Witam
Co oznaczają litery JP lub CH przy łożyskach piasty np. 2 łożyska maszynowe (JP ) LUB ( CH
wyczytałem gdzieś że JP ,to oznaczenie łożyska skośnego z koszyczkiem stabilizującym ?
ale '' CH '' to nigdzie nie znalazłem
Posted 06 March 2017 - 18:23
JP - Japan, CH - China
Że też nie wpadłem na to ! tylko ,czy stosować się do stereotypowego rozumowania , że japońskie to dobre ; a chińskie to szajs ? Na dzień dzisiejszy co do ''chińszczyzny'' jakość i poglądy w wielu przypadkach bardzo się zmieniły ,czyli to oznaczenie nie takie oczywiste - i bądź tu człowieku mądry ,jak jesteś zbyt dociekliwy
Posted 06 March 2017 - 18:43
Pewnie Novatec? Oni do części piast stosują japońskie łożyska.
W katalogu opisują je jako "premium bearings sourced from Japan" czyli różnica jakaś jest, choćby niewielka, i sam producent piast to przyznaje.
Prawdopodobnie częściowo jest to też zagrywka psychologiczna (jak widać, wciąż działa)
Posted 06 March 2017 - 19:15
Pewnie Novatec? Oni do części piast stosują japońskie łożyska.
W katalogu opisują je jako "premium bearings sourced from Japan" czyli różnica jakaś jest, choćby niewielka, i sam producent piast to przyznaje.
Prawdopodobnie częściowo jest to też zagrywka psychologiczna (jak widać, wciąż działa)
Pewnie tak ! a o jakości łożysk dowie się użytkownik po przejechaniu ~100 km !
no to raczej nie jest w porządku,powinno być podane jakie łożysko i jego producent .Byłaby wtedy jakaś jasność ,a nie rozwiązanie zagadki po miesiącu użytkowania u fachowca w serwisie
Posted 06 March 2017 - 19:31
W katalogu Novateca jest podane, które modele piast są na japońskich łożyskach.
Mają stosowną ikonkę przy zdjęciu i opisie. Nie egzemplarze, tylko modele, tzn. całe serie.
Ale jak tak patrzę, to chyba wszystkie są JP, bo te bez ikonki są na standardowych skośnych (stożek+miska).
Posted 06 March 2017 - 21:14
W katalogu są ikonki, a w opisie ikonki jest "Sealed Bearings - Top Quality Japanese Made..." etc.
https://issuu.com/de...vatec_2016-hubsstrona 22
Skoro piszą, że Japanese to chyba powinny być Japanese, ale może jednak nie wszystkie są.
Być może tylko niektóre są "Top Quality" a reszta to marketingowa ściema.
Natomiast zwrot "2 łożyska maszynowe (JP)" lub "2 łożyska maszynowe (CH)" znajdziesz bez problemu w Googlach, chyba w większości w opisach piast Novateca.
Posted 07 March 2017 - 18:56
Nie wiem gdzie ty widzisz te oznaczenia JP/CH w katalogu N? Ja nic takiego nie znajduję.
Miałem w 771/772 jakieś łożyska NBK i większego szajsu nie widziałem w życiu. Nie chce mi sie teraz kół rozbierać, ale domyślam się, że obok Japan to nawet nie leżały
to nie są oznaczenia z katalogu ,tylko w ofercie sklepu
a to oznaczenie z katalogu ,więc myślałem ,że ma to coś wspólnego
''łożysko kulkowe skośne z koszykiem stalowym JP ''
partly standard
http://www.albeco.co...-firmy-ntn.html
Posted 07 March 2017 - 20:48
W tych piastach co mi się zdarzyło oglądać, wszystkie skośne łożyska to były te "klasyczne rowerowe" czyli z miską i konusem, nie maszynowe.
Z kolei wszystkie maszynowe to były też "klasyczne" czyli kulkowe proste uszczelniane w rodzaju 6000 ZZ
Myślę, że typów stosowanych w piastach łożysk jest więcej, ale te są pewnie najpopularniejsze.
