkiej jazdy
Jakie widzisz korzyści stosowania małej ilości szprych dla kolarza 100kg?
#887
Posted 05 November 2015 - 12:52
a jakie korzysci widzisz z zastosowania wiekszej ilosci szprych ?? to nie lata 50 te i obok kiedy felgi miały po 12-13 mm wysokosci , no tyle że ważyły 300 paredziesiat gr ( mówie o fel;gach comp )
Xander , jak masz kase to bierz .
Zasadniczo łożyska ceramiczne pracują bez smarowania , dlatego krecą sie jak głupie , aczkolwiek zalezy to od producenta i typu tego łożyska
duża różnica jest np w pakietach ceramicznych .. ile watów można zaoszczędzić ...... na kreceniu ...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#889
Posted 06 November 2015 - 08:28
nie tylko
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#890
Posted 06 November 2015 - 10:40
No nie mogę się ze wszystkim, co napisałeś Spike, zgodzić. Są lepsze i gorsze szprychy - CX-Ray po prostu są bardzo dobre, niezależnie od tego jak ciężka dupa będzie na nich jeździć. Wiadomo, że można złożyć tragiczne koła nawet na najlepszych komponentach, jeżeli nie ma się pojęcia o tym jak to robić dobrze. Działa to też w drugą stronę - nawet najlepszy artysta może mieć poważny problem z skleceniem dobrych, bezawaryjnych kół, ze słabych części.
Co do kół z aliexpress, to polecam tę rozrywkę hazardzistom. Nie przewidzisz co do ciebie przyjdzie - porządne koła, na dobrej jakości obręczach, wymagające najwyżej wyrównania naprężenia szprych, czy totalny gniot z rozwarstwionymi obręczami, powykręcanymi szprychami i chroboczącymi łożyskami. Miałem styczność z oboma przypadkami.
#891
Posted 06 November 2015 - 17:05
No nie mogę się ze wszystkim, co napisałeś Spike, zgodzić. Są lepsze i gorsze szprychy - CX-Ray po prostu są bardzo dobre, niezależnie od tego jak ciężka dupa będzie na nich jeździć. Wiadomo, że można złożyć tragiczne koła nawet na najlepszych komponentach, jeżeli nie ma się pojęcia o tym jak to robić dobrze. Działa to też w drugą stronę - nawet najlepszy artysta może mieć poważny problem z skleceniem dobrych, bezawaryjnych kół, ze słabych części.
Co do kół z aliexpress, to polecam tę rozrywkę hazardzistom. Nie przewidzisz co do ciebie przyjdzie - porządne koła, na dobrej jakości obręczach, wymagające najwyżej wyrównania naprężenia szprych, czy totalny gniot z rozwarstwionymi obręczami, powykręcanymi szprychami i chroboczącymi łożyskami. Miałem styczność z oboma przypadkami.
Potwierdzam
Kiedyś kupiłem taki komplet.tylne koło rozplatało się po każdym treningu,jak się okazało były zbyt długie szprychy.Natomiast przodnie koło było ok.
Btw. macie jakiś sprawdzonych sprzedawców z aliexpress, czy też może sami nie wiedzą co sprzedawaja,albo też jak sie trafi?
Zapytam raz jeszcze,brac 23mm czy 25mm?
#892
Posted 07 November 2015 - 23:53
da się coś lepszego złożyć na łożyskach maszynowych niż ten komplet?
http://allegro.pl/ko...5325328744.html
#893
Posted 15 November 2015 - 10:23
Hej ekipa,
Jestem w trakcie wyboru kolejnego kompletu kółek do cx-a.
obręcze
Obręcze wybrałem open pro, wiem że za szerokie to one nie są ale ludzię używają ich z oponami 32-35c i nie mają problemów a nawet chwalą. Sam znam te obręcze używałem w kompletach szosowych do treningów i także zadowolony bez problemów.
szprychy 2.0/1.8
Szprychy tak jakoś w większości kół zawsze zaplatałem na Sapim Race też bez najmniejszych problemów czyli pewnie pójdą takowe.
Piasty
tu nadal myślę, chciałbym shimano ultegra 6800 (obręcze CD/szare + grafit piasty) ale nie wiem czy jest sens je tam pchać czy się sprawdzą, czy nie za wąskie itd., jeśli nie za bardzo to jakie mieć na uwadze?
waga 70/75kg
zaplot x3 / 32h
dzięki
#894
Posted 16 November 2015 - 14:14
Hej ekipa,
Jestem w trakcie wyboru kolejnego kompletu kółek do cx-a.
obręcze
Obręcze wybrałem open pro, wiem że za szerokie to one nie są ale ludzię używają ich z oponami 32-35c i nie mają problemów a nawet chwalą. Sam znam te obręcze używałem w kompletach szosowych do treningów i także zadowolony bez problemów.
szprychy 2.0/1.8
Szprychy tak jakoś w większości kół zawsze zaplatałem na Sapim Race też bez najmniejszych problemów czyli pewnie pójdą takowe.
Piasty
tu nadal myślę, chciałbym shimano ultegra 6800 (obręcze CD/szare + grafit piasty) ale nie wiem czy jest sens je tam pchać czy się sprawdzą, czy nie za wąskie itd., jeśli nie za bardzo to jakie mieć na uwadze?
waga 70/75kg
zaplot x3 / 32h
dzięki
takie obręcze MAVIC CXP Pro +Ulterga 6800
Attached Files
#895
Posted 17 November 2015 - 00:39
Ja Maviców Open pro nie polecam - ani sztywne, ani tanie, ani lekkie. No i wąskie. Do CX lepsze będą DT 460 albo Kinliny XR22T - zbliżona waga, niższa cena, dużo lepsza sztywność.
Szprychy Race to dobry wybór. Nie ważysz dużo, więc możesz też wziąć pod uwagę D-light.
Piasty - polecam DT 350.
#896
Posted 17 November 2015 - 11:15
Panowie na wiosnę chciałbym nabyć nowe koła do szosy, stare z racji mojej startowej wagi (98kg) trochę wycierpiały Teraz mam 84 kg i zastanawiam się nad nowymi kołami za ok. 2000-2500zł. Byłbym w stanie złożyć za to coś fajnego? Wcześniej myślałem tylko o firmowych kołach ale podobno składane na zamówienie można lepiej dopasować do danej osoby Nie chcę, żeby to było tylko koła wyścigowe, bo jednak jak wydam te trochę pieniędzy to chciałbym na nich pojeździć (jakieś 80% czasu, na gorszy asfalt brałbym stare), a nie zakładać je tylko 5 razy w roku na wyścigi
- dejo likes this
#897
Posted 17 November 2015 - 15:33
andruszak ??
dandy, nigdy nie zauważyłem aby pływały ale to może przez moją wagę :-D ale też pierwszy raz słyszę aby ktoś mówił że są nie sztywne, co do kinlinów to przyglądam się jak ludzie składają na nich koła i powiem szczerze że bardziej wieśniackich obręczy chyba nie ma :-P ale to moje odczucia wizualne. cena open pro zależy jak znajdziesz to i możesz kupić w cenie kinklinów
sumując niestety jest mały wybór obręczy anodowanych na szaro :-( i jak nie open pro bo wąskie to chyba pozostaje tylko drogi hson tb14
no nic coś pokombinuje
dzięks
#898
Posted 17 November 2015 - 15:49
Cholera, ciekawe.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#899
Posted 17 November 2015 - 20:44
Przecież OP to wąska obręcz niskoprofilowa, także porównanie trochę z tyłka, a same obręcze są według mnie bdb.
#900
Posted 19 November 2015 - 20:46
Zgadzam się z przedmówcą. Z doświadczenia (i dedukcji) wiem, że ze względu na wysokość profilu i szerokość OP nie ma prawa być sztywna. W swojej kategorii to bardzo dobra obręcz, ale nie można jej porównywać do bardziej "nowoczesnych" modeli obręczy, które przy szerokości i wysokości ok 23 mm ważą podobnie, a są duuuuuuuużo sztywniejsze (w moim subiektywnym odczuciu).
Jeżeli chodzi o niskoprofilowe obręcze, to prawdopodobnie w nowym sezonie będę miał obręcze Kinlin ADHN - 18 mm szerokości, 24 mm szerokości. Ważą trochę mniej niż TB14 i będą kosztować mniej niż połowę ich ceny. Ale tego typu obręcze nadają się najlepiej do klasyków, gdzie bardziej niż szybkość liczy się wygląd.
W najbliższym sezonie obręcze Kinlin będa już miały wykończenie w czarnym macie, więc koniec z zarzutami, że wyglądają wieśniacko