PS. Raz, dawno temu, wprawiłem w zakłopotanie gościa ze sklepu z łożyskami, jak go poprosiłem o łożyska do moich starych piast, oznakowane bodaj 6000 Z2.
Wziął na pewniaka zwykłe 6000 a ja mu na to "to nie te, w moich wewnętrzna średnica jest mniejsza". Chyba pięć minut się głowił nad suwmiarką i katalogiem, aż znalazł gdzieś drobnym drukiem, że to jakieś specjalne wykonanie w szeregu calowym (bodajże 3/8"). Pierwszy raz takie widział na oczy. Ale się zawziął i za parę dni sprowadził mi 4 sztuki
Posted 25 March 2017 - 14:13
Poszukiwane obręcze.
Wymagania - alu, szerokość wewn. ~18mm, 28 i 32h, nie za wysokie, ok. 150zł/sztuka. Czy DT R460 mają w tych kryteriach jakąkolwiek konkurencję?
Posted 25 March 2017 - 14:46
Tak, widziałem je, ale w PL nie do dostania pod 32 szprychy, przynajmniej mi się nie udało trafić.
Posted 08 April 2017 - 07:59
proszę o pomoc w doborze komponentów do treningówek:
Nie piszę tutaj, bo temat ma 60-parę stron i o ile OP dostanie rady, to innym łatwiej będzie znaleźć informacje, jeśli będzie w osobnym temacie.
Posted 08 April 2017 - 12:20
Z obręczy, to ciekawe są nowe XR-31T
https://blackcatwhee...inlin-rims.html
Mam na stanie u siebie 20h przód i 24h tył z offsetem
Z ryde polecam pulse comp
Piasty to już w zależności od budżetu... novatec, bitex lub dt swiss. Jeżeli napęd pod 10tkę shimano, to mam DT 350 w dobrej cenie (32h)
Pzdr.
T.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
Posted 16 April 2017 - 18:13
Zastanawiam się nad złożeniem lekkiego i solidnego zestawu na góry. Oczywiście na pierwszą myśl przychodzą mi szytki. I tutaj zaczynam się zastanawiać czy jednak warto. Dlaczego nie chcę się pchać za wszelką cenę w szytki?
Po pierwsze w momencie awarii jestem uziemiony. Wiem, że są uszczelniacze, inne takie. Niezbyt mi się chce wozić ze sobą także zapasową szytkę. Dochodzi czyszczenie obręczy w momencie klejenia. Co tu dużo mówić, jest to upierdliwe i tyle. Zyskują jednak wagowo...
Ostatnio myślałem nad tym żeby zbudować zestaw pod oponki z obręczami karbonowymi o profilu U, 35mm (szerokość 25mm). Jakbym brał obręcze to tylko z lightbicycle. Jedna by ważyła 435+-15g. Pod szytkę odpowiednio 360+-15g. Na komplecie będzie to 150g na korzyść szytek. Trochę jest...
Czy wybór 35mm jest właściwy, a może wybrać profil o wysokości 25mm (kolejny zysk wagowy, ale jak wtedy ze sztywnością?)?
Piasty to Dt Swiss 240s, szprychy Sapim Cx-ray.
Przy profilu 35mm komplet wyszedł by pewnie ok 1400g. Do tego jakieś lekkie oponki (190g +lekka dętka lateksowa) i zestaw wydaje się dobry? No właśnie, może ktoś z Was stał przed podobnym dylematem?
Posted 16 April 2017 - 19:21
Jeśli karbonowe obręcze w góry to zdecydowanie szytki. Oponami bym sobie głowy nie zawracał (sam mam obręcze karbonowe i opony, ale hamulce tarczowe).
Jeśli jednak opony to koła aluminiowe i wtedy nie ma sensu bawić się w składanie - np. DT Swiss RR 21 katalogowo ważą 1415 gramów